568 visninger
|
Oprettet:
Powercommander justerings forklaring ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Er der nogen der kan forklare mig hvad de tal man sætter ind i tabellen i PC programmet gør ?
feks. hvad er forskellen på 7 & -5
-Jesper
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
7 er +7% mere benzin på i netop det felt
-5 er -5% benzin i netop det felt
En celle er ved et fast rpm tal og et fast spjældhus åbning.
En powercommander muliggør et helt nyt map til cyklen! men der adderes til det oprindelige map fra CDI´en!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
http://www.mpsracing.com/products/Dynojet/pc01a.htm
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Ikke altid en powercommaner giver mere power!
Du kan hente maps på nettet, der passer til slipons og komplette systemer. Men laver du større modifikationer som på min mille og TL så skal der laves et custom map!
Lad være med selv at fylde felterne op, da du risikerer en smadret motor
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Hvordan føles skiftet? Du må da savne noget power (moment)?
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
Tusinde tak for dine svar, Det var lige det jeg søgte.
Ja, Jeg er skiftet fra bladen til en zx636, Og tro mig jeg savner moment, men det kan ikke opveje at kawaen er så meget nemmere for mig at håndtere for en lille lort som mig ;O)
Kender du noget til det lille ekstra program man kan hente det er noget med noget Fuel adjustment eller noget, Nogen erfaringer med dette ?
Jeg kan så forstå at man skal ikke sidde og selv rode for meget rundt i de tabeller, Jeg skulle nettop til at spørge om man kunne ødlægge motoren ved at rode rundt i tallene.
-Jesper
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
-Jesper
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.952
de tre knapper er vist noget med +/-5% fuel i de forskellige områder afhængigt af model af commander
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.952
aner ikke hvad din model hedder...
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
Jeg har fundet en map der passer til mit udstyr, jeg ville bare godt vide noget mere om selve powercommanderen og dens funktioner, hvad man skal gøre og hvad man ikke skal gøre osv.
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.952
Jeg ved at dr dyno i haslev vel justere for et par tusser eller tre....også virker det!
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
-Jesper
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.952
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
Takker for dit svar.
Jeg kan forstå at jeg så trygt kan kører med det map der passer til mit udstyr som jeg har downloadet via powercommander.com's hjemmeside, Indtil jeg sender den til DOT-E til en justering ?
-Jesper
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
Er der så nogen der kan sige mig hvad jeg skal bruge de 3 knapper til der sidder på den ? (det er en PCusb3)
er de til hvis jeg står og skal ud og kører langsomt så trykker jeg på low eller trykker på high hvis jeg skal kører ræs ?
-Jesper
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
Jeg håbede måske på at de havede lavet det noget lign. det jeg beskrev ovenfor.
Så hvis man trykkede på low så sparede man på benzinen men fik ikke så meget effekt. og på high så var der ingen benzin besparelse bare fuld skrue. og mid skulle være en mellem ting.
og man så via sin Computer kunne lægge forskellige maps ind på de knapper.
men det kommer jo nok en dag ;O)
Jeg takker jer alle for jeres svar.
-Jesper
Powercommander justerings forklaring ?