6.771 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
76 Svar
boosterplug på sv 1000 boosterplug på sv 1000
Hej derude
Vil lige høre om der er nogen der har prøvet en boosterplug på deres sv 1000. Går nemlig og overvejer at købe en.
Er der fordele/ulemper???
Der er jo også muligheden med en pc men synes bare det bliver en dyr omgang med sådan en.
0 synes godt om
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Det ENESTE den gør, er at forskyde kompensationen for luft temperatur i indsugningen.
Jo koldere luft en motor suger, jo mere benzin skal den have fordi der er flere luftmolekyler pr liter luft - og omvendt.
Den vil aldrig kunne erstatte en powercommander, og den vil aldrig give samme kørbarhed, gasrespons eller benzinøkonomi.
Virker den bedre end ingenting? Ja og nej...
Hvis du synkroniserer dine gasspjæld og kalibrerer TPS (der findes guides til det), får du ca samme resultat som den giver.
Edit: YRK mand - den koster jo 160 dollars, som er ca 1050 kroner, plus porto på nemt 200 kroner, plus moms, told og toldgebyr på 175 kroner.
Du lander nemt på 16-1800 kroner inden du har den i hånden, og det er ikke sjældent man finder en Powercommander 3 USB for en tusse. Den kan man smide diverse maps i fra dynojets hjemmeside og se hvad der virker bedst...
Min konklusion: Boosterplug er 100% spild af penge...
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
Er der andre sider man kan finde Maps ???
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
For ca 40 kroner og 5 minutter med loddekolben, kan du smide en variabel modstand på cyklen som kan det samme som en boosterplug.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Det afgørende er ikke hvilke potter der sidder på, men om det er standard eller ej - og om lambda sonden er pillet fra, og om der er skiftet luftfilter eller ej.
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Men ingen af de maps er helt i skoven, så længe du ikke vælger noget med "full system" uden at have det.
Hvad farve er dit stel?
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Super fed lyd de udstødninger har. Brug Akrapovic mappet - det funker fint til dem, er min erfaring.
Uanset hvad, er det en god ide at få synkroniseret spjæld og kalibreret TPS.
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
Jeg kan kun skrue i gamle ting. Er det noget man selv kan gøre da.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Kalibrere TPS er ret nemt, og kræver bare at man kan finde ud af at følge en guide med billeder osv.
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
Sajmon igen mange tak for dine input. Det er jeg super glad for.. fedt med folk der gider og hjælpe os der ikke ved så meget om det..
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
Personligt har jeg selv haft Boosterplug på min. 10 af de sidste cykler jeg har haft og med rimelig stor forskel og tilfredshed for de knap 1100,- kr den har kostet. Bedre gasrespons, bedre økonomi og ikke mindst bedre og mere jævn motorgang - ikke mindst ved bykørsel.
Så fra mig en stor ros til et lavteknologisk produkt, der er pisselet at montere for enhver der har forstands på at vende en skruetrækker korrekt.
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
Den anden med Boosterplug til kr 1.500,- incl. Montering.
Boosterplug-udgaven kørte MINDST lige så godt som investeringsprojektet.
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 745
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Det havde jeg ikke set.
Jeg kiggede på monteringsvejledningen i går før jeg svarede, og jeg står stadig ved alt hvad jeg skrev.
Ganske som jeg mistænkte, skal den monteres på AIT sensoren, som er den føler der mærker hvor varm luft motoren får. Det betyder at den forskyder HELE brændstof kurven i EN retning - og nu gætter jeg bare, men mon ikke det er mere mod fed blanding?
Det er en almindelig misforståelse at alle cykler går for magert, for at modvirke de stigende krav til emission. F.eks en SV'er, går alt for fedt i bunden, magert i mellemområdet og enten ok i toppen eller til den magre side hvis man skifter både udstødning, snorkel og luftfilter. Det giver et hul i effektkurven og en smule huggende motorgang ved bykørsel - men som sådan kører den ellers fint. Den har en lidt grovkornet motorgang, som mange folk vil tilskrive de oplevelser de har med den.
