1.787 visninger
|
Oprettet:
lifan tunning {{forumTopicSubject}}
yo alle nitro gas .. freaks
jeg har i sinde denne vinter at tune min lifan..
med
større dyse *self*
dota kn filter *altid det bedste*
17 T hjul
Åben udstødning
nitro ventil løft *flydene version* = *ved ikke hva det er... men det er godt*
tykker kæde/stærkere
nye lejer *indebærer ikke tuning*
super olie køler *pris for de 2100 kr.. kender ikke navnet*
-
-
-
så... hva siger i ... dumt eller lad vær...
skal bruge lidt råd her
hilsen
W.B.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.412
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.903
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.148
Nyt luft filter og omdysning og et andet tandhjul , det er nok det jeg ville gøre.
Eller sælge og købe noget større ;o)
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.077
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Glem den tykkere kæde, den taber du heste ved at bruge.
Og glem også det der nitro halløj.
Så har du pludselig minus 2 heste, hvis du er heldig...
apr 2005
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 76 Svar: 2.078
just my 2 cents
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 764 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.841
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 319
jeg sætter pris på jeres hjælp... men at diskotere her inde er for lavt.... selv for mig... jeg kører lifan...
men grunden til at jeg gør det er kun fordi... den kan yde mere meget mere.. det er det eneste
apr 2005
Følger: 93 Følgere: 98 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.826
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.148
PS: Jeg kører også kinøjser!
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.737
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 953
Stik den et åbent luftfilter, anden udstødning, og få den dysset ind. Så er der vist ikke mere at komme efter, uden at det koster alt for meget.
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 22
Der er ikke plads til et 17 T tandhjul på den foran. Du kan e.v.t. gå ned i tænder bag på!
Stører dyser og KN filter selvfølgelig det skal du have.
Åben udstødning giver ingenting i sig selv. Problemet ligger i forrørne. Det er dobbelt rør og det indvendige er temmelig lille. Så hvis du skal hente noget på udstødningen skal du have andre forrør på!
Nitro ja helt sikkert det giver masser af ekstra HK. du skal sørge for at få den version som også sprøjter ekstra benzin ind. Ellers giver det ikke rigtig noget med mindre at du kører med alt for store dyser når anlæget ikke bruges. Der er nærmest næsten ingen grænse for hvor mange HK du kan få ud af sådan et anlæg, det eneste der sætter grand sen er hvad den motor kan holde til!
Nye lejer ja hvis du kan finde nogle i bedre kvalitet end dem der sidder i så ja gør det. Sørg for at det er C3 eller C4 lejer!
Tykkere kæde! Nej det ser jeg ingen grund til. Køb en 520 H eller en 520 HO. Det skulle være nok!
Olie køler? Problemet er at der på motoren ikke er nogen tilslutnings mulighed for sådan en køler. Så hvis du skal have sådan en på skal der bores specielle huller i sidedækslet til at trække olien ud!
En anden mulighed er selvfølgelig at bore cylindren op og få lidt ekstra ccm. Og sætte højkrompresions stempler i. Men så skal du nok bruge høj oktan benzin!
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 22
Hvis man har det rigtige udstyr kan man slibe bagsiden af knasten og derved få et højere løft. Ventilerne skal selvfølgelig justeres kraftigt hvis man gør det. Det gør knasten tyndere og det er ikke en løsning jeg vil anbefale!
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 22
Du har måske noget agumentation for at skrive som du gør?
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 34 MC-er: 8 Emner: 40 Svar: 878
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 22
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
Min lokale mekker havde en nede til 1000 km eftersyn,
Der blev det opdaget at næsten alle lejre i motoren skulle skiftes. på 1000 km... Min kollega har også en og den har vist aller aller højst gået 1000 km, og den har været til rep 2 gange allerede.
Det bygger jeg min mening på.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 22
Og du skriver om din kolegaes lifan som er blevet repereret 2 gange. Men for hvad? Var det noget på motoren?
Jeg kender mange som er meget glad for deres Lifan og de har kørt over 5000 km. uden store problemer. Og da slet ikke med motoren!
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 22
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
Jeg tror nu stadig bare ikke at en MC der fra forhandler koster det samme som et udstødningssystem til en Honda, kan være af langtidsholdbar kvalitet. og slet ikke nok til at smide masser af penge i tun til sådan en.
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 22
Ellers ville verden jo blive lidt kedelig!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Bare til eftertanke:
Du kan ikke sammenligne en overpriset reservedel, der leveres gennem et delvist kontrolleret forhandlernet med et lavpristransportmiddel. Der er en meget simpel grund:
Ved udstødningssystemet han kunden valgt cykel og derfor begrænset sit valg, altså en regulær konkurrence begrænsning. Det benytter reservedelproducenter og -distributører sig af.
Lavpristransportmidlet leveres af en af flere distributører, der alle konkurrerer om et ny prisfølsomt marked.
Den gule mand til 6 kr i timen er i øvrigt ligeglad med, at det kun er 6 kr! Han har mere købekraft for dem end han nogensinde har haft før! Du kan altså ikke forvente at den lave løn (i valuta) har indflydelse på kvaliteten af hans arbejde.
Sorry - verden er ond og uretfærdig
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.933
Japanere er dyre, trods ekstrem effektivt produktionssystemer.
kinøjsere er billige fordi der er sparet en del hist og pist.
Det kunne være sjovt at se en sammenligning af tollerencer, materialevalg osv, så man har et reelt grundlag at dømme ud fra.
Personligt ville jeg til hver en tid købe brugt gennemprøvet japansk end kinesisk efterligning der ikke altid lykkes lige godt...
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 662
Der er også mange ting der kommer fra Kina der er helt iorden, men er kommer også en masse der bare er crap. Jeg har selv købt mange gode produkter fra Kina og det har hele danmark vel bare se på kassen hvor tingene kommer fra idag.
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 662
lifan tunning