{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.818 visninger | Oprettet:

Vild idé med Ethanol/nitrobenzin (LÆS) {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg kunne ikke helt skrive den fulde linje i overskriften...

Men jeg har fået den her vilde idé om at jeg fylder olie-tanken op med nitrobenzin eller ethanol-"benzin" som bliver blandet ca. 2-3% i benzinen.

Benzinen er højoktan (mellem 118 og 120) og er blandet med ca. 3,5% fuldsyntetisk olie.

Vil jeg kunne få en mærkbar forskelsreaktion at se på rullefeltet? Eller vil det overhovedet virke??

BEMÆRK: Det er 2-takt og 70cc - dog håber jeg i tager god imod min idé.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vild idé med Ethanol/nitrobenzin (LÆS)
  • #1   5. aug 2008 Jeg har altid kørt på alm. 95 oktan, så jeg regner med at jeg kan se forskel bare ved det høje oktantal. Om ikke andet har jeg hørt at det skulle være supergodt for motoren..

  • #2   5. aug 2008 Tror du skal holde fingrene langt væk fra din motor for du har åbenbart ikke styr på noget som helst hvad angår motorer.

  • #3   5. aug 2008 supergodt for motoren? neej det er det nu ikke.

    Det tæger hårde på motoren. Så det bedre at købe "booster" og hælde i benzinen. samme resultat men nemmer at bruge


  • #4   5. aug 2008 lol da

  • #5   5. aug 2008 Kompressionen på en 2-takter er da meget større i forhold til en 4-takter?

  • #6   5. aug 2008 Jeg har da hørt at højere oktan skulle gøre at det ikke selvantænder i forbrændingskammerat og jeg derved ikke får små huller i toppen af stemplet..

  • #7   5. aug 2008 jeg tvivler på at du kan få meget mere ud af de 70ccm end 22 hk selvom du begynder at experimentere med brændstoffet, du risikerer bare at den sætter sig . din stempelhastighed er sikkert i nærheden af hvad smøringen og olien kan præstere

  • #8   5. aug 2008 Jeg tror du på et eller andet tidspunkt har glemt at det rent faktisk er en knallert du kører på. Den er godkendt til at køre max 30/45km/t og dit nuværende setup sikkert får den til at rende mere end 100km/t.
    Hvis din knallert standard har haft 2hk og nu har 22hk så har du forøget dens effekt med 1100%. Prøv at regn lidt på hvad det ville gøre med f.eks en helt almindelig familiebil med 100hk. At smide 1100hk i en almindelig familiebil, lyder det fornuftigt for dig?

    Nej vel, og hvad med dine bremser, affjedring osv osv osv.
    Hvis der dukker et barn eller anden person op og du kommer blæsende med over 100km/t på en sti eller andet lignende sted, kan du så nå at undvige eller bremse ned?

    Nu ved jeg ikke om du har en bror eller søster, men hvad ville du sige hvis et af dine familie medlemmer blev kørt ned og varigt skadet/dræbt af en eller anden drengerøv på en vold tunet knallert?
    Jeg ved godt hvad jeg ville gøre ved ham.

    Husk det er en knallert du kører på og IKKE en motorcykel.


  • #9   5. aug 2008 haha hold nu kæft med jeres hylen, vi har jo ikk været en skid bedre selv

  • #10   5. aug 2008 Søren R -----------> Det kan du da tro vi har.... Jeg har aldrig kørt for hurtigt på en knallert..............eller i en bil...............eller på en mc..................De bøder jeg har fået er ren fejlvisning på politiets udstyr...... eller bare fordi de ikke kunne li at en køkken-blå knallert kørte 80.....................DET VAR FARVEN.............!!!!!!
    smiley

    Men hvis jeg var dig Troels, så ville jeg prøve at blande lidt i, bare for at se.... Så kan man jo finde ud af om det gir noget smiley


  • #11   5. aug 2008 Prøv da... og fortæl endelig om resultatet.

