Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  z750 tuning
  • #1   21. jan 2014 Vil tro du mister 4-6 hk i mellemområdet og vinder 1,5-2 hk på toppen. Sådan plejer det at ende med Z750 med dæmper og PC.

• #2   21. jan 2014 dæmper??? smiley

troede da faktisk at lidt ekstra luft som bedre luft/brændstof niveau ville give den mere på mellemområdet og så næsten intet ekstra på toppen?? :b

• #3   21. jan 2014 det er btw en z750 fra 07 med abs smiley

• #4   21. jan 2014 Mere luft er ofte et problem. De tidligere så omtalte KN filtre ødelagde ofte mellemområdet på moderne motorcykler. En åben dæmper skaber ikke modtryk som originalen så noget af gassen slipper igennem uden at blive forbrændt. Lidt som på totaktere. Det er ikke for sjovt de modene motorcykler har ventil i udstødningen der åbner ved høje omdrejninger men lukker ved lave, så det rigtige modtryk altid skabes. Igen som på tidligere totaktere.

• #5   21. jan 2014 Behold original dæmper og original elektronik. Få dette justeret så den magre fodring i bund fjernes så får du det bedste fra begge verdner. Men så kan maskinen ikke synes mere hvis synsmanden ved hvad han laver.

• #6   21. jan 2014 Mekanikeren er allerede igang med er glad for at du er ærlig. Håber så bare for alt i verden at du tager fejl - eller at jeg ikke opdager det :b
    Har læst lidt forums og nogle har fået op mod 5-7 hk ekstra ved custom Map og samme setup som mig.
    Men det kan man så heller ikke altid stole på :b

• #7   21. jan 2014 Giv mig cyklen i en dag smiley

• #8   21. jan 2014 Bare rolig du får en udskrift der siger den har vundet effekt i hele registeret. Mekanikeren kan jo ikke tage dine penge og gøre den sløvere. Derfor justerer han bare på korrektionsfaktor når udskriften skal laves. Han opgiver bare højere temperatur en den faktiske og en anden luftfugtighed og bing så ligger kurven over den originale. Han er glad for du er tilfreds og du er glad for du har et stykke papir der siger din maskine er vinderen.

• #9   21. jan 2014 Hvad skal du med min cykel? smiley

Hehe Hugo fin pointe igen. Er sælger, og det der lyder som et ganske realistisk salgstrick! :b
    Men, mangler der 6hk fra den ene dag til den anden skal jeg nok mærke det. Og så skal jeg os nok brokke mig til det fungerer! :b på en eller anden måde.

• #10   21. jan 2014 Min Gsxr 750 k7 havde standard 128 hk på hjulet...

Efter montering af pc3 åben potte og kn filter smed den 128,9 hk... Men et meget bedre mellem område og den tog gassen på en helt anden måde...

Sagt på en anden måde... Du kommer ikke til at køre hurtiger med dit setup, men nok noget sjovere..:-)

Og når du bliver lidt mere rutineret, finder du også ud af at det er i sving det er sjovt at køre stærkt... Ikke lige ud..:-)

• #11   21. jan 2014 Du mærker ikke effektabet da den magre fodring fjernes så gaslatens også fjernes. Altså trods mindre effekt bliver maskinen oftest mere kørbar efter justering. Men igen det kunne være klaret uden potte og filter.

• #13   21. jan 2014 Det er en streetbike, den kører aldrig en dag over 180 så det er udelukkende for at gøre den mere rask når jeg skal bruge det, og mere økonomisk når den bare hjulrer (hvad den som oftest gør).
    Det er primært med mellemområdet i fokus den er på værksted lige nu! smiley

• #14   21. jan 2014 Har haft den nogle år nu, og den kørselsstil ændres nok næppe. smiley

• #15   21. jan 2014 Hvis du ser under min profik, vil du nok opdage. Jeg har det udstyr / værktøj der skal til for at for den til at køre.

• #16   21. jan 2014 Mer power i en z750....sælg og køb z1000 smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #17   21. jan 2014 Du får ikke noget mærkbart ud af det.

Lyden ja - men den behøver du ikke powercommander og indkøring for at få.

