960 visninger
|
Oprettet:
TL1000R {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er ved at mont et komplet akrapovice system på min tl1000r og har også lavet joé-s airbox men ved ikke helt hvilken filter jeg skal vælge kn eller bmc den skal rulles hos fvmotor i april hvor meget kan jeg regne med det gir.
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 71
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Tjek mine egne resultater her og læg mærke til hvad der sker når låget kommer af sammen med airbox moddet!
Lad dig ikke narre af at kurven kun viser 115hk på hjulet. Standard Moddede TL´ere måler kun 108hk på den bænk!
http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?t=66294&highlight=dynorun
Når du ændrer så meget på adgang til luft SKAL du få dig et custommade map til hver enkel cyllinder! Det er alfa omega, ellers taber du effekt og få en ujævn kurve og en meget grov kørende motor, og i værste fald brænder du stempel af. Det kræver en proff og en powercommander 3. Mr dyno har lavet min TL´er (han var nummer 3 der pillede i den) som den eneste der kunne få den til at gå perfekt.Så ham vil jeg klart anbefale dig. Du skal IKKE nøjes med et teka justering, da den ikke kan ændrer mappet, den kan kun ændre lidt på mængden af benzin. Derudover over indsprøjtningen alt for grov på en TL´er (svarer til 4bit, idag er cykler 64bit) så en powercommander gør underværker med et custom map
Du kan læse lidt mere her om hvad de enkelt luftfiltermods giver på en TL´er.
Elelr spørg hvis du vi lvide mere. Har lavet meget på TL´erne
mar 2007
mar 2004
Smid et 41 tands bagtandhjul på! Og næste gang du skifter kit, så smid et 525 kit på den istedet for det 530´er der er på!
især de 2 tænder mere bag gør TLR så meget mere livlig og lettere kørt
mar 2004
Uanset hvad du hører så få dig et map ti hver enkel cyllinder! Der er ikke en værdi i nogle af mine celler der er ens hvis man sammenligner samme område fra cyllinder til cyllinder. I nogle celler er der op til 40% forskel i benzinmængden! Så ikke noget med at få samme map til hver enkel cyllinder! Nøjes du med same map til begeg cyllinder er det klart en forbedring sammenlignet med ikek at have en pc3 på. Men prikken over i´et kommer ved 2 maps! Der var stor forskel på min. Har kørt den med samme map til begge cyllindre og med samme setup men med map på her sin cyllinder! Vil ej tilbage til samme map igen!
mar 2007
mar 2004
Du skal ihvertfald have et map til hver cyll! Det koster lidt mere, men max et par timer. Ellers få dig en tid ved Mr. Dyno han kan med sikkerhed lave det.
TL1000R