{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Rasmus I
Rasmus I
Tilmeldt:
20. jan 2020
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Street Bob 103 effekt forøgelse {{forumTopicSubject}}

Hej alle! Vil gerne ha lidt flere heste ud min 2016 Dyna street Bob 103 twin cam.

Har læst mig frem til det skulle være muligt at hæve kompressionen ved at få planet topstykket, nogle der kender nået til den mulighed? Tænker kompressionen skal hæves til 10,6/1 her efter tænker jeg der skal en Woods Tw-222 knast i?

Nogle der ved om dette ville kunne lade sig gøre? Og evt hvor meget af topstykket der skulle a for at hæve kompressionen til den ønskede mængde? Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Street Bob 103 effekt forøgelse
  • #1   29. aug 2021 Kontakt en Harley forhandler.

  • #2   2. sep 2021 Smid en Stage 1, 2 eller 3 kit på.

  • #3   2. sep 2021 Det er da forhåbentlig ikke noget du har tænkt dig at gøre selv,medmindre du er fortrolig med den slags.!! Ellers kan du kontakte ingana i Brøndby.. De har rimelig styr på den slags..tror han hedder Tom ham du skal tale med...Caps sender det bare ud i byen og får det lavet ..hvis de overhovedet vil røre ved det

  • Jens B
    Jens B Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #4   2. sep 2021 Hej Rasmus,
    For ikke at bruge for meget spalteplads, så skal du vide, at motorens kompressionsforhold knastakselgeometri, tændingstidspunkter samt indsugning og udstødning er ét stort puslespil, som bestemt kan optimeres, men ikke bare ved at ændre mere eller mindre tilfældigt på et par af parametrene.

    Et alm. eksempel: Skifter du til et sæt “skrappere” knaster med senere luk af indsugningsventilen, så kan du øge kompressionsforholdet uden der opstår tændingsbanken. Et af flere spørgsmål er så, hvor meget, og hvad med tændingspunktet?

    For at svare helt forsimplet på dit spørgsmål, så Ja, kompressionen øges ved at planslibe topstykket.
    Om det kan lade sig gøre at komme op på 10,6 ved jeg ikke, og jeg ved heller ikke om ventilerne stadig vil gå fri af stemplerne, eller hvorfor lige dét er dit lykketal.

    Du kan muligvis også skaffe andre toppakninger som er lidt tyndere end originale, og derved også hæve kompressionsforholdet. Du kan også købe tyndere bundpakninger, og opnå samme effekt.

    Du vil højst sandsynligt skulle skifte til justerbare stødstænger for ikke at komme ud af de hydrauliske ventilløfteres funktionsområde.

    Som du kan se er der lidt tænke på, og det er vigtigt at der er nogen involveret, som ved hvad de laver. En Harley-forhandler vil nok ikke kunne hjælpe med andet end standard Harley-løsninger, og er alt for dyr. Find en lille specialbiks som har et godt ry vedr. H-D.

    Endelig kommer du heller ikke udenom indkøring på rullefelt. Din cykel har indsprøjtning, så en tuner fra DynoJet bliver også nødvendig.


  • #5   3. sep 2021 Der skal jo også lige være plads til ventilerne osv. alt kan tunes. Du kan helt sikkert købe dig fattig i tuning af HD:-)

Kommentér på:
Street Bob 103 effekt forøgelse

Annonce