4.071 visninger
|
Oprettet:
Flowbænk på vej !! {{forumTopicSubject}}
he he he .. Man skal ALTID være smart nok til at forstå at de eneste RIGTIG GODE mandejulegaver, er den som man husker at forære sig selv lidt før jul ..
Man skal også huske at være liiige tilpas tidlig nok på den, så der ikke er nogen som syntes at man har "braget" ALT for mange penge af på en gave til sig selv ... vigtigt !
Det blev så til en ny flowbænk i år !! .. digital og hele møllem
Ejjjiii .. ojjjii, næææh ,,, see hvad jeg fik !! uhhh .. det er vel NOK en god julemand ham dér .. Han viste nok godt at Far kan lide at tune motore .. tænk at han ved at det !!
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 814
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 55
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Du skulle prøve at hoppe på youtube og skriv noget med engine portning osv .. det er super interessant ..
Det kit jeg har købt fylder ik´ret meget .. det er 100" digitalt, og det kører ind over et exel pgm ... rigtig fedt
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 55
kan den simulere hvor der skal taget af eller lægges på for at optimere luft gennemstrømningen ? altså så man for et digitalt billede inden man begynder på det håndværksmæssige ?
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Det den PT kan i store træk e at måle lufthastighed og luftmodstand. . før man starter på at fjerne materiale,. og man kan bruge forskellige formler på det .. F.eks . en 4 cyl, 2.0, har jo så 500 ccm, pr cyl . den cyl, har jo et eller andet beregnet/teoretisk max sug, den vill kunne udføre hvis alt var optimalt osv. dertil ville man yderligere putte ting ind i formelen som F.eks, størrelse af ventil hul, løft osv osv. .
Derfra ved man så ; lad os sige, FØR arbejde kan den så suge 50 m pr sek ( bare et eller andet tal ) .. hvis alt var SUPER perfekt burde den kunne suge 230 msek. og så går man så igang .. Bare det at kunne gøre flow/modstand/hastighed ENS er en stor ting. Man vil blive forbavset over hvor unøjagtigt standard motore er lavet på mange områder.
Det "kit" jeg har købt er på en måde et grund kit. og når jeg har fået lidt rutine i at bruge den er dette mange yderligere opgraderingsmuligheder. og F.eks at få noget visuelt kamera indover .. joh ... Inden for motortuning er det MEGET ofte kendt at "ham og ham" er SUPER gode til at porte topstykker osv osv .. Det er måske rigtigt nok, men den idé kommer jo ud fra at man faktisk ikke HELT har styr på sine formler og værktøj .. Den interessante ting er jo at meget ofte sidder man og tuner/porter osv, og har fået overbevist sig om at DET HER er super godt, og i virkeligheden når man sætter en flowtester på er det SLET ikke dér man skal regulere .. En flowtester er et rigtig godt stykke værktøj .. måske ender det lidt dyrt i sidste ende, men vil man ha´ anvendelige resultater, er der ingen vej udenom .. Og nu hvor det bliver mere og mere digitalt .. Dreamride!!!
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Grund kittet er opbygget, UDEN plenum kammer. Og selv i deres kabinetter er der ikke, indbygget ret meget plenum kammer. Skal man arbejde med topstykker til ondgamle V8 motore. Så virker det sikker fint nok, men ikke på en motorcykle.
plenum kammer er og bliver den eneste vej, uden om et ustabil flow i målingen. Hvilket er det mest vigtig, hvis du vil arbejde med lufthastigheder.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
"Allan A
Poul har tuner biler siden .. tjaa .. 60´erne .. Han er nu en ældre mand, men det er sgu ikke viden eller evne ham mangler .. Det er godt nok et interessant forhold, at lære fra ham
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
Kørte han ikke rally i 70erne og 80erne?
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Han blev også kendt som specialist for de mini´er, da han f.eks var en af de første til at få "kulgebombet" plejlstængerne på dem. Det var et stor problem før da de knækkede ret ofte .. Poul fortalte mig at det kom sig af at han kendte én Englænder som byggede Flyvemaskiner, og at de "kuglebombede" alle delene for at de ikke skulle knække, og det er stadig den dag idag, ham som laver hans plejlstænger .. Jed ved også at han blev sendt til UK i 70´erne, af Ford her i dk til nogle specialister for at lære at tune deres racermotore ..