Hvis man forskyder HELE kurven mod fed, vil der altså være en smule forbedring at mærke, men absolut og aldeles IKKE på samme måde som en korrekt indkørt powercommander vil give gasrespons og en fornuftig effektkurve, og oftest også en del mere effekt i mellemområdet og på toppen.
Kan man ikke mærke forskel på de to ting, så må man konkludere at ham der har kørt powercommanderen ind, enten bare har hentet et map fra nettet og smidt på den (det kaldes "fusk"), eller ikke har haft noget videre forstand på hvad han lavede.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Hvis ikke jeg har ret, hvad gør et boosterplug så?
Man kan jo rent faktisk slippe afsted med at bestille et, nå at køre på rullefelt og lave en måling før + en måling efter montering, hvor der er en blandingskurve med - og hvis man så er utilfreds, kan man bare sende den tilbage. Det man kan nemt nå inden de 14 dage som købeloven garanterer.
Jeg bestilte selv et lignende produkt til min XT660 i sin tid - det var ikke andet end en modstand, nogle stik og lidt kabel, som nemt kunne erstattes af en drejemodstand og 3 minutter med en loddekolbe.
Det endte også med en powercommander og en KLAR forbedring på alle områder.
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 3 Svar: 121
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
få som minimum tjekket airfuel værdierne ved forskellige gas positions,
i et rullefelt, så begynder det selfølgelig at koste lidt, måske 500 kr.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.773
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Svar: 61
På en GSX-S1000 giver den en meget roligere motor gang med boosterplug. Meget mindre huggende motor.
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Svar: 61
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
https://www.boosterplug.com/shop/cms-faq.html
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Der findes 5000 lignende produkter til alverdens køretøjer, som påstår de kan det samme, men der er ALDRIG nogle tal som understøtter det...
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Prøv at fortælle mig EN logisk grund til at man ikke kan finde nogle dyno tal på det, med kurver og blanding osv...
Jeg har ikke meget til overs for folks "butt dyno" eller mavefornemmelser med at cyklen kører bedre, har mere effekt osv osv som mange af dem der har monteret en boosterplug, påstår.
Lad os da få rene ord for pengene?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Sådan en har et hul i effektkurven lige der hvor man bruger den mest når man kører lidt frisk - fra 5900 til 6100 rpm. Folk som ikke har prøvet andet, vil mene at den derfor er en smule hysterisk og ligesom tøver før den trækker rimeligt frisk.
Bliver den kørt ind med powercommander, får man 10hk (ja der står "ti") foræret i det område, som giver en meget mere jævn kurve og mere lineær motorgang - og generelt over hele skalaen får man ekstra effekt.
Men folk der prøver en indkørt SV og kan huske hvordan den var før, synes den er en smule mere afdæmpet, på trods af at der er mere effekt over det hele. Så jeg giver ikke en dyt for hvad folk påstår de kan mærke...
Kurverne er fra min baneracer, som blev langt mere responsiv og letkørt efter indkøring, så MIN oplevelse var mega positiv - understøttet af langt mere tillid til cyklen på bane.
Specielt mærker man det når man rammer apex i et sving, og derefter begynder at rulle gas på. Meget mere kontrol og udramatisk slip over bagdækket...
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
Personligt er jeg stået af ....... at man efter 36 års kørsel ikke er i stand til at ytre sig om man kan mærke forskel på en maskiner kørsel, uden det skal dokumenteres i tal, kurver og statestikker. Så er det vist fordi at man har prøvet for lidt i sit liv.... eller for meget af noget enkelt.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Der er intet jeg hellere ville, end at være i stand til at anbefale en nemmere og ikke mindst billigere løsning end en forbandet powercommander eller lignende piggyback dimser.
