2.071 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Slipon = popper/pludrer ved motorbrems Slipon = popper/pludrer ved motorbrems

Hey MG!

Har skiftet skorstenen på min cykel ud med en (meget) mindre slip-on, og det er fantastisk! Nu kan jeg faktisk høre motoren spinde når jeg kører :].

Men! Hvis jeg slipper gassen ved 6k+ rpm, og lader den motorbremse, lyder det næsten som når en F1 bil gør det samme - den popper og pludrer ret meget. Men KUN når jeg har sluppet gassen, og starter først efter et lille stykke tid.

Kunne ikke lige finde et eksempel på youtuben, men kan lige optage en video næste gang den er ude smiley

Gætter på det er fordi der kommer en smule benzin i udstødningen når man slipper gassen, som så brænder - men er det farligt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slipon = popper/pludrer ved motorbrems
  • #1   2. mar 2013 Det er ikke farligt. det kan komme fra en utæthed mellem forrør/potte eller mellem motor/forrør.. Men det lyder pisse fedt!!!!!!

• #2   2. mar 2013 Den kører for magert vil jeg mene...??

Så skal lige dyses ind..??

• #3   2. mar 2013 Svært at dyse en cykel med sprøjt.. lambdasonden skal nok klare ærterne..

• #4   2. mar 2013 hmmmmmmmmmmmmmmmmm

har du skiftet til dem her... smiley smiley

https://www.youtube.com/watch?v=m1ZsCYieFKw

• #5   2. mar 2013 Der er vel bare blevet lidt mere luftflow, så den går en anelse magert. Kommer dine tændrør ikke til at se hvide ud, så lad være med at kere dig om det

• #6   2. mar 2013 LilleBenno:

Okay, så er jeg lidt mere rolig. Det lyder pisse fedt! Men kunne jo godt være at det ikke var skide godt for motoren. smiley Den skulle meget gerne være helt tæt, hvis man holder kortvarigt for munden af udstødningen, kommer der et lille tryk.

Busa:

HAHA dog ikke, men kunne være det skulle overvejes. Dog tror jeg det vil være lidt svært, eftersom jeg har 4 i 1 udstødning smiley

Denne her jeg satte på: http://www.revzilla.com/product_images/0015/1486/Leo_Vince_SBK_Oval_Slip-On_Exhaust_BMW_R1200_GS_04-05_detail.jpg

Lader det bare være som det er - den tøver heller ikke mht. gasrespons, og det er KUN når man motorbremser fra højere omdrejninger. Passer mig også fint, at folk lægger mærke til mig. Har allerede mødt mange billister/cyklister/fodgængere der ikke opdagede mig (da jeg kørte med den store standard-potte).

• #7   2. mar 2013 NEJ - En Mc med landa sonder kan ikke bare klare ærteren når dens fuelprogram ikke tillader det fordi de skal leve om til miljø krav.
    Der skal du have noget på som kan gøre det - som bla. en powercommander.
    Dete r jo derfor det ikke er lovligt at tune via benzinblandning osv. pågrund af miljøkrav og EU-Regler.
    Og ud fra hvad du skiver så lyder til din Mc køre magert - så gør det det med at plydere/prutte/ poppe osv. når det motorbremser.

• #8   2. mar 2013 Det lyder lidt i stil med den her, dog ikke helt så voldsomt:

https://www.youtube.com/watch?v=cEWX7hWZTbw

Fra 0:14 til 0:24 ish.

* Fenris *:

Dvs. at når jeg slipper gassen kører den alt for magert? Eller konstant? Er det skadeligt?

Lidt blandede meninger, men hvis det er skadeligt må jeg få det ordnet.

Edit:

Knud:

Tror du har ret, det eneste der er ændret er slip-on. Luftfilter er standard, og har ikke planer om at skifte det til et andet smiley

• #9   2. mar 2013 Min gør det aldrig - men da jeg trak 5% fra over hele linje på min specielt lavet map for at prøve det - begyndte den at gøre det lidt og udstødninger klikker lidt mere når den står stille/slukket.
    De er fordi de bliver mere varme fordi de går mere magert.
    Men det køre langt fra så magert som en standart Mc, eller en standart mc som har fået skiftet potte uden at gøre resten - bare lidt mere end før - men det gav mig 2-3 km mere på blandet kørsel. (fra 14-16 til 15-18)
    Men jeg lavet det om igen nu har.
    Da jeg gear den om til mindre omd. ved højer fart for at få mere benzin økonomi og mindre vibrationer ved højt fart (dog ikke et problem) Da min mc er gearet om pt til at give mere acc. ved igangsættelse. ( 2 tænder bag)

Til dit sprøgsmål: Jeg vil ikke selv at have en som gør det - det det betyder den ikke går ordenligt. Og jeg synes det lyder dumt at den pludre som en tun et kina Mc ved motorbremsning.
    Få den indstillet - og få en som ved hvad han laver som bla. Mr., Dyno (Ove) og få et bedre high flow filter i den samme med.
    Men behold DB killer i dens potte, ellers kan din bund godt midste lidt - og der er forskel på lyd og larm.