• #18   21. jan 2014 ja, det skal jeg da nok lige love for? Du har ikke problemer med at finde på hobbyer hvertfald! smiley

gider ikke skulle til at bøvle med en z1000. De er for dyre og synes jeg får for lidt ekstra ud af dem smiley men ja. den næsten cykel bliver en z1000 den er sten sikker.. der går bare nogle år endnu.....

hehehe når man tænker på hvad jeg skal give for det må jeg sige at jeres kommentarer koster mig tårer ... det var ikke helt den respons jeg havde håbet! hehe
    igen, tak for ærligheden, den koster i det mindste ikke noget!

• #19   21. jan 2014 Og skriv lige hvordan det er gået, når du får din mc igen smiley

• #20   21. jan 2014 Den kommer først ud i marts/april men skal nok prøve at huske det smiley

• #21   22. jan 2014 Da jeg syntes min z750 blev for kedelig. Købte jeg en z1000 motor og smed på, og det gjorde en stor forskel i trækket. Der kom et komplet akra system på, da det var det eneste jeg havde til den, og de første par ture jeg var ude at køre, da det endelig blev sommer, da gik meget ujævnt i de lave omdrejninger, men efter den blev rullet ind ved fv motor med kn, åben boks, og pc3 gjorde det en kæmpe forskel, bestemt alle pengene værd for mig.
    Og når du skifter potten er det altid en god ide at få den rullet ind, også selvom det ikk er et komplet system.

• #22   22. jan 2014 Havde racing for fun tilbudt at tune min z750 , (dengang jeg havde dem) havde jeg allerede læsset den smiley
    Men ja utroligt hvad "lydtuning " kan gøre , når den larmer tror hjernen man kører frygteligt stærkt.

• #23   22. jan 2014 Jeg havde en Z750'er fra 2004 med Mivv bagpotte og mellemrør, KN filter og modificeret luftfilterkasse og powercommander.
    Den havde 9,x hk mere på toppen, end en standard - målt lige efter hinanden på samme rullefelt.
    Mellemområdet er fint, men jeg kan ikke finde udskrifterne så kan ikke se hvor meget det gav i mellemområdet - men der var ingen steder hvor den var blevet dårligere.

• #24   22. jan 2014 Baghjul: endelig en kommentar jeg havde håbet at høre :b

• #25   22. jan 2014 Men det lyder som om at der er ret stor forskel i folk meninger og holdninger til emnet? smiley

• #26   22. jan 2014 Min z750 smider 99,98hk på baghjulet med kun en sc projekt slippe potte smiley

Så vil tro du lander på 108-110hk reelt smiley

• #27   22. jan 2014 Ham der rullede min sagde også det ikke ville gavne særlig meget med en pc samt lufterfilter, der er ikke meget at hive ud af dem med den opsætning kun, du skal ind og direkte tune motoren, en pc fin indstiller kun blande forholdet på benz og luft

• #28   22. jan 2014 Men du skyder på 108-110 med slip, kn og pcv med auto?:-)
    Det er vel ok. Bedre end intet!

• #29   22. jan 2014 Alt det her med PC og indkøring.... Handler det ikke mest om at bruge penge på det for at undgå at lide under de ulemper motoren får ved kun at skifte potten ?

• #31   22. jan 2014 Håber virkelig på et bedre træk og mellemområde. Især 0-130 kmt

• #32   22. jan 2014 Havde en XJR1300, den gik helt banas, da den fik et `jetkit` nyt luftfilter, luftfilter dæksel, samt en anden ekstra, lille tændings dims. Er du gal det virkede godt, 3000 omd et ryk i styret, og op kom snuden. det kunne den ikke før.

• #33   22. jan 2014 Really?? Fedt!!!!!

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#34   22. jan 2014 Det sker nok ikke på en Z750. Den har et temmelig svagt mellem register og ikke meget moment at gøre godt med...

Smid evt lavere gearing på den - det vil føles meget vildere end 3-5hk...

• #35   22. jan 2014 XJR1300 er sikkert lige så "kvalt" som GSX1400 er fra fabrikken, den får også i omegnen er 20 hk ved at give den komplet udstødning, kn filter og powercommander..
    Men det får du altså ikke på en Z750'er smiley

http://www.fvmotor.dk/index.php/features/typography kan du evt. se kurven for Bandit 1250, som også er kvalt fra fabrikken smiley
    Der er også en Z750 kurve, dog kun ved 10% gas.

