Rigtig BILLIGT forsikringsselskab!!!! Rigtig BILLIGT forsikringsselskab!!!!
Nu er der rigtig gode nyheder til f personer der opfylder nedenstående krav:
- over 25
Ja det er faktisk det eneste krav og jo flere års anciennitet du har billigere er det.
Her er lidt info om mig og min forsikringssituation så I kan sammenligne:
Jeg er 25 - har 5 års anciennitet i bil (bemærk ikke på MC) - betaler p.t 15.600 hos Tryg (som var det ultimative billigeste jeg har kunnet finde) for en gsx-r 750 K7
Så var det jeg hørte om DAF forsikring da jeg vil købe den nye seat Leon Cupra, men troede ikke jeg kunne forsikre den og vidste heller ikke om de ville tage min MC.
(tryg skulle have 25.000 for seat'en)
Så blev jeg mere end glædeligt overrasket. Here it comes:
DAF kunne tilbyde mig fuld kaske for 9.644,- for min MC og hold så helt fast 6.630,- for seat'en.
Jeg vil opfordre alle på det kraftigste at ringe til dem, hvis I ligesom jeg er over 25 og betaler kassen for jeres MC/bil.
Deres MC politik er over eller under 900 kubik
og bil politikken er over eller max 90 hk.
Så simpelt er det - skulle man være 25 og ingen anciennitet have ville MC forsikringen stadig være billigere end trygs.
Alt dette har jeg på skrift.
Håber i kan bruge dette - jeg er i hvert fald nu en endnu mere lykkelig MC ejer.
jan 2007
Følger: 39 Følgere: 37 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 1.764
Men desværre for mig er der lige 1½ år til de gider tegne forsikring på min MC.
Så må vente lidt endnu. Og så ellers tage den årlige rundspørge.
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 83 Svar: 249
ved du hvad de har mht selvrisiko. og hvad med ved tyveri?
/risum
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 5 Emner: 126 Svar: 1.422
er herlig når de er så billige.
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 59 MC-er: 13 Emner: 202 Svar: 806
Er det at de ikke forsikre mc over 900 kubik, og op til max 90 hk
jan 2007
Følger: 39 Følgere: 37 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 1.764
Per T: Priserne på MC forsikringer skiller ved 900cc.
og på biler ved 90 hypper.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 53
Nej suzuki forsikring aka IF forsikring kan ikke tilbyde mig noget da man skal have 5 års anciennitet på NC (detter var ikke en del af deres politik da de startede...)
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 338
Har i så læst betingelser DAF / EtÚ forsikring
(link fjernet)
Selvrisiko ved skader
se 3.3 og 3.4 selvrisiko ved kaskoskade
skade opkræves der 5 % af den samlede skadeudgift
Tyveri opkræves der 5 % af den fastsatte erstatning
7.2.1 for hver skabe stiger præmie med 30 %
Uha tror jeg bliver i tryg med 5 k i selvrisiko og fastpris ingen præmie stigning ved skader.
apr 2007
Tyveri opkræves der 20 % af den fastsatte erstatning
apr 2007
ja Selvrisiko er på minimum 5.000,-... ved alle skader men
skade opkræves der 5 % af den samlede skadeudgift
Tyveri opkræves der 20 % af den fastsatte erstatning
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
sep 2007
Men ETU er stadig billige for en knægt på min alder. også så billige i forhold til de andre at det kan betale sig for mig, også selvom der er en høj selvrisiko.
apr 2007
Ikke i tryk som elite kunde
Ved godt det ikke er let at være ung ( og slet ikke under 25 forbobles selvrisikoen )
Har selv søn på 21 med Mc
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=15586
fik nu en ok aftale til ham i Tryg i hans eget navn
forsikringer er lidt noget fusk man skal gerne kende en der kender en der kender en anden der er i familie med en der arbejder med at tegne forsikringer
sep 2007
Torben H Helt korrekt, skal man nemlig, gjorde vi også da jeg havde min Audi men han havde pludselig lyst til at være landmand .... hehe
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 1.076
apr 2007
jan 2007
Det ER muligt som 25 årig at forsikre en MC kategoriseret som superbike samt en bil med 240 hk med en lav selvrisiko..
Det er det det hele handler om, nemlig at der endelig er nogen der vil forsikre til en fornuftig pris, så lad nu være alle I som er 35, har vovse, villa og volvo (eller hvordan den nu er) at skrive i får det billigere for ja selvfølgelig gør i det..
Det her er for os der er i den "kedelige gruppe" for forsikringsselskaberne....!
jan 2007
Tror du helt ærligt selv at de ikke vil dække skaderne hvis uheldet er ude...
De ville være færdige som forsikringsselskab, hvis de ikke gjorde...
Længere er den ikke...
apr 2007
Du har ret men vi har jo også været 20 - 25 år engang og været hele møllen i gennem og hvis vi kunne ville vi meget gerne hjælpe alle jer unge !!
apr 2007
Charlotte S
Tror du helt ærligt selv at de ikke vil dække skaderne hvis uheldet er ude
Ja det tror jeg gerne de ville undgå for en hver pris derfor spørger jeg også efter nogen der har erfaring med ETU har selv talt med en sælger fra ETU han gik kold
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
Så det er ligemeget om ens mac er 2000ccm og ens bil har 1000hk?
