807 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

DT 125 R ter sig underligt DT 125 R ter sig underligt

Jeg har lige købt sådan en basse der. Den har "Big One" komplet udstødning, piper X luftfilterindlæg, standard indsugningsgummi i luftfilterboxen og efter hvad jeg fik at vide en 220 hoveddyse (mod 210 standard?)

Den starter super, og trækker jævnt og fint, dog ret svagt, op til ca 7000-7500 RPM, detefter begynder den at hakke - bliver man ved med at holde på, accelererer den videre op til ca 9000 RPM hvor den cutter kræfterne pludseligt. Til tider accelererer den ganske kraftigt i spændet imellem 7000 og 9000, men kører altså ikke ordentligt.. Det er vidst primært når indsugningsforstærkeren lige er blevet fyldt, at den kan trække jævnt helt op til 9000-10000..

Jeg har lige skiftet tændrøret fra et B8ES til et BR9ES - dette kombineret med at jeg prøvede at tanke 99 oktan på, og skruede luftskruen et par omgange ud ad (prøvede begge veje), gjorde en lille forskel, men intet af det, har været af afgørende betydning.

Jeg har læst om mange mulige årsager til mit problem: Forkert dyse, for stort ekspantionskammer i udst, ift hvad den kan klare, forkert indstillet YPVS ventil, elektronisk begrænset eller måske monteret forkert stempel.

Har du et bud på hvad jeg skal gøre?

Den er i øvrigt honet og med nyt stempel og lejer osv, fra ca 3000 KM siden..

Har også tænkt på om det kunne være benzinhanen der er halvt stoppet.. ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DT 125 R ter sig underligt
  • #1   7. jun 2013 sviner den tændrøret , som i sort og tørt eller fugtigt af olie ?

    men et trægt kabel til ypvs kan medvirke til det er en periodisk fejl det kan luftslangen på siden af karburatoren dog også hvis den er stoppet/klemt , den der går op under sædet ,tank eller i luftfilterkassen (kan ikke lige huske det smiley


  • #2   7. jun 2013 1. tjeck om den skal køre med en 5 ohms-modstand tændrørs hætte ... Hvis den skal, og dig modstand er røget, "bygger" tændspolen ikke den spændning op den skal på røret .-. MEN, det kunne rigtig godt lyde som om din ypvs ikke fungerer som den skal .. den kører BARe af lort sådan en hvis ypvsén ikke åbner som den skal .. Regel nr 1 dér , vær HELT sikker på at den åbner 100% ved fuld gas .. og tag potten af og kik om du kan få den til at åbne 100% i cylinderen ..

    En YPVS giver IKKE træk på toppen .. Den er lavet til at give træk i bunden, efter at man havde hævet udstødningsporten SÅ meget for at ha´træk på toppen .. Det er en budtræksventil, og kan den ikke åbne, har du intet power over ½ gas ..


  • #3   7. jun 2013 Det gamle tændrør var brunt og fint, og lugtede lidt af benz.. Der sidder den der røde NKG tændrørshætte på - ved ikke hvad den gir af modstand, men det vil jeg undersøge..

    Kan også hurtigt kigge om der er nogen slanger der er klemt, men jeg tvivler på det..

    Der er forreste på modsat side af karburatoren som tomgangsskruen, et hul med gevind i - ca 7 mm eller sådan noget.. Undrer mig lidt at der ikke sidder en skru8e i eller noget.. Er det meningen?


  • #4   8. jun 2013 Jeg kom til at tænke på noget: Kunne det ikke bare være snorklen der skal ud? Og så selvfølgelig en større hoveddyse, som følge heraf? Kunne jo snildt tænkes at den simpelthen ikke kan trække luft nok der igennem.. Den er ret lille..

  • #5   8. jun 2013 det er lidt et sats i smag og behag samt hvor din udstødning arbejder , når jeg kører med min D.E.P plejer jeg at pille den af og dyse derefter da den får en rigtig sprød respons på gassen (kan jeg godt lide) men mister lidt bund , den får tilgengæld en meget crosseragtig og punchy samt kort top-ende hvor man med snorklen og stdpotte får en lidt ulden respons men en meget lang og stærk top-ende , nok 1500 rpm længere den trækker over

  • #6   8. jun 2013 Køre ypvs motoren når du sætter tænding til ? Hvis ikke er det måske problemet, ellers pil det lille dæksel af ved ypvs og sæt tænding på så kan du se om kablerne trække den rundt, bare et bud

  • #7   8. jun 2013 Hvornår er problemet opstået, i forbindelse med renovering eller pludseligt?
    Jeg havde en del problemer med et ramme dysningen på min TDR125, det viste sig at gummiovergangen mellem luftfilter og kaburator ikke sat rigtigt, så den kunne suge luft direkte.

    Prøv at pille dækslet af ved YPVS ventilen, og som den kører som den skal når du sætter tænding på. (yderstilling til yderstilling). Du kan også prøve at pille kablerne af, du skal kunne dreje ventilen med fingrene.

    Problemer med træk i toppen med fuld gas relaterer sig til hoveddysen, og det hjælper ikke at stille på luftskruen.


  • #8   8. jun 2013 Jeg har lige købt den i den tilstand den er i.

    Kan høre YPVS ventilen arbejde, når jeg sætter tænding på..

    Prøver henholdsvis at kigge på tændrørshætten, YPVS ventilen og fjerne snorklen..

    Tak for råd og vejledning smiley


  • #9   8. jun 2013 Ps, hvad kører i med af dyse, når i har anden udstødning på? smiley


  • #10   8. jun 2013 240 main og eh ? et nummer størrer tomgangsdyse med komplet D.E.P , hy-techmenbran og fjernet snorkel

  • #11   9. jun 2013 Okay, tak for info smiley

    Fjernede snorklen, og nu trækker den jævnt ud til 10.000 ved 3/4 gas i de første 4-5 gear.. Så nu skal jeg bare ha' en større dyse i, og så burde den også kunne klare fuld gas, uden at sætte sig smiley

    Ved du hvor dyserne kan fås uoriginalt? Har ike lyst til at gi' 115 stykket, hvis jeg skal til at prøve mig frem.. smiley


Kommentér på:
DT 125 R ter sig underligt

Annonce