1.551 visninger
|
Oprettet:
Dynapro Interceptor, Powercommander? {{forumTopicSubject}}
(link fjernet)
Nogen der ved noget om de her bokse. Var lige nede og snakke med KJ motorcykler da jeg skal have lidt tuning til min MC. Han nævnte den her Interceptor boks som er en powercommander / ignition modul i en boks. Skulle være en del smartere end en powercommander og jeg skulle kraftigt overveje det men kan først få mere at vide om det når de kommer tilbage fra et kursus i england.
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.134
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 33 MC-er: 3 Emner: 32 Svar: 301
apr 2006
jun 2006
Følger: 140 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 105 Svar: 1.798
(link fjernet)
Ikke at jeg kender det!! Blot FYI
apr 2006
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.457
Der er altså ikke den store forskel om det hedder Power Commander, Dynapro Interceptor eller RapidBike. De gør alle sammen det samme... Så er det bare med at finde ud af hvad man er til...
Bare en oplysning...
apr 2006
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.457
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 5 Emner: 19 Svar: 593
apr 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 5
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
Intel vil jo sjovt nok heller ikke anbefale AMD's produkter
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
Det som det i bund og grund handler om, er om de forskellige produkter dækker den enkeltes behov for optimering og om den der skal mappe kender sin rutine og software så udbyttet bliver iorden til prisen.
hvis vi tager dem fra en ende af.....
Power commander...en boks til "manipulering" af data der sendes fra den originale boks til indsprøjtningsdyserne, dvs. den erstatter ikke originalboksen. quickshift og andre features kan kun kobles ved hjælp af et tændingsmodul der monteres udover.
Dynapro .... også et modul der "manipulerer" det indeholder tændingsmodul og kan kontrollerer f.eks quickshift osv.
Ignibox ... erstatter originalboksen, kræver et kort ledningsnet fra boksen til cyklens originale stik til originalboksen, styrer både tænding, indsprøjtning, quickshift og evt. N2O hvis det kræves....Der kan justeres individuelt på cylinderpar.....dvs. 1-4 og 2-3 kan tilpasses efter lambdatal i hhv. midter og yder afgangsrør.
kan også justeres til at virke som en "fattigrøvs launch kontrol" det kræver dog meget test og prøvekørsel, og det er kun fullrace versionen der kan alle features. boksen kan i princippet bruges på alle indsprøjtningscykler, og kan derfor bruges på "den næste model", hvis nyt adapterkabel indkøbes. alle info ligger tilgængelig på nettet.
Motec er en meget psofistikeret boks der både indeholder alt hvad ovefor er beskrevet, samt, afhængig af model, en større eller mindre RAM til brug for data log.
Til gadecykler, og "trackday" maskiner, der kun i ringe grad er optimeret, dvs. ustødning og luftfilter, vil det til enhver tid være min mening at det er "overkill" at anvende andet end Dynapro eller Powercommander.
Til full kittede cykler med portede topstykke, andre og ændrede knaster samt tider på dem, er en Ignibox på sin plads
Og for dem der er til den helt store fest.......MoTec...
Dynapro Interceptor, Powercommander?