{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.227 visninger | Oprettet:

Ecu flash i dk? {{forumTopicSubject}}

Her alle, som overskriften siger, så ville jeg høre om der er nogen i dk der kan lave ordentlige ecu-flash?

Har læst at det på nyere maskiner kan være bedre og billigere end pc - men det lyder jo næsten for godt til at være sandt... Altså at få et bedre produkt af at spare 3500 kr på ikke at købe en pc...

Har læst på nettet at fv-motor tilbyder det - men er der nogen der har fået det lavet? Og virker det lige så godt - eller måske bedre end indkøring med pc??

Og er der andre (gerne på Sjælland) der gør sig i sådan noget ecu-indkøring??

Har intentioner om at kaste et forrør mm på - men den skulle så køre endnu magre i blandingen.. Bonus spørgsmål - Hvor langt kan man køre uden at få den kørt ind, før der er potentiale for skader?

Mange hilsner M


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ecu flash i dk?
  • #1   27. dec 2015 jeg har hørt der skulle være bedre/flere muligheder ved at flashe ecu frem for en pc.
    Men at det ikke er alle cykler man kan gøre det det med.

    Har ingen erfaring selv med flash i ecu'en smiley


  • #2   27. dec 2015 du kan rolig køre til fv motor. Finn har helt styr på det

  • #3   27. dec 2015 Helt sikkert Michael l.. Jeg betvivler slet ikke Finn's evner.. Det var nu mest for at høre om man kunne spare de 340 km... Plus køreturen - hvis den bliver så mager, som nogen truer med... smiley

  • #4   27. dec 2015 Jeg har fået det gjort hos en herinde fra, men han bor også i jylland... ellers kan dyno ove måske klare det

    http://www.ysr.dk/mr-dyno.aspx


  • #5   27. dec 2015 Elias G - jeg tænkte indledningsvis på Ove, men ecu-flash bliver ikke nævnt nogen steder på deres hjemmesider mm...

  • #7   27. dec 2015 Thomas S: godt bud, men hvis jeg har læst korrekt på emnet - så er ecu'en mere programmerbar end pc.. Dog skriver testbænken at det er nødvendigt med en pc for at det virker ordentligt.. smiley

    Men fint bud! smiley


  • #8   27. dec 2015 Nogle cykler kan justeres i den originale box.
    Hvad er det for en MC du har?


  • #9   27. dec 2015 Hvis man er nød til at montere en PC, for at få tingene til at virker. Så har man absolutte ikke styr, på nogen som helst.

    Problemet i flasch tuning, på nyere cykler. ligger i selve maps'ne, da de kan være temlige uoverskuelig, da en typisk map ligger på ca 20 x 50 celler.
    Det i sig selv kræver, der skal overdreven kontrol, på Rpm og TPS hele tiden.

    Flasch kan vel en 8 - 10 gange mere end en PC. Men det kræver også nogen ret overdrev hardware / software at holde styr på.


    profilbillede
  • #10   27. dec 2015 Jeg har en kawa z1000 årgang 2014/2015.. Den burde være indenfor kategorien, Brian S...

    Racing4fun: det virker logisk at den kan mere, men er sværere at "holde styr på"... Jeg ved godt at du ikke vil anbefale nogen, men er der efter din overbevisning nogen mekkere/steder i dk som kan finde ud af dit ovenstående foto?? smiley


  • #11   27. dec 2015 Det jeg vist er en helt standart map opsætning. Som langt den fleste ECU'er bruger. Så den del vil jeg nok sige alle, med et rullefelt bør have styr på.

    Der hvor de fleste laver fejl, er i selve data analysen. Hvor selve gasanalysen er ret vigtig, men er der ikke styr på Rpm / TPS. Så forskyder man hele mappen, og så har man virklig fucket det hele op. Så bliver det hele så heller ikke bedre, af mange forsøger, at beregne "target" manuel.
    Det her er matematik på høj plan..


    profilbillede
  • #12   27. dec 2015 testbænken gør i flashing smiley fik min ordnet der i januar smiley meget fint resultat smiley til næste vinter ska den derned igen smiley

  • #13   27. dec 2015 Racing4fun: men det var netop angående manglende rutine og dermed ødelagt ecu-opsætning, som jeg frygter mest.. Matematik er en ting - men at kunne omregne til praksis i ecu virker noget mere teknisk og ikke mindst vigtigt - især for min højt højt elskede og vigtige zed! smiley smiley

    Så hvorledes sikre man sig at det ikke er en bonderøv der gør mere skade end gavn?


  • #14   27. dec 2015 Madsen: har du pc?? Og hvorfor skal du på bænken igen, hvis du allerede har fået flashet den??

  • #15   27. dec 2015 Ps. Dette er skønheden der skal kæles for.. smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #16   27. dec 2015 jaaaa det er jo et godt spørgsmål......