Det ER jo i realiteten en lorte løsning på et simpelt problem, at man tilføjer yderligere elektronik til en MC som både er dyrt i indkøb og tilpasning, og oveni købet er den sart og skrøbelig, kan ikke tåle vand og er notorisk kendt for at fejle over tid.
Jeg roder meget med SV'ere, og har derfor hørt min del af løsninger på den irriterende motorkarakteristik - og stort set hver gang jeg har fået XXX dims hænderne for at prøve den, har det vist sig at være tæt på, eller direkte fis i en hornlygte.
På basis af det, har jeg udviklet en naturlig skepsis overfor ting der bliver nævnt som værende verdens 11. vidunder, og den endegyldige løsning på alle problemerne.
De påstår jo rent faktisk at boosterplug er bedre end en powercommander, hvis man lige nærlæser deres salgs fremstød en gang eller to. Så ringer der bare alarmklokker i mit baghoved - og derfor min søgen efter tal der kan kvantificere om lortet dur eller ej.
De tal kan jeg bare ikke finde - og jeg KAN ikke være den første som stiller det spørgsmål og har den skepsis. Det har produktet eksisteret alt for længe til.
Du har helt ret - mange baneracer folk kommer med en masse teorier omkring affjedring, men ret hurtigt finder de ud af at det faktisk ikke er så kompliceret som de gør det til.
Der findes masser af fejlsøgnings skemaer som kan hjælpe en til at få styr på sin affjedring - hvor tingene er sat fuldstændigt slavisk op. Forskellen på affjedring og motorkarakteristik er bare at med affjedring er der MANGE flere faktorer som har en indvirkning på resultatet man gerne vil frem til.
På en "standard" motor er der i realiteten kun 2 - det er tændings og brændstof kurver, som resulterer i effekt og moment.
Boosterplug påstår at de kan ERSTATTE og OVERGÅ en powercommander - så må de fucking bevise det hvis JEG skal tro på at deres lille dims som blot forskyder en temperaturføler, kan erstatte et rimeligt kompliceret map, som endda er forskelligt fra den ene til den anden cylinder.
Jeg ved allerede med sikkerhed at det temperaturføler input de bruger til at kompensere med, kun kan forskyde et begrænset antal % i hver retning - og når jeg lige skimmer ned over mit PC5 map til min gadecykel, er der flere steder hvor der kompenseres over 25% for at få en blanding som er fornuftig, så allerede der virker det en smule tvivlsomt.
Hvis man mener XX års kørsel er det eneste argument der skal til for at alt hvad man siger, bliver betragtet som fakta af alle der læser det - så har man vist ganske rigtigt prøvet for lidt i sit liv... Eller for meget af det samme, som du selv siger.
Jeg har på intet tidspunkt sagt at folks mening ikke tæller - men at den må kunne understøttes af mere end det, hvis det virkelig passer...
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
Jeg er ikke typen der gør ting til religion og Googler om alle andres meninger, hver gang jeg er på shopping. Så jeg har i sagens natur heller ikke været på Boosterplugs hjemmeside og nærlæse. Jeg kan kun fortælle videre, at alle de Boosterplugs jeg har haft på mine egne maskiner har levet op til kravene og været pengene værd- plus de rigtig mange mennesker jeg har været i kontakt med, der også har investeret i Boosterplug har været tilfredse....... især dem der har sat dem på tocylindrede motorer.
jun 2008
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 11
Jeg har den på min TDM900 og inden den kom på var det sgu noget hakværk nu køre den godt.
Jeg har så også en ducati med powercommander fordi jeg er ekstrem nørdet med min Ducati.
Virker en powercommander ? det gør den MEN det kræver den bliver rullet ordentlig og det sker ikke på 1,5time for jer der har fået stukket den i hovedet. Min er rullet af Mr,Dyno og det tog 8 timer hvor det blevet arbejdet intenst og meget effektiv og sådan er det.
Hvis man ikke gider bruge de penge det koster syntes jeg pengene er spildt til en powercommander og ville helt klart tage boosterplugen.
