Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning til ZX9R
  • #2   17. okt 2016 højere oktan benzin.

  • #4   17. okt 2016 Billigt??
    Regn med 1.000kr pr hk


  • #5   17. okt 2016 Lol.......prof og billigt.......tak for aftenen grin smiley

  • #6   17. okt 2016 Sælg den og køb en ZX-10R - det er nok den "billigste" tuning.

  • #7   17. okt 2016 i har mange ting. men spørger nu også hvilke ting?
    Dynojet? KN eller hvad ville i anbefale?


  • #9   17. okt 2016 var nu mere hvad i mente jeg kunne gøre ved den. altså dynojet eller KN eller hvad synes i?

  • #10   17. okt 2016 Du kan sagtens sætte kn filter og Jetkit i, og lade en professionel dysse den korrekt ind. Så passer den også til din udstødning. Det giver dig 2-3 hk mere på toppen, og et forbedret mellemregister.
    Men det er næppe tuning, blot optimering.


  • #12   17. okt 2016 okay så er det mere optimering jeg kigger efter.. det var også de ting jeg selv kiggede efter og havde i tankerne

  • #13   17. okt 2016 jeg har en udstødning på jeg gerne ville beholde da jeg synes den lyder rigtig godt. så den vil jeg nødig af med

  • #15   17. okt 2016 nu siger du ting som en ny mc køre ikke helt er med på hehe
    men den er skiftet helt oppe ved motoren og skulle være et komplet system så vidt jeg har fået af vide


  • #17   17. okt 2016 Så jetkit og Kn ville give lidt? også køre det ind og få den rullet?

  • #18   17. okt 2016 Ja - et par heste. Og så har du kastet de første 10.000 efter den og fået 2-3 heste mere ud af det. Men det er næppe tuning, som Jesper også skriver, men mere optimering.

  • #19   17. okt 2016 KN koster da ikke meget til den. og kan se det der hedder dynojet heller ikke er så dyrt.

  • #21   17. okt 2016 Næh - men et komplet udstødningssystem, PC og indkøring på rullefelt koster så resten af de 10.000. Eller lidt mere.

  • #22   17. okt 2016 så voldsomt behøver jeg heller ikke. så er helt ny mc køre så vil sige at en ZX9r er voldsom nok. men smidighed er god jo.

  • #23   17. okt 2016 har jo et system på med akrapovic. er dette ikke nok ?

  • #25   17. okt 2016 super. det er det som skal gøres til den nye sæson.
    fik afvide af dem jeg købte den af at det er en voldsom begynder cykel så behøver jo ikke 200 hk


  • #27   17. okt 2016 synes det er en fed cykel derfor jeg valgte den.
    men har siden kigget på en Nyere Zx6 men det må vente.


  • #29   17. okt 2016 okay er der kæmpe forskel?
    zx6 har jo 136 hk og zx9 har 143 altså i motoren
    ellers må jeg kigge på en zx10 næste gang. har bare hørt en en Zx9 kunne følge med en zx10 i optræk


  • #31   17. okt 2016 Cirka det dobbelte moment - den ene rejser kun forhjulet lidt og den anden rejser både forhjul og nakkehår smiley

  • #33   17. okt 2016 Glem de der råd med powercommander...
    Hvis der er fuldt system på den, så er den 100% sikkert også dysset ind til den. Lur mig om der ikke allerede er et kn filter på den.

    Og jo, der er stor forskel på din 9'er og en ny 6'er.
    Den lille er langt mere hidsig, og du føler der eksplodere i kraft. De 9'er trækker mere dovent uanset gear. Men når det går ligeud, så er den store foran.


  • #34   17. okt 2016 #31: Dobbelt moment er i den grad en overdrivelse. En nyere ZX6r med 636 motoren har 71Nm, den gamle 9'er har 101Nm

  • #35   17. okt 2016 okay takker. det må jeg ind og have set på. har ingen anelse da jeg næsten lige har fået den. ved kun der er blevet lavet service og skiftet skiver og klodser på den. men det skal skam undersøges

  • #36   17. okt 2016 Cirka - jeg beklager den lidt uskarpe sammenligning, da jeg må indrømme, at jeg sammenlignede en ZX-6R og en ZX-10R. I stand corrected.

  • #38   17. okt 2016 Slår mig lige. Du er ny på 9'eren. Spar på "tuningen", det er ikke flere kræfter du mangler. Det er køreevner.
    Brug dine penge på kørekurser og banedage istedet for. Det giver der langt mere værdi for pengene.


