{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.787 visninger | Oprettet:

lifan tunning {{forumTopicSubject}}

yo alle nitro gas .. freaks

jeg har i sinde denne vinter at tune min lifan..

med

større dyse *self*
dota kn filter *altid det bedste*
17 T hjul
Åben udstødning
nitro ventil løft *flydene version* = *ved ikke hva det er... men det er godt*
tykker kæde/stærkere
nye lejer *indebærer ikke tuning*
super olie køler *pris for de 2100 kr.. kender ikke navnet*
-
-
-

så... hva siger i ... dumt eller lad vær...

skal bruge lidt råd her

hilsen

W.B.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lifan tunning
  • #1   14. aug 2007 hmm hvis du bare vil have en lille smule ekstrer krafter så gør det... hvis du vil have noget der rykker... køb en anden maskine. hvis det stadig skal være chopper og under 34 heste så fx. suzuki savage 650.

• #2   14. aug 2007 æhhh lyder fedt nok....

• #4   14. aug 2007 Lav de nemme og billige tun. Og gør det fordi det er sjovt, ikke for at få en super hurtig maskine.

Nyt luft filter og omdysning og et andet tandhjul , det er nok det jeg ville gøre.

Eller sælge og købe noget større ;o)

• #5   14. aug 2007 Det får du da ikke andet end problemer ud af. Køb hellere en anden cykel i stedet for.

• #6   14. aug 2007 Glem oliekøleren, ingen grund til det.
    Glem den tykkere kæde, den taber du heste ved at bruge.
    Og glem også det der nitro halløj.

Så har du pludselig minus 2 heste, hvis du er heldig...

• #7   14. aug 2007 Jeg tænker bare... på med en turbo smiley Det kan da på ingen måde svare sig at tune noget der, lige meget hvor meget man tuner det, ikke kommer og er er bare nogenlunde på sjovt at køre på...
    just my 2 cents

• #8   14. aug 2007 wannabe

• #12   15. aug 2007 hey hey....

jeg sætter pris på jeres hjælp... men at diskotere her inde er for lavt.... selv for mig... jeg kører lifan...

men grunden til at jeg gør det er kun fordi... den kan yde mere meget mere.. det er det eneste

• #13   15. aug 2007 Helt sikkert...

• #14   15. aug 2007 Grunden til at jeg anbefalede at købe noget større istedet for, er fordi det nemt kan blive meget dyrt med alt det tun. Den kan også blive svær at sælge igen bagefter.

PS: Jeg kører også kinøjser!

• #15   15. aug 2007 NOS, det virker, billige HK:-)

• #16   16. aug 2007 NOS, den hurtigste genvej til motorrenovering smiley

Stik den et åbent luftfilter, anden udstødning, og få den dysset ind. Så er der vist ikke mere at komme efter, uden at det koster alt for meget.

• #17   16. aug 2007 Hej lige lidt komentar til dit tunings projekt.
    Der er ikke plads til et 17 T tandhjul på den foran. Du kan e.v.t. gå ned i tænder bag på!
    Stører dyser og KN filter selvfølgelig det skal du have.
    Åben udstødning giver ingenting i sig selv. Problemet ligger i forrørne. Det er dobbelt rør og det indvendige er temmelig lille. Så hvis du skal hente noget på udstødningen skal du have andre forrør på!
    Nitro ja helt sikkert det giver masser af ekstra HK. du skal sørge for at få den version som også sprøjter ekstra benzin ind. Ellers giver det ikke rigtig noget med mindre at du kører med alt for store dyser når anlæget ikke bruges. Der er nærmest næsten ingen grænse for hvor mange HK du kan få ud af sådan et anlæg, det eneste der sætter grand sen er hvad den motor kan holde til!
    Nye lejer ja hvis du kan finde nogle i bedre kvalitet end dem der sidder i så ja gør det. Sørg for at det er C3 eller C4 lejer!
    Tykkere kæde! Nej det ser jeg ingen grund til. Køb en 520 H eller en 520 HO. Det skulle være nok!
    Olie køler? Problemet er at der på motoren ikke er nogen tilslutnings mulighed for sådan en køler. Så hvis du skal have sådan en på skal der bores specielle huller i sidedækslet til at trække olien ud!
    En anden mulighed er selvfølgelig at bore cylindren op og få lidt ekstra ccm. Og sætte højkrompresions stempler i. Men så skal du nok bruge høj oktan benzin!

• #18   16. aug 2007 En anden mulighed er selvfølgelig også at få en anden knast i med højere og længere løft, jeg aner bare ikke hvor man e.v.t. ville kunne få sådan en!
    Hvis man har det rigtige udstyr kan man slibe bagsiden af knasten og derved få et højere løft. Ventilerne skal selvfølgelig justeres kraftigt hvis man gør det. Det gør knasten tyndere og det er ikke en løsning jeg vil anbefale!

