{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

Droslling {{forumTopicSubject}}

Hej gutter og gutinder.

jeg har et simpel spørgsmål til regler ang drosling da jeg desværre kun må køre A2 (48 hk). mit spørgsmål er så hvordan virker denne regle altså. er det 48 hk på baghjulet eller i motoren ? da jeg har fået min sv650 rullet og den første gang kun havde 24 hk på hjulet. og der sagde mekanikeren at det var pga de 48 hk kun er i motoren. jeg har dog fået ham til at justere den til omkring 36 hk på baghjulet. ville dog gerne have bekræftede om det er i motoren eller på baghjulet.

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Droslling
  • #1   18. mar 2014 Det er motoreffekt på 35 kW

• #2   18. mar 2014 Det der drosling, har altså intet at gøre med hvor mange hestekræfter du kan vise på en rullemåling, selvom der ville gøre tingene bedre... Man skal købe et godkendt droslingskit til din motorcykel også skal den synes med det kit på, du kan ikke bare nedjustere effekten på motorcyklen. Den skal omsynes med et nyt kit også skal registreringsattesten laves om. smiley

• #3   18. mar 2014 frederik h hvad taler du om ? den er synes og godkendt med droslings kit. du kan jo ikke bare nedjustere den fra de ca 70 hk uden et kit

• #4   18. mar 2014 Det kan man da sagtens.. Du kan jo bare slække gaskablet. Det kan bare ikke godkendes.

• #5   18. mar 2014 Det skulle være på motoren, ligesom det der står på reg. atesten...

• #6   18. mar 2014 Hvis den med et godkendt drosel kit kun laver 24 hk på hjulet så er der et eller andet galt med cyklen

• #7   18. mar 2014 Det skriver du jo ikke noget om, Du skriver bare at han har justeret motoren til forskellige antal heste smiley Det var derfor jeg misforstod det og ville så lige pointere at man skal bruge et godkendt kit for at det er lovligt smiley

• #8   18. mar 2014 som jesper skriver er den rykke lidt i skruen så man få lidt mere gas. men tommy n hvorfor er der noget galt ? på selve droslekittet står der 25 hp. så tror da det passede meget fint. den var dog bare alt for død, da jeg ikke kunne give den nok gas til at den kunne komme op i de omdr den rigtig arbejder, det har hjulpet en del at rykke skruen et par mm.

• #9   18. mar 2014 Der skulle jo gerne stå 35kw på det kit ikke 25hp

• #10   18. mar 2014 jo men det er jo 25 hp på baghjulet dvs 35 kw i motoren smiley

• #11   18. mar 2014 ja det kan du ikke sige, det kommer an på så meget det er derfor det er 35kw på motoren der gælder.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #12   18. mar 2014 Hvis der er pillet ved droslingskittet, er cyklen ikke lovlig at køre på med det respektive kørekort.

Det er på motoren man angiver effekten, og hvis du får din cykel rullet og den viser 24hk på hjulet, er der noget galt med den, i fald der er monteret et 48hk droslingskit.
    Men få lige styr på begreberne.

25kw som er den gamle ordning, svarer til 34hk.
    Med A2 kørekort må du køre på en cykel med 48hk, som er det samme som 35kw.
    Alt sammen målt på motoren.
    En cykel med 48hk kit monteret, vil typisk have omkring 38-40hk på hjulet og kan køre ca 180-185km/t på toppen ud af lige vej.
    En cykel med 34hk kit monteret, vil typisk have omkring 25-27hk på hjulet og kan i bedste fald køre 165-170km/t på toppen ud af lige vej.
    Begge er ægte GPS verificerede hastigheder - IKKE speedometer visning...

• #13   18. mar 2014 Som Sajmon siger.. det er nok et 25 KW kit du har, og ikke 25 BHP. Så det vil sige at det er et droslingskit til det gamle lille kørekort. Og så passer 25 hk på hjulet meget godt.

Kommentér på:
Droslling

Annonce