2.900 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

svær tomgang og sort røg svær tomgang og sort røg

Hej derude

Jeg har en gsxr 750 fra 05 som driller mig lidt.
Den har haft problemer med at gå i tomgang, og til tider har det virket somom den har gået på 3 cylindre. Nu har jeg skruet tomgangen lidt op (2500-3000 omdr.) og nu går den okay. Når jeg sænker tomgangen har den svært ved at holde sig igang.
Det ene tændrør var helt sort før, og det var somom tændspolen ikke klikkede rigtig ned over det for at lave forbindelse, men jeg har testet den med tændrør i og den gnister.

Når jeg gasser op ryger den temmeligt sort, og der er også en gang i mellem flammer når jeg slipper gassen igen.

Jeg har ikke mulighed for at køre en tur for at få den rigtig kørt varm og kigge tændrør, da den ikke er afgiftet endnu.

Der er en anden udstødning på.

Hvad kan jeg kigge efter uden alt for meget speciel udstyr?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svær tomgang og sort røg
  • #1   19. jan 2014 4 nye rør så køre den igen smiley

• #2   19. jan 2014 Det kunne selvfølgelig være let hvis det bare var det. Det er klart værd at prøve smiley
    skal man gå efter nogen bestemte, eller er der ikke den store forskel?

• #4   19. jan 2014 tænker holdbarhed, jeg regner ikke emd at fordoble mine hk ved at sætte andre rør i.
    Ved den sidste mc var det bare de billigste, det vil man ikke på en nyere maskine jo smiley

• #6   19. jan 2014 NGK CR9E

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #7   19. jan 2014 Sort røg er for meget benzin - IKKE OLIE!!!!!! (for faen - få dog styr på det...)

For mig lyder det som et tilstoppet luftfilter eller en slange du ikke har fået sat på efter at have skruet på maskinen.

På sådan en sidder der en MAP (Manifold Air Pressure) sensor, og hvis man piller slangen af den (eller glemmer at sætte den på), vil den gøre nøjagtigt som du beskriver. Den har et blåt stik og en 5mm sort slange.
    Der sidder også en IAT (Intake Air Temp) i bunden af luftfilterkassen - hvis stikket mangler på den, vil den også lave næsten samme fejl.

Tændrørene kan sagtens være døde, men hvis du har haft dem ude og der er gnist på dem, skal du efter min mening søge efter fejlen et andet sted.

Har du nogen fejllampe (FI) i displayet når maskinen er startet?

• #8   19. jan 2014 John hvornår er olie begyndt at give sort røg ??? Sort røg er benzin.

Enten har der være et fjols igang med en Yoshimura eller Teka boks. Eller har du en indsprøjtningsdyse der hænger

• #10   19. jan 2014 Det var FØR vandkøl og indsprøjtning John.... Vi skrive 2014, så vid jeg husker. CB 750éren og Z900 er både død og begravet

• #11   19. jan 2014 Sort røg kan dække over blå røg, men det er oftest kun en af farverne der er aktuelle.

• #13   19. jan 2014 Ret meget... For i "gamle" dage, da de fleste var luftkølet. Havde cylinderne en, tendens til at blive ovale. + en kaborator har en tendens til at overfed pga tempratur forskelde. = RØG i div farver

En vandkølet FI motore ligger derimod tit så tæt på idial toleranser, motortempratur, fuel mix mm at den røg der kommer ud. er meget letter at se / lugte. Så har du hvid røg her, så kan du med 100% sikkerhed forventer. Regning i den store ende.

Så din kommentar "Har sgu altid fået at vide hvis lortet ryger sårt så er det noget lårt." høre lidt fortiden til.

• #15   19. jan 2014 Tjek om den står på i ventiler og tjek kompression....

• #16   20. jan 2014 Sajmon: Jeg får ingen FI fejl. Jeg havde en da jeg købte maskinen, det var sekundær gasspjældssensor hvor stikket var taget af.
    Jeg vil helt bestemt lige kigge MAP efter, IAT har jeg set efter at den er sat til som den skal.
    Ellers må jeg lige prøve at kompressions teste og evt skifte rør.

Mange tak for de fine svar alle sammen

• #17   20. jan 2014 Sajmon du er for vild! Ganske rigtigt havde jeg overset den skide slange der.
    Af hensyn til nabofreden ville jeg ikke starte den nu her, så det må prøves om det har hjulpet i morgen.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #18   20. jan 2014 smiley

Jeg har selv lavet den samme fejl flere gange, så det er mit første fokuspunkt. smiley

• #19   20. jan 2014 Ja det er det der erfaring der lige spiller ind smiley det er fedt smiley jeg må se om jeg kan få liv i dyret i morgen smiley Maaange tak for hjælpen

• #20   20. jan 2014 Du har fundet fejlen smiley
    Har selv lavet en magen til smiley

Kommentér på:
svær tomgang og sort røg

Annonce