{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.097 visninger | Oprettet:

Suzuki GS500 omdysning {{forumTopicSubject}}

Hej mc nørder, ??.., (ligesom mig selv)

Som overskriften siger, handler det om dysning.., har sat et K&N filter (RU-2970) på cyklen., og virker helt klart som om den kræver lidt mere at leve af., og havde egentlig også regnet med at den skulle dyses om efter dette indgreb.., men eftersom jeg ikke lige ligger inde med ekstra dyser, og bliver nød til at kører et lille stykke, ville det Være meget praktisk at vide hvilken størrelse jeg skulle køre efter.? Nogen der har erfaring med dette? Udstødningen er stadig standart, men ligger i planerne at dette skal skiftes på et tidspunkt, vil bare gerne lige finde et komplet, enten brugt eller nyt., og helst ikke koste over 3K...
Men dyser til stage1 i første omgang, ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GS500 omdysning
  • #1   9. jul 2016 Jeg har både åbent K&N filter og komplet eftermonteret udstødningssystem på min, og der var ikke behov for at omdyse. Fik den justeret ind hos FV motor. Gik fra 36 hk til 41 hk på baghjulet.

  • #2   9. jul 2016 justeret ind? du mener på luftskruen? Eller nålen? Kan ikke lige se hvor man ellers ville kunne stille den ind, ??
    Synes bare når jeg læser på nettet, at man evt slipper for dyser ved kun filter skifte, men ihvertfald ved skift af både filter og udstødning at det er nødvendigt.., men skal jeg da Heller ikke spille klog på..
    Vil bare hellere selv lave det hele, end at få det fixet andre steder.., er nok bare mig som er lidt underlig på det punkt, elsker bare at skrue i den, og lære den bedre og bedre at kende for hvert indgreb, ;)..


  • #3   9. jul 2016 Frederik P., er det ikk fra din tekst under din mc?
    Du skriver andre dyser og nåle?


    profilbillede
  • #4   9. jul 2016 Det er en fejl at der står det smiley

    Jeg har ikke forstand på justering af karburatorer og sådan, så jeg må være dig svar skyldig.


  • #5   9. jul 2016 Nå okay, fair nok..
    Men anyway, tror stadig jeg skal dyse min, da ved at give den én smule choker, kører den allerede bedre., kunne jo godt tyde på den fik lidt for mager blanding..

    Forresten Frederik, lækker mc du har, fedt at se folk der styler lidt på deres mc., minder jo lidt om de dage man var atten igen, og lige havde fået bil, ??
    Skal også lige have taget nogle nye billeder af mine nye blink, ser ret lækkert ud, små tonet..
    Næste mindre projekt er baglygte, bagskærm og anden monodæmper fra sv650, smiley


  • #7   9. jul 2016 Mht udstødning kan du få komplet delkevic til 3600 cirka nyt.
    Google det, jeg købte fra deres egen side i England.


    profilbillede
  • #8   9. jul 2016 Eller 2400 inkl. fragt for det sæt her. Det er samme mærke som jeg har på min smiley
    http://www.blackwidowexhausts.co.uk/gs-500-28-c.asp


  • #9   9. jul 2016 Jeg fik lavet det hele på min gs500! Ny potte, filter og dyser! Den blev meget meget friskere i optrækket ! Det er stadig en gs 500, så forvent ikke mirakler men det bliver ihvertfald bedre end standard

  • #10   9. jul 2016 Tak for buddene på udstødningen, kigger lige lidt omkring på hvad i har lagt frem, ;)., hvad med lyden forresten, kan i beskrive den lidt med ord?

    HondaV
    Mit mål er som sådan ikke den skal blive direkte vildere, for så havde jeg nok valgt en lidt anden kværn, ;)., min GS er mere til at style og tune på, end nærmest kørsel, ja ved det lyder dumt i jeres øre sikkert, men elsker at skrue rundt, og nyde tiden i mit værksted.. Og jeg ser en del potentiale i den mc, og så var den rimelig billig i indkøb..
    kører måske Maks 2000km om året på den..
    Men derfor skal den alligevel spinde som en mis, ??


  • #11   9. jul 2016 Jeg har haft 3 stk gs 500 smiley og ja de er billige, driftsikre og jeg stylede også mine !! Jeg konstatere bare at den blev frisk og ja helt klart en fed lyd! Jeg fik mener jeg satte en Laser carbon potte på den ene!!