Det er helt vild også hvor mange rally motore han har tuner .. Han har billeder at ALT ALT hvad han har lavet hver en motor, top ALT .. det ville tage uger og uger at kikke det hele igennem ..
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
Den vildeste Cooper byggede Erik Høyer.
Der må da oprettes nogen albums med alle de billeder osv????
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Jeg tror ikke man får Poul til at give de billeder ud til nogen .. han er kendt for at holde kortene MEGET tæt ind til kroppen .. ha ha ha .. Det tog sgu også mig 100 år og en madpakke for at bare få åbnet låget bare lidt
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.014
Mvh Brian
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
altså .. JEG syntes det ser super ud det jeg har lavet .. men det er jo ikke sikkert at Poul er enig med det
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
og det er IKKE glasplade, den ligger på
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Jeg er faktisk mest spændt på hvad man kan få sådan en diesel VW til at gøre .. Har en eller anden syg idé om at kan kunne lave den perfekte rally motor ud af sådan een .. Der må flowbænken sgu da være et meget godt hjælpemiddel til noget af det .. .. Mangler så egentlig bare en fræser med regulerbart hoved, så er det grove klar
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 55
og man vil jo altid gerne have mere power
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/11815-flow_baenk
Godt nok en anden type, end den Morten har købt.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Lavede på et tidspunkt en test .. Tog en CRF 250 04, som var død .. renogeredem den 100% , ny krumtap, top, cyl .. alt .. men optimerede og afvejede alt .. testede den så oppe imod en nely ny 08´er .. meget interessant .. den var MEGEt hurtigere 04´eren .. og den var ikke tunet, kun optimeret ..
Håber jeg kan få det flowtest system til at gøre det samme på de 4 cyl .. Det bliver ihvert fald step one ! ..
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
ordsproget på sjælland er noget med ; det hjælper ikke noget alligevel, der ER prøvet, og det kan du nok ikke i sidste ende .. joh .. Er allerede blevet mødt af folk som ryster på hovedet over at vi har brugt penge på flow udstyr, nye slibere, osv .. Og der er FØR flere af delene overhovedet er kommet hjem endnu !! ..
man undrer sig sgu nogengange over hvordan vi er endt i meget andet end Lada´er alle sammen .. Trør sgu jeg tager en gammel GSX 450´er model sløv og tuner og optimere den, bare for at skabe uro i de små sind
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
undskyld jeg staver så dårligt
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Min store hobby er bygning af flymotore. Men for H... hvor skal jeg tit sige til mig selv INGEN TUNING !!! Så det er med poleringe af blokken indvendig mm
Værksted 1.
Som ligger syd for Alicante, Spanien. Her har jeg flowbænk, affjedringsværktøj mm og her arbejder jeg til daglig.
Vinterhalvåret er mest med racer, og sommeren er mest de lokal.
Værksted 2.
Ligger i Nordjylland og her står rullefeltet. Jeg er sådan set kun der oppe, når der er samlet arbejde nok sammen. Fra 2014 har jeg indgået nyt samarbejde med Bazzaz.dk om momtering og indkøring. Så det bliver nok en del ture til dk, i fremtiden.
Flowbænk og rullefelt er hjemmelavet, softwaret har jeg udviklet sammen med en af mine venner. Så den konservative indstilling, kender jeg ALT for godt. Jeg er bare ikke ret god, til at tage den slags folk alvorlig.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Ja det har jeg...
Stort set alle R1ér.. Den 5 ventilet top er kunst på høj plan. Og fandt heller ikke løsningen, før jeg tilfældig mødte Yamahas fakriks test tema.
Eller har jeg set Honda SP1 med stempler, knaster, udstødning og portet top som havde ca 3 hk mindre end en standart
Aprilia RSV1000 har også med at ville tabe effekt.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
fandt en fin lille film på you tube en dag .. http://www.youtube.com/watch?v=QLpiF0E0EJU .. Der er faltisk flere når man fluder lidt rundt, når først du er inde på den hér ..
