{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan der sættes abs på en xj6 yamaha ?
  • #1   23. jun 2016 Sælg og køb en med abs hvis det er det du vil. at bygge på er alt for dyrt ( og formodentlig ulovligt)

Men hvorfor vil du have abs ? har du oplevet at forhjulet blokerer ?

• #2   23. jun 2016 Her er lige lidt priser fra en XJ6 med ABS.
    ABS modulator 23.323,-
    2 stk abs sensorer á 699,-
    2 stk. rotor til hjulene á 357,-
    2 stk. hus for sensor á 1160,-
    Tror du skal gøre som Brian S foreslår smiley

• #3   23. jun 2016 okay finno
    skulle bare lige hør ad
    kører fint uden men kunne det sættes på uden det store besvær og til det halve kunnejeg jo overveje det i fremtiden
    men tror bare at jeg undværer smiley

• #4   24. jun 2016 det kan altid efter monteres hvis man ved hvad man gør.
    Jeg har set det monteret på en Blackbird smiley

• #5   25. jun 2016 tænker hvordan vi andre gamle røv huller har klaret os uden ABS førhen ??

• #6   26. jun 2016 På samme måde som man førhen klarede sig uden f.eks sikkerhedssele

• #7   26. jun 2016 Flot sammenligning Milling ... Meget flot faktisk... hvor ærgerligt man ikke kan give "dont likes" herinde smiley

• #8   26. jun 2016 ja synes det var et dårligt argument. mente bare jeg har klaret mig uden ABS indtil videre i de 20 år jeg har haft køre kort. så forstår bare ikke man vil bruge penge på noget som i realiteten kan undværes?

• #9   26. jun 2016 Altså for eftertiden (på nye maskiner) er det jo blevet et krav.

...Muligvis var min sammenligning ikke særlig skarp. Men at man hidtil har klaret sig uden er just heller ikke det bedste argument for hvorfor man ikke skulle vælge ABS.

Sikkerhedsselen er blevet implementeret for at højne sikkerheden, ligeledes er ABS.

Dog havde jeg heller ikke selv ofret så mange penge, på at opgradere en MC uden. Ligeledes har jeg heller ikke ABS på HD'en

• #10   26. jun 2016 ABS sidder vel for helvede i højre hånd, og højre fod ???
    - Lissom gas og kobling sidder i henholdsvis højre hånd og venstre hånd ?
    Jeg bryder mig ikke ret meget om, at det at køre kværn, skal være noget man skal uddanne sig til, på samme måde som man skal uddannes til at flyve en rumfærge.
    At køre motorcykel, skal efter min mening være noget man føler i kroppen. Indlærte køre og sving og bremsemanøvrer, JA, men sgu stadigvæk en instinktiv ting. Nogle kan, andre lærer det aldrig.
    Hvis man ikke kan klare sig uden ABS og dæktryksspioner, så bør man sgu egentlig ikke have kørekort til motorcykel

• #11   26. jun 2016 Sikkerhedsselen redder dig i situationer hvor du intet selv kan gøre ( ligesom hjelmen) er du dygtig til at bremse er ABS blot ligegyldig dødvægt smiley

• #12   26. jun 2016 Henrik M. præcis.

• #13   26. jun 2016 Brian nej nej. det er direkte farligt ikke at ha abs på sin cykel, man kan jo slet ikke bremse uden at blokere og vælte.

• #14   26. jun 2016 Jeg har ledt og ledt, men det er kraftedme svært at finde et sæt støttehjul til en Kawa GPX 600 smiley

• #15   26. jun 2016 jeg kan godt smede et sæt til dig;)

• #16   26. jun 2016 Er du SÅ færdig, det kunne være lir at stille med sådan et sæt til træf 8-D

• #17   26. jun 2016 helt vildt . det gir respekt på grillen det er 110%:)

• #18   26. jun 2016 Ja ja... Men denne ligegyldige dødvægt er nu alligevel blevet lovpligtigt smiley

#10. Nu er ABS jo sådan set næsten det modsatte af hvad du nævner. Det bliver jo netop "nemmere" at bremse, ved at du ikke behøves have føling med bremsen, men bare kan hukke klampen i bund.

Misforstå mig ikke... Jeg siger ikke at ABS er livsnødvendigt og at man ikke kan klare sig uden. Kender man sin motorcykel og forstår at bruge sine bremser, så klare man sig nok.

Meeeeeeeeeen... Jeg tror nu alligevel der er mange der er væltet/kørt galt i tidens løb, fordi hjulet er blokeret for dem.

• #19   26. jun 2016 Har du en MC med ABS Milling eller gætter du bare ?

Jeg har både med og uden... Og ville ikke betale 1 kr for et alm system.... Den dag der findes ABS der fungerer med fuld nedlægning skal det prøves på banegeden, men ikke før...

Dem der beslutter at den slags skal være lovpligtig, regner jo os alle for at være tungnemme mongoler, og i det regnestykke hvor bremsen kun betjenes som on/OFF vil ABS være en hjælp....

• #20   26. jun 2016 Det modsatte af hvad jeg nævner ? Fu Hilveta daa ... Ut a minn kiosk ! Hvad tror du i grunden et ABS system prøver på at emulere ??? Skal vi gætte på en erfaren førers bremsning ... noget man aldrig lærer, hvis ABS er en tvungen ting

• #21   26. jun 2016 Faktisk prøver ABS at lære dig at bremse og styre på samme tid... - noget der fakktisk ikke lader sig gøre IRL
    Hvis du tror noget andet, så prøv i regnvejr... ( La' væ'r)

• #22   27. jun 2016 Henrik. Den teori er det en du selv har fundet på?????

