{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.926 visninger | Oprettet:

quickshift Hvordan bruger man det {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået ny mc den har monteret quickshifter. Jeg har aldrig kørt med det før og fik ikke spurgt så meget ind til det.
Hvordan gør man skal man slippe gasseren hurtig når man skifter, eller skal man bare holde på mens man skifter.
Og er det kun når man gearer op man kan slippe for at bruge koblingen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  quickshift Hvordan bruger man det
  • #1   16. sep 2020 Du trykker bare, og holder gassen stram.


  • #2   16. sep 2020 Og det er formodentlig kun når du geare op....



  • #4   17. sep 2020 Jeg har også lige købt en mc med monteret QS. Jeg har erfaret at den virker bedst (på min mc) mellem 4-5k omdr. Over det så lyder den ikke glad i gearkassen og lyder som om den er ved at skille gearkassen ad.
    Men ved de 4-5k er den sillkeblød i skiftene. Gassen holdes bare normalt.
    Flere pålidelige kilder siger så også at på min model (CBR1100XX) er gearkasserne ikke særligt glade for QS


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   17. sep 2020 Det skal fungere gnidningsløst ved alle omdrejninger - ellers er kill tiden justeret forkert, eller også er man ikke aggressiv nok når man trækker i pedalen.

    Meningen er at man kan holde gas på, og bare løfte den i næste gear uden at slippe gassen, og at den ikke skal tage skade af det.
    Det kan sagtens være mindre skadeligt for gearkassen end at bruge kobling, slippe gassen osv, som man normalt gør - hvis man gør DET forkert. Og det er der mange som gør...

    Skifter man korrekt, så kan man hverken høre mekanisk skrat eller klonk fra motoren, eller mærke det i gearpedalen. Kan man det, er det lyden eller følelsen af gear tænder eller gear dogs (indgreb), som får tæsk = øget slid.


  • #7   17. sep 2020 Okay tak for hjælpen det er i øvrigt en Kawasaki zx10r fra 04 smiley

  • #8   18. sep 2020 Zx10r fra 04, velkommen til forhjulsløft i de første 4 gear:-) den er pisse sjov at kører på.

  • #10   19. sep 2020 Har kun haft det på min gl. 1998 r1 med mcxpress kit til dragrace. Der købte jeg translogic med ast. kørte med std. setup. Ast justerer cut tid fra gear til gear og mener også den fin justerer afhængig af hvor i omdrejningerne du skifter... dvs. std. kører den med forskellige killtider fra 1-2 og fr 2-3 og så fremdeles. std. kill tid var så vidt jeg husker omkring 59 ms fra 1-2 og fra 2-3 63 ms 3-4 66 og så fremdeles. Det fungerede bare super godt....og gnidningsløst. Det er dog også en dyr løsning.... men sådan er det bare, translogic lev. også shiftlight man kan justere... hvis man ønsker det.... Når man vender sig til det er det super effektivt. - 0-203,7 kmt på 6.223 og best et 6.113 og 199.98... kørte jeg i 11 på hovedgaden i allingåbro... det var sjovt... smiley

  • #11   20. sep 2020 helt simpelt forklaret: på en karb. cykel cutter den tænding de der 60 ms. sådan ca mere eller mindre afhæning af omdrejningstal og hvad gear det er til og fra.... ud fra speedometer sensor signal.... på en sprøjt cykel kan den også lukke for benzinen. hvis det er en translogic... hvor man har en lille ecu der holder styr på det hele smiley Eneste rigtige løsning i mit hovede... synes at have hørt om flere ødelagte gearkasser pga. dårlig qshift med forkerte killtider....

  • #13   23. sep 2020 Min MT-09 har det rigtigt lækkert med Quickshift fra andet gear og opefter, og helst 8.000+ omdrejninger, så ryger den hurtigt deruda' smiley

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #14   24. sep 2020 På de fleste motorykler (og biler) kan man i forvejen skifte gear opad uden at bruge kobling - det er bare at lukke ned for gassen og hurtigt geare op - og så fuld gas igen.

    Nedad kan være lidt sværere, da man så skal give gas, idet man skifter - men det kan da lade sig gøre - især i de højere gear.

    Rart at have øvet, hvis koblingskablet en dag knækker eller koblingen klæber efter længere tids stilstand - her må man enten starte i 1. gear - eller skubbe cyklen lidt i gang og så ilægge 1. gear, skifte videre opad og køre maskinen lidt varm - så skal koblingen nok løsne sig.


  • Kjeld K
    Kjeld K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Svar: 10
    #15   24. sep 2020 jeg køre med DCT på min Honda CTX 700 det virker 100% både som automatgear eller manuel padelshift både op og ned nøjagtig som en bil måske det også kommer på racer MC

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #16   24. sep 2020 #15 - Det gør det ikke. Alt for meget effekttab og det arbejder for langsomt.

  • #17   24. sep 2020 #6

    "Man undgår spildtid ved at bruge..."

    Er det bare mig...? Jeg kender simpelthen ikke til spildtid på MC.!?! smiley smiley


Kommentér på:
quickshift Hvordan bruger man det

Annonce