Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vespa super 150 1955
  • #1   2. mar 2016 Hehe, en tunet Vespa?
    Tror lige jeg følger med her. smiley

• #2   3. mar 2016 Hvis du søger på youtube, så er der en del, og de kan blive rimelig hidsige, og så lyder det jo bare fedt når det er 2 takt smiley

• Alex
    Alex Tilmeldt:
    nov 2004

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #3   3. mar 2016 Den er rigtig flot.
    Men særlig hurtig bliver den nok aldrig.
    prøv engang at skrive på facebook i gruppen "Copenhagen Scooter Club"
    De ved alt om de gamle 3gear motorer
    Jeg har gjort og gør stadig meget i tuning af de gamle vespaer - dog med en nyere 4-gear motor.

Min umiddelbare tanke er at du skal gå ind på sip-scootershop.com evt lige se deres katalog, som også ligger online. Der er gode beskrivelse og anbefalinger for kit til alle vespa modeller.
    En anden side som du nok vil finde brugbar er www.scooterhelp.com

• #4   3. mar 2016 Hvorfor skulle den ikke kunne blive hurtig ? Kan da huske Da jeg tunede 50cc scootere op til 70-80cc blev de jo hel ustyrlige og voldsom hurtige.. Og de tun cylinder jeg har kigget på til vespaen er jo 177cc smiley på youtube kan man jo se hvordan de får vespaerne til at accelerere vildt, og kører race på dem ??
    Tak for respons smiley

• #5   3. mar 2016 Sip har et helt tun kit til 3500,-

• Alex
    Alex Tilmeldt:
    nov 2004

#6   3. mar 2016 en vespa er ikke en modern scooter.
    og selv med et DR-kit på 177cc så gør det bare at den holder 80-90 stabilt.
    Som udgangspunkt skal meget skiftes, før det går hurtigt.
    På lige dén motor kan jeg ikke helt huske, hvor meget man kan.

Men udgangspunktet for at lave noget hurtigt vil være følgende:

Malossi 175
    racekrank (et must)
    en 24/24 karburator eller åbne op I blokken og montere membrane og en mindst 24mm karburator
    En fed pibe, lad os sige en engelsk potte af en art - JL er en fin start, ellers SIP-performance.

Og så skal du general lige give den lidt nye lejer og gearkryds og en forstærket kobling.

Alt er muligt men hvis du vil køre hurtigt og skal motoren holde til det, skal der en PX motor I den. Den findes I 150 og 200cc version.

Jeg har selv en gammel sprint fra 65 med en px200 motor og diverse stumper som giver 25hk på rullefeltet.

Du skal bare huske at det er sjovere at _køre_ på en vespa. Du ved ned efter is og cruse. Skal du køre hurtigt vil jeg anbefale en mc.

• #7   3. mar 2016 Alex det kan godt ske jeg sku overveje en lettere tuning som du skriver istedet for noget hel vildt. Men hvis jeg køber det kit til 3500 på sip, hvordan vil den så kører ?? Altså hvor meget træk kommer der i den ?
    Kan man købe sådan en px200 motor et sted
    Vh Peter

• #8   3. mar 2016 Jeg havde tænkt på et godt optræk og en topfart på 130 ca , er det muligt eller for optimistisk ??

• Alex
    Alex Tilmeldt:
    nov 2004

#9   3. mar 2016 Jeg tror det bedste I din situation - hvis du vil nyde sommeren I stedet for at skrue konstant, når noget ikke virker - det er at købe et DR-cylinderkit og en sito-plus.
    Det er ligesom hvad "alle" i klubben med den motor gør.
    Så kan du altid montere en "race" krumtap, hvis du alligevel skal skifte pakdåser en dag. - Krumtappen styrer indsugningen og race-tappen suger mere benzin ind pr rotation.

Min kører 130 med forlænget 4'gear, din kommer til max 100 med de nye mods.
    Det er absolut ikke det sjoveste at køre 100 på de små 8' hjul.

- har du link til det kit de sælger?

En px200 motor er svær at få fat i, men nær 7-12.000kr, alt efter hvor heldig du er. Det er mange gange nemmest at købe en komplet vespa px200 på dba som du tager motoren fra.

• #10   3. mar 2016 Kan da ikke finde det kit nu, må ha været under den forkerte vespa, men når jeg trykker vespa 150 vl1-3t årgang 54-57 så er der ikke engang tun cylinder der inde .. Men jeg ved ikke om den hedder vl1-3t. Ved kun det er en super 150 som er registrerer første gang i 1955 smiley

• Alex
    Alex Tilmeldt:
    nov 2004

#11   3. mar 2016 Copenhagen scooter Club på FB de kan det shit med de gamle modeller.
    Jeg er på fra 1963 og frem

• #12   3. mar 2016 Du slap for alle tun bekymringerne hvis du solgt den til mig smiley

• #13   3. mar 2016 Jeg har haft sådan en fætter hvor jeg tunede lidt på den. Præcis med et 177 kit og større kabonade og en tun udst. Den rendte fint klokken ud.
    Dengang handlede ved Ricambi en fyr der hedder Peter så vidt jeg husker.
    Ved ikke om han findes mere.

• Alex
    Alex Tilmeldt:
    nov 2004

#14   4. mar 2016 Ricambi/Peter er stadig i gang.
    Der er også Ole, vespaparts.dk han har også butik på Frederiksberg. Det er vist en lagervarer hos ham.

• #15   6. mar 2016 jeg har kigget lidt på dette setup, vil det ikke være fint ? https://www.sip-scootershop.com/main/checkout/Basket.aspx

når man taster 150 super ind på deres side, så mener de den er lavet fra 65 og frem, så det er da lidt forvirrende når min er fra 55 smiley

• #16   6. mar 2016 Peter her, ved alt om at få det onde frem i en Vespa..

https://www.facebook.com/peterlindschouwpedersen?fref=ts

Kommentér på:
Vespa super 150 1955

Annonce