{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning på mt 07
  • #1   8. aug 2014 Synes jeg kan huske en anmeldelse af MT-07 med Tommy Rønn, hvor han siger man skal være idiot for at ødelægge den perfekte momentkurve med en anden udstødning;)

  • #2   8. aug 2014 Jeg læste kun Tommy Rønn og idiot.

    Når du skifter potten skal den naturligvis dyses ind på et rullefelt


  • #3   8. aug 2014 Jeg har prøvet en med akropovic og den kørte fantastisk. ??????

  • #4   8. aug 2014 Præcis. Den skal bare køres ind.. Tilbage til lyd tak...

  • #5   8. aug 2014 Jeg har hørt den live med akrapovic på, og der lød det fantastisk, en dejlig crisp lyd, lige som det skal være! har på youtube set den med Arrow, det lyder også ok, men det ville ikke være sådan en lyd jeg ville gå efter smiley ( https://www.youtube.com/watch?v=Y5wUSVnJTIE)
    Eller en Two Brothers, ved ikke om de også har lavet til 07'eren ( https://www.youtube.com/watch?v=rrm7YzXSnes#t=101)


  • #6   8. aug 2014 Tommy Rønn er en af de få rå tilbage haha

    Han ved ikke altid hvad han ævlet om


  • #7   8. aug 2014 Jens F: Korrekt, og i samme test omtale han også motoren som en parallel twin. Så læg ikke for meget i hans ord.

  • #9   8. aug 2014 Kan kun tilslutte mig og sige den akra lyder fan-fucking-tastic. Hørte den uden kat med med fløjten sat i, satme en sprød lyd !

    Den trekantede på billedet er så grim at jeg ville foretrække lyden fra en EL MC, fremfor at kører rundt med det der.


  • #10   8. aug 2014 Hvor mange timer skal der bruges på en indkøring af sådan en mc?? Det er vel lettere end på en 4 cyl....? Kan det svare sig at ofre en pc??

  • #11   8. aug 2014 Jeg er på ferie nu, men har fået min akrapovic med posten, og glæder mig som et lille barn til at komme hjem og montere den. smiley

    Der var flere grunde til at jeg valgte lige netop den.
    1. Jeg har hørt den live, og den lyder fantastisk. De andre har jeg kun hørt på youtube.
    2. Jeg synes designet passer perfekt til den maskine. Bryder mig ikke om den trekantede der er billede af, og synes de udstødninger der bliver ført op ad siden på cyklen ødelægger hele idéen med cyklen.
    3. Det var den eneste på markedet da jeg samme dag jeg fik cyklen, bestemte mig for at det skulle være den. smiley


  • #12   8. aug 2014 Olav h. Det må være i Næstved du har hørt den, ig jeg har også prøvet den deroppe. Skal du have din på bænk og kørt ind?? Hvad har du givet for udstødningen? Er den købt gennem forhandleren???

    Vh Allan


  • #13   22. aug 2014 Deres Carbon udgave - er vel ikke gadelovlig i dk?

    http://www.akrapovic.com/#!/motorcycle/product/road/14878?brandId=41&modelId=341&yearId=1870


  • #14   22. aug 2014 Ved ikke. Kan man høre den et sted?

  • #15   22. aug 2014 Nej, den er ikke godkendt til gadebrug.

  • #16   22. aug 2014 Allan - nej jeg har godt nok svært vedt at finde det på youtube. Af samme årsag at ikke ret mange risikere det man nu en gang risikere ved at køre på gaden med den.
    Og tror næppe nogen har købt MT07eren til RACEDAY smiley only


  • #17   22. aug 2014 Jeg var tæt på at bestille den, for at spare lidt penge. Men tænkte at med mit held, ville jeg blive stoppet med det samme jeg kørte ud af indkørslen. smiley
    Så bestilte den godkendte istedet. smiley


  • #18   22. aug 2014 Jeg har aldrig fået en bøde pga larm og mine cykler har altid sagt rigeligt

  • #20   19. feb 2015 Tim O: René fra McX i Næstved har Akrapovic på sin egen MT07.
    Prøv at køre en tur forbi. smiley


  • #22   20. feb 2015 Den lyder fantastisk uden DB killer, men for højt til daglig brug, synes jeg.