  • #17   27. dec 2015 I know...... smiley smiley

  • #18   28. dec 2015 Ingen pc når den er flashet smiley

    Der ska ske nogle opgraderinger til næste vinter og derfor en ny indkøring smiley


  • #19   28. dec 2015 Jeg skal have http://www.woolichracing.com/ på min cykel her i starten af den nye sæson. Det er vidst også en flashing af ecu så vidt jeg har forstået.
    Får den kørt ind hos Carsten fra Midfyns mc. Har kun hørt godt om ham.


  • #20   2. jan 2016 Tillad lige et spørgsmål så Prins Knud også kan følge indslaget:
    Er begrebet "flashing" blot et andet udtryk for "mapping" ? smiley


  • #21   2. jan 2016 ja

  • #22   2. jan 2016 #20
    "flashing" er når vi bruger den org motorstyring, istedet for at montere exeterne bokse som eks Powercommander, Bazzaz osv.


  • #23   3. jan 2016 OK, var på sporet smiley Det kan så undre mig at der på min søns baneged, en Daytona 675, er sat en PC på, når man har langt flere muligheder ved mapping på et rullefelt, eksempelvis med købeprogrammet http://tuneboy.com/ eller gratisprogrammet http://www.tuneecu.com/ hvor det kun er nødvendigt at ofre 150kr på et USB/ OBDII kabel...........
    Men det beror måske alene på at den der har monteret PC'en, kun kan netop PC og ikke har kendskab til programmer, hvormed man kan mappe mc'ens fabriksmonterede og udmærkede Keihin ECU........?
    Men det kan I måske også afsløre for Prins Knud ..... smiley


  • #24   3. jan 2016 Det største problem jeg oplever, når jeg underviser i brug af rullefelt. Er den "gemnemsnitlige" rullefelts operatør, langt fra har opdaget. At verden omkring dem ikke, bruger Windows 98 længere. Det i sig selv er et kæmpe problem...

    Næste problem ligger så i software, som er på langt de fleste rullefelt. Hvis du er heldig, kan det selv bygge en fuelmap, men næsten altid kun til PC. Og det der kommer ud, er også næsten altid låst fast, på bestemte Rpm / TPS. Og igen næsten altid PC format...

    Noget af det software jeg bruger, er lavet med et formål. Nemlig at behandle alle formater af fuelmaps, så får jeg eks en cykel ind. Der kræver TunerECU eller TuneBoy, så har jeg altid det rigtig format. Og ikke mindst, så er min arbejdes gang, er altid den samme. Hvilket i den grad er med til at udelukke fejl 40 !!.. smiley

    Softwaret bahandler så mappen, ligemeget hvordan den er opbygget. Uanset hvad spring der er i Rpm / TPS. Og for mig ret vigtig, så spytter softwaret en fuelmaps ud, der består af hvad jeg ønsker. Og det er Reg%, MSek, eller helt 3. værdiger den pågældende ECU bruger. Så har jeg altid det rigtige, og det er her de fleste opgiver. Og vælger hvad de er normal bruger.. Nemlig en PC.

    Det kan man så mene om, hvad man har lyst til. Men det ændre bare ikke på det faktum, langt den fleste rullefelt operatør. Af den ene eller anden grund, er låst fast i forældet software. Eller manglende forståelse for, hvordan en ECU er opbygget.

    Understående screendump er fra med en TuneECU fuelmap. Fra en Aprilia, men havde det være en Daytona 675. Så havde jeg bare haft den map i stedet.


    profilbillede
  • #25   4. jan 2016 .......aaaaaah, min mistanke er bekræftet. Den operatør som har monteret Power Commanderen'en (PC'en) på 675'eren er enten PC freak og vil ikke andet, eller også er han, som du nævner det, ikke i stand til at bruge en Computer med de smartere programmer til de programmerbare ECU'er. De har jo ellers, om ikke langt flere, så i hvert tilfælde flere parametre at justere værdier på end på PC.
    Det virkede jo også for mig mærkeligt at sætte en PC ind i serie med ECU'en, som jo i virkeligheden er "klogere" end PC'en.
    Vi burde egentlig demontere PC'en og få rullet og optimeret mappen i 675'erens ECU.............
    Er det korrekt opfattet.........?


  • #26   4. jan 2016 bare send send PC filen og ECU filen til mig, så skal jeg klone dem.. Så spare du en ny indkøring.

    Det er aldrig et hit, med at tilføje ting, der kan lave fejl. Hvis man eller kan undgå det..


  • #27   5. jan 2016 Det var da lidt af et tilbud, tak for det!
    Tuneboy og Tuneecu har jeg nogenlunde styr på men PC, der er jeg spejlblank. Jeg må indrømme at jeg kun har stået og kigget på den og undret mig over at den var monteret. Der skal vel et kabel med stik og noget PC software til at kunne læse filen ud, skal der ikke?


  • #28   5. jan 2016 Der er software og info på www.powercommander.com

    Ja det bare i med en USB kabel, og hente mappen.


  • #29   7. jan 2016 Tak! Det må jeg lige dyrke når jeg får tid smiley

Kommentér på:
Ecu flash i dk?

Annonce