• #36   22. jan 2014 Selv smider jeg en god håndfuld, ekstra tænder på bag, og en enkelt mindre foran, det skal nok virke på den mc jeg har nu.Da jeg har ingen planer har om, at køre 299 alligevel. efter det skulle den gå i det røde felt ved ca 250.

• #37   23. jan 2014 @thomas.

Det eneste du får ud af sådan en ned gearing, er et komplet ubrugeligt gear.... Eller 2.

• #38   23. jan 2014 Det tvivler jeg nu en del på. er pisse træt af, at det lange første gear. og skulle det blive for meget, ændre bare (1) tand på det lille en hel del
    ved 11750 omd køre den nu 147 i første gear, efter 117 (124)
    ved 11750 omd køre den nu 286 i sjette gear, efter 228 (242)

• #39   23. jan 2014 Hmm... Det er squ da ikke til at blive klog på det her.
    Har prøvet at ringe til 2 mc mekanikere og forklarede dem at jeg kører med en slip on potte (uden der har været problemer og tændrør er fine) og har lige sat k&n filter i har ikke kørt med det endnu. Ikke for at skulle hive hk ud, tænkte jeg ville købe nyt filter da den alligevel er adskilt.

Den første siger, at det ikke er nødvendigt at justere sådan en z750 ind med disse ændringer, medmindre den vil kører ujævn.

Den anden siger, Den skal justeres ind med pc. så vil den kører mere jævn og med bedre træk, men det ville ikke vinde nogen nævneværdige hk på en z750.

• #40   23. jan 2014 sjovt. min mekaniker sagde at med akrop slipon, k&n og pcV med autotune ville give min cykel 6-8 ekstra hk, men især øge moment og bundtræk..........

3 forskellige historier!

• #41   23. jan 2014 @thomas.

Du har ALT for meget power til et så lavt 1ste gear. Det bliver komplet ubrugeligt, da du overhovedet ikke kan holde forhjulet nede..

• #42   23. jan 2014 du bore da motoren op til 1000 ! det er den samme motor med mindre foring i cylinder
    Læste det i en test artikel fra 2006 at det kunne lade sig gøre

prøv at Google Kawasaki z 750 big bore

Drop alt det udstødnings pjat ! det er støre stempler
    skil selv motor ad, send cylinder til op boring og køb et sæt stempler i udlandet for eks. Je piston eller wiseco pistons.

hilsen Kenneth.

• #43   23. jan 2014 hehe tak, men så meget tror jeg ikke jeg vil gøre ud af det smiley hvis jeg kan få presset bare en smule mere ud af raketten med lidt nyt tech, så foretrækker jeg det!
    Ellers tak for hintet!
    Det kan være det bliver næste års projekt smiley

• #44   23. jan 2014 >Rasmus R. Jeg har ikke hørt om en eneste der er utilfreds efter de har investeret i PC og indkøring og fået det ordnet ved en af de anerkendte.

Har kun hørt positive tilbagemeldinger som, "bedre gas respons", "mere jævnt træk", "bedre benzin økonomi". Og du slipper for at den skyder i udstødningen.

Jeg vil også mene det er den slags udstyr der rent faktisk øger cyklens gensalgsværdi.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#45   23. jan 2014 Anders C - Det er det ikke i den forstand at folk vil betale noget som helst ekstra for at den er monteret, men de bliver helt mærkelige når man så siger at man piller den af og de ikke får noget prisnedslag. smiley

Jo tættere på standard en MC er, jo nemmere er den bare at sælge.

• #46   23. jan 2014 #45 Ja det har du vel egenligt ret i. Tænkte nok for meget på hvordan jeg selv ville se på en brugt Z750 med PC.

Jeg forstår ikke hvorfor producenter ikke laver deres motorstyring så de kan modificeres ordenligt...Det kan da ikke være så svært. Der vil også være penge i det for værkstederne.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#47   23. jan 2014 Men potentielt skal de også til at erstatte motorer som mekanikere har fucket op på grund af dårlig indkøring. smiley

Jeg forstår godt de ikke åbner for muligheden - det ville jeg skam heller ikke gøre hvis jeg producerede motorcykler.

