{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

200 ccm på 150 ccm Geely {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har en bette Geely 150 ccm, jeg har så også et komplet 200 ccm cylinder med stempel til at ligge, dog er slaglængden for kort på Geely´en, så den kommer reelt kun op på 160 ccm, men vil det give noget mere moment, eller vil den overhovedet ikke kunne trække med det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  200 ccm på 150 ccm Geely
  • #1   24. maj 2014 10cc mere vil næppe kunne mærkes. Lidt har selvfølgelig også ret, men det er nok ikke umagen værd smiley

• #2   24. maj 2014 Jeg regner ikke med at de 10 ccm har noget at sige, det er mere om man kan få lidt flere NM, der er jo kun 10 at gøre godt med og kunne man hente lidt mere ville det jo være dejligt....

• #3   24. maj 2014 Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår, men du har altså en 150cc motor, hvor du vil putte en eller anden 200cc cylinder på? Men din 150cc motors slanglængde er ikke lang nok, så du vil kun få flere kubik af den ekstra store diameter boring i 200cc cylinderen?

Jeg kan sige at det aldrig vil komme til at virke. Hvis slaglængden ikke er langt nok, så vil du få en meget lav kompression. Selv hvis du kan få maskinen startet(hvilket jeg tvivler meget på), så vil du have ingen kræfter pga den lave kompression.

Hvis du vil have lidt mere power ud af din 150cc motor, så har du et par muligheder uden at skulle lave alt for meget. Fx flowoptimering af topstykket(fjern fejl fra produktionen) og neddrejning af topstykket, så du øger kompressionen(kan du nok få gjort for et par hundrede eller 3 ved et maskinværksted).

• #4   24. maj 2014 #3
    Det var også min tanke, at den ikke ville kunne køre... Men en kammerat var sikker på at det ville give noget effekt...
    Tror bare jeg lader den være som den er...
    Tak for svarene...

Kommentér på:
200 ccm på 150 ccm Geely

Annonce