{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

ktm 620 kaburator problemer. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige erhvervet mig en ktm 620.

Jeg har dog et lille karburator problem.
Den originale dellorto 38mm rund karburator er defekt, i jagten på en ny har jeg købt en 40 mm mikuni (t406z) med accelerations pumpe.
Den skal jeg dog ha pakket om da den er utæt i dysen til acc. pumpen.
Men inden jeg gør det har jeg gevaldige problemer med og få plads nok bag ved karburator.
Den sidder og gnaver imod stellet hvor bagstøddæmper er fastgjort på stellet.

Hvad pokker gør andre? Har læst mange der anbefaler en fladspjælds karburator. Men er det den forkerte model jeg er endt op med?

Jeg kører med et original filter hus. Men jeg mangler en gummi overgangsstykke fra 61mm til 71mm. Hvor kan man bestille sådan en bandit?

Cyklen er årgang 1997.
På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ktm 620 kaburator problemer.
  • #1   23. nov 2014 Den fedeste karburator på en LC4 er en Keihin FCR 41 MX

    Det næstbedste er en ordentligt opsat Mikuni BST40.

    Begge er original monteret på de nyere modeller alt efter LC4 variant.



  • #2   23. nov 2014 Hov.. jeg har vist en BST40 liggende taget af en velkørende adventure der desværre smed hovedlejerne.
    Din for en plov.


  • #3   24. nov 2014 Hvor tæt vil den sidde på stellet bagtil? Er den også med acc pumpe?

    Så den karburator jeg har nu med Acc pumpe er et no go?


  • #4   24. nov 2014 Jeg har før. uden problemer brugt både Keihin FCR og Mikuni BST40 på alle modeller af 620/640 uden at have problemer med plads.
    Du gør klogt i at skifte delortoen ud da det grundlæggende er en dårlig karburator.

    Om din mikuni med pumpe er god eller ej er jeg nok ikke den rette til at svare på, men jeg har forsøgt mig med nogle mikuni TM for år tilbage og var ikke imponeret over dem.
    Jeg er helt sikker på at du nemt kan finde nogen der mener at din karburator er ok.
    Jeg tænker bare... hvorfor bruge energi og penge på noget der ikke umiddelbart passer?
    Den kan vel sælges igen og væksles til noget der rent faktisk passer smiley


  • #5   24. nov 2014 Hvad størrelse er gummi manden til luftfilter på den karburator. Og passer den ned de kabler jeg har også.

Kommentér på:
ktm 620 kaburator problemer.

Annonce