Spørgsmål vedr. Jet Kit {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg så i den situation hvor jeg er blevet endnu mere forvirret mht. udstødning på min GSXR 600 fra 99.
Jeg har været så heldig og fundet et Akrapovic fuldt racing line 4-2-1 system i titanium til omkring 4.000 kr. på nettet. Da jeg så kommer ud i den lokale MC-klub om aftenen og fortæller om hvad jeg har købt, siger et klogt(?) hoved at det er meget bedre med et bolt on system - for hvis jeg får fuldt system på skal jeg ha jet kit, og han mente at ens cykel ikke kører mere end 10.000 km og så vil den begynde at gå helt af helvede til. Så han foreslog mig at nøjes med at beholde forrøret og så bare få en bolt-on istedet.
Min plan var egentlig at få både kn filter og så det fulde system på - og så ikke rigtig mere men stadig få den justeret på rullefelt. Men kan høre der er mange der generelt har dårlige erfaringer med rullefelt herinde?
Jeg er fuldstændig forvirret mht hvad der er den bedste løsning, og håber at der er nogle endnu klogere hoveder der kan hjælpe herinde. På forhånd mange tak.
Vh Kenneth
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.077
"Men kan høre der er mange der generelt har dårlige erfaringer med rullefelt herinde?"
Hvor har du læst det ?????
du monterer dit nye udstødningsanlæg, dit KN filter og får fat i et jet kit.
Derefter kontakter du feks. Ove (Mr. Dyno) og får en tid, så justerer han det ijnd for dig og din cykel kører perfekt..........
end of story !!
Det kloge hoved du har snakket med kunne så passende give kvaje bajere til hele klubben og så for eftertiden holde kæften lukket !!
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 80 Svar: 679
Jeg fik rullet min sv'er sidste år hos KJ til et træf.
Der smed den 69hp. I eftertiden har de så fået et nyt rullefelt, og der fik jeg den også rullet ind. Så smed den 65.
Han sagde at det gamle rullefelt står ude hos "Alex MC".
Men jeg har kun hørt gode ting om Hr Dyno. Så det er vel bare at blive skrevet op hos ham.
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 4
Det er jeg rigtig glad or at du skriver. Det var lidt det svar jeg håbede på at få. Ham det kloge hoved snakkede bare om koniske dyser eller et eller andet i den dur. Fattede ikke helt hvad han snakkede om. Er ikke så meget inde i det tekniske endnu, men er ivrig efter at lære mere og er glad for at kunne spørge herinde. Jeg tror jeg vil kontakte mr. dyno og så tage den derfra.
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.077
Det rullefeltet skal i denne situation er at give et billede af hvordan effektkurven forløber og en graf over brændstofblandingen(4gas måling), om den så ender i 89 eller 92 hk på hjulet er 110% irelevant
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
Især jetkit fra factory skulle være hård, da de er med titanium.
Søg lige efter det, her står der en smule,
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=15008
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.077
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 80 Svar: 679
Og det jeg så var bare at tallene var forskellige.
Nu har jeg ikke skide meget forstand på det, men fik jo skiftet dele på cyklen, så den gerne skulle yde mere og vise en bedre kurve.
Kurven blev da flot, men tallene noget anderledes end fra det andet.
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 25 Svar: 337
lyder som om det er noget i kabu der bliver skiftet, er det det eneste?
hvis det er det kaldes det så noget andet til inssprøtnings cykler?
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.077
det er andre hoveddyser, andre nåle (flere højde-justerings muligheder) og i de fleste tilfælde andre fjedre til vacum spjælde
dette bruges så til at justere karburatorerne ind så de leverer en perfekt blanding
på cykler med indsprøjtning er det powercommander der gør det job.
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.820
det er kurven der skal være flot... glem alt om hvad den smider på hjulet.. alt efter rullefeldt og dag kan det svinge op til 20 måske mere hk..
når man inddyser er det for at gøre hurven fladere..
jeg har selv 2 målinger på min inden for 24 timer.. de var på 104 og 110 hk
det er så kun en lille forskel men stadig...
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 80 Svar: 679
Hvad så med kurven, den kan vel også ændres på en god såvel som dårlig dag så?
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.077
men topeffekt svinger sgu meget på de danske felter
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 4
Vh Kenneth
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.077
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.820
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.077
Spørgsmål vedr. Jet Kit