• #19   16. aug 2007 Kør den ud over Møns klint. så opnår du måske en 130-140 kmt, det er så kun en engangsforestilling , men hva pokker det er det jo alligevel hvis du tuner en Lifan.

• #20   16. aug 2007 Ja Ja Casper hvis man ikke har noget fornuftigt at skrive er det nok bedst at holde mund!
    Du har måske noget agumentation for at skrive som du gør?

• #21   16. aug 2007 Jeg må give peter (vejle) M ret tror heller ikke din mc kan holde til det desværre

• #22   16. aug 2007 Hvorfor er det lige at i alle er så sikker på at den ikke vil holde til det??

• #23   16. aug 2007 Ikke andet end påstand mod påstand, og min påstand er at Lifan er noget lort og ikke vil holde langt med tun på.

Min lokale mekker havde en nede til 1000 km eftersyn,
    Der blev det opdaget at næsten alle lejre i motoren skulle skiftes. på 1000 km... Min kollega har også en og den har vist aller aller højst gået 1000 km, og den har været til rep 2 gange allerede.

Det bygger jeg min mening på.

• #24   16. aug 2007 + At jeg vil aldrig kunne blive overbevist om at man kan få en langtids holdbar mc til 10.000 kr incl fragt og forhandler fortjeneste og diverse. uanset om det bliver bygget af små gule mænd til 6 kr i timen.

• #25   16. aug 2007 Hvis lejerne er gået efter 1000 km. er der noget i motoren som ikke er som det skal være. Forkert samlet dårlig olie eller andet. Og det er selvfølgelig for dårligt og skal laves eller skiftes ud på garantien.
    Og du skriver om din kolegaes lifan som er blevet repereret 2 gange. Men for hvad? Var det noget på motoren?
    Jeg kender mange som er meget glad for deres Lifan og de har kørt over 5000 km. uden store problemer. Og da slet ikke med motoren!

• #26   16. aug 2007 Din komentar omkring prisen er for mig underordnet. Jeg se på varen og ikke andet!

• #27   16. aug 2007 Jan det nytter heller ikke at starte en længere diskussion op om Kineser kontra kvalitet, det er blevet tæsket til døde så mange gange før, så det...

Jeg tror nu stadig bare ikke at en MC der fra forhandler koster det samme som et udstødningssystem til en Honda, kan være af langtidsholdbar kvalitet. og slet ikke nok til at smide masser af penge i tun til sådan en.

• #28   16. aug 2007 Ok det er jo fint at have forskellige meninger!
    Ellers ville verden jo blive lidt kedelig!

• #29   20. aug 2007 casper:

Bare til eftertanke:

Du kan ikke sammenligne en overpriset reservedel, der leveres gennem et delvist kontrolleret forhandlernet med et lavpristransportmiddel. Der er en meget simpel grund:

Ved udstødningssystemet han kunden valgt cykel og derfor begrænset sit valg, altså en regulær konkurrence begrænsning. Det benytter reservedelproducenter og -distributører sig af.

Lavpristransportmidlet leveres af en af flere distributører, der alle konkurrerer om et ny prisfølsomt marked.

Den gule mand til 6 kr i timen er i øvrigt ligeglad med, at det kun er 6 kr! Han har mere købekraft for dem end han nogensinde har haft før! Du kan altså ikke forvente at den lave løn (i valuta) har indflydelse på kvaliteten af hans arbejde.

Sorry - verden er ond og uretfærdig smiley

• #30   25. aug 2007 Man får hvad man betaler for...

Japanere er dyre, trods ekstrem effektivt produktionssystemer.

kinøjsere er billige fordi der er sparet en del hist og pist.

Det kunne være sjovt at se en sammenligning af tollerencer, materialevalg osv, så man har et reelt grundlag at dømme ud fra.

Personligt ville jeg til hver en tid købe brugt gennemprøvet japansk end kinesisk efterligning der ikke altid lykkes lige godt...

• #32   25. jul 2012 Der er nok ingen tvivl om at tolerancerne ikke er de samme på en kineser som på de andre mærker for ellers havde deres kopi motoren ydet lidt flere hk, men om kvaliteten er dårligere ja det ved jeg ikke. Det er vel ligesom til med plæneklippere de er bygget til et vist antal drifttimer og det er sådan en motorcykel vel også, så kan et være en japaner er lavet til 100000 km hvor en kineser er lavet til 50000 km. Hvis cyklen til 10000 kr kan køre 50000 km så er kvaliteten vel også iorden.

Der er også mange ting der kommer fra Kina der er helt iorden, men er kommer også en masse der bare er crap. Jeg har selv købt mange gode produkter fra Kina og det har hele danmark vel bare se på kassen hvor tingene kommer fra idag.

• #33   25. jul 2012 fuck en gammel tråd det havde jeg sgu ikke set sorry

Kommentér på:
lifan tunning

Annonce