  • #39   17. okt 2016 Søren R> Nemlig - 10'eren var også på banen (pyha!) smiley

  • #41   17. okt 2016 men takker for hjælpen. så må vi se om jeg laver noget på den. lige meget hvad så kommer den på rullefelt til den nye sæson

  • #43   17. okt 2016 Andet luftfilter, Dyno Jet-kit og tændings retarder, det havde jeg på min C model, den sprang satan edeme ud af startblokken og rykkede helt vildt op gennem gearene. men gik ikke godt under 2.500 omdr, but who cares, kørte lige under 300 km/t på speedometer. Mangler du ryk, så gear om så der kommer mere optræk og mindre topfart, det fås ikke billegere end det.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #44   17. okt 2016 Powercommander på en karburator MC jow jow, hvor vil i montere den mon smiley


  • #46   17. okt 2016 Der er en nede i klubben i Kolding, Olaf Ryesgade, som har tunet sådan en, boret op og alt det dyre, DIY, husker ikke antallet af hk, men topfart noget mindre og et gevaldigt optræk istedet.
    Der er brugt endel penge på det projekt.


  • #47   17. okt 2016 nu spørger jeg nok dumt. men hvad gør en tændings retarder?

  • #49   17. okt 2016 Google for at få korrekt svar.

    Den stiller tændingen tilbage så vidt jeg erindrer.


  • #50   17. okt 2016 super. har skam været inde på google og kigge. men synes ikke man får svar. men mange tak for det smiley

  • #52   17. okt 2016 Min havde angiveligt 147 hk, så ikke overvældende, men den var mega sprød.

  • #53   17. okt 2016 ja bliver nød til at spørge så man bliver klogere. vil jo gerne lære lidt

  • #56   17. okt 2016 Hej
    Karsten fra Midtfyns auto og mc, er specialist i Kawa. Så måske du kunne få et par guldkorn, hvis du lage vej forbi.


  • #57   17. okt 2016 For en gangs skyld er jeg enig med hans henrik smiley smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #58   17. okt 2016 #2 - LoL... Sorry, men højere oktan koster effekt hvis ikke man gør andet. smiley

    #48 - Løft lige foden, for der satte du den i spinaten igen. Ignition retard = senere tænding, som gør at stemplet er nået for langt ned før forbrændingen skubber på = lavere effekt.
    Det er en ignition advancer man leder efter, men den tjener intet formål hvis ikke man har et referencepunkt, som kan fortælle en om man allerede er lige i skabet.

    #0 - Køb en anden cykel hvis du mangler effekt. Optimering giver lidt kørbarhed, men forvent ikke at de 3-4000 kroner får den til at rive dig på hjul i højeste gear med 250km/t.


  • #60   17. okt 2016 Jeg har selv haft 4 MC, og deraf har jeg selv fået optimeret de 2, den sidste var kraftig tunet i form af turbokit fra mcxpress, og andet gejl. Vil sige optimering prøvede jeg på min Busa med ecu flash/justering i forhold til andet udst. Gav 8-10 HK omkring 7-8000 Rpm og 6,5 mere på toppen, men bedst af alt en MC der trak når du gav gas i stedet for den nærmest døde for bagefter og gå amok... Hvilket gjorde mig utryg når jeg kørte aktiv svingkørsel. De gamle zx9r kan vist godt dyses lidt og ha glæde af jetkit, men en finjustering og kalibrering af karburator kan også hjælpe. Vil du ha HK hele vejen så er det tynd toppakning, andre knaster. Men det koster. Trykladning laver man heller ikke for under 30-40000.

  • #61   17. okt 2016 Sælg pensionisten og køb en zx10. Tuning er ikke vejen frem. 10 HK mere gør dig ikke gladere på din ninja.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #62   17. okt 2016 #59 - Du skriver en ignition retarder giver tidligere tænding - det gør den ikke. Den giver senere tænding. Advance og retard er i 2 forskellige retninger...

    Det er på ingen måde ligegyldigt hvad du kalder det - det er jo 2 forskellige ting? Det svarer til at sige højre er det samme som venstre??? Come on - det ved du jo godt det ikke er.

    Nej der er ingen motorer som TÆNDER efter top, men ALLE motorer opererer optimalt hvis det maximale forbrændingstryk opnås mellem 6 og 8 grader EFTER top, og fordi forbrændingen tager lidt tid om at komme i gang, skal der antændes FØR top... smiley
    Men fordi flammefronten i forbrændingen bevæger sig med meget tæt på konstant hastighed, skal forbrændingen startes tidligere, jo højere oppe i omdrejninger man kommer - ellers passer det ikke med at max forbrændingstryk kommer på det optimale tidspunkt... smiley
    Ja det er rimeligt teknisk, men det ER en motor sgu da også...