  • #12   5. aug 2008 Ok, der fremgår bare ikke tydligt i teksten at det er en "drag scooter".

    Søren R: tro det eller ej, men der er faktisk nogle af os der godt kunne tænke selv selvom vi ikke var ret gamle på det tidspunkt.


  • #13   5. aug 2008 Hvorfor gøre det ?? .... JO FORDI HAN KAN .. mere simpelt bliver det ikke , alle jer med jeres kloge åge terori , det kan ikke bruges til en skid ud på banen gør det gør det gør det :o)

  • #14   5. aug 2008 Jamen hvor finder jeg så sådan noget racer benzin? Ethanol??

    Hvordan regner du forresten min litereffekt ud, Per? (Det er min kammerat Chris du har snakket med, men han har fortalt mig om jeres snak smiley )

    Og til familie-far Jesper, vil jeg sige at jeg kører forsvarligt på bane, med det rigtige udstyr - hvilket du kunne ha spurgt om inden du lagde en avisartikkel ud i mit spørgsmål :o)
    For det andet, er min knallert super robust, med 17" fælge, stel fra en 660 cc KTM og bremser der nok skal få mig bremset smiley

    Jeg smider her et link til min knallert: http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=173666&ipc=533343

    Jeg synes ikke jeg har presset alt ud af motoren endnu. Det kan ikke passe at en crosser kan smide 25-30 HK med 65cc!! Dog ved jeg godt at cross-cylindre er af noget højere std end den jeg har på.


  • #15   5. aug 2008 Ved ikke med ethanol, men har tit tænkt på om man kunne eksperimentere lidt med det her ??

    http://www.morfars.dk/rc/advanced_search_result.php?keywords=ethanol&search_in_description=1


  • #16   5. aug 2008 Jeg kan vel lave flere forskellige rulninger, på feltet. Jeg kan jo bare sætte en on/off tap på min olie-beholder. Så først kan jeg rulle den med alm. 95 oktan - dernæst 118 oktan og til sidst 118 med ethanol..

    HVIS JEG ALTSÅ FÅR FAT I NOGET ETHANOL!!


  • #17   5. aug 2008 Æter kan du købe på apoteket... og så brug Methanol stedet for Ethanol.....

    Racerbenzin kan du "købe" af folk der køre go-cart race eller classic-roadracing, det koster omkring 50-70kr/l


  • #18   5. aug 2008 Jeg har tænkt på Nitrobenzin, men jeg har fået fortalt at det æder alu'en smiley Og min cylinder er desværre ikke af støbejern..

    Men jeg forstår så ikke, hvordan de små 2,5cc-7cc RC-biler kan holde til nitrobenzin?


  • #19   5. aug 2008 Prisen er ligegyldigt, men hvis jeg kunne bevise for de første der besvarede emnet, at det giver 0,5 HK vil det være guld for mig :o)

    - Jeg havder folk der bare skælder ud, istedet for at argumentere for deres teorier :S


  • #20   5. aug 2008 Er æter det samme som methanol, eller hvad er det du siger?

  • #21   5. aug 2008 Nej æter er noget andet, det brugte man i gamle dage til modelfly ...... Det er rimlig aggrasivt når det bliver forbrændt. Så hvis du bruger Nitrometah+Æter+racerbenzin, og måske også lidt methanol, så burdte de give et eller andet, men hvis du køre med meget methanol i, så skal du syse lidt op..... Jeg mener at "liter-effekten" på en 4-takter der køre på ren Methanol er omkring160-180hk

  • #22   5. aug 2008 Positivt smiley

    Hvormange procent af hver del vil du anbefale?


  • #23   5. aug 2008 *** Kan de "stoffer" overhovedet arbejde sammen? Håber da ikke at det er ligesom at hælde olie i vand!!!

