{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. Jet Kit {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg så i den situation hvor jeg er blevet endnu mere forvirret mht. udstødning på min GSXR 600 fra 99.

Jeg har været så heldig og fundet et Akrapovic fuldt racing line 4-2-1 system i titanium til omkring 4.000 kr. på nettet. Da jeg så kommer ud i den lokale MC-klub om aftenen og fortæller om hvad jeg har købt, siger et klogt(?) hoved at det er meget bedre med et bolt on system - for hvis jeg får fuldt system på skal jeg ha jet kit, og han mente at ens cykel ikke kører mere end 10.000 km og så vil den begynde at gå helt af helvede til. Så han foreslog mig at nøjes med at beholde forrøret og så bare få en bolt-on istedet.
Min plan var egentlig at få både kn filter og så det fulde system på - og så ikke rigtig mere men stadig få den justeret på rullefelt. Men kan høre der er mange der generelt har dårlige erfaringer med rullefelt herinde?

Jeg er fuldstændig forvirret mht hvad der er den bedste løsning, og håber at der er nogle endnu klogere hoveder der kan hjælpe herinde. På forhånd mange tak.

Vh Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. Jet Kit
  • #1   9. apr 2008 godt udstødnigsanlæg !!

    "Men kan høre der er mange der generelt har dårlige erfaringer med rullefelt herinde?"

    Hvor har du læst det ?????

    du monterer dit nye udstødningsanlæg, dit KN filter og får fat i et jet kit.
    Derefter kontakter du feks. Ove (Mr. Dyno) og får en tid, så justerer han det ijnd for dig og din cykel kører perfekt..........

    end of story !!


    Det kloge hoved du har snakket med kunne så passende give kvaje bajere til hele klubben og så for eftertiden holde kæften lukket !!


  • #2   9. apr 2008 Mht rullefelter, så er der stor forskel på dem.
    Jeg fik rullet min sv'er sidste år hos KJ til et træf.
    Der smed den 69hp. I eftertiden har de så fået et nyt rullefelt, og der fik jeg den også rullet ind. Så smed den 65.
    Han sagde at det gamle rullefelt står ude hos "Alex MC".
    Men jeg har kun hørt gode ting om Hr Dyno. Så det er vel bare at blive skrevet op hos ham.


  • #3   9. apr 2008 Hej Kim.

    Det er jeg rigtig glad or at du skriver. Det var lidt det svar jeg håbede på at få. Ham det kloge hoved snakkede bare om koniske dyser eller et eller andet i den dur. Fattede ikke helt hvad han snakkede om. Er ikke så meget inde i det tekniske endnu, men er ivrig efter at lære mere og er glad for at kunne spørge herinde. Jeg tror jeg vil kontakte mr. dyno og så tage den derfra.


  • #4   9. apr 2008 Michael; Du rammer jo helt forbi med dine argumenter..........ALLE rullefelter måler forskelig effekt, alle motorcykler yder ikke præcist det samme på forskelige felter, der er 100vis af faktorer der spiller ind.

    Det rullefeltet skal i denne situation er at give et billede af hvordan effektkurven forløber og en graf over brændstofblandingen(4gas måling), om den så ender i 89 eller 92 hk på hjulet er 110% irelevant


  • #5   9. apr 2008 Det der snakkes om er at de strålespidser der er i et jet kit er noget hårdere end std, det kan så give et yderligt slid i strålerørene.
    Især jetkit fra factory skulle være hård, da de er med titanium.
    Søg lige efter det, her står der en smule,
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=15008


  • #6   9. apr 2008 ja de fleste glemmer at karburatorer rent faktisk er en slid del !!!!

  • #7   9. apr 2008 Kim: Nu kom jeg med min erfaring på de få rullefelter jeg har oplevet.
    Og det jeg så var bare at tallene var forskellige.
    Nu har jeg ikke skide meget forstand på det, men fik jo skiftet dele på cyklen, så den gerne skulle yde mere og vise en bedre kurve.
    Kurven blev da flot, men tallene noget anderledes end fra det andet.


  • #8   9. apr 2008 hvad er det egentlig helt præcis et jetkit er?
    lyder som om det er noget i kabu der bliver skiftet, er det det eneste?
    hvis det er det kaldes det så noget andet til inssprøtnings cykler?


  • #9   9. apr 2008 Jet kit er hvad ordene betyder ( et dyse kit )

    det er andre hoveddyser, andre nåle (flere højde-justerings muligheder) og i de fleste tilfælde andre fjedre til vacum spjælde

    dette bruges så til at justere karburatorerne ind så de leverer en perfekt blanding

    på cykler med indsprøjtning er det powercommander der gør det job.



  • #10   9. apr 2008 Michael - Værløse -

    det er kurven der skal være flot... glem alt om hvad den smider på hjulet.. alt efter rullefeldt og dag kan det svinge op til 20 måske mere hk..

    når man inddyser er det for at gøre hurven fladere..

    jeg har selv 2 målinger på min inden for 24 timer.. de var på 104 og 110 hk

    det er så kun en lille forskel men stadig...


  • #11   9. apr 2008 Ja det er sgu ikke nemt at blive klog på.
    Hvad så med kurven, den kan vel også ændres på en god såvel som dårlig dag så?


  • #12   9. apr 2008 forløb af kurven ændrer sig sjældent, gør den så er det fordi blandingen ikke er optimal.

    men topeffekt svinger sgu meget på de danske felter


  • #13   9. apr 2008 Kim, det lyder til at du har forstand på det. Så vil du råde mig til at holde mig til det fulde system jeg næsten allerede har købt, samt købe kn filter og jetkit og få monteret og derefter få biken på rullefelt hos mr. Dyno?

    Vh Kenneth


  • #14   9. apr 2008 ja det er da den bedste løsning og så vil jeg anbefale dig at geare din cykel en tand ned i for hvis du da ikke allerede har gjort det, så kører sådan en ganske fornuftigt.

  • #15   9. apr 2008 jeg ville geare et par tænder op i bag i stedet...

  • #16   9. apr 2008 Morten: Ja klart at foretrække, men også en større investering

Kommentér på:
Spørgsmål vedr. Jet Kit

Annonce