Og den her lidt ældre film er også ret fin på mange områder .. http://www.youtube.com/watch?v=wZxuPkj_17I .. Faktisk er det værd at se alle 4 Janspeed filmene .. De var sgu gode dengang
Racing4 .. Fedt .. Respekt, for at du har lavet dig et job/liv ud af hvad der interessere dig .. Det er der sgu mange der kunne lære noget af, mange snakker bare, men når de så pludselig skulle til at leve af det, så falder snakken, og produkterne mangler
Er det så mest 2 hjulere, eller hvordan !? ..
Allan .. jev ved ikke om jeg har været ude for at folk har mistet heste. Men jeg har 100gange set folk komme med maskiner som var tuner, og hevet i, med de FINESTE print fra testbænke .. Når de så kom ud på banen var verden alderledes .. Enten var de STORE HK bare tal, eller også var motoren lavet til at arbejde inden for et område som køreren ikke fik anvendt alligevel .. Ikke altid, men det er GODT NOK tit, jeg ser store tun, hvor køreren nok havde blevet gladere for en ny bagpotte som gav lidt mere bund ..
Problemet er ret simpelt ; man går ud og køber SUPER knasten, som er THE - cam og det ved alle, det samme med , udst, stempelet, forrør osv .. Men man glemmer bare at den knast, som virkede, var testet på en standard maskine, UDEN nogle andre aftermarked dele .. Og efter den stakkels motor så er overdynget med GP-dele, så kører den ikke 2 km/t ..
Men jeg syntes det er SUPER fed med folk som jer, der har lyst til at sætte sin ind i tingene .. Der er jo goså sådan nogle steder at de nye virkningsfulde ting kommer fra !!
Racing4 .. Jeg var også på noget Ohlins kursus .. det var eller meget godt, bortset fra at seg syntes at det var NEDEREN at de er så konservative med deres set-up´s . DEn dér politik med at de set-up´s deres dæmpere har (specielt på mid-valve) er fine nok, og at resten bare skal regyleres med fjedre og oliehøjde, ved de jo godt selv er pis .. Jeg forstår godt at de holder kortene tæt ind til kroppen og prover at forhindre at deres forhandlere verden rundt, ikke får rodet med noget som så kan give den en masse ekstraarbejde .. For de kunne få noget meget bedre affjedring på markedet hvis de gad at give et større mængde grund set-up´s til de forskellige slags kørere ..
Lidt mærkeligt politik fra nogen af dem som har været mest innovative før i tiden
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
link endeligt til flere gode videoer på youtube
har linket dem her til racing4fun tidligere men jeg synes det er er rigtig god artikkel så her er de til dig også morten
http://www.racedevelopments.co.uk/assets/documents/suzuki_gsxr1000_k1/head.pdf
og
http://www.racedevelopments.co.uk/assets/documents/suzuki_gsxr1000_k1/breathe.pdf
og her resultatet
http://www.racedevelopments.co.uk/assets/documents/suzuki_gsxr1000_k1/power.pdf
så har nu besluttet mig selv for at købe denne model cykel, da den kan komme til at gå så ganske godt, for billige penge
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
den anden og meget mere interssante ting i artiklen er det faktum at det ikke kostede ret meget at tage en noget ældre cykel, og gøre den mere effektiv end en ny model .. forunfattet at man ved hvad man laver ..
Den dér jantlov som der ofte findes og som jeg har hort alt for mange gange, udspringer delsværre rigtig tit lige netop fra personer som føler du bringer deres virsomhed i fare, hvis du pludselig "forhindrer" dem i at fylde kørerne op med bling-bling dele .. Der er ikke nogen der kan lide du køber en gammel K1´er Allan ..
Og SLET ikke hvis du tager og får den til at trække fra de nye maskiner, mens andre ser på det .. ha ha ..
Sjovt nok, havde jeg en Honda CR 250 R 2-T fra 01 som jeg blev ved med at køre på i mange år .. Den var ikke andet end optimeret og trimmet ind, på motoren .. Affjedringen var det bedste kit jeg kunne hælde i sådan et sæt showa, men ellers var der intet andet lavet ( joh .. en bedre forbremse ) .. Men den var hurtig . Hvert år prøvede jeg ALt hvad der var, af det nye, og intet inponerede mig rigtig .. Da 4-T´erne kom .. tjaa .. de var ikke hurtigere .. Jeg blev da ved med at vinde løb på den ..