  • #24   5. aug 2008 EEEh, jeg ved at uofficelt var der nogen der kørte 15-20 procent methanol i racerbenzin til dengang classic-roadracing var moderne, og der er også nogen der uofficelt stadig gør det til classic, og det giver lidt (måske 5-8 porcent på gummiet)

  • #25   5. aug 2008 Huum, du kan jo prøve at mixe det sammen med lidt syntetisk 2-takts olie i....... Det enste der er lidt nedtur er at methanol er utrolig glad for at reagere med vand, og derfor nemt bliver for "vandholdigt"... Methanol nærmest suger fugt :((

  • #26   5. aug 2008 15% Methanol
    4% Olie
    5% Æter
    5% Nitromethan

    Er det sådan en blanding jeg skal prøve????


  • #27   5. aug 2008 Så skal der lidt karberatorsprit i også?

  • #28   5. aug 2008 Karburator sprit er næsten det samme som methanol smiley så det ville være lidt ligemeget at blande i smiley

    Men jeg tror det ville være et sted at starte med den blanding, så kan du jo altid blander mere i, for at se om et øger effekten....

    Held og lykke smiley


  • #29   5. aug 2008 Tusind tak! smiley

    Men nu kan jeg vel ikke risikere at motoren springer i luften vel? hehe smiley


  • #30   5. aug 2008 Det er en Dragster....... ingen ved............... Men du skal jo huske at den perfekte racer/dragster er tunet så kraftigt at den sprænger i luften når den passere målstregen smiley


    Men jeg ved intet om hvormeget såadn en motor kan holde til ....


  • #31   5. aug 2008 For mange mange år siden havde jeg en Yamaha 4 gear med en spray dåse æter tapet fast på siden af tanken , så fik den lige et skud når der skulle fart på , det kostede en del stempler :o)

  • #32   5. aug 2008 Puha, nu bliver jeg da helt nervøs.. Jeg må prøve mig frem, så hvis i hører om en 17-årig knallertgal dreng der er omkommet pga. motoren sprang i luften, så er det garanteret mig.

    Tusind tak for hjælpen. Jeg poster resultater i denne tråd + at jeg garanteret opretter nyt forum hvis jeg altså kommer så langt smiley


  • #33   5. aug 2008 Nu har jeg aldrig kørt scooter, men det du beskriver virker ganske fint på en gokartmotor også 2-takt, dog 100ccm.

    Så kan ikke forstå at Hekto siger at højoktan ikke gør en forskel, det gør bestemt en forskel.


  • #34   5. aug 2008 Hvilken blanding kører man med på gocart? smiley
    Er det mærkbar forskel der er tale om?


  • #35   5. aug 2008 Jeg gætter mig til at tallet 70 er cc?

    Så en bil har langt mindre HK pr. liter?

    Hvilken som helst bil på 1000ccm, og 60 hk (bare for at jeg har forstået det rigtigt)
    1000 : 1000 = 1, 1 X 60 = liter effekt på 60 HK?

    Nedkøling er også godt, men nu har jeg ikke nævnt Ethanol i min blandning? Hvis du mener Methanol, så forstår jeg bedre smiley


  • #36   6. aug 2008 ja det er har du ret I
    1l = 1000 cc bil med 60 hk
    har en liter effekt på 60 hk/l
    min har fx en liter effekt på
    1000/400 = 2,5 > 2,5*60=180
    180 hk/l

    Og totaktere er ofte højere komprimeteret end 4 taktere..


  • #37   6. aug 2008 Så har jeg jo en voldsomt høj liter effekt?

  • #38   6. aug 2008 Det er 2takter de har altid har en ekstrem høj l. effekt i forhold til 4 takter.

  • #39   6. aug 2008 Okay smiley Tak smiley

  • #40   6. aug 2008 Og et smalt effektområde per smiley

  • #41   6. aug 2008 Ja - moment!
    Men det kan jeg vel kun få ved turbo/indsugningsforstærker???


  • #42   6. aug 2008 Min Gilera Smt tager på toppen 15.000 omdrejninger
    Den trækker allerbedst fra 8.000 til 13.500 Jeg tror max effekt ligger på 10.000 omdrejninger.

