400cc - 750cc 400cc - 750cc
Godaften MCG.
Jeg har nogle spørgsmål omkring lovgivningen af dette.
Jeg har tænkt mig at smide en 750cc gsxr motor over på min GSXR 400, grunden til jeg ikke smider en 400cc i igen, er at jeg ikke kan finde nogen.
Jeg har prøvet at søge lidt på google, om lovgivningen osv, men synes ikke rigtig jeg har fundet de oplysninger som jeg har brug for.
Jeg ved man må tune op til 20%, men idet at effekten bliver over dobbelt så stor ved udskiftningen af motoren overskrider den jo bare lidt
Mit spørgsmål er så om der er nogen der ved hvor meget man skal betale i afgift for det, og er det overhoved noget de tjekker når den skal synes?
For hvis man ikke kender modellen, kan man ikke se at motoren er byttet om. Eneste forskel er at motoren er lidt større/fylder mere.
Jeg ser helst bort fra kommentar om at jeg hellere skulle købe mig en ny motorcykel, eller kommentar om at det må man ikke osv. Grunden til jeg gør det er fordi min egen motor er død, og skal skiftes og har derved ikke råd til at købe ny cykel.
jan 2007
Følger: 39 Følgere: 37 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 1.764
Men er nu stadig lidt nervøs på dine vegne. Da stellet jo (som du sikkert allerede selv har tænkt på) ikke er bygget til den kraftforøgelse du tænker på. (dette er min største bekymring).
Og det med afgiften bestemmer du vel selv? Der er jo nogle der siger at "Så længe det ikke bliver opdaget er det vel lovligt".
Men op til dig selv om du vil gøre det i sidste ende.
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Sådan en kværn er nu ikke så svær at få fingre i...
Men skal du endelig skifte, så var det nok bedst at bruge en RF600 kværn.
Effektforøgelsen er det mindre, og denne ombygning er gjort før.
Men en 400cc klump er nu ikke svær at få fingrene i. Send mig evt. PM hvis jeg skal hjælpe med at finde en.
-
Morten Dahl
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 684
Morten, grunden til jeg gerne ville have større motor i, er også at jeg så ikke behøver at skifte med det samme.
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
Derimod så jeg i skagen for år tilbage en med en zx6r kawa motor monteret og den sad meget flot.
du får det aldrig godkendt, men mht. holdbarhed så er det ikke et problem, stel skal nok holde.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
tjek lige denne side
lovligt eller ej , den kommer til at køre på baghjul det meste af tiden med den 750er motor hehe
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 785
Vælger du at gøre det alligevel og ikke få papirene i orden risikerer du at stå uden forsikrinbgsdækning hvis du bliver indblandet i noget skidt.
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
IKKE at det gør det lovligt, men det blir ikke kontroleret
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
Hvis de motorer du snakker kun har været lidt større kan det være de har ligget inden for samme præmieklasse, hvorfor der ikke har været nogen reducering af erstatningen.
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 684
Så det ender vel nok med at jeg må bide i det sure æble og finde en 400cc eller en 600cc, som ikke er over 20%..
Nogen der har har prøvet at sælge en cykel med større motor videre?
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 684
Jeg kan se du selv har større motor på, hvordan er det gået med syn osv?
400cc - 750cc