{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åbne filtre kontra luftfilterkasse
  • #1   10. mar 2018 det er spild af tid og penge

  • #2   11. mar 2018 Jeg ville også holde mig fra det skrammel....

  • #3   11. mar 2018 Den skal jo køres ind med filtrene men jeg tror nu ikke der er noget effekt at tabe eller miste. Men det lyder en del federe med åbne filtre.

  • #4   11. mar 2018 Selvfølig skal det køres ind, tror bare aldrig jeg til dato har hørt en rigtig positiv historie en åbne filtre

  • #5   11. mar 2018 nej det kommer nok heller ikke til at ske med mindre det er en tunet turbo motor i en bil hvor airflow absolut skal optimeres før at der kommer nok luft igennem. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   11. mar 2018 Lavere effekt fordi du suger varm luft ind - sværere at få til at køre ordentligt, fordi du suger varm luft ind.

    Der er intet argument for ikke at bruge den originale luftfilterkasse.


  • #7   11. mar 2018 Havde engang en 750r fra 91,købte den med åbne filtre,og jetkit,det kom aldrig til og køre ordentlig. Blev så træt af det til sidst,at cyklen blev kørt til Suzuki Toftlund,og blev bygget om til original,og derefter spillede det,det var dejligt og få en cykel som kunne køre ordentlig. Så glem de åbne filtre. smiley

  • #8   11. mar 2018 På ældre maskiner hvor indsugnings gummiet er blevet så hårdt og stift,
    at det er umulig at få tæt, og der ikke kan købes nyt fordi det er udgået,
    er der vel ikke andre løsninger, som at montere åbne filtre ?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   11. mar 2018 Jo der er altid andre løsninger - det kræver bare mere arbejde.

  • #10   11. mar 2018 Åbne filtre i kombination med Vacuum Carbs er nogo!

  • #12   11. mar 2018 Nå ja, intet er umulig for en smed !

  • #13   12. mar 2018 Prøvede åbne filtre på en kawasaki gpx 750 fra 1987.
    2 gange i test bænk. kom ikke til at gå ordentligt i mellemområdet.

    Yamaha fzr 1000 fra 1989 med åbne filtre, kørte kun godt med fuld gas.

    Har nu en Honda cb 750 fra 1976 med original luftfilterboks og kerker 4-1.
    Det spiller Max.
    Mit råd er at beholde standard lufterfilter boks og bruge pengene på et fedt udstødnings system.

    Men som Hans Henrik siger RS Fladspjæld karburator. løsningen men det koster

    hilsen Kenneth.


  • #16   29. maj 2018 Hvad er der atfølge op på da.
    Det drejer sig om en bandit 1200 jeg har arvet og ville køre på er år eller to,
    Der er monteret høje stempler og porten top bla.
    Kom som sagt bare til at tænke på de åbne filtre da jeg synes det klær mange cykler at få den store kasse væk.
    Jeg har tidligere selv haft gsxr1100 med mikuni fladspjæld og ligeså Yamaha r1 med kihin fladspjæld cabs. Og jeg synes de er ok MEN de har sku også deres negative sider, meget dyr i brænstof og giver man bare lidt for meget på gassen når man ruller dem op af på gassen op i modrejningerne får men et stort effekt tab. Så man skal kende dem meget godt for at kunne udnytte dem til hverdagskørsel , efter min mening


  • #17   30. maj 2018 Lyden er det store hipe omkring åbne filtre, det lyder snerpene i forhold til lukkede kasser, Personligt syntes jeg at en lukket rund kasse i den rigtige str, med dæmpermatriale limet på siderne, kan lavere en lidt federe lyd, dog ikke lige så høj, men langt mere dyb lyd.

    Til den praktiske part.
    Når man fjerner modstand i filteret, så skal der mere benzin til for at ramme blandingen 12,5-13 stykker, dvs åbent filter, kan få mere luft igennem, mere flow igennem i den rigtige blanding, betyder mere power, vel og mærke hvis man vælger det rigtigt filter.
    Det kræver en omdysning, for smider man bare et filter på med mindre C modstand i, så får ens cykel mindre benzin i blandingen, og pludselig er man ovre i en dårligere motorgang.
    Et typist KN filter skal man lige tilpasse ens blanding, dyssen skal gerne 2 numre op, og benzin skrugen skal indstilles på ny.
    Som udgangspunkt står der grundindstillingen i ens manual, og 2 dysse numre op, så rammer man den rimeligt godt der, og så er det bare fin indstillingen.

    Finindstillingen på karburatormodeller har samme udgangspunkt, uanset hvilken slags karburator man bruger, Men drejer blandingssprugen forsigtigt i en høj tomgang, ud til den snubler, og derefter ind til den stiger i rpm, og så sætter man den i midten af de 2 ting.
    Så har man ramt en god grundindstilling som er god nok til de fleste, yderligere indstilling skal foregå med en blandingstester, så kan man ramme de sidste nano tal, hvilket de fleste mennesker slet ikke ville kunne mærke.

    Dvs. Et filter kan godt give en del extra, men forkert indstilling er en stor hæmmer, som skader ens MC, og giver mindre respons på gassen, en helhed fra luftfilter, til sidste spids af end udst. skal gerne spille sammen, den lette måde er at ramme blandingen 12,5 til 13 i koncentrationen, så står man ikke helt skidt.

    Når jeg så skriver giver ven del extra, så¨mener jeg ikke at man pludselig kan køre 200 på sin 125cc, eller den rykker bagover pludselig, men blot at en samlet omgangstid på en bane vil kunne forbedres på den måde, og der er et halvt sekund forskel på 1 pladsen og 2 pladsen... Eller kører man som mig, så 1 sekund gør forskellen på sidste pladsen og anden sidst smiley

    mvh


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #19   30. maj 2018 What...........?

    Jeg er mundlam...


  • #20   3. jun 2018 Mundlam over hvad sajmon ?

Kommentér på:
Åbne filtre kontra luftfilterkasse

Annonce