863 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

400cc - 750cc 400cc - 750cc

Godaften MCG.

Jeg har nogle spørgsmål omkring lovgivningen af dette.

Jeg har tænkt mig at smide en 750cc gsxr motor over på min GSXR 400, grunden til jeg ikke smider en 400cc i igen, er at jeg ikke kan finde nogen.

Jeg har prøvet at søge lidt på google, om lovgivningen osv, men synes ikke rigtig jeg har fundet de oplysninger som jeg har brug for.

Jeg ved man må tune op til 20%, men idet at effekten bliver over dobbelt så stor ved udskiftningen af motoren overskrider den jo bare lidt smiley

Mit spørgsmål er så om der er nogen der ved hvor meget man skal betale i afgift for det, og er det overhoved noget de tjekker når den skal synes?
For hvis man ikke kender modellen, kan man ikke se at motoren er byttet om. Eneste forskel er at motoren er lidt større/fylder mere.

Jeg ser helst bort fra kommentar om at jeg hellere skulle købe mig en ny motorcykel, eller kommentar om at det må man ikke osv. Grunden til jeg gør det er fordi min egen motor er død, og skal skiftes og har derved ikke råd til at købe ny cykel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  400cc - 750cc
  • #1   22. okt 2007 Hmmm, ved godt du helst ser at folk ikke kommenterer noget med at du burde købe en ny cykel..
    Men er nu stadig lidt nervøs på dine vegne. Da stellet jo (som du sikkert allerede selv har tænkt på) ikke er bygget til den kraftforøgelse du tænker på. (dette er min største bekymring).

Og det med afgiften bestemmer du vel selv? Der er jo nogle der siger at "Så længe det ikke bliver opdaget er det vel lovligt".

Men op til dig selv om du vil gøre det i sidste ende.

• #2   22. okt 2007 Hej Plambech.

Sådan en kværn er nu ikke så svær at få fingre i...

Men skal du endelig skifte, så var det nok bedst at bruge en RF600 kværn.

Effektforøgelsen er det mindre, og denne ombygning er gjort før.

Men en 400cc klump er nu ikke svær at få fingrene i. Send mig evt. PM hvis jeg skal hjælpe med at finde en.

-
    Morten Dahl

• #3   22. okt 2007 Stellet har jeg skam tænkt på, og har også gået og tænkt lidt på bremser osv. Så det skal da forstærkes. Dog har stellet samme udforming som de større maskiner, men der skal da helt sikkert gøres noget for det er helt sikkert at køre på den.

Morten, grunden til jeg gerne ville have større motor i, er også at jeg så ikke behøver at skifte med det samme.

• #4   22. okt 2007 RF600 kværnen passer MEGET dårligt i, bygget en om i slutningen af 90'erne og fuck hvor vi lavede meget om.

Derimod så jeg i skagen for år tilbage en med en zx6r kawa motor monteret og den sad meget flot.

du får det aldrig godkendt, men mht. holdbarhed så er det ikke et problem, stel skal nok holde.

• #5   22. okt 2007 http://www.streetfighters.nl/suz/suzuki.htm
    tjek lige denne side smiley

lovligt eller ej , den kommer til at køre på baghjul det meste af tiden med den 750er motor hehe

• #6   22. okt 2007 Der skal betales helt ny afgift, men det er det er nok mindste af dine probelemer. Kan ikke forestille mig at du kan få den godkendt.
    Vælger du at gøre det alligevel og ikke få papirene i orden risikerer du at stå uden forsikrinbgsdækning hvis du bliver indblandet i noget skidt.

• #7   22. okt 2007 Nævn ET tilfælde med en motorcyklist der i et forsikrings spørgsmål er blevet dømt pga. ombygning, det være sig motor, bremser eller noget 3. ?????

• #8   22. okt 2007 Kim tro mig - har man smidt en dobbelt så stor motor på en motorcykel og ikke har papirene i orden vil du stå med håret i postkassen. Man vil enten få det der hedder en "pro rata" erstatning (det vil sige delvis erstatning) eller i værste tilfælde få afvist hele ens krav. Og ja jeg kender til eksempler på det.

• #9   22. okt 2007 Jeg har en der er blevet dømt .....dog undgik han at skulle betale da han omkom i en ulykke på samme motorcykel !

• #10   22. okt 2007 jeg har bygget vel ca 15 cykler med andre motorer og har vel kendskab til ca 50 cykler her omkring som køre ombygget og en del af dem har været impliceret i større eller mindre uheld og ikke en eneste af dem har fået problemer med dækning.

IKKE at det gør det lovligt, men det blir ikke kontroleret

• #11   22. okt 2007 20% i kubik gælder kun cykler nyere end engang sidst i 90'erne, har været oppe før.

• #12   22. okt 2007 Kim - når man udregner en pro rata erstatning kigger man på hvad forsikringstager har betalt i præmie. - Så ser man på hvad han rent faktisk burde have betalt hvis selskabet havde været gjort bekendt med at det ikke var en 400cc men fx en 750 cc. Hvis præmien fx var blevet dobbelt så stor ved 750 cc som ved 400 cc bliver erstatningen forholdsvis mindre - Altså 50%
    Hvis de motorer du snakker kun har været lidt større kan det være de har ligget inden for samme præmieklasse, hvorfor der ikke har været nogen reducering af erstatningen.

• #13   22. okt 2007 har ikke haft tid til at finde det blad til dig. men vil lige få det gjort en af de første dage. du får den aldrig godkendt med det, da stellet ikke er godkendt til den motor. eneste mulighed er hvis du kan finde en tysk tuv godkendelse på projektet. men da det som før nævnt kræver voldsom ændringer af stellet, vil det sandsynligvis kræve ny tuv. derefter er det så sfgiften på en mc der aldrig før har været indr i dk. dvs skat har 100% frie hænder til at bedømme cyklen som det passer dem. derudover vil syn blive et problem ved seneree salg. dvs cyklen er til reservedele når du er færdig med den

• #14   22. okt 2007 Jeg takker for de mange svar.. Jeg kunne godt tænke mig en større motor, men jeg vil helst også i sidste ende gerne kunne komme af med cyklen.

Så det ender vel nok med at jeg må bide i det sure æble og finde en 400cc eller en 600cc, som ikke er over 20%..

Nogen der har har prøvet at sælge en cykel med større motor videre?

• #15   22. okt 2007 det er der. kender 2. bare vær forberedt på at i tilfælde af senere syn, salg, etc er det dig der er ansvarlig. hvis sælger siger han har købt den som 400, er det reelt bedrageri du har gjort. og det er påstand mod påstend. skulle være mærkeligt hvis det skete, men det er en reel mulighed. jeg har kunnet lave samtlige ombygninger da jeg aldrig kommer til at sælge. men det er reelt forsikringsvindel du laver. så du kan kun sælge til en du stoler helt på.

• #16   22. okt 2007 Ja, regner da også med at beholde cyklen. Og hvis jeg smider større motor på, ja så beholder jeg den nok længere.

Jeg kan se du selv har større motor på, hvordan er det gået med syn osv?

Kommentér på:
400cc - 750cc

Annonce