• #48   23. jan 2014 den skal heldigvis ikke sælges foreløbigt. men tak anders c, det lyder som en god pointe smiley

• #49   23. jan 2014 Brian S. Hvem siger, at jeg vil holde forhjulet nede........
    Har heller ikke sagt noget om, hvor lang bagsvinger evt bliver, eller hvor meget gas jeg giver, og om den er sænket eller ej smiley køre alligevel ikke meget over 140 mere så det går nok.
    Men rasmus prøv at skifte det det lille tandhjul, med et med en tand mindre, det koster ikke meget men godt mærkes.

• #50   23. jan 2014 Rasmus
    hvis du går fra 15 tænder til 14 ser det sådan ud
    15 tænder ved 10500 omd = 231 kmt
    14 tænder ved 10500 omd = 216 kmt
    det koster ikke meget, at prøve det, men det kan mærkes.

At jeg så gør det mere drastisk på min, er jo min egen sag, men sjovt bliver det.

• #51   12. feb 2014 Rasmus R

Er du flink lige at give en tilbagemelding med resultatet ? smiley

• #52   12. feb 2014 Ja selvfølgelig smiley
    Får dog ikke noget på papire.
    Skal nok skrive om jeg kan mærke eller høre forskel.
    Mvh

• #53   12. feb 2014 Årsagen til at producenterne ikke laver en ECU man kan ændre er lovgivning. En motorcykel til gadebrug er godkendt mht. til forurening og støj og det skal være så besværligt som muligt at ændre. Flere moderne crossere kan justeres i std. ECU

• #54   12. feb 2014 Hvorfor får du ikke noget på papir ?? Det er da ikke noget problem at printe en udskrift når den er blevet rullet ind.

• #55   12. feb 2014 Den får kun Map fra hjemmeside til at starte med, og så self autotune.
    Har ikke råd til custom mapping før næste omgang smiley

• #57   12. feb 2014 At få den rullet ordentlig ind, er da en af de små udgifter.....

• #58   12. feb 2014 Naaah. Er ved at få den ombygget for 30.000,- så der er ikke mere i pengekisten for i år.
    Autotune blev jeg anbefalet, og kan godt lide tanken om at den regulerer efter kørselsforhold mv. Det synes jeg er smart uanset om den engang får custom Map smiley
    Plus at den står ved en forhandler som kan lave de 22 andre punkter på den mens den er til vinteropbevaring, han kan ikke lave en custom Map dog.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#59   12. feb 2014 Det eneste autotune kan, er at ramme et givent blandingsforhold - det er potentielt langt fra det samme som en mapping kan, som er at udjævne effektkurven ved hjælp af forskellige blandingsforhold ved forskellige kørselsforhold.

Jeg ville spare pengene på autotune, og skyde dem i en mapping i stedet.

• #60   12. feb 2014 Det er for sent nu. Men igen, kan godt lide tanken om at den regulerer sig selv.
    Map bliver næste projekt. Måske til sommer :b
    Den bliver fuldstændig i standsat og renoveret med vanvittigt mange ting.
    Autotune og pcv er blot små brikker i puslespillet smiley

• #61   12. feb 2014 Sådan her er ikke helt ved siden af

profilbillede
  • #62   12. feb 2014 Og

profilbillede
  • #63   12. feb 2014 Hvad koster en Pro mapping ca?

• #64   12. feb 2014 2500kr

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#65   12. feb 2014 Det kommer an på hvor man får det lavet.

Men 2500 til ca 4000, alt efter hvor pernitten mekanikeren er...

• #66   12. feb 2014 Jeg har altid fast pris på 2500,- og 3000,- for en V2 fordi de får dobbel map.

Det skal lige tilføjes jeg ALTID arbejde fra en "0" og IKKE bare retter til

• #67   12. feb 2014 Hvor har du udstyret stående?:-)

• #68   12. feb 2014 Min er en 4cyllinder og med en enkelt sonde.

• #69   12. feb 2014 "Autotune og pcv er blot små brikker i puslespillet "

Der tager du meget fejl. Rizoma,Carbon,blink og lak er bittesmå brikker, hvordan den kører er kæmpe store brikker, hvordan den ser ud er i praksis ligegyldigt.....

