DT 125 R ter sig underligt DT 125 R ter sig underligt
Jeg har lige købt sådan en basse der. Den har "Big One" komplet udstødning, piper X luftfilterindlæg, standard indsugningsgummi i luftfilterboxen og efter hvad jeg fik at vide en 220 hoveddyse (mod 210 standard?)
Den starter super, og trækker jævnt og fint, dog ret svagt, op til ca 7000-7500 RPM, detefter begynder den at hakke - bliver man ved med at holde på, accelererer den videre op til ca 9000 RPM hvor den cutter kræfterne pludseligt. Til tider accelererer den ganske kraftigt i spændet imellem 7000 og 9000, men kører altså ikke ordentligt.. Det er vidst primært når indsugningsforstærkeren lige er blevet fyldt, at den kan trække jævnt helt op til 9000-10000..
Jeg har lige skiftet tændrøret fra et B8ES til et BR9ES - dette kombineret med at jeg prøvede at tanke 99 oktan på, og skruede luftskruen et par omgange ud ad (prøvede begge veje), gjorde en lille forskel, men intet af det, har været af afgørende betydning.
Jeg har læst om mange mulige årsager til mit problem: Forkert dyse, for stort ekspantionskammer i udst, ift hvad den kan klare, forkert indstillet YPVS ventil, elektronisk begrænset eller måske monteret forkert stempel.
Har du et bud på hvad jeg skal gøre?
Den er i øvrigt honet og med nyt stempel og lejer osv, fra ca 3000 KM siden..
Har også tænkt på om det kunne være benzinhanen der er halvt stoppet.. ?
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.655
men et trægt kabel til ypvs kan medvirke til det er en periodisk fejl det kan luftslangen på siden af karburatoren dog også hvis den er stoppet/klemt , den der går op under sædet ,tank eller i luftfilterkassen (kan ikke lige huske det
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
En YPVS giver IKKE træk på toppen .. Den er lavet til at give træk i bunden, efter at man havde hævet udstødningsporten SÅ meget for at ha´træk på toppen .. Det er en budtræksventil, og kan den ikke åbne, har du intet power over ½ gas ..
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
Kan også hurtigt kigge om der er nogen slanger der er klemt, men jeg tvivler på det..
Der er forreste på modsat side af karburatoren som tomgangsskruen, et hul med gevind i - ca 7 mm eller sådan noget.. Undrer mig lidt at der ikke sidder en skru8e i eller noget.. Er det meningen?
jun 2007
apr 2010
maj 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 22
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 960
Jeg havde en del problemer med et ramme dysningen på min TDR125, det viste sig at gummiovergangen mellem luftfilter og kaburator ikke sat rigtigt, så den kunne suge luft direkte.
Prøv at pille dækslet af ved YPVS ventilen, og som den kører som den skal når du sætter tænding på. (yderstilling til yderstilling). Du kan også prøve at pille kablerne af, du skal kunne dreje ventilen med fingrene.
Problemer med træk i toppen med fuld gas relaterer sig til hoveddysen, og det hjælper ikke at stille på luftskruen.
jun 2007
Kan høre YPVS ventilen arbejde, når jeg sætter tænding på..
Prøver henholdsvis at kigge på tændrørshætten, YPVS ventilen og fjerne snorklen..
Tak for råd og vejledning
jun 2007
apr 2010
jun 2007
Fjernede snorklen, og nu trækker den jævnt ud til 10.000 ved 3/4 gas i de første 4-5 gear.. Så nu skal jeg bare ha' en større dyse i, og så burde den også kunne klare fuld gas, uden at sætte sig
Ved du hvor dyserne kan fås uoriginalt? Har ike lyst til at gi' 115 stykket, hvis jeg skal til at prøve mig frem..
DT 125 R ter sig underligt