Den blev renoveret osv nogle gange, men det var da ikke før i 2007, at jeg følte at jeg hellere måtte se om jeg kunne få meget hurtigere ud af en ny .. Det er en sjældenhed inden for MX ( udover hvis man bare er C-kører og nuller rundt og hygger sig ) at nogen kører meget mere end et år pr maskine ..
Og det var INTET med pengene at gøre ! . Ikke engang affjedringen havde noget særligt at byde på på de nyere . Lidt lige som i din artikel; ja . deres stel/styrevillighed, var måske lidt bedre, men da fabrikkerne faktisk ik´rigtig laver det store om inde i dæmperne, så kunne et personligt ombygningskit let overskygge de nye cykler ..
Med den her flowbænk skal jeg nok komme et nyt stykke hen ad vejen til at lave nogel fine køretøjer ..
Racing4 .. med det dæmpere du laver, har du så også nogen adgang til dynotestere og den slags ? .. Det åbner jo muligheder for at lave grund- setup´s helt fra bunden, til de forskellige cykler, og bygge dæmpere ud af OEM dæmere som er meget bedre end aftermarked dæmpere, til nogle HELT andre penge .. Jeg har een på hånden, som jeg går og "forhandler" med en gang i mellem
Problemet er bare at jeg skal ha´overtalt han der har den til at møbe en HELT ny een, så jeg kan få hans gamle billigt . he he he .. Men det ville være fedt .. det er ik´noget som er blevet gjort meget i her i DK nogensinde
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Har en formel et eller andet sted, som giver grundbregningen ud af det set-up, der sidder i en gaffel .. den er god til store ændringer .. F.eks .. hvis comp starter med 12 x 20.10, 2x18.10, osv ned .. hvis man så ville ha en MEGET hårdere set-up, i en helt anden stigning .. hvor mange 20.10, skal man så have for at ha´tilsvarende antal 20.15 i hårdhed ..
Man kan også bruge det til F.eks hvis man ville tage en R1´er gaffel over på en Harley ..
Har lavet mange Ohlin gafler om ( også de nye twinchamper gas forks ), hvor jeg har lavet meget mere comp på midvavlen, så man kunne lave en meget blødere basevavle set-up .. .. det virker RIGTIG godt .. meget mere fast gaffel, som er meget mere følsom vel små huller .. og så falder den ikke så meget i stroken ved langsom g-påvirkning ..
Arbejdede du så for Ohlins med et team eller hvordan ?? .. VILDT spændende
Og hvad laver du så nu nded i Spanien .. bliver sgu da nysgerrig .. det er da ret fedt !
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Det var via den dansk impotør, pga Ohlins kræver der skulle være en tekniker, til stæde ved div RR løb. At vores kære ven i Sorø, så havde lidt svært ved at sende bestildingerne. Er så desvære en HELT anden sag, men det helt endte med. At jeg blev træt af delene aldrig kom.
Jeg flytte her ned i 2007, fordi jeg bare var total træt af regn, skatter, mere regn og endnu flere skatter og mangel på sol. Så idag laver jeg en del RR maskiner for de Dansker, Tysker og Englender der kommer her ned i løbet af viteren.
Jeg har være tilknyttet Bazzaz.dk de sidste 5 år og har også være med til at udvikle lidt i deres bruger software. Et samarbejde der ikke lige frem køre alt for godt (Bazzaz USA) da dem i har i deres udviklingsafdeling, har NOGET svært ved at fatte hvad jeg siger til dem. OG DET ER PÅ TROS AF JEG SNAKKER HØJT, TYDLIG OG LANGSOM PÅ ENGELSK !!!!!.......
Planen for Bazzaz 2014 er et tilbud til kunderne om montering og indkøring. I Danmark + fuld suport. Det skulle gerne fremme salget noget.
Jeg har overvejet at købe affjedrings dyno... Den bliver sku ikke let at bygge, har være ved at undersøge sagen,
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
På stammen ( på bagdæmperen ) i stedet for møtrikken, monterer man en dysse med en shims og et lille hul i center .. under comp, kan olien IKKE løbe udenom main piston (udover det lille centerhul ), det gør flere ting :
1. Startpunktet på comp shimserne bler IKKE forsinket, og dervel kan man lave en meget "længere"/meget førsom set-up .. Det gør ALT ved comp meget bedre. Det gør også at dæmperen under langsom g-påvirkning, ikke "falder sammen", F.eks. lange bløde højfartssving. Når den så nu holder sig højere i strocken har man så også fixet problemet med at bagenden sejver, hvis man der kommer et "hul/ujævnhed" under den langsomme g-påvirkning ..