• #70   12. feb 2014 Nordjylland.. Men har ret lang ventetid, da Bazzaz.dk har købt sig ind. Og jeg bor i Spanien. Så er ikke ret meget oppe ved jer, der er sku for koldt smiley

Der er en beskrivelse under, mine fotoalbums af rullefeltet.

• #71   12. feb 2014 Hehe fuck dig. Vi har faktisk intet mindre end 6 grader om dagen!
    Jeg var meget glad for hvordan den kørte før. Hvis den kører endnu bedre end før så er det kun et plus i bogen.
    Håber især den kører lidt længere på literen.
    Var utilfreds med lakken og udseendet, så for mig er det det vigtigste i denne omgang.

Det bliver først til juli/august hvis det skulle blive aktuelt. Bor i Odense så det er os en lang tur.,..

• #72   12. feb 2014 Udseendet på den er ikke ligegyldigt for mig nemlig smiley

• #73   12. feb 2014 Det er også pisse koldt her nede, det er så slem konen, har slået taget op på cabrioén. Tror max der har være 20 grader i dag.. OG UDEN PIS DET ER PISSE KOLDT !!

• #74   12. feb 2014 -,-" det var dog synd for jer...

• #75   2. maj 2014 Rasmus har du fået monteret den PC? Jeg venter spændt på at høre hvordan resultatet er blevet smiley

• #76   2. maj 2014 well.. pc i sig selv gjorde intet godt.. tværtimod,
    igår var jeg ved svendborg mc for at få den map som min autotune havde lavet lagt over på pc...
    og må sgu sige.. det er en helt ny cykel....
    er du gal en gasrespons den har fået..
    vridder man håndtaget føles det som en mavepumper smiley pengene værd!
    brændstof økonomisk vil jeg dog ikke anbefale det.
    er gået fra 18-19 på literen ved motorvej, til små 13-14 på literen. stor forskel desværre.

• #77   2. maj 2014 Okay, rar info. Men skal man have mere power koster det lidt. Da det vel er sådan at jo mere benzin og luft, giver power. Og mange nye cykler, får vel for mager blanding.

• #78   2. maj 2014 ved ikke.. er os ligeglad smiley men kan mærke en stor forskel, og det betaler jeg gerne for!

• #79   2. maj 2014 Heste skal have noget at leve af, når de bliver brugt. men når du bare er ude at, cruise med 80, så burde den nok ikke, bruge så meget ekstra, men der er svært ikke, at bruge det ekstra liv der er kommet
    Men en mand som Racing4fun.es ved hvordan det hænger sammen.
    Har selv PC på min ZX10R, men den står til "0" indtil, jeg skal have quickshift monteret, og justeret ind så det passer, til den fighter ombygning jeg har lavet. Håber også det giver en smule mere, i bund og mellemområde

• #80   2. maj 2014 Det der med mer forbrug, pga mapning er kun sløs, fra den der har mappet.

En rigtig mapning, med variabel fuelmix. Det vil sige der er taget hensyn til Load, Rpm. Når det passer, så er der ingen mereforbrug og effekten er det.
    Men opbygningen er klar nok, også bestemt af motortype, brug og især brænstof.
    Race maps laver i sig selg ikke mer effekt. Men pga et støre køleområde, vil der mer effekt. Men også et merforbrug

En Fuelmap KAN se sådan her ud, som understående foto.
    Dog er jeg ikke tilhænger, af selfmappersystemer af mange grunde. Men det er meget let måde at lave et billedet til illustration..

profilbillede
  • #81   3. maj 2014 Der er ingen som har mappet den. Har kørt med autotune som er ret fint følende i en måned nu, og det er den som har mappet! smiley
    Kan sagtens være jeg bare vrider usandsynligt meget mere i gassen efter den har fået lidt ekstra smiley hehe

• #83   7. jun 2016 Jeg endte med Map. Den var for svær at køre ordenligt ind med auto tune for mig smiley

• #85   7. jun 2016 Det gjorde racing4fun.es - og ja er super tilfreds! smiley

Kommentér på:
z750 tuning

Annonce