Over eller under 900ccm!!
sep 2007
jan 2007
Alle kan blive kunder...
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
apr 2007
D.A.F står på ingen måde bag ETU men har lavet aftale om at sælge deres forsikringer som umibart et en fin måde for at sælge flere bile da de gennem ETU kan forsikre til folk der har svært ved at tegne forsikringer til en fair pris.
D.A.F er en brancheforening med ca 400 forhandler med det eneste formål at sklge nye og brugte biler.
Hvis der på noget tidspunkt skulle blive problem med ETU kan D.A.F brancheforening på ingen måde gøres ansvarlig.
Som brancheforening er det D·A·F s opgave først og fremmest at sikre sine medlemmers muligheder for at drive reel virksomhed i fri konkurrence med andre udøvere.
De enkelte automobilforhandleres virksomheder beskæftiger sig først og fremmest med nybilsalg af person- og lastbiler, brugtbilsalg, salg af reservedele samt service- og reparationsopgaver, herunder skadesarbejde for forsikringsselskabernes regning.
D·A·Fs medlemsopgaver er følgende:
· Politisk sparring og talerør, ofte for hele branchen
· juridisk service og lovfortolkning
· kvalitetsarbejde og imagepleje
· nyhedsformidling, informations- og pr-virksomhed
· udviklingsopgaver, herunder it-udvilkling
· udarbejdelse og levering af godkendte standardformularer
· teknisk bistand og miljøarbejde
· konsulentassistance til medlemmer
Som led i sine it-udviklingsopgaver ejer D·A·F de autoriserede automobilforhandleres brancheportal, www.biltorvet.dk, der drives af det D·A·F ejede aktieselskab
ETU forsikring har ca. bestået 6-7 måneder så det bliver spændende at høre fra jer der har tegnet forsikringer om jeres erfaringer ved skader og tyveri.
Hvor i evt. står hvis i vil forlade selskabet efter en skade så kan jeg forstille mig at i vil få rigtig svært ved at tegne i de gamle selskaber.
Som assurandøren i Tryg sagde ETUs priser lyder for gode til at være sande da netop deres målgruppe udgøre den risiko gruppe der koster penge.
Jeg forsøger på ingen måde at lave dårlig reklame for ETU bare at få sanheden frem.
apr 2007
Tror jeg bliver misforstået det ville glæde mig meget hvis der generelt kom priskrig med resultat af laver præmier til os alle men da specielt til jer unge der skal i gang i fortjener en chance for en ordning forsikring til at starte med og så kan de der har mange skader stige i takt med de skader de laver for det er jo en forretning at drive forsikringsselskab som skal løbe rundt.
Men der kan da ikke helt udelukkes tvivl os ETU når unge på 25 år kan forsikre biler med 200-500 hk med fuld kasko for under 6 kilo
apr 2007
Netop derfor det er der ingen forsikringsselskaber hvad jeg kender til i Danmark der køre efter de kriterier derfor min skepsis
Lyder det ikke forkert at hvis du havde en tvilling broder der kørte en bil med 100 hk og værdi 80 kilo skulle give det samme som dig hvis du havde den nye eks. BMW M3 til 1.4 mil så også skulle betale det samme i præmie for de vægt var ens?
Men jeg stopper her med diskussion om ETU og ønsker en god søndag
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 91 Svar: 219
apr 2007
oki lyder da godt hvis du er tilfreds hvorfor har du ingen Mc oprettet herinde ?
Hvilken erfaring har du / hvad forsikringer og evt, hvis du har haft brug for ETU ved skade.
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 91 Svar: 219
apr 2007
26 og 7 års skadefri på bil ok så burde det ikke være det store problem.
Jeg selv var på vej over i Top Danmark med deres nye priser men Tryg satte straks mine Premier ned og sender check med det jeg har betalt for meget.
Lidt overrasket hvad man lige kan spare ved 5 minutter telefon samtale.
Top Danmark havde også skrevet mine Mc`er ned med 30 k i værdi pr. styk i deres tilbud for at give en bedre pris og 20 % selvrisiko ved tyveri så det var ikke et fair sammen ligning grundlag.
Tryg gav mig ny pris men samme gammel dækning som total med biler og resten forsikringer giver samme pris som Top Danmark.
Men jeg kan da stadig spare meget ved at skifte til ETU men deres priser lyder næsten for gode til at være seriøse jeg tør sku ikke.
Forsikringsselskaber er jo også en forretning der skal have det til at renene rundt eller går de sku også konkurs med resultat af man i værste tilfælde står med en anmeldelse skade / tyveri eller tabt Premier.
Men forstår fint dem der har problem med at tegne i de gamle store selskaber til en ordning pris napper ETU bare i ikke køber falsk sikkerhed.
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 12 Emner: 17 Svar: 308
Og den skal de have 4.400 kr for ansvar hos DAF/ ETU.....
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 90 Svar: 506
Min kones FZ6-S koster 2800 med fuldkasko, min egen GSXR 1000 koster 7800. Deres tariffer er custon touring under 100K eller under 200 K. Supersport over/under 200K. FZ'eren var i touring under 100K, og Gs'eren var supersport under 200K.
20% ved tyveri, 5000 i kasko, og fast præmien. Behøver ikke være over 30 år, men elitebillist
Rigtig BILLIGT forsikringsselskab!!!!