Slipon = popper/pludrer ved motorbrems Slipon = popper/pludrer ved motorbrems
Hey MG!
Har skiftet skorstenen på min cykel ud med en (meget) mindre slip-on, og det er fantastisk! Nu kan jeg faktisk høre motoren spinde når jeg kører :].
Men! Hvis jeg slipper gassen ved 6k+ rpm, og lader den motorbremse, lyder det næsten som når en F1 bil gør det samme - den popper og pludrer ret meget. Men KUN når jeg har sluppet gassen, og starter først efter et lille stykke tid.
Kunne ikke lige finde et eksempel på youtuben, men kan lige optage en video næste gang den er ude
Gætter på det er fordi der kommer en smule benzin i udstødningen når man slipper gassen, som så brænder - men er det farligt?
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Svar: 106
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
Så skal lige dyses ind..??
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Svar: 106
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.454
har du skiftet til dem her...
https://www.youtube.com/watch?v=m1ZsCYieFKw
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 24
Okay, så er jeg lidt mere rolig. Det lyder pisse fedt! Men kunne jo godt være at det ikke var skide godt for motoren.
Busa:
HAHA dog ikke, men kunne være det skulle overvejes. Dog tror jeg det vil være lidt svært, eftersom jeg har 4 i 1 udstødning
Denne her jeg satte på: http://www.revzilla.com/product_images/0015/1486/Leo_Vince_SBK_Oval_Slip-On_Exhaust_BMW_R1200_GS_04-05_detail.jpg
Lader det bare være som det er - den tøver heller ikke mht. gasrespons, og det er KUN når man motorbremser fra højere omdrejninger. Passer mig også fint, at folk lægger mærke til mig. Har allerede mødt mange billister/cyklister/fodgængere der ikke opdagede mig (da jeg kørte med den store standard-potte).
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Der skal du have noget på som kan gøre det - som bla. en powercommander.
Dete r jo derfor det ikke er lovligt at tune via benzinblandning osv. pågrund af miljøkrav og EU-Regler.
Og ud fra hvad du skiver så lyder til din Mc køre magert - så gør det det med at plydere/prutte/ poppe osv. når det motorbremser.
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 24
https://www.youtube.com/watch?v=cEWX7hWZTbw
Fra 0:14 til 0:24 ish.
* Fenris *:
Dvs. at når jeg slipper gassen kører den alt for magert? Eller konstant? Er det skadeligt?
Lidt blandede meninger, men hvis det er skadeligt må jeg få det ordnet.
Edit:
Knud:
Tror du har ret, det eneste der er ændret er slip-on. Luftfilter er standard, og har ikke planer om at skifte det til et andet
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
De er fordi de bliver mere varme fordi de går mere magert.
Men det køre langt fra så magert som en standart Mc, eller en standart mc som har fået skiftet potte uden at gøre resten - bare lidt mere end før - men det gav mig 2-3 km mere på blandet kørsel. (fra 14-16 til 15-18)
Men jeg lavet det om igen nu har.
Da jeg gear den om til mindre omd. ved højer fart for at få mere benzin økonomi og mindre vibrationer ved højt fart (dog ikke et problem) Da min mc er gearet om pt til at give mere acc. ved igangsættelse. ( 2 tænder bag)
Til dit sprøgsmål: Jeg vil ikke selv at have en som gør det - det det betyder den ikke går ordenligt. Og jeg synes det lyder dumt at den pludre som en tun et kina Mc ved motorbremsning.
Få den indstillet - og få en som ved hvad han laver som bla. Mr., Dyno (Ove) og få et bedre high flow filter i den samme med.
Men behold DB killer i dens potte, ellers kan din bund godt midste lidt - og der er forskel på lyd og larm.
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 24
Er det noget der kan justeres på den almindelige motorstyring, eller SKAL der en pwoercommander til?
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Svar: 106
I stedet for at investere i en powercommander ville jeg finde en med en røggasmåler. så kan du fastslå luftoverskudskoefficienten og være sikker på hvad den gør og ikke gør.. alt andet er gisninger
men i dit tilfælde vil jeg ikke gøre noget.
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
Men tomgangsdysens område er fanme vigtig... der kører man meget i byen og ved cruise.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Jeg tror sgu heller ikke jeg ville interessere mig en døjt for det her, hvis der ikke er noget der tyder på at tingene bliver alt for varme.
Ole A:
Jeg bliver sgu noget forvirret. Du skriver helt fra starten, at det lyder Pissefedt - så skriver Fenris at det lyder som en tunet kinaknallert, og derefter taler du om at spendere 4-6000 på at løse noget, der vel næppe er et problem-
Fenris og hans forretningspartnere lever af sådan nogen som dig. Hvis du synes det lyder godt, og der ellers ikke er nogen problemer, hvad er der så galt med lyden fra en tunet kineser????
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 24
Der er ikke noget at være forvirret over, jeg undersøger bare mulighederne :P, for gider ikke smide så mange penge for at fjerne noget jeg egentlig ikke har lyst til at fjerne.
Jeg synes det lyder fedt i mine ører - men hvis cyklen tager skade af det, ville jeg jo gerne have det justeret
Men konsensus er vist at det ikke betyder noget, så jeg vil bare køre videre med det, og så lige kontrollere tændrøret engang. Jeg vil jo bare ikke have at den brænder sammen bare fordi jeg har monteret en slip-on.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Jeg TROR ikke det betyder noget, men når nu du får kørt lidt km, så kige lige på om dine tændrør bliver godylt varme. Er de helt hvide, så skal du overveje at få fixet sagerne:-)
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Nogle køre bedre/dårlige end andre.
JEG personligt har den holdning at ændre jeg en ting - ændre jeg også alle de andre som hænger samme med den ting jeg lige har ændret.
Ellers kan jeg lige så godt lade være.
Sagt på en andre måde - sætter jeg potter på - indstiller jeg den også og ændre filterkassen, osv. alt efter model og type Mc jeg har.
Sætter jeg ny klodser på min bremser - så får den også nye bremsevækse, skifte jeg olie - så får den også nyt filter, skifter jeg motorolie - så skifter jeg også de andre olier, skifter jeg tændrør - så tjekket jeg også luftfilteret efter, osv. osv. osv.
Sådan er jeg bare og sådan har jeg altid gjord ved ALLE mine ting igennem de tid jeg har haft dem.
Lige en ting - hvis der er en DB killer i din slip-on potte som er taget ud. så prøv lige at sætte den i - den smule modstand kan nemt gøre en forskel på dens "prutte" lyde.
Jeg har lade mine sidde i - fordi jeg synes de larmer alt for meget uden - og de potter jeg har er sku åben nok. :O)
Igen der er efter min mening - larm og lyd. Og det er ikke det samme. :O)
Og hvad der er galt med lyder af en Tunet-Kina Mc..... Tja.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Mellem os sagt, jeg er også en af dem der gør tingene færdige, men i realiteten er det jo kun en brøkdel af de cykler der kører med åbne potter som nogensinde er blevet rullet, dyset om eller har fået PC om bord. Faktisk er det aldeles almindeligt at FJERNE lambdasonden når man sætter åbne potter på indsprøjtnningscykler - og dermed fjerne deres brændstofdynamik.
Langt de fleste af disse monstrøse skabninger kører bare - problemfrit.
Hvad er det så man siger i Kamerika: "if it ain't broken don't fix it.!
Slipon = popper/pludrer ved motorbrems