662 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Power Commander historie - part 2 Power Commander historie - part 2

Som efterfølgning på dette indlæg:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=32087

Jeg var en lettet mand, da jeg kørte hjem, efter et besøg hos Ove aka Mr. Dyno. Hele vejen til hans værksted og dagene op til, gik jeg med tankerne - "virker det hersens K&N filter bare ikke. Hvad skal jeg gøre, hvis det nu virker som det skal osv osv". På den ene side, havde jeg jo betalt forhandleren for montering og justering af både K&N og PC3'en. Dette virkede jo bare ikke, jf. det rullefelt de benytter, så spændingen var så sandelig i underhørmerne, da festen skulle til at starte.

Når men, jeg ankom til Mr. Dyno og alt var klart. Cyklen blev som tidligere aftalt, rullet som den ankom - med PC3'en monteret og std. filteret. Den smed knap 104hk på hjulet. K&N filteret blev monteret og den blev så rullet på samme vilkår som før, denne gang med knap 106hk på hjulet. "puh ha'" tænkte jeg, det var jo en noget lettet person han så stod og kiggede på.

Så tingene virker altså sammen, ganske som importøren/forhandleren havde lovet. Man skal åbenbart bare passe på, hvor det bliver monteret og kørt ind, da det åbenbart ikke er alle steder, hvor kompetencen er lige høj.

Kan jeg så mærke forskel: ja, bare ikke på topydelsen. Men den virker mere rap på gassen nu og mellemområdet er også blevet en del bedre. Så alt i alt er jeg 100% tilfreds.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Power Commander historie - part 2
  • #1   23. mar 2007 Det er sku da lækkert at hører at du endelig har fået det ud af det du skal. Ove er bare en troldmand.

• #2   23. mar 2007 Selvfølgelig kan du ikke mærke forskel på topydelsen. Det er ikke i det området gevinsten ved KN-filter og PC ligger. Gevinsten er et bedre effekt og moment forløb (det vil sige flere kræfter i mellemregisteret) samt en hurtigere gasrespons.

• #3   24. mar 2007 Kan du ikke lige sige en pris på de ting du har fået alvet incl mr. dyno så man har en ide om det der hk vs $$.

• #4   24. mar 2007 jeps det gælder om at bruge de rigtige folk til arbejdet smiley har selv været samme igennem for nogle år siden. Bruger kun mr. dyno selv smiley

hvordan ser kurven ud ved fx 20% gas?

HVad sagde den første forhandler til det her? Har du forlangt pengene tilbage fra dem?

• #5   24. mar 2007 20% kurven er faktisk ret god. En typisk R6 05'er med mit grej på, smider omkring 29hk, hvor min smed 35hk, så her er jeg også ganske tilfreds.

Jeg gad ikke tage kampen med forhandleren. Jeg havde allerede betalt for alt, hvilket jeg var nødt til, for at få cyklen med hjem. Tanken om at skulle forbi ham endnu en gang, for at få penge tilbage, brød jeg mig ikke om, da jeg allerede kendte svaret. Jeg har bare valgt at ignorere forhandleren fremover og i bedste udstrækning afskrække alle til at bruge ham til disse opgaver.

Nik: PC3 - 2800, K&N - 700, montering og rulning - 3000. Men husk nu at pengene bliver brugt på speederrespons, udligning af mellemområde og optimering af blandingsforhold. På en hårdt spændt motor, som en 600ccm race-motor er, er der ikke specielt meget at hente på toppen.

• #6   24. mar 2007 skriv din oplevelse på www.dmcn.dk

ellers tag i det mindste ud og fortæl dem at det ikke er din cykel det er galt med, men deres expertise!

Kommentér på:
Power Commander historie - part 2

Annonce