{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til karb indstilling triumph - Østjylland
  • #1   14. jun 2016 Standart på concentric er luft skrue helt i bund og 1.5 omgang ud. Hvis dine carbs er sunde skulle den være der. Så hvis dyser er rigtige, så skal begge spjæld indstilles så de åbner samtidigt. Tomgang er nemt nok, det er at skrue den op så den går luge "hårdt" på begge udstødninger ed en 6-70 rpm smiley

  • #2   14. jun 2016 Det er så 6-700 rpm : P

  • #3   14. jun 2016 Jeg syntes også det andet var lidt lavt smiley

    Den går bedre nu, og lidt mere jævnt i optræk og ved konstant fart. Men mistænker den for at få for meget benzin på den ene cylinder.

    Når jeg trykker på tickleren på den venstre karburator, så flyder den nærmest over med det samme. På den højre skal jeg trykke 3-4 gange inden der sker noget. Det har ikke noget at gøre med at det er den side den står til på støttefoden, vel?


  • #4   14. jun 2016 Det med hvilken en der tipper hurtigst mest er som regel underordnet. Det kan være den split pin der er sat i tipperen der er lidt kortere, så den ikke trykker svømmeren så langt ned. Du kan tage dine svæmmerhuse af og se om der er lidt skidt I sædet til ventilen og om ventilgummiet er ok. En anden ting er om svømmerene har samme højde hvor de griber ventilen, eller om en er tungere/anderledes.
    Hvilke dyser, nåle og nålestyr har du i og hvor står nålen?
    Sidste ting er at det kan være 2 forskellige carbs. Der var nogle billige kineser Amal ude på et tidspunkt, som næsten er identiske med de gode, dog er de ikke så præcist lavet med boringerne indeni.

    Det med at den køre mere fed på den ene kan være så simpelt som at det spjæld er åben en smule mere. Det er ikke en videnskab at synkronicere spjældene, det tager bare tid;) . Og hvis spjældet er slist kan det også ændre blandingen lidt.

    Hvordan ser dine tændrør ud ?


  • #5   14. jun 2016 De var sorte inden jeg begyndte at pille ved det. Har ikke haft mulighed for at tjekke efter.

    Ang. nåle, dyser osv... Pas. Jeg har ikke den fjerneste ide om hvad jeg skal kigge efter. Men kunne godt tænke mig at lære det, så jeg ikke altid står med pikken i postkassen, som nu.

    Jeg tror de er slidte (de ser i hvertfald sådan ud), og det ser ikke ud som om de har været renset i noget tid, så det burde jeg måske gøre.



  • #6   15. jun 2016 Start med en god rensning. Hvis du har spjældene i uden fjedre, så skal der være lidt slør men ikke meget.
    Hvis du tager svømmerhuset af, så kan du tage dyse og nålestyr ud og se størrelsen.
    Det er nok omkring 190 til 200 der står på dem hvis det er en 650'er.

    Der er et pr gode manualer du kan finde på Google.



  • #7   20. jun 2016 Tænker at det måske bare er slidt. Din motor skal passe til dine dyser. Skal den køre stærkt, skal den bare have en masse foder. - Skal den sejtrække som min, er det noget helt andet du skal tænke på. - Hvor store er dine karburatorer ? - Hvilke dyser har du ?? - Er din udstødning helt åben, eller er den droslet ned ?? Er dine nåle slidt og i hvilket hak står de ?? Hvor gammel er dine karburatorer og spjæld ???
    - Klart at man kan løse den. det er bare lige et spørgsmål om at gennemskue hvad det handler om smiley


  • #8   20. jun 2016 Den skal absolut ikke køre stærkt smiley

    Jeg skilte begge karbs ad og skiftede pakninger i weekenden. Jeg tror jeg har en svømmer der er lidt bøvl med.

    Det er Amal 930, nålen står midt i. De virker ikke så slidt indeni (udenpå er en anden sag). Det er umiddelbart det jeg ved. Fik den til ar gå fornuftigt i tomgang, men så var det som om den ikke tog ordentlig gas. Den skød også ud af udstødningen, når jeg slap gassen. Var forbi den lokale triumph mand (Vagn Jensen) og de mente det kunne være ventiler. De havde tidligst tid om en måned. Godt for dem - skidt for mig.


