849 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Powercomander TL1000R Erfaringer ??? Powercomander TL1000R Erfaringer ???

Hey til alle jer med sådan en maskine har i været glad for at smide sådan en powerc på med custom map på jeres og hva er jeres kommentar til det, og hvem har styr på at lave det for tiden og hva har i givet for sådan en omgang ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Powercomander TL1000R Erfaringer ???
  • #2   20. aug 2013 Jan B - Hvem har kørt din cykel ind?

Jeg vil, uden nogensinde at have prøvet en TL1000, sige at du roligt kan smide pengene efter en PC + custom-map.
    Jeg har selv prøvet (og selv haft) SV1000 m/u. PC. Og der var en VERDEN til forskel. Og da motoren på en SV jo stammer fra en TL, kunne jeg ikke forestille mig den meget anderledes?

Men som Jan B rigtigt siger, har de også ry for at kunne bruge en ny konventionel bagdæmper i stedet for rotation-dæmperen samt lidt nye fjedre og olie for. smiley

• #3   20. aug 2013 Ang Affjedring så har jeg godt hørt meget om at man skal skifte til de der Øhlins, men så min mekaniker siger at det er spild af penge med mindre man køre bane eller køre den hårdt,,

Emil: ja når du mener verden til forskel så er det bla at den er MEGET MERE vågen når man tænker på at røre gassen ik ???? hvor min er sådan lidt halv sløv nogen gange inden den vågner og går amok hehe nye fjedre og oil foran ??? hva for nogen skal man skifte til så ???

• #4   20. aug 2013 Emil: har du nogen erfaringer med styr dæmper om det har nogen betydning at skifte den ??? har fundet en styr dæmper og en bag støddæmper i øhlins link her

http://www.ebay.co.uk/itm/98-02-Suzuki-TL1000R-Ohlins-46PRC-Shock-Absorber-REAR-/310674944595?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4855ab7253

http://www.ebay.co.uk/itm/98-01-Suzuki-TL1000R-TL-1000-R-Ohlins-Steering-Damper-/271253885572?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3f27fdd284

Er det de ting man skal købe hvis man vil ha noget som virker eller ??? hva med mærket Biturbo laver de ikke os eller er det noget skidt ???

Og ved du hvad Powermite det er ?????????? kan se en her på mcg at det bedste er at strippe den for vægt,,og man skulle kunne hente små 4 kg på det der powermite, her er hans liste

Dymag ruller: - 6,2 kg

DID kædekit: - 2,7 kg
    Powermite: - 3,8 kg
    Akrapovic: - 7,8 kg
    Öhlins bagdæmper: - 3 kg
    Fodhviler bla bla: - 2 kg
    Diverse carbon: - 2 kg
    Total vægttab = 27,5 kg

• #5   20. aug 2013 Med stor forskel, mener jeg (på SV1000) meget mere jævn og blød motorgang. Meget mere kørbar. Meget friskere på gassen samt ingen "huller" i moment-kurven hvor man std. oplevet et "dyk" i power inden den så kommer igen.

De mekaniker har ikke ret! Netop på gaden, som er ujævn og dårlig, er det vigtigt at din affjedring duer.

Til din, ville jeg ringer til Michael Gravesen, som står for HyperPro i Danmark. Få en ny bagdæmper bag, nye fjedre og olie i forgaffelen.

Om du har brug for styrdæmper ved jeg ikke. - Men eftersom du selv spørger, vil jeg gætte på du vil få mere ud af at få en god bagdæmper, og få affjedringen sat rigtigt op. smiley

Ps.
    Michael Gravesen Tlf. 30559679

• #6   20. aug 2013 Okey det lyder sku lækker hvis den kunne komme til at køre som du beskriver smiley okey MANGE TAK for det jeg vil prøve at kontakte ham og høre hva han har af gode ideer smiley

• #8   20. aug 2013 Okey hvordan syntes du den blev at køre på ?? før og efter ?

Kan det mærkes kun ved at skifte til en anden fjeder bag på ?? hva har du skiftet til ??

• #9   20. aug 2013 Jan B.

Okay. Det er også Mr.Dyno jeg bruger/brugte smiley
    - Og jeg synes hver gang man kommer derfra med en mærkbar forskel. Men især på V2-motorer smiley

Ang. Affjedring, må jeg indrømme at jeg ikke ved nok om TL'eren til rigtigt at gøre mig klog på den. Men er det ikke noget med at de har en anden type bagdæmper en "alm." Type? Rotationsdæmper? - Mener bare at huske at mange skifter hele dæmperen ud med en "alm." Type i stedet. ?
    - Måske jeg husker forkert.

Uanset hvad, har Michael den rigtige løsning til dit behov, og en god pris.
    Jeg bliver overrasket over hans viden og service hver gang jeg snakker med ham.

Kommentér på:
Powercomander TL1000R Erfaringer ???

Annonce