Ohlins, og WP som også har haft brugt den før i tiden, manglede nogel faktore .. Ideen med en shaft-jet var dengang, at adskille comp og rebound .. Dvs. Det er jo sådan at på alle dæmpere så bliver den også blødere når man giver dæmperen mindre rebound, da olien "fiser" forbi main begge veje .. Shaft-jetten åber for den lille shims under rebound, så rebound virker helt normalt .. Center huller skal være ca. 0.7 mm op til 1.2 mm .. det kan du teste, men over 1.2 mister du effekten ..
2. Ja . Finn Skinken .. Joh, Finn er meget sød and all, men det er RØV irreterende at han sidder på Ohlin, og samtidig ikke rigtig gider at gøre noget ved det .. Jeg var også på noget Ohlins kursus, endda også hos ham, med nogle fra Ohlins, hvor jeg prøvede at tage problemet op .. Specielt inden for MX på det tidspunkt .. Men hverken ham eller Ohlins er til at stikke i .. Ohlins er fine dæmpere, men det bliver altså mindre interessant at arbejde med, når impotøren er sløv, elendige advancer, og ventetid LANGT ud over hvad man kan byde nogle kunder . SÅ MEGET bedre er ohlins sgu heller ikke, end noget andet, så man kan tillade sig at lade sine kunder vente ..
Det er FANDME fedt det du har gjort .. Jeg burde sgu også selv ha´flyttet for 100 år siden . Regn , sne osv .. det bliver sgu aldrig liige mig.. og da SLET ikke når man er vild med MC´er ..
Hvad med Super moto maskiner .. Har du nogekunder af den slags dernede, eller er slog det aldrig HELT igennem dernede !?!? ..
Meget mere interessant omkring det Bazzaz ... Det kunne vi godt snakke lidt mere om .. Jeg har hfat et helt test team, af Mx kørere til udvikling affjedrings systemer og set-up´s .. Jeg vil meget gerne "kikke" lidt rundt, og se om ikke vi kunne finde et par seriøse test-kørere som kan give noget ordenlig feedback ..
Test-kørene .. Alm, pro-level ?"? .. vi må liiige snakke lidt mere om det
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Af en eller anden årsag, faldt min kærlighed puldselig over på den lidt ældre cykler til landevej .. ikke at jeg ikke vil lave noget nyere, men jeg fik den sjove idé at prøve at bygge nogel RIGTIGE café racere .. Dvs. Krafigt opgraderet affjedring, og styreegenskaber .. ja ja .. selvfølgelig bremer ol .. Ikke det dér, med bare at "hælde" nogle GSX hjul på en gammel havelåge, og noget snart lak .. nej .. jeg har brugt en masse tid på at lave noget man kunne køre stækt på .. Nu kommer motorene så endnu mere med, mht. ballancering og optimering ..
Hvad skal jeg få ud af det !??! .. hmm .. det ved jeg sgu ikke lige endnu, andet end jeg nok får lært en masse ved at skulle prøve at få noget gammelt 70´er og 80´er crap til at blive ordenligt at køre på ..
Pga min store erfaring i affjedring og MX, har jeg tænk mig at kaste mig noget mere over super moto cyklerne i løbet af næste år, sammen med historiske racerbiler .. Det kommer jo næsten af sig selv når man går op og ned af poul H .. ha ha
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jeg har også vacuumpumpe mm, også hjemmelavet. Da jeg ikke ville betale 50.000,- for Ohlins.
Alt det der med opsætning, har jeg været så heldig at tilbringe et par aftner. I Ohlins Dynorum, sammen med en unavngiven tekniker
Jeg var faktis ved at købe hele Ohlins forhandlingen, engang for mange år siden. Men et var at købe den, et andet var så at få en garanti, fra Ohlins om jeg kunne beholde den. Så det blev aldrig til noget, prisen var sådan set ok. Skulle bare tage ALT hvad der var på lager i Sorø. Tror der var lager for ca 400.000,- +/-
Jeg kender mange SuperMoto køre her nede, har selv kørt en del. Men de er spredt over hele Spanien. Så dem laver jeg ikke mange af...