    - Hvilket er et stort effektområde på en knallert/scooter


  • #43   6. aug 2008 I kan evt. høre på denne video at den ikke tøver med gassen på noget tidspunkt http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=34957

  • #44   6. aug 2008 turbo hvordan tror du din membran vil reagere på det smiley
    snakker ikke om hvordan den tager gassen det er bare et faktum at 2 takere har en mini effektområde og dødt resten af vejen indtil dette.


  • #45   6. aug 2008 Hehe Mr300 smiley

    Jeg har så lige læst at æter skulle fjerne smørrelsen i olien?
    Så jeg kasserer æter og lidt mere nitromethan. Så kan methanolen da i det mindste nedkøle eventuel varme var nitroen..

    Jamen Per, jeg aner ikke hvordan jeg skal lave en udsugningsforstærker?? eller hvad det i det hele taget er smiley


  • #46   6. aug 2008 nu snakkede jeg hk med effektområde og det er 2 taktere altså døde indtil du når reassonansdelen i udstødningen i det område sker der ting og sager alle andre steder er den død,

  • #47   6. aug 2008 Per - en anden ting er min kurve. Nu har jeg ikke fået en rullet med den nye tænding (indre roterering/innerroter).

    Men min kurve er utroligt "forstyrret" mange små hakker. Se det her: (link fjernet)


  • #48   6. aug 2008 udstødning: http://www.twostroke.se/Graphics/Products/11039.jpg

  • #49   6. aug 2008 Så vidt jeg kan læse på den kurve har han også skiftet gear imens han rullede den eller hva ? lidt ærgeligt der ikke er omdrejningstal på, ja det ser helt utroligt ud med hakkerne tror det handler lidt om han ikke har opskalleret den til rent faktisk kun at skulle vise 25hk foreksempel så ville de ikke se lige så vilde ud.

  • #50   6. aug 2008 Der ud over en ganske fin potte havde den selv på min dengang jeg kørte godt nok en mk2 pro race.

  • #51   6. aug 2008 Du må mene Mk pro race 2 smiley
    Jamen hvad kørte du på?

    Det var mig selv der kørte på knallerten under rulningen
    Jeg er også meget træt af at jeg ikke prøvede ved lave omdrejninger i 4. gear smiley


  • #52   6. aug 2008 Så det ville være bedre for mig hvis jeg ruller den i 4. gear?
    Men så risikerer jeg jo jeg "mister" heste i forhold til sidste rulning, hvor den smed flest hk i 3. gear. (Det var kun på sidste rulning at den smed flest i 4. gear)


  • #53   6. aug 2008 Jeg har har glemt alt om mid ide med olie-tanken - dog ikke helt, hvis jeg nu skulle køre med ren nitro methan i olie tanken - dog synes jeg det er lidt for risikabelt, da jeg ikke kender blandingsforholdet 100% smiley

  • #54   6. aug 2008 arg så kom indlægget ikke ind, når forfra
    ja det var en mk pro race 2
    kørte på en runner

    Per
    Kender du lidt til lydbølger så ved du hvad resonans er,
    Det handler om at det opnår det rigtige antal svingninger i forhold til potten og der vil kraften blive forstærket.


  • #55   6. aug 2008 Per det med gear skulle være forskelligt kan ikke huske hvad grunden var så en stor artikel om emnet hvor de var gået over til at rulle biler blandt andet i 4 gear da det gav et mere konkret tal, det var noget med udveksling osv, og der passede 4 gearet bedst til at få tallet ud af.

  • #56   6. aug 2008 Kommer igen an på udstødning og portningen i cylinderen, selvfølgelig kan du godt få en 2 takter til at have noget bundtræk ved at ændre på slaglængde og boring, men primært er en 2 takter en højt ydende motor, og en sammen ligning den potte han har er normalt lavet til effektområde fra 11 til 13,5 ca. resten af vejen sker der ikke det store, da potten ikke går i resonans.