  • #12   9. jul 2016 Mener desværre ikke laser potter laves mere, skulle ellers ha været en super god og sprød potte, efter hvad jeg har hørt.
    Men du ved ikke tilfældigvis hvilken størrelse dyse du smid i? og hvilken størrelse de er standart.,? tænker de vel hedder noget i nærheden af 110-120, bare et gæt..


  • #13   9. jul 2016 Jeg kan prøve at se om jeg har det originale dyse sæt endnu - synes aldrig jeg kom af med det! Fik det hele lavet ved En de kaldte Mr. dyno på sjælland! Kan ikke huske hvilke dyser der blev sat i desværre! Men måske har jeg papiret på effekt forandringen et sted også smiley

  • #14   9. jul 2016 Må du egentlig gerne, hvis ikk det er for meget bøvl..

    Tænker jeg køber dette udstødning
    http://www.mcudstodning.dk/shop/cobra-street-cone2-2184p.html
    er godt nok ikke lige komplet som ønsket, men må jeg leve med, tror det kommer til at se fedt ud., vil helst ikke have 450mm igen, da jeg synes det dækker for meget for skiven bagpå., er selvf smag og behag..
    Så tænker jeg monterer denne først, og derefter omdyser den, samt justere nålen evt..


  • #15   9. jul 2016 Du kan også få kortere af delkevic til samme pris. Mener de har 3 el 4 forskellige længer, og så oval, trekantet osv og carbon for lidt ekstra penge.

  • #16   10. jul 2016 De rester jeg har tilbage er dyser fra str 132-136! Det er år tilbage at mr Dyno lavede det men mon ikke de har testet med lidt forskelligt indtil det optimale blev ramt???

  • #17   10. jul 2016 Tak for hjælpen indtil videre folkens, dejlig med lidt respons..

    Har bestilt mig et cobra udstødningen som jeg linkede til længere oppe.., havde en god dialog med sælgeren over mail, og spurgte lidt ind til dyser, fortalte ham om hvilket filter jeg kører med, og han rådede mig til at få den dyno testet og justeret, da det var svært at Gøre ordentligt med et godt resultat, da man prøver lidt i blinde på den måde., så det bliver nok løsningen.. smiley


  • #18   2. aug 2016 Nå men ville lige give lidt info i tråden til evt andre der søger dette forum emne herinde en dag..,.
    Fandt ud af at standart dysen til min gs500E fra 1997 kører med 115 dyse.., har ikke endnu fået den omdyset.., men har snakket med Toftlund MC som sælger dyser til diverse karburatorer.., og den størrelse de ikke har i deres sorteret., borer de gerne op for dig efter ønsket størrelse.., Jeg skal derned efter ferien., og vælger nogle forskellige varianter.., 125,127.5 og 130 dyse.., så har jeg et lille område at lege med.., og en evt justering af nålen.. Kunne forstå at rullefelt ikke udføres alle steder., da det hurtigt render op i alt for mange timer., og kan blive halv dyrt, så de gjorde det på den måde at de dysede den og derefter kørte en tur for at fornemme om der skulle evt én større eller mindr dyse i.., og om nålen stod rigtigt..., så det prøver jeg bare selv og lege med.., er nok den bedste måde at samle erfaring på..
    Mit setup er som kan ses længere oppe.., altså et åbent kn filter RU-2970 og det linkede slip-on udstødning som ses lidt længere oppe..

    Skriver lige senere om endt resultat og hvilken dyse og nål justering det endte ud med at blive.., havde bare lige tiden til at skrive dette lige nu da jeg er på ferie.., og man kommer jo så hurtigt væk fra ideen hvis man ikk gør det med det samme.., ??


  • #19   10. aug 2016 Lidt mere info.., har justeret svinet.., og kører rigtig godt nu.., tomgangs dyse stadig standart, hoveddyse er 130 og nålen justeret et hak opad., så der er tre synlige hak på nålen at se..
    Vil lige tilføje til tråden.., at sætter man dette filter på., og den slip on potte, gav en hel anden køreglæde.., noget mere træk, både bund og top, og lyden er jo bare alt alt for fed.., så klart de 3k værd..


Kommentér på:
Suzuki GS500 omdysning

Annonce