{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Let vægts fælge , opreklameret eller det fede pis :) {{forumTopicSubject}}

Hva er folks erfaring med at montere let vægts fælge , nogle siger at det nærmest føles som 10-20 hk ekstra pga den minder roterende masse der skal sparkes igang . jeg bruger cyklen til frisk landevejs kørsel og lidt hygge drag events. Cyklen er en sv1000 k7 med gsxr USD gaffel og zx10r bag dæmper . selv vejer jeg 75kg . normalt ville jeg ikke overveje det ,men har fundet et brugt sæt som kunne ha interesse .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Let vægts fælge , opreklameret eller det fede pis :)
  • #1   5. sep 2017 Hvad med et sæt fra en nyere gixxer, de skulle være lettere og på nær det er en 6" bagfælg skulle passe lige på.

Nej har ikke prøvet det selv....

• #2   6. sep 2017 Sv1000 ? så køb hellere en hel gsxr1000 ... ??

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #3   6. sep 2017 Lettere fælge gør en verden til forskel - specielt på en SV 1000 som i forvejen har køreegenskaberne lidt imod sig.
    Men 10-20hk opfattelsen kan jeg ikke få øje på. Den kan skifte retning og man kan korrigere styreinputs hurtigere og nemmere, men ud af lige vej kan man umiddelbart ikke mærke den store forskel.

• #4   6. sep 2017 Det er ikke så meget vægtbesparelsen i sig selv, men at du mindsker den roterende masse, som forbedrer svingegenskaber, acceleration og bremse også.

Jeg har selv en Ducati Supersport, der på et tidspunkt fik letvægts Marchesini fælge, som var en smule lettere end standard fælgene. Det gav egentlig ikke så meget forskel.

Så de skal virkelig være meget lettere, hvis du skal opleve denne her dramatiske forskel, f.eks. forged titanium eller carbon fælge, som så også er ekstrem dyre.

Hvis du bare smider nogle andre fælge på, som er marginalt lettere, så vil du ikke føle så meget forskel.

Hvis man på min bike skulle vælge kun én ting at skifte, som ville give den største performance forbedring, så ville det være et sæt carbon fælge....som så koster 15-20.000 kr.

Så for at svare på dit spørgsmål, så er letvægtsfælge ikke opreklameret pis, men de skal så også bare være VIRKELIG letvægts fælge.

• #5   6. sep 2017 hvis du skal have noget ud af det, så skal du have fælge på, som har mindre masse yderst, dette gør PVM ved at lave deres fælge i stærkere alu, og derved kan lave dem tyndere jo længere massen er fra center, dette giver en mindre inerti.

dette bevirker at du har en hurtigere styrevillighed, og bedre følelse i hvilke inputs din cykel giver dig tilbage.

særligt, får du en hurtig respons på din kontrastyring, men du skal også bruge mindre input til at ligge den til i kurver, dette har jeg mærket på banedage, den har lettere ved at finde det rigtige input, og så følge den udstukne kurve igennem svinget.

MEN MEN jeg ville ALDRIG, bruge de 10.000kr på mine PVM igen, jeg var så heldig at lave en byttehandel ved at jeg fik bøjet nogle fælge i nogle kæmpe huller

• #6   7. sep 2017 Ved at montere lettere fælge vil der opnås en bedre acceleration, da inertimomentet af hjulet bliver mindre - inertimomentet er et objekts (i dette tilfælde et emne der kan beskrives som en cylinder eller en cirkel) modstand til at skifte retning, eller i dette tilfælde, vinkelhastigheden.

Hvis vi tager et let eksempel med en cirkel, så er ligningen for inertimomentet: I=m*r^2
    Ved at formindske massen af hjulet vil inertimomentet derfor blive mindre, hjulets modstand for rotation bliver mindre og der vil skabes en forbedring i acceleration.

Om man decideret kan mærke en nævneværdig forskel, er dog en anden ting.

• #7   7. sep 2017 E=mc2, alt er jo relativt....

• #8   9. sep 2017 Prøv at søg på bst carbon hjul på youtube. smiley

Kommentér på:
Let vægts fælge , opreklameret eller det fede pis :)

Annonce