  • #57   6. aug 2008 Nu regner jeg med du stiller det op mod en række 4 på grund af de 15k rpm
    jamen hele området fra 0 til 8-9 tusind er den underelgen i forhold til en 4takter tilgengæld på samme cc. vil totaktere rive godt grundigt fra ved de 10-15k rpm da du har den næsten dobbelt så høje liter ydelse i forhold til en normal 4 takter.


  • #58   6. aug 2008 er det ikke snarer hæste den mangler til at få den op over den hastighed ? lyder godt nok som en speciel bil lidt mc agtig motor smiley
    men bliver nød til at sove nu vi må tage den videre i morgen.


  • #59   6. aug 2008 Per - du må lige forstå at det ikke er på banen jeg vil ha HK, det er på papiret! på banen vil jeg køre med alm. højoktan benzin, og jeg har ingen problemer i at følge med de små scootere, på 10-13" fælge. Jeg kan tage svinget med en langt højere fart end de små fælge. At de så kommer forbi mig på langsiden, er jo pga scooterens "milion"-gear. Den trækker og trækker og trækker til gearingen er kørt helt ud...

    Men der er så skarp konkurrence om at få den stærkeste scooter/knallert. Og det kan kun blive målt på et felt. Derfor vil jeg til at ekperimentere med blandingen, for det ved jeg at mange andre slet ikke spekulerer på.

    Jeg vil lave nogle forskellige rulninger, med forskellige indstilninger. det kan jo godt være at den skal have mere/mindre luft med min specielle blanding.
    - Men jeg går stadig ud fra at jeg skal gå efter farven på min tændrør, og dernæst fin indstille, selvom jeg har den specielle blanding??¨

    Men Rune: Hvordan kan jeg forbedre min resonans?


  • #60   6. aug 2008 der ligger et program et og andet sted hvor du kan beregne længder og konuser til pottten men det her er altså hardcore forslår du måske for en af dem der er lavet efter mål kan ikke huske hvad de hedder.
    Når arbejder kalder...


  • #61   6. aug 2008 hvis du bare vil vinde på papiret, behøver du slet ikke "sjove" brændstoffer. bare få lavet en EKSTREM ekspansionspotte.. 100% koncentreret topeffekt helt oppe i dit røde felt, og en tilsvarende ekstrem portning. og en latterlig stor karburator (skal vi sige 30mm)... så er vi ved at være der.. din (har lidt svært ved at kalde noget med mere end 20 heste en knallert) baneræser vil så være fuldstændigt blottet for alt kørbarhed, bundtræk, og holdbarhed, MEN den vil vinde på feltet!

    jeg har selv rimeligt godt styr på lige præcis totaktsudstødninger, har såmænd lige sammen med en kammerat vundet 2 andenpladser og 1 førsteplads (og et par "minor planets" der skal opkaldes efter os) i USA til verdensmesterskaberne for unge forskere, med netop en totakts udstødning. jeg kunne nok godt være behjælpelig med udregningerne, engang om en måneds tid, når vi kommer hjem fra taipei.


  • #62   6. aug 2008 Nitro nedbryder også olien, så det er lige meget om du køre på nitro eller æter, det er næsten lige reaktivt med olien, du skal bare køre federe olieblanding..... Nu kan jeg ikke lige finde det i teksten nogen stedder, men jeg går ud fra at den blander selv, altså at du ikke skal blabde i benzinen? .... Men hvis du finder en højtemperaturs æster olie, så skulle hverken nitro eller æter være så problematisk at bruge.

  • #63   6. aug 2008 Og selvføldelig øger tilførslen af olie smiley

  • #64   6. aug 2008 Jeg blander selv olien.
    Det har jeg gjort siden jeg fandt ud af at den ydede 20 HK. Siden dengang har jeg fået ny cylinder og innerroter på den, derfor tror jeg at den har en ydelse der er mellem 21-22 HK

    Jesper - du lyder som en jeg godt kunne snakke i lang tid med :o)
    Jamen vil det så være en ide for mig, at lave min egen udstødning? Skal den være kort eller lang eller bare normal længde? Vil jeg kunne hive mere effekt ud af den, med en større udstødning, der har et arbejdsområde det er meget smalt, men der så til gengæld er fuldstændig ekstremt?

