Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændrør foreskel?
  • #1   5. mar 2017 iridium'en er forskelden

• #2   5. mar 2017 Prisen og udskiftningsintervallet..
    Der kommer sikkert en masse svar i stil med "den starter nemmere", "er mere benzinøkonomisk" og mere i den dur, men egentlig er det primært et spørgsmål om holdbarhed. Et kobberrør bliver "ædt" hurtigere og skal derfor skiftes hyppigere end et iridiumrør.

• #3   5. mar 2017 På min 'Blade 929, er det et helvede at komme til at skifte tændrør. Derfor er den født med iridium, så det ikke skal gøres så tit..

• #4   5. mar 2017 Jeg var til ftz messe i efteråret hvor en fra ngk fortalte at der er mindre modstand i iridium tændrør og derfor nemmere at lave gnisten.. deraf mulighed for en smule tidligere tænding som jo KAN være gavnligt mht ydelse smiley

Og ja de lever længere smiley

• #5   6. mar 2017 #4 hold da op for en gang pladder han har fyret af, mindre modstand? Ja de par miliohm der er i røret til forskel, har vist ikke noget at sige i forhold til "modstanden" i 0,7 mm højkomprimeret luft. Og luften er sgu den samme om det er et iridiumrør eller et almindeligt smiley der er levetiden til forskel smiley

• #6   6. mar 2017 Min erfaring med iridium tændrør er at de er lidt bedre til at hold sig rene, ved mange start stop, tror det er er alene pågrund af en mindre overflade gnisten springer fra. Men flere heste osv. tror jeg ikke på. Det er lidt de samme med tændrør med 4 eletroder, der mente man også at det ville gøre en verden til forskel.

• #7   6. mar 2017 Iridium udelukkende til holdbarhed. Man kan argumenterer at de har bedre ydelse end standard kobber, da de lever længere og dermed har bedre ydelse over en årrække. Men de giver altså hverken flere hk eller gør at du kører længere på literen. Med mindre at ens tændrør er virkelig svære at komme til, eller man bare ikke gider at skulle tænke over det så tit, så ville jeg ikke vælge de væsentligt dyrere iridium.

• #8   6. mar 2017 Jeg havde iridium i min CX500 de døde efter 2 måneder.....

• #9   6. mar 2017 @Max
    Nu havde du vel ikke været igang med at indstille elektrode afstanden på dine rør?

Det kan iridium absolut ikke tåle - centerelektroden er meget tyndere/mere skrøbelig end kobber, og knækker/svækkes ekstremt let, når man begynder at måle/presse med et søgeblad..

• #10   6. mar 2017 overhovedet ikke.....

I starten startede maskinen nemmere med de iridium..... Men det blev sværere og sværere at få liv i den. Til sidst satte jeg de gamle rør i, og så startede den som en mis igen.

Kommentér på:
Tændrør foreskel?

Annonce