{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Begrænsning i Tysk XBR 500 fra 87? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige impoteret en Honda XBR 500 årg. 87 fra Tyskland. Jeg har hørt at de tyske motor cykler er droslet ned, så her kommer spørgsmålet, hvor sidder disse begrænsninger og er der svære at fjerne?
Jeg har ikke så meget forstand på mekanik, men min søn er mekaninker.
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begrænsning i Tysk XBR 500 fra 87?
  • #1   12. jun 2007 En XBR500 har 44 hk udroslet - men kunne også fås i Tyskland med 27 hk. Der kan drosles på flere måder. En anden knastaksel, begrænsning af stemplernes løftehøjde i karburatorer eller blænder i udstødningerne...

  • #2   12. jun 2007 Mener at den er droslet fra 44 til 38 eller sådan noget, men er langt fra sikker.
    Kunne bare godt tænke mig at vide hvor man typisk drosler en motorcykel, altså i udstødningen eller i indsugningen eller hvordan sådan noget nu gøres?


  • #3   12. jun 2007 Morten V ( Bagsværd )
    Okay tak for svaret.
    Men ved stadigvæk ikke helt hvor begrænsninger sidder, så hvis der er nogen andre der ved noget må i endelig skrive:D


  • #4   12. jun 2007 Jeg vil gætte på den er droslet med en eller flere af flg.
    Andet forrør med mindre diameter.
    Skive ved karburator der mindsker indsugningen.
    Skive i karburatoren der forhindre at spjældet at gå helt op.

    De er som regel droslet til 27Hk så se om nogle f de nævnte ting er stemplet med et 20kw mærke.

    Evt ring til Søborg MC. Ved de før har skruet på en droslet XBR.

    Jakob N: Den gamle forsikringsregel med max 98 heste er væk fra tyskland. Hele forsikringsverdenen var delt ind efter hk. Helt ned til 15Hk, og næste trin var så 27Hk. Så det er bestemt ikke kun dem med +100 hk der er droslet.


  • #5   12. jun 2007 Jesper [Lyngby] P
    Tak for hjælpen, får min søn til at kigge på de ting du nævner. Hvis forrøret er for tyndt er det så stemplet med et 20 kw mærke eller hvad mener du?


  • #6   12. jun 2007 Søren: Det er det på en CX500 hvis den er droslet til 27hk. Der sidder droslingen i både indsugning og ugstødning.

  • #7   12. jun 2007 Okay, mange tak for hjælpen.


  • #8   12. jun 2007 Hej igen...

    I MOTORAD-Katalog 1992 står der følgende om XBR500:

    "...Außer der offenen Version gab es noch eine für den Stufenführerschein passende 27-PS-Variante. Die Leistung drosselte Honda anfangs durch eine zahmere
    Nockenwelle und andere Düsen im Vergaser. Zudem wurde ein Antriebsritzel mit weniger Zähnen montiert. Umbaukosten: etwa 400 Mark. Ab 1988 wurde die
    Nockenwelle für den Umbau beibehalten, die Drosselung geschah jetzt zudem durch einen engeren Ansaug- stutzen..."

    Altså på modeller før 1988 skete droslingen ved hjælp af en anden knastaksel. Og fra og med 1988 ved hjælp af blænder i indsugningen.


  • #9   12. jun 2007 Morten V ( Bagsværd )
    Det er lidt mere specifikt, lige hvad jeg havde brug for.
    Jeg takker og bukker for besværet.


Kommentér på:
Begrænsning i Tysk XBR 500 fra 87?

Annonce