2.991 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
35 Svar
Oversize kit. Hvor bores blokken?? Oversize kit. Hvor bores blokken??
Hej. Min tanker går på at få boret min motor op, men hvor pokker skal man gå hen for at få fræst blokken op??
Nogle med erfarringer.. det er ikke med løs cylinder men cylinder er sammen med overdelen af blokken
Mvh Mike Jensen
0 synes godt om
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
feb 2011
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 58
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 66 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 137
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
Søren P
jeg er en glad amatør der har laver flere hundrede opboringer hvor tolerancer er vitale for resultatet og det mener jeg er prof arbejde.
Det med at købe større cyl. med stempler mener jeg er for amatører der intet aner om tolerancer.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
Den motor med størst ydelse jeg har været bore mester på er øget fra 82 hk til 670 hk. og den er ikke sprængt endnu (4 år) men det er så heller ikke en B&S undskyld S&S
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Måske du ser lidt forkert på det? Måske mange "verdensmestre" vælger at montere en ny og stærkere cylinder, fordi de kan det og ikke fordi at det er strengt nødvendigt. Ved at montere end anden cylinder(især hvis man laver den selv), så giver det mulighed for at vælge kraftigere materialer, mindske vægten, forbedre kølingen osv osv.
Men det betyder ikke at det nødvendigvis er et krav med ny cylinder, hvis man blot vil lave en middelstor boring inden for rimelighedens grænser
Det med at "sådan gør verdensmestrene det" er et elendigt argument, fordi der kan være mange andre grunde til at de har valgt at gøre det - det ved vi ikke fordi vi er ikke verdensmestrene. Derudover kan variablerne variere alt efter hvilken motor der snakkes om. Hvis #0 vil bore sin maskine op, således at der stadig er massere af godstykkelse tilbage, jamen så er det da fint. Hvis han vil bore den maksimalt op, således at der kun er 0,5mm godstykkelse tilbage, så er han et fjols og skal finde sig en anden hobby - men jeg tvivler da på at han vil bore så meget op
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
En tuning begregner man jo heller ikke bare blindt ud fra størrelsen på andet stempel. Det er jo forskelligt fra motor til motor om en kubik forøgelse skal omhandle større stempler, eller længere slag. Man kan joh kobe hvad som helst i aftermarked parts, men det er ikke sikker at alt er en lige god idé.
Søren har da ret I at der ville være klogt at få de forskellige forhold beregnet, hvis man vil ha mere power. Det er flere ting at tage med I billedet, andet end en dyno test som kan bevies en effektforøgelse ..
Hvis han vil tune sin CBR 600, er det første spørgsmål vel ; hvad vil du gerne ha den skal kunne mere, hvor syntes du den mangler noget, på hvilken måde kører du din motor ? .. hvilket udst-system skal den køre med, bliver Kab´s modificeret osv osv ... Blindt bare at bore motoren op kan man vel godt .. og joh, den får nok noget mere et eller andet sted, men om den kommer til at køre specielt godt og anvendeligt, det tror jeg ikke man skal regne med
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 66 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 137
Mit spørgsmål går på hvor man kan få boret min f4i motor op.. det er ikke til race eller anden form for væddeløb hehe
Men karsten kan du bore den op selvom at det ikke er en løs cylinder?? og skal man måle på forringen om den er tyk nok eller hvordan? du lyder til at ha styr på det og jeg er helt blank
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
Amatøren Karsten
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
Jeg kører meget ræs, så det er da rart at vide hvor landet kompetencer skal findes
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 66 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 137
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 66 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 137
tak for svaret
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
JEg ved at vi har forskellige personer I DK som er rigtig dygtige inden for emnet, men en konkret uddanelse har jeg ikke hørt om .. Men jeg ved sgu heller ikke alt !!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
okt 2015
Følger: 1 Svar: 3
Jeg ved godt at man for få penge kunne opgradere til en større maskine, men nu er jeg glad for min gser og stikker bare lige en finger i jorden.
På forhånd tak
Mikkel Fessel
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Boring 1.500
Stempler 3.000
Pak sæt 1.000
Renovering af topstykke 1.000 - 3.500 alt efter mængden af dele og arbejde.
Ikke pengene værd........................
okt 2015
Følger: 1 Svar: 3
Tak for jeres input!
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
Jeg tvivler kraftigt på at prislejer er det samme i de to lande...
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
okt 2015
Følger: 1 Svar: 3
@Allan. Man bliver overraskede over priserne hernede en gang i mellem. Og, jo, man kan godt opgrader til en stoerre eller "bedre" mc, men vejene hvor jeg bor er ikke store sager, saa en bandit f.eks ville ikke kunne udrette SAA meget mere (sikker paa grund af ham der koere den
Oversize kit. Hvor bores blokken??