Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Turbo
  • #1   11. jul 2007 hvorfor vil du ofre 40K på at smide en turbo på og ombygge din motor? var det så ikke en ide at bruge de 40K på en større cykel? eller er der en bestemt grund til at det SKAL være turbo der skal levere flere kræfter til din cykel?

• #2   11. jul 2007 Søren P (Vojens)
    ca. 180 turbo hk, til 170 kg kunne jo være utroligt sjovt, kan ikke få en større cykel forsikret (i behøver i fortælle at forsikringe ikke dækker hvis jeg kære galt)

• #3   11. jul 2007 forsikringen dækker ikke hvis du køre galt hehe ...... smiley

• #4   11. jul 2007 Er der ikke noget med at forsikringen ikke dækker hvis du skulle køre galt? ..

smiley

• #5   11. jul 2007 bla bla.....haha...har bare behøv for det dejlige ryk en turbo giver og, ja den fine lyd af en BOV....nam nam

• #6   11. jul 2007 lad ham da bare... jeg vil sq gerne se resultatet

• #7   11. jul 2007 me2 helt sikkert... jeg prøvede bare på at høre om der ikke var en mere fornuftig måde at bruge 40K på smiley

• #8   11. jul 2007 Janus [Haderslev]
    Nemlig...lad dog barnet:)

• #9   11. jul 2007 Søren P (Vojens)
    ved ikke hvad man får for 40 i alm tuning, men det rykker jo heller ikke som en turbo

• #10   11. jul 2007 Jeg er selv helt tosset med Turbo, men jeg har svært ved at se hva jeg kan bruge det til på en mc - udover selv at gå på rullen konstant smiley

• #11   11. jul 2007 Per E:
    vil bruge omkring de 40 kg, det skal være et street kit, da den skal kunne køres på til hverdag uden alt for meget besvær, så turboen skal nok først tage ved over 5000 omdr., altså den skal ikke bruges til noget drag race, ligesom du gør på sindal flyveplads:)

• #12   11. jul 2007 Per E
    Ved skam fint hvordan turbo ladning virker, også klar over det er svært at køre med, men almen tuning kender jeg "intet" til, og ville godt have noget mere ryk i den, har kørt bil med eftermonteret turbo, der begyndte den først at lade ved 4000-4500 omdr. og det var utroligt sjovt

• #13   11. jul 2007 Så er det jo bare en BlackBird du skal have smiley

• #14   11. jul 2007 M!chael (Slagelse) .
    hehe...det er nu ikke lige mig

• #15   11. jul 2007 det er noget med at hvis møllen er for stor til din motor så vil den først tage fat lidt senere... men hvis jeg skulle ofre 40K så skulle det fandme ikke være på en turbo... man får altså meget andet godt lir for de 40K

• #16   11. jul 2007 Søren P (Vojens) :
    større turbo har bare en langsommere spool tid, men vil så også betyde den skal have flere rpm:)

• #17   11. jul 2007 så køb en 1liters r1 eller gsxr så skal du sgu nok få slukket din tørst

• #18   11. jul 2007 Kim (Nordjylland) N
    Når jeg kan forsirke en 1000cc skal jeg have mig en CBR 1000RR

• #19   11. jul 2007 Per E
    Kunne være det var en bedre ide at købe en brugt mc uden afgift og så lege med turbo på den først?

• #20   11. jul 2007 ja, men den får du jo ikke noget sjov ud af da du ikke kan køre i trafikken med den?

• #21   11. jul 2007 Per E:
    hvad ville så være fornuftigt at vælge, en brugt CBR eller gsx-r 600, 750 eller 1000cc, altså med indsprøjtning

• #22   11. jul 2007 Søren P (Vojens)
    Man kan godt, men man må ikke, ellers bor jeg 10 km fra sindal flyve plads...hehe

• #23   11. jul 2007 Per E
    Skal nok ned og kigge, inden jeg hopper på ryggen af en turbo hest skal jeg vist lige have lidt mere erfaring...hehe....tør du nok lade andre køre den?

• #24   12. jul 2007 Per E
    Yeps, også mest til Honda, men har så også fundet mest til Suzuki, bla hos mc xpress, men kunne være jeg skulle købe en gsx-r600 og så selv montere truboen, og "nøjes" ned at lade med 0,4-0,5 bar

• #25   12. jul 2007 Det koster jo ikke mere end 4-5k om året at ansvars forsikre en cbr1000 rr...

Hvis du monterer turbo på din motorcykel gælder din kasko jo alligevel ikke.. så kan man jo lige sså godt købe en 1 liter og så bare smide ansvar på!?

• #26   12. jul 2007 Kim Jeg tro du bliver bange for den hvis der kommer turbo på din cykel men forstår ikke helt hvorfor for du kan jo stadig ikke være med selvom der er turbo på den... danske veje svinger jo en del... men som per siger så kom til hirtshals og se hvad en uden turbo kan...

• #27   12. jul 2007 Kim Jeg har et par gutter som har kørt 600 og det skal siges at der er meget forskel på 100hk og 175hk også mere end du tro det kræver sin mand at styr så mange hk... men vi kan tage et løb en dags tid så kan du se hvor meget der sker på en 1000...

• #28   12. jul 2007 Smiler... Kim du har først lige fået mc... du skal jo først lære at kører mc... smiler den 600 kan godt tage magten fra dig...