    Og hvad fanden er "højtemperaturs æster olie" ???



  • #65   6. aug 2008 ja, du kan lave den selv, hvis du kan finde ud at at svejse i karrosseriplade (halvsvært) og idéen er at ofre hele bundtræk og mellemområde for så at lave den helt ekstrem helt oppe i det røde felt.
    jeg kan ikke sige noget præcist om længden uden at kende de eksake mål på portningen osv. men generelt skal den være meget kort, og have større diameter end din nuværende.

    på med sådan en ekstremudstødning, en gang vpower99 benzin på og så indstille tændingen så den kun kører ordentligt ved helt høje omdrejninger. (der er ikke cdi-boks til din innerrotor vel?)


  • #66   6. aug 2008 Jeg har hørt fra mange, at VPower ikke binder sammen med olien, så det er lidt alla olie og vand..

    Og jo, der er CDI-boks på mit innerroter-system!
    Min cylinder er uportet, men hvor henter jeg mest effekt på en portning?


  • #67   6. aug 2008 Det passer ikke, altså den med V-power, for så ville min SkaWankel sq være død nu smiley (den skal bruge lidt olie i benzinen, til at smørre apex-akslens lejer med)..........Men hvis du køber ester olie, så kan det blandes med næsten alt, for det er meget kortere molekyler, så det er nemmere opløseligt ..

  • #68   6. aug 2008 Link til ester olie?
    Er det også sådan noget syntetisk noget??


  • #69   6. aug 2008 det er fuldsyntetisk olie.... jeg bruger selv den her :(link fjernet) ... den i midten... men der er mange der laver det..

  • #70   6. aug 2008 Du kan få det her smiley
    http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=grdsd&launcher=1


  • #71   6. aug 2008 Og det skulle være bedre, end TTS 100% fuldsyntetisk?

  • #72   6. aug 2008 Ja, hvis du vil have en højtemperaturs olie, som kan blandes med højoktan og andre adektiver.

  • #73   7. aug 2008 Jeg tror at jeg vælger denne: (link fjernet)

  • #74   7. aug 2008 ok, er cdi-boksen indstillelig? altså kan man ligge sine egne tændingsmaps ind eller er det på gammel vis med tre skruer?

    portning på totaktere er primært en forstørrelse af udstødningsporten, og en "rengøring" af de andre kanaler. portningen skal være nøje afstemt med udstødningen man laver.

    problemet ligger jo bare lidt i at hvis man porter den, for at få tallene på rullefeltet, så bliver den fuldstændig ubrugelig til normal kørsel. så man ofrer lidt en cylinder på det som kun kan bruges på felt...


  • #75   7. aug 2008 Nå okay.
    Jeg har lieg fået min nye cylinder hjem (Metrakit Pro Race, 70cc)
    Så jeg vil tilpasse den til udstødningsporten, og spidse skyllekanalernes skillevægge.


  • #76   7. aug 2008 Jeg tror slet ikke jeg kan indstille på min cdi???

  • #77   19. aug 2008 Jeg lovede at poste, når jeg fik den på rullefelt..

    Der var noget helt galt med feltet, men udskriften viser en helt perfekt kurve uden hak, dog kun med 15,7 hk. (15,85 med højoktan.)


  • #78   19. aug 2008 sikker på der er noget helt galt med rullefeltet lyder som en mere realistisk måling når du ikke har portet alle kanaler.

  • #79   25. aug 2008 Jep. Min kammerats scooter blev målt til 15.5 og hans smed 21 sidste weekend.

    Den bliver målt endnu en gang på lørdag.


  • #80   25. aug 2008 jeg siger at det rullefelt du i nu er blevet målt på er en mere rigtig måling end det andet.

  • #81   27. sep 2009 Hvorfor alt det scooter/knallert hølløj herinde..?

Kommentér på:
Vild idé med Ethanol/nitrobenzin (LÆS)

Annonce