    EDIT: Nu slettede han sin kommentar.. Det gør jeg sgu ikke...

    Han skrev:

    Have no fear, Sajmon is here smiley
    Hvor i alverden skriver jeg, at en retarder giver senere tænding, og nævn mig lige én enkelt stempel forbrændingsmotor der tænder efter top smiley
    Penis ud af flue, ikk' smiley :D smiley Om det hedder det ene eller det andet, kan vel for faen være ligegyldigt - begge forstiller tændingen, men dæleme ikke til efter top smiley smiley smiley smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #64   17. okt 2016 #63 - Du skriver selv, uden at tage et eneste forbehold, at tidligere tænding giver mere effekt. Bare læs #54 - der står det stadig...

    Mit svar er: Nej det gør det ikke altid - slet ikke hvis motoren allerede tænder på det optimale punkt.


  • #66   17. okt 2016 @Allan

    Havde i midt firserne en z900. Bearbejdet top. Morivaki stempler 1050cc fladspjæld. Elektronisk tænding ..."den sprang satan edeme ud af startblokken og rykkede helt vildt op gennem gearene"...... Som jeg husker det.... Men jeg kunne jo ikke sammenligne med en zx10 eller en gsxr1000... Set med lidt moderne øjne skulle den have været solgt til fordel for en z1000j det havde været klogere....


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #67   17. okt 2016 #65 - Og det skal du da have lov at stå lige så fast på du vil, men den information er bare 100% værdiløs, uden man samtidig kender en masse andre detaljer om den motor man vil stille tændingen tidligere på.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #69   17. okt 2016 Jeg har ikke flere pokaler, så du må klare dig uden... smiley

  • #71   17. okt 2016 #69
    Har en sølvmedalje fra Auning gokart bane og muligvis en guldmønt fra Djurs sommerland som jeg gerne vil donerer til formålet. Hvis præmiering bliver aktuelt smiley


  • #73   18. okt 2016 du skal bare male den grøn, og andre tanhjul på, ta hovedet under armen, så skulle det være rigeligt smiley ps har selv en,som jeg har haft 5-6 år, tror jeg er blevet overhalet 2 gange, så langsom er den nu ikke. gi gas smiley hc

  • #74   18. okt 2016 Hey, det er en fantastisk cykel og den kan så meget mere, end du kan. Og den er bestemt ikke doven. Og den er let at smide rundt. Den kan ikke sammenlignes med B-modellen overhovedet.
    Brug dine penge på den føromtalte optimering og derefter på din affjedring. Du får ikke brug for en hurtigere cykel de næste mange år.
    God vind derude.


  • #76   18. okt 2016 Jamen hc. det 2 gange du er blevet overhalet må da ha været i den uge som lovede betjenten at køre pænt ikke? smiley

  • #77   19. okt 2016 Som ny pilot på mc er jeg helt sikker på cyklen har rigelig med kræfter og jeg vil som Jesper i indlæg 38, anbefale kørekurser og så få lært cyklen og dens muligheder først.

  • Hans A
    Hans A Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #79   19. okt 2016 smiley Hej
    Der findes en ekspert Karsten, der laver mange tuninger og kun på MC'er
    Tag din MC med til ham - efter at du har fået en aftale på 65992150. Og Karsten vil kunne fortælle dig hvad du kan opnå med din MC - og et overslag på prisen.
    Jeg har arbejdet med nogle tuningsforsøg gennem de sidste 20 år og det er en opgave der kræver viden og erfaring, Desværre lever mange 'gør det selv' tuningsprojekter ikke ikke op til forventningerne og koster formuen.
    Hans Geelback Andersen Email Hansg@mc-ideer.dk. God fornøjelse!


  • #80   19. okt 2016 Du skal ikke udskifte den med en ZX6R, jeg har haft begge dele(1998 ZX9R, og 2005 ZX6R), de er begge 2 gode, men ZX9R, sparker bare mere til den fra lavere omdrejninger, også er den også lettere og kører på. og skal du ud og kører langt, så vinder ZX9R på alle punkter, bedre mere dækkende kåbe, og med mere opret kropsstilling, Kort sagt, det er en behagelig cykel og kører på smiley

  • #82   20. okt 2016 Mine erfaringer er at det har kostet over 2000 kr p, hk og så har vi selv lave arbejdet, indkøring kan nemt løbe op i 5 - 7 tusind kr oven i , jeg har fået rullet ved Midtfyn mc han er bare ekspert i Kawasaki tuning mm

Kommentér på:
Tuning til ZX9R

Annonce