Omkring Bazzaz, så vil jeg gerne have funde en par top / mellem gode kører. Hvor vi kan montere en Bazzaz og køre den ind på rullefelt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvad kan jeg til jer.... LET RØVEN OG FLYT !!!, vi har i snit 320 soldage her i området
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
cafe racer, er jeg også i gang med, den får Yamaha r6 forgaffel og pvm hjul med mindre Yamaha hjul kan komme over på suzukien, motoren vil jeg ikke rode med før alt andet er færdig, for at være sikker på jeg ikke køre træt i det.
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
har lavet ca 5 bil toppe og Yamaha r6 og bandit 1200 top, hvor de efterfølgene har været ved cylænder cervice og fået slebet bentilsæder, det er dyrt i sig selv, så nu har min makker og jeg splejset om en ventilsæde fræser, og se om vi kan lave det selv
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/61082-vw_2_0_16v_tuning
min tidliger golf motor, som nu ligger i en golf 1, har også selv lavet toppen, og da den fik timet knasterne fik den 15 hk mere
http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/626-golf_3_16v_38_hk_extra_hk_nu_187_9_hk
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Lidt synd det ikke var dig som fik overtaget den Ohlin import, det havde gjort verden NOGET lettere for mange .. Jeg prøvede at få hjælp engang fra en Ohlin mand, til at jeg kunne stå for deres MX, hér, da Finn ik´gider at gøre noget i det mere rigtig .. men nej .. De er MEGET loyale over for Finn. Det er måske også fiar nok, da det jo VAR ham som har været dér stabilt siden guderne må vide hvornår .. Jeg kan GODT huske Finn, i 70 og 80´erne da han kørte MX og vandt alt, samtidig med at ham var forhandler og var en af de få, som gad at bruge tid på affjedring .. Men PT, ihvert fald inden for MX .. han gider ike mere !! .. Ohlin ville ha´ RIGTIG godt af een som vil noget mere frem med sagerne ..
Men jeg er MEGET interesseret i din geniale idé med at du flyttede til Spanien .. Det må vel også være forholdsvis okay at komme igang med meget med race og motore dernede .. De er sgu da helt vilde med motorsport i det land ..
Jeg ville så gerne til Texas og åbne en affjedrings/motor shop dér .. Jeg fik noget tilbud om det for et par år tilbage .. men ja .. PT, kan jeg vel ringe til Allan engang i mellem, og så kan ham fortælle om det regner i hans landshalvdel .. ha ha ..
Jeg prøver at kikke efter det link beregning .. Jeg har noget et eller andet sted på en harddisk, usb eller noget.. Een af dem som jeg blev uddannet af i USA, er en total matematik nørd . Han er Hydraulik Ingeniør .. Det kan godt være at jeg syntes inden i met eget hoved, at jeg har fattet et eller andet, men ham dér .. I guder .. Han er tyben som hvis du ringer til ham, mens han går med konen i supermarkedet og handler, så kan han give dig et set-up med 70 shimser bare du liiige giver ham et par, diametre og kørestil .. Han er sgu ik´for børn .. Men jeg har fået et tons af denslags af ham, da han har lavet links og udveksling ting til produktion ..
Jeg prøver at høre hér i næste uge omkring test-kørere, så kan du selv snakke med dem hvis jeg finder noget interessant .. Nogen bestemte cykler ? . hvad med en CRF 250 og en RMZ 450 ?? .. de er et par ret anvendte cykler som mange kører på
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Jeg HAR nogle "grund ting" til de forgafler, så man ikke er tvunget til at sætte noget nyt USD gaffel på, som flader uden for den tids design .. OG fakta er jo at man jo skal RET langt op forbi 2004 for man egentlig goså er en USD gaffel som har noget nogenlunde brugbart indeni .. Men ,, Jeg har nogle kits fra MX gafler som når (ikke vis ) jeg har fået det passet ind i, så har man en gaffel, med justerbar comp/rebound og 2 shims stacks på comp ..så kan man lave en 80´der af 2013 affjedrings level ..