Boosterplugen er ikke blevet verdenskendt for ingenting og skidtet virker til fuld tilfredsstilles for mit vedkomene.
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
Jeg har lige monteret en idag og jeg er meget tilfreds. Den køre meget mere rolig ved små omdrejninger.. så jeg er super tilfreds...
jun 2008
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 11
Han er Ekstrem dygtig til alt hvad hvad han gør og mere end der er til at forstå
Det startede med at han købte en ny BMW 800 og konstaterede at den ikke kørte som den skulle. Han kontaktede BMW i tyskland og sagde jeres cykler har de og de problemer, ja sagde de det ved vi godt men vi kan ikke gøre noget ved på grund af de euro normer der er.
Han forklarede hvad han ville lave og spurgte, hvad de sagde til det, det syntes de der lød som en rigtig go ide
En og to cylindret er specielt følsomme over for, for mager blanding.
http://www.magacin.dk/motorcykler/sandsynlig-recall-paa-husqvarna-tr650/ar7230/
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Det er samme tid som den ny GSXR1000 med 190 hk!
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
jun 2008
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 11
På min Ducati har jeg powercommander som er rullet af Mr.Dyno fik 3hk mere ikke noget man mærke overhovedet, men igen så også denne kommet til at køre godt hele vejen op og en meget skønner cykel at køre på.
Det er jo ikke et spørgsmål om tuning men at få glæden ved at have en cykel der køre perfekt
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
jun 2008
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 11
https://www.boosterplug.com/shop/cms-24.html
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
mar 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 33
Overvejer selv en Euro4 som også går magert i lave rpm.
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 113
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Det er spild af penge i min verden.
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 113
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Jeg spurgte blot til tal som understøtter at den virker. Hvornår kom de tal?
Hvis den ændrer ved blandingen, kan det måles. Eller skal vi blive ved med at forlade os 100% på anekdoter?
Hvis du trak hovedet ud af røven og rent faktisk læste tråden igennem, ville du opdage at jeg bare spørger til nogle målinger, som påviser hvad den gør. Ikke salgsgas eller "den kører anderledes" - bare tal man kan forholde sig til.
De udebliver stadig....
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 113
Hvis du vil havde tal kan du køre din på rullen og rulle med og uden boosterplug, det er slet ikke så svært som du gør det til.;)
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.844
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Jeg glæder mig bare over at jeg sparer folk for 1600 kroner hver gang jeg har en SV1000 inde til service, for den kan man sagtens få til at køre ordentligt uden at hakke - og der ved man præcist hvorfor.
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 113
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Stadig spild af penge for en 10'er i komponenter, for at løse et problem der ikke er til stede. Det er endda højt sat...
jun 2008
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 11
Har en standard TDM 900 og der giver boosterplugen rigtig go effekt og gør at cyklen bliver meget mere kørebar.
Boosterplugen er ikke bare en modstand og i dag er langt over 100.000 bruger så de må så ha taget fejl allesammen
Ta nu tingene for det de er og det er ikke alle mennesker det er ligemeget for om man skal bruge 10.000 eller 1000kr
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.844
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
jun 2008
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 11
Der er mange det har forsøgt at kopier den, men uden held, men sæt du en modstand på de cykel hvis du mener det fungere
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.844
Man kan faktisk købe et stik man kan sætte i obd2 stikket i sin bil, den der sælger det vil gerne have at man tror den gør alt muligt, når I virkeligheden er dens eneste funktion, at den blinker en led.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Det er... Voodoo!
Der er godt nok ikke en eneste person som rent faktisk har brugt tid på at finde ud af hvordan og hvorfor, som det normalt er med... Ja... Faktisk stort set alt andet i denne verden... Det vækker nogle tanker hos mig.
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
KlogeÅger ??
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 113
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Folk der ikke har ret meget forstand på indkøring af motorer, tænker sådan der. Det har jeg jo ingenting imod - men jeg sluger bare ikke salgsgas råt...
boosterplug på sv 1000