1.262 visninger
|
Oprettet:
Let vægts fælge , opreklameret eller det fede pis :) {{forumTopicSubject}}
Hva er folks erfaring med at montere let vægts fælge , nogle siger at det nærmest føles som 10-20 hk ekstra pga den minder roterende masse der skal sparkes igang . jeg bruger cyklen til frisk landevejs kørsel og lidt hygge drag events. Cyklen er en sv1000 k7 med gsxr USD gaffel og zx10r bag dæmper . selv vejer jeg 75kg . normalt ville jeg ikke overveje det ,men har fundet et brugt sæt som kunne ha interesse .
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.276
Nej har ikke prøvet det selv....
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Men 10-20hk opfattelsen kan jeg ikke få øje på. Den kan skifte retning og man kan korrigere styreinputs hurtigere og nemmere, men ud af lige vej kan man umiddelbart ikke mærke den store forskel.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 201
Jeg har selv en Ducati Supersport, der på et tidspunkt fik letvægts Marchesini fælge, som var en smule lettere end standard fælgene. Det gav egentlig ikke så meget forskel.
Så de skal virkelig være meget lettere, hvis du skal opleve denne her dramatiske forskel, f.eks. forged titanium eller carbon fælge, som så også er ekstrem dyre.
Hvis du bare smider nogle andre fælge på, som er marginalt lettere, så vil du ikke føle så meget forskel.
Hvis man på min bike skulle vælge kun én ting at skifte, som ville give den største performance forbedring, så ville det være et sæt carbon fælge....som så koster 15-20.000 kr.
Så for at svare på dit spørgsmål, så er letvægtsfælge ikke opreklameret pis, men de skal så også bare være VIRKELIG letvægts fælge.
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
dette bevirker at du har en hurtigere styrevillighed, og bedre følelse i hvilke inputs din cykel giver dig tilbage.
særligt, får du en hurtig respons på din kontrastyring, men du skal også bruge mindre input til at ligge den til i kurver, dette har jeg mærket på banedage, den har lettere ved at finde det rigtige input, og så følge den udstukne kurve igennem svinget.
MEN MEN jeg ville ALDRIG, bruge de 10.000kr på mine PVM igen, jeg var så heldig at lave en byttehandel ved at jeg fik bøjet nogle fælge i nogle kæmpe huller
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 59
Hvis vi tager et let eksempel med en cirkel, så er ligningen for inertimomentet: I=m*r^2
Ved at formindske massen af hjulet vil inertimomentet derfor blive mindre, hjulets modstand for rotation bliver mindre og der vil skabes en forbedring i acceleration.
Om man decideret kan mærke en nævneværdig forskel, er dog en anden ting.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 201
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 18
Let vægts fælge , opreklameret eller det fede pis :)