• #29   12. jul 2007 Lige en tilføjelse fra min side...>

Jeg syntes selv jeg har en okay hurtig mc, indtil en dag jeg var ude at køre en tur med en gut jeg kender der har en yamaha R1 årgang 2005 med fuldt udstødningssystem... FUCK sådan en 1-liters maskine er jo sygt hurtig!!! Det sætter i hvert fald nogle ting i relief? Hvilken bil har du prøvet med turbo? har du prøvet en bil med bare 300-400 hk. plus? SÅ sjovt er det heller ikke i by osv...Så kan slet ikke forestille mig en mc med mølle på.. Nej tak...

• #30   12. jul 2007 Kan man selv montere Turbo?

• #31   12. jul 2007 Ellers prøv at kigge her http://www.lkm.de/welcome.htm vil næsten tro at de kan hjælpe dig med at finde nogle heste uden den forbandede turbo, og de heste de sælger dig vil du kunne bruge til noget mere end turboheste, og for de penge du sparer så tager du lige et par kørekurser, og optimerer din cykel på andre punkter end kun motor.

• #32   12. jul 2007 Hmmmm 180 turbo heste, 170 kg, 600ccm....
    Lyder ikke særlig sjovt, faktisk ganske træls....
    Ude at køre på landevej med vennerne, liste igennem svingene mens de suser inden og uden om. Ud af svinget, tag sigte og fyre af, indhente vennerne på et hjul, slippegassen så foghjulet kan nå at komme i jorden inden næste sving, under 5000rpm igen og ny liste tur gennem svinget. De andre endnu længere væk, mere gas på turboen, forhjulet når lige at ramme jorden inden. Lidt mere stress gennem svinget, for du skal indhente de andre (du har jo 180hk, så du burde være den hurtigste), ved at gå galt fordi turboen slår til i udgangen af svinget, du når dem lige. BANG. Plejlstang skudt ud gennem motoren....
    Kammeraterne vender om, og spørger om du vil have et lift på deres 65 hestes 400ccm racere....

40.000,- rækker ikke langt, du får en mc der ikke kan bruges til særlig meget. Du har haft din CBR600f i 2 måneder. Tvivler stækrt på, at du har nået 70% af hvad den kan endnu.
    Brug de 40.000,- på en masse trackdays, så lærer du hvordan du skal kører din CBR600f, så du kan give 750'ere og større maskiner baghjul. Det er noget sjovere (i mine øjne)

/
    Jesper

• #33   12. jul 2007 Michael (Fr-havn / Sindal) L
    Siger nej tak til at få tæsk af din kawa...hehe

Anders[3600] J:
    En BMW 325i med eftermonteret turbo, den havde omkring de 300 hk, 1,2 og 3 gear var der dømt hjulspin

claus M:
    Har hørt både godt og dårligt om lkm, har dog haft skrevet til dem, men deres svar gav ikke meget mening

Jesper [Lyngby] P
    Vil også på sving teknik kursus, derefter på bane

• #34   12. jul 2007 MOR :
    Ja kan man, så længe man ikke kommer over 0,5 bar, derover skal den køres ind på rullefelt, skal den også helt lige meget hvad, men kan nok lade sig gøre ved lavt tryk uden rullefelt

• #35   12. jul 2007 Per E:
    Ja bedste resultat er at smide den på rullefelt, men man kan nok så længe man ikke kommer over de 0,5 bar

• #36   12. jul 2007 Per E: Havde også tænkt på at bytte 400ccm racerne ud med CBR125 just to make a statement, men så ville folk tro jeg var tosset :o)

• #37   12. jul 2007 hej per
    sider lige og læser at der ik er lavet nogen mc med turbo men honda lavet en i 1984 en cx 650 turbo
    http://www.sydfynsmcservice.dk/
    kig under mc data honda 1984 ikke lige frem mange hk den har men den har turbo

lars

• #38   12. jul 2007 Lars: Alle japanerne lavede turbosykler tilbage i starten af 80'erne. Hondas første var CX500 turbo. Men produktionen stoppede, fordi man uden turbo nåede op på samme effekt, og turbo cyklerne var nogle bæster på en snoet landevej.

• #39   12. jul 2007 jesper: jep ved det men var selv ved at køde en cx 650 turbo men blev fra rådet at købe den husker ik lige hvorfor

• #40   13. jul 2007 Claus LKM.de det dur ikke og jeg ved det... rydberg har haft 10 motorer der ned og en af dem er min vens den der fik flest hk fik 3hk vildt... der var en 10er som min der ned og det gav ingen ting alle er blevet rullet inden de kom der ned og da de kom hjem... du kan lige så godt give din penge til rødekors eller kattensværn.

Kim.. du kan starte med at bruge dine dæk helt ud... når du har lært det kan du tænke på nogle flere hk.. og så kan du også kører fra de fleste mc'er

• #41   23. jul 2007 Er det bare mig eller kan man ikke få rigeligt hurtige 1000cc maskiner?

En mc kombineret med en turbo og nul erfaring lyder rimelig meget som at man ikke kan vente med at dø.

Tag ud til en forhandler og prøv en af de nyere 1000cc. Ved godt du skriver du ikke har råd til forsikring men så tænk lige hva der sker hvis du kommer i en alvorlig ulykke med din 600 med eftermonteret turbo!! Så har du IHVERTFALD ikke råd til noget som helst resten af dit liv.

Kommentér på:
Turbo

Annonce