    Jeg har skåret rørene på DB killeren af lige bag flangen, så udefra ligner det en standard DB killer, men lyden er meget dybere og højere. smiley


  • #23   22. feb 2015 Ellers check min ud. Den lyder ret meget op af acrapovic, men er af Carbon.

  • #26   26. feb 2015 Ja, den er sgu i orden. Det kribler også i fingrene for at få min hentet. smiley

  • #27   10. apr 2015 @#7. Hvorfor er det ikke en P Twin? Det skriver Yamaha også det er og læste det også her på de sider ?
    http://www.cycleworld.com/2013/11/20/2014-yamaha-mt-07-first-look-review-photos/
    http://www.telegraph.co.uk/motoring/motorcycle_manufacturers/yamaha/10617930/Yamaha-MT-07-review.html
    Og mange ander?


  • #28   11. apr 2015 Petter S: Fordi når man på dansk omtaler en parallel twin, tales der om en 2 cylinderet rækkemotor med 360 graders krumtap. Stemplerne bevæger sig i samme retning samtidigt. Denne motortype hedder straight-twin på engelsk.
    Men på engelsk dækker ordet parallel-twin blot over alle typer 2 cylinderet rækkemotorer, uanset krumtappen.
    Oversætter man det engelske "parallel-twin" til det danske "parallel twin" er der tale om en fejloversættelse.
    Motoren på MT-07 har 270 graders krumtap, og er derfor ikke en parallel twin.


  • #29   11. apr 2015 Jesper jeg er bange for jeg gør dig ked af det nu. Ordet og udtrykket Parallel-twin findes ikke på dansk. Tjek selv danske ordbøger eller dansk sprognævn. Ergo er det et udtryk vi låner fra udlandet, i dette tilfælde England, og betyder derfor det samme som i oprindelseslandet. Vi kan jo ikke bare selv opfinde oversættelser og betydninger af udenlandske udtryk, for det vil jo ende i det rene ragnerock.
    Jeg har selv været på værksted (For mange år siden ;-)) og der kaldte de gamle også alle tobenede ikke V, med krumtap på tværs, for Parallel-Twins.
    Hvis du læser danske hjemmesider så kalder både Honda og Kawa deres Twins for Paralell-Twins og ingen af dem har 360 eller 720 mellem krumtapslag.
    MT 07 er en Parallel-Twin smiley
    Og kald mig bare Yamaha freak for jeg elsker de fantastiske Yams.


  • #30   11. apr 2015 Hugo E: Helt korrekt, det er ikke et dansk ord, dog er skrivemåden uden bindestreg dansk.
    Hiv du fat i noget gammel motorcykellitteratur, evt fra Villy Poulsen eller politikkens bog om motorcykelvedligeholdelse.
    Her vil du se, at den motor de engelske maskiner kører med (i 60-70'erne) omtales som paralleltwin, mens de japanske som 2 cylinderet rækkemotor.
    Korrekt at de danske importøreres hjemmesider også skriver parallel twin, men det er stadig tale om fejloversættelse.
    Hvornår skrivemåden ændres i dk, til at ordet ombefatter alle 2 cylinderet rækkemotorer ved jeg ikke. Men jeg har da set danske medier der dog i dag, stadig kan adskille de 2 motortyper ad.
    Du kan evt tage et smut forbi Brdr. Kyhn i Kbh. Så skal du nok få fortalt forskellen på de 2 typer motor.


  • #31   11. apr 2015 Jesper svøm for pokker ellers drukner du smiley
    Så de danske importører ved ikke en skid om deres produkter og da fatters Yamaha XS500 blev kaldt en parallel twin på værkstederne for mange år siden var det hele forkert.
    Tror du skal skrive til Honda - Kawasaki - Yamaha i DK og fortælle dem de har tabt sutten men du kan lige lære dem.
    Du er helt utrolig på den sjove måde smiley