Dit værktøj ... ejii .. fedt .. Jeg har også noget ventilsæde rette sæt, men det er lidt mere manuelt end dig .. Det er KUN til små små opgaver, ellers er det en tur i byen .. Hvad måtte i "slippe" for sådan et sæt og hvor om man må spørge !? .. Jeg TRÆNGER til det ..
Allan .. hvad så med bagdæmpning ?!? .. Mono, twin !?!? .. kan du holde den samme bagsvingerlængde .. JEg har set flere smide mono på deres gamle Z900 eller noget, og cyklen er MEGET længere .. Den bliver jo helt uanvendelig at dreje på så !! .. Er det ikke de helt gamle GSXR 1100 fra 80´erne hvor deres link er meget langt fremme, og der er plads til at man kan tage 50-65 mm af svingeren bagpå, og hjulet stadig kan være dér ?? .. Den har da den dér kink hvor klumpen sidder på en rulle og drejer tæt på midten for at spare plads ..
Racing4 .. Jeg har faktisk selv lige lavet en anden link til en GSXR 11. hvor jeg havde et stel fra 88 ( der er derfor jeg kan huske noget om den gamle link ) hvor jeg tilpassede en 06 ende .. Svinger, dæmper hjul and all, for at få den mere stabil og over i 17" .. Ja og så så det også pænere ud
Men dér måtte jeg lave en nu kink, længere arme og kortere klump .. Det gjorde at dæmperens hastighed nu kun meget op/blev meget mere progressiv stigning .. MEN ,, jeg kunne kompensere for det med en noget hårdere shims stack på comp siden .. Det endte fint nok !! .. man kan da køre 250 uden at være ved at sejle af !? .. det er da meget godt med et cross styr på !! ha ha .. Jeg var list bange for at jeg ville få broblemer med at miste følsomheden i dæmperen når stigningen nu blen så progressiv, men det var fint nok .. Jeg har ikke prøvet at sidde 3 på cyklen, og det kan da godt være at hvis jeg smider Fede Eva bagpå, så er vi liiige på grænsen .. Men han der ejer cyklen har villet ha det dér streetfighter look, hvor enden er oppe i luften, så jeg ville nok ikke sidde bagpå uanset hvad ..
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
Det var da en mulighed at tage familien med der ned, de kan nyde solen, jeg kan nyde nogety mc kørsel
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jan / Feb plejer at være ekstrem billige.. den billigeste tur jeg har tager er 80 Dkr for en retur
mar 2013
Følger: 14 Følgere: 26 Annoncer: 196 Emner: 1 Svar: 23
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
jan 2006
Følger: 9 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 158
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
http://www.racedevelopments.co.uk/assets/documents/suzuki_gsxr1000_k1/superfinish.pdf
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
Hvad skal man regne med at kunne bo for om dagen dernede, hotel, privat ...? Ja du kan jo lige smide lidt reklame for udlejning af bikes osv, sikkert også andre der er interesseret i priser på det?
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Ang mc udlejning, så skal jeg lige undersøge sagen. Der har være en her i området, men de er lukket. Du er sku da også total sindsyg, at køre mc på den tid af året. Der er jo ikke mere end 15-20 grader
Hvad har du / i af krag til Hotel ? prøv at se på www.hotel.com
Evn har jeg en Norsk ven, der har en fin lille lejlighed de lejer ud.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jeg er lidt imponeret over din baghjuls montering.... har den også justerbar, aksel afstand ?
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
mar 2013
Følger: 14 Følgere: 26 Annoncer: 196 Emner: 1 Svar: 23
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
Troede du lejede mc ud til banekørsel??
Er banen ikke åben hele året da?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
jan 2006
Følger: 9 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 158
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
mar 2013
Følger: 14 Følgere: 26 Annoncer: 196 Emner: 1 Svar: 23
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
Kærvvirkning er nok et af de områder rigtige tunere gør mest ud af, der hvor den forekommer knækker delen ved stor belastning, og det kan man forebygge ved at polere så der ingen overgange overhovedet er, for det er der delen bryder sammen.
Så man kan gøre en maskindel tyndere, men samtidig stærkere, fordi brudstyrken øges ved korrekt polering.
Man polerer som værktøjsmager en del, så der må være sådan en her der kan komme med flere sandheder om det? (Er selv maskinarbejder)
jan 2006
Følger: 9 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 158
Flowbænk på vej !!