• #10   2. mar 2013 Hmm, okay!

Er det noget der kan justeres på den almindelige motorstyring, eller SKAL der en pwoercommander til? smiley for så vidt jeg kan se, løber en PC+mapping op i en 5-6k

• #11   2. mar 2013 Går min ktm exc magert når den prutter med spjældet lukket? Det er jo i det tilfælde tomgangsdysen der har taget over.. det er jo ikke ensbetydende med den køre magert i hele registeret?
    I stedet for at investere i en powercommander ville jeg finde en med en røggasmåler. så kan du fastslå luftoverskudskoefficienten og være sikker på hvad den gør og ikke gør.. alt andet er gisninger

men i dit tilfælde vil jeg ikke gøre noget.

• #12   2. mar 2013 Benno.... Ikke nødvendigvis over hele skalaen nej.

Men tomgangsdysens område er fanme vigtig... der kører man meget i byen og ved cruise.

• #13   2. mar 2013 LilleBenno:

Jeg tror sgu heller ikke jeg ville interessere mig en døjt for det her, hvis der ikke er noget der tyder på at tingene bliver alt for varme.

Ole A:

Jeg bliver sgu noget forvirret. Du skriver helt fra starten, at det lyder Pissefedt - så skriver Fenris at det lyder som en tunet kinaknallert, og derefter taler du om at spendere 4-6000 på at løse noget, der vel næppe er et problem-

Fenris og hans forretningspartnere lever af sådan nogen som dig. Hvis du synes det lyder godt, og der ellers ikke er nogen problemer, hvad er der så galt med lyden fra en tunet kineser????

• #14   2. mar 2013 Knud:
    Der er ikke noget at være forvirret over, jeg undersøger bare mulighederne :P, for gider ikke smide så mange penge for at fjerne noget jeg egentlig ikke har lyst til at fjerne.

Jeg synes det lyder fedt i mine ører - men hvis cyklen tager skade af det, ville jeg jo gerne have det justeret smiley

Men konsensus er vist at det ikke betyder noget, så jeg vil bare køre videre med det, og så lige kontrollere tændrøret engang. Jeg vil jo bare ikke have at den brænder sammen bare fordi jeg har monteret en slip-on.

• #15   2. mar 2013 FINO:-)

Jeg TROR ikke det betyder noget, men når nu du får kørt lidt km, så kige lige på om dine tændrør bliver godylt varme. Er de helt hvide, så skal du overveje at få fixet sagerne:-)

• #16   2. mar 2013 Der er 1000 vis af Mc og biler der køre rundt med dårlig indstilte motoren, både på grund af miljø, dårlig service, ændringer af del som udstødninger osv.
    Nogle køre bedre/dårlige end andre.
    JEG personligt har den holdning at ændre jeg en ting - ændre jeg også alle de andre som hænger samme med den ting jeg lige har ændret.
    Ellers kan jeg lige så godt lade være.
    Sagt på en andre måde - sætter jeg potter på - indstiller jeg den også og ændre filterkassen, osv. alt efter model og type Mc jeg har.
    Sætter jeg ny klodser på min bremser - så får den også nye bremsevækse, skifte jeg olie - så får den også nyt filter, skifter jeg motorolie - så skifter jeg også de andre olier, skifter jeg tændrør - så tjekket jeg også luftfilteret efter, osv. osv. osv.
    Sådan er jeg bare og sådan har jeg altid gjord ved ALLE mine ting igennem de tid jeg har haft dem.

Lige en ting - hvis der er en DB killer i din slip-on potte som er taget ud. så prøv lige at sætte den i - den smule modstand kan nemt gøre en forskel på dens "prutte" lyde.
    Jeg har lade mine sidde i - fordi jeg synes de larmer alt for meget uden - og de potter jeg har er sku åben nok. :O)
    Igen der er efter min mening - larm og lyd. Og det er ikke det samme. :O)
    Og hvad der er galt med lyder af en Tunet-Kina Mc..... Tja.

• #17   2. mar 2013 Fenris:

Mellem os sagt, jeg er også en af dem der gør tingene færdige, men i realiteten er det jo kun en brøkdel af de cykler der kører med åbne potter som nogensinde er blevet rullet, dyset om eller har fået PC om bord. Faktisk er det aldeles almindeligt at FJERNE lambdasonden når man sætter åbne potter på indsprøjtnningscykler - og dermed fjerne deres brændstofdynamik.

Langt de fleste af disse monstrøse skabninger kører bare - problemfrit.

Hvad er det så man siger i Kamerika: "if it ain't broken don't fix it.!

Kommentér på:
Slipon = popper/pludrer ved motorbrems

Annonce