  • #32   11. apr 2015 Hugo E: Jeg er aldeles ikke ved at drukne, og endda slet ikke i nærheden at svømme.
    Er du indehaver af en udgave af årbogen "MC-revyen". I så fald kan du ORDRET læse det følgende citat deri (i dette tilfælde fra årgang 2003, 2012 og 2013:
    "Cylindrene kan være anbragt på en række, og så taler vi om en rækkemotor. Står to cylindre ved siden af hinanden, kaldes konstruktionen en 2-cylindret rækkemotor, eller slet og ret en twin. I en paralleltwin arbejder cylindrene parallelt, men de skiftes til at tænde."
    Disse ord er skrevet er Klavs Lyngfelt, som jeg vil mene er blandt dem i landet der ved absolut mest om motorcykler. Han har skrevet om motorcykler i næsten ligeså lang tid som jeg du og jeg har levet (såfremt alderen på din profil er rigtig), og jeg lægger i den grad LANGT større vægt på hans ord, end jeg gør når Tommy Rønn åbner munder, end hvad din fars mekanikker siger, og end den viden de ansatte der laver hjemmesider hos Honda/Kawasaki/Yamaha DK har.

    Og du har helt ret, jeg er ganske utrolig. Men i dette tilfælde er det bestemt ikke på en sjov måde, som jeg er alene om. Så med mindre du kan komme med en udtalelse fra en, vi begge kan blive enige om ved mere om emnet en Klavs Lyngfelt, så tror jeg, at dette er et tilfælde hvor du bare skal sige til dig selv: "Hold da op, så lærte jeg da trods alt noget nyt alligevel".

    Kan dog tilføje, at jeg også lærte noget nyt. Ordet staves paralleltwin, altså sammensat.


  • #33   12. apr 2015 Kære Jesper læs lige selv hvad du skriver. Alle de danske forhandlere - importører - værksteder ved intet om motor når både Honda - Yamaha - Kawasaki og Suzuki kalder deres motorer for parallel twin.
    Men du kender en der har skrevet en bog eller noget som er meget klogere end de andre og du ved det ikke selv men ham du kender er klogere end alle andre i DK så han har ret.
    Jesper det er i det moderne danmark OK at tage fejl og det er der ikke noget pinneligt i.


  • #34   12. apr 2015 Kære Hugo E: Læs igen hvad jeg skriver. Jeg skriver den ansatte der laver hjemmesiden. Ikke alle forhandlere.
    I øvrigt kalder C. Reinhardt det ikke for en paralleltwin på deres hjemmeside eller i deres brochure. Men de ved det jo nok heller ikke...


  • #35   12. apr 2015 Jesper og Hugo i har vel begge ret. Parallel-Twin betyder cylindrene er placeret indbyrdes parallelt i forhold til hinanden hvorfor de 2 stemplede japanske motorcykler vi kender i dag alle er Parallel-Twin. Omvendt er de 2 stempler placeret på række hvis altså man kan lave en række med kun 2 og det kan man vel ikke hvorfor Parallel-Twin nok er mest velvalgt som beskrivelse.
    Det vil altså være ca. lige rigtig at kalde dem Parallel-Twin og 2´er række.
    Lidt som det er lige rigtig at sige aubergine som zucchini da begge er navne for den samme frugt.
    I danmark kalder alle mærkerne deres 2 stemplede for Parallel-Twin hvis de ikke er boksere eller V motorer. Derfor bør vi vel også benytte udtrykket Parallel-Twin for ikke gøre forvirringen total.
    Sjovt nok kan man vel også kalde en bokser for en 180 graders V2 smiley


  • #36   12. apr 2015 Martin S: Suzuki DK omtaler ikke deres række 2 som paralleltwin, og det er ikke fordi cylinderne sidder ved siden af hinanden, at en paralleltwin hedder sådan. Den har navnet, fordi begge stempler bevæger sig i samme retning på samme tid. De kører parallelt med hinanden.
    På en 180 graders twin, er det ene stempel i bund, når det andet et i top. De bevæger sig altså modsat af hinanden.


  • #37   12. apr 2015 Jo Jesper det er altså derfor det hedder en Parallel-Twin. Det er at arbejdsområdet i de 2 cylinder er placeret parallel i forhold til hinanden. Formoder du taler om Inazuma? Her er Suzukis egne tekst om Inazuma fundet på nettet (The Suzuki Inazuma gets a 248cc, parallel-twin motor that generates 24bhp of maximum power).
    Men som sagt er det for mig ligemeget om du kalder dem for Parallel eller Række.


Kommentér på:
Udstødning på mt 07

Annonce