• #23   27. jun 2016 ABS virker og kan redde røven på en, hvis man bremser forkert.
    Men ABS slår i sagens natur først til når hjulet begynder at skride og derfor kræver det stadig øvelse i rigtig bremseteknik, for at lave en god nedbremsning. Derfor vil man ikke opleve ABS'en aktiveres, hvis man altid bremser under skridgrænsen.

@Henrik M
    Det er en decideret vrøvlet udtalelse, du kommer med.
    For det første kan man sagtens bremse og styre samtidig og man bliver faktisk undervist i det på flere kørekurser bl.a. FDM niveau B. Det er ikke farligt, men skridgrænsen rykker tættere på jo mere nedlægning motorcyklen har og derfor er rigtig bremseteknik endnu mere kritisk.
    For det andet virker de fleste ABS-systemer slet ikke i sving. Det er kun de allernyeste Kurve-ABS fra Bosch, der sidder på blandt andet KTM, der virker i sving.

• #24   27. jun 2016 Har ikke prøvet ABS, men det forholder sig vel lidt som en bil. En erfaren kører kan i 99% at tilfældene bremse lige så godt som ABS eller bedre. Problemet er den sidste procent, altså ved en panik opbremsning, f.eks hvis noget pludselig kommer ud foran, der vil langt de fleste, sikkert mig selv incl, hugge bremsen i med blokeret forhjul til følge, her vil ABS jo komme til sin ret.

• #25   27. jun 2016 @23
    Det er ligegyldigt hvilken kørelærer du spørger, så kan man ikke bremse og styre samtidigt. Det har jeg også selv set adskillige eksempler på.
    Det er noget med almindelige fysiske principper.

"- og hvis det ikke kunne lade sig gøre, hvordan kan man så køre baneræs, broder Båthorn? " tjah, man bremser og styrer jo ikke kun. Det er et fintfølende samspil mellem styring, bremsning, gas og kobling

• #26   27. jun 2016 De fysiske love kan man ikke løbe fra og som jeg skrev tidligere rykkes skridgrænsen, når man drejer og det kræver ekstra øvelse og forsigtighed at gøre det korrekt. Derfor ser man tit styrt i sving, når folk bliver bange eller lignende og så kaster ankeret.
    Grunden til at flere kørelærere fortæller, at man ikke kan bremse og dreje samtidig, kan være at det netop kræver, at man først skal kunne bremse korrekt lige ud.
    Derfor underviser FDM også kun i det på deres avancerede B niveau. Bremsning til fuld stop med nedlægning i sving er svært og det kræver meget øvelse at lære grænserne at kende.

• #27   27. jun 2016 Ikke bremse og styrer på samme tid???
    Er du klar over hvor langt ind i sving og med hvor stor nedlægning man bremser ved bane kørsel?

Tror jeg vil konkluderer at for folk der ikke kan køre MC er abs. Traction control. Airbag og støttehjul et MUST! medmindre de erkender deres manglende talent og køber en bil i stedet.... smiley

• #28   27. jun 2016 @Brian S
    Nu er vi ikke alle Motogp-aspiranter og slet ikke i trafikken, hvor der kan ske uforudsete ting. Jeg er god til at bremse og har øvet det meget, men jeg skal uden tvivl igen have abs på den næste cykel. Jeg har endnu aldrig haft brug for det, men det kommer måske en dag og så kan det redde min røv.
    Som Kafka siger: Better to have, and not need, than to need, and not have.

• #29   27. jun 2016 @jeppe

Går stærkt ud fra du kører med airbag vest...... Hvis ikke skal du nok skrue lidt ned for "better safe than sorry" smiley

• #30   27. jun 2016 Brian, det gør jeg ikke.
    Det jeg gerne vil frem til er, at gode køreevner og abs ikke udelukker hinanden. Faktisk kan det være forbedrende faktor for mange, da man kan øve i bremsning til grænsen uden risikoen for en forhjulsblokade, når man kommer over den. Og ja, er man dygtig nok, kan man selv slippe bremse når man blokerer, men abs er bare bedre og hurtigere til det.

• #31   27. jun 2016 Og hvad sker der når de nye unge (og lidt ældre) mcister har kørt med abs i 20 år. Og ALDRIG har lært at slippe grebet når det bliver for meget. Pludselig skal køre retro eller gammel HD???
    Det er så svært at slippe af med dårlige vaner smiley

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 312
    #32   27. jun 2016 Jeg synes sammenligningen med sikkerhedsseler er spot on.

Og for at det ikke skal være løgn, så havde de samme debat dengang i 76, hvor alle de rigtige mænd syntes det var noget pjat og desuden farligt, fordi man ikke ville kunne komme ud af bilen, hvis den gik i brand.

Meget a la Brians indlæg lige over mit med andre ord smiley

• #33   28. jun 2016 @Brian
    Igen vil jeg sige at øvelse er vigtigt og at man skal lære at bremse korrekt uanset om motorcyklen har abs eller ej.
    Derudover er dit eksempel måske en smule søgt.

Kommentér på:
kan der sættes abs på en xj6 yamaha ?

Annonce