Power Commander historie - part 2 Power Commander historie - part 2
Som efterfølgning på dette indlæg:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=32087
Jeg var en lettet mand, da jeg kørte hjem, efter et besøg hos Ove aka Mr. Dyno. Hele vejen til hans værksted og dagene op til, gik jeg med tankerne - "virker det hersens K&N filter bare ikke. Hvad skal jeg gøre, hvis det nu virker som det skal osv osv". På den ene side, havde jeg jo betalt forhandleren for montering og justering af både K&N og PC3'en. Dette virkede jo bare ikke, jf. det rullefelt de benytter, så spændingen var så sandelig i underhørmerne, da festen skulle til at starte.
Når men, jeg ankom til Mr. Dyno og alt var klart. Cyklen blev som tidligere aftalt, rullet som den ankom - med PC3'en monteret og std. filteret. Den smed knap 104hk på hjulet. K&N filteret blev monteret og den blev så rullet på samme vilkår som før, denne gang med knap 106hk på hjulet. "puh ha'" tænkte jeg, det var jo en noget lettet person han så stod og kiggede på.
Så tingene virker altså sammen, ganske som importøren/forhandleren havde lovet. Man skal åbenbart bare passe på, hvor det bliver monteret og kørt ind, da det åbenbart ikke er alle steder, hvor kompetencen er lige høj.
Kan jeg så mærke forskel: ja, bare ikke på topydelsen. Men den virker mere rap på gassen nu og mellemområdet er også blevet en del bedre. Så alt i alt er jeg 100% tilfreds.
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.489
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
hvordan ser kurven ud ved fx 20% gas?
HVad sagde den første forhandler til det her? Har du forlangt pengene tilbage fra dem?
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
Jeg gad ikke tage kampen med forhandleren. Jeg havde allerede betalt for alt, hvilket jeg var nødt til, for at få cyklen med hjem. Tanken om at skulle forbi ham endnu en gang, for at få penge tilbage, brød jeg mig ikke om, da jeg allerede kendte svaret. Jeg har bare valgt at ignorere forhandleren fremover og i bedste udstrækning afskrække alle til at bruge ham til disse opgaver.
Nik: PC3 - 2800, K&N - 700, montering og rulning - 3000. Men husk nu at pengene bliver brugt på speederrespons, udligning af mellemområde og optimering af blandingsforhold. På en hårdt spændt motor, som en 600ccm race-motor er, er der ikke specielt meget at hente på toppen.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
ellers tag i det mindste ud og fortæl dem at det ikke er din cykel det er galt med, men deres expertise!
Power Commander historie - part 2