  • #9   20. jun 2016 Hvis det var ventiler ville den ikke gå ordentlig. At den skyder er blandingen når du lukker for gassen. Jeg ville åbenbart tro at det ikke er dem det er galt med hvis der er god kompression på den når du træder den igennem. Hvis det er ventiler , så ville det være en brækket fjedder og det ville skralde og gi top end problemer.
    Men håber de kan finde fejlen smiley


  • #10   20. jun 2016 Det finder de ikke ud af. Jeg kan ikke vente en måned, så jeg må selv begynde af fejlsøge.

    Jeg starter med svømmehøjden og nye tændrør, og så må jeg se om det hjælper.

    Surt. Men i det mindste lærer jeg hvordan lortet er skruet sammen smiley


  • #11   20. jun 2016 Jeg har lige haft problemer med at min tænding ikke virkede på den ene cylinder... Efer en del adskillelse, viser det sig at det var det ene gaskabel der var knækket. --- Man kan se sig blind på noget som reelt ikke er et problem.
    Tjek lige din tændning. Har du platiner, kunne det være at de bare skal renses af eller stilles / Udskiftes. - Men er dine spjæld meget slidte, skal du måske bare hente nye fra fabrikken. Det er meget billigere at hente direkte fra fabrikken. De har osse andre typer som du måske kan få gavn af.
    Skal du ha´ bundtræk, skal du bruge en mindre udgang på din udstødning, således at den kan brænde hele din blanding af. Når du har dit bundtræk i hus, kan du lege med gearing. jeg har 25 tænder på min motor og 43 på baghjulet. - Jeg kan lege med gearkassen nu, men min er optimal.


  • #12   22. jun 2016 Jeg har nu justeret ventiler (det var nærmest kun den ene ventil der skulle justeres) og indstillet svømmehøjden (0.080"). Derudover er nålen flyttet ned, så den sidder i øverste hak nu.

    Var ude at køre en kort tur i går, hvor den ikke hakkede som den plejer, der var heller ikke så meget røg fra udstødningen. Men syntes motoren virkede meget varm. Måske er det bare indbildning.


  • #13   22. jun 2016 PS. Skiftede også tændrør. Sådan her så de gamle ud.

    profilbillede
  • #14   22. jun 2016 Hvad mener du med at der ikke var så meget røg ??? - Hvad farve har den røg ?
    Min nål sidder bare i midten.
    Hvilke dyser har du i og hvor gamle var de ?


  • #15   22. jun 2016 Venstre ser ok ud sådan da, hvis det ikke har været en racertur, men det højre er lidt for fed blanding smiley
    Er dine spjæld synkroniceret?

    Hvor varm er varm, for de bliver noget varmere dem gamle luftkølede smiley


  • #16   22. jun 2016 Spjældene er synkroniseret. Og den bliver varm!

    Røgen er hvid. Og kom fra den cylinder hvor tændrøret er mørkest. Jeg har ikke tjekket dyser, så ved ikke hvor gamle de er. Jeg rensede dem bare, og da de så fine ud (efter min mening) satte jeg dem i igen.

    Den har elektronisk tænding, kan det være den der skal indstilles?

    Umiddelbart bliver det ikke til Copenhell tur på MC i år smiley


  • #17   22. jun 2016 Hvid røg ??? Det er vand. Du har måske vand et sted smiley
    Jeg tænker at det måske var blå røg, da det jo er olie. Er det sort røg, er det blandingen.
    Men der sker jo aldrig noget ved at man tjekker og eventuelt justerer sin tænding.

    Nu vil jeg helst ikke ødelægge din dag, men jeg havde lidt af samme problem. Mit tændrør lignenede dit til højre. Fedtet og vådt af olie.
    Det viste sig at det var en oliering der sad fast. Jeg havde så en nyboret Morgo klar med stempler, så det var bare at skifte. Men stemplet var godt smurt ind i olie på toppen, så det var nemt nok at spotte. Ved ikke om det er et problem. Det var første gang for mig.


  • #18   22. jun 2016 Hvid røg = ny pave. Måske har den været blålig, så det er olie smiley den var i hvert fald ikke sort.

    Jeg har fået fat i en der kigger på den i næste uge. Så må vi se hvad han siger.



Kommentér på:
Hjælp til karb indstilling triumph - Østjylland

Annonce