852 visninger
|
Oprettet:
Utæt samling af Leo Vince SBK potte... {{forumTopicSubject}}
Hej alle MC'ister....
I går aftes monterede jeg min sprit-nye Leo Vince SBK udstødning på min Suzuki GSX600F fra 1998, men efter endt montage, fornemmer jeg at den ikke helt slutter tæt. Utætheden kommer ikke fra samlingspunktet ved selve potten, men dér, hvor forrøret samles ved katalysatoren (tror jeg).
Hvad gør jeg i sådan en situation - det lyder nu ellers supergodt, men den skal ikke være utæt.
Hilsen
Jan L
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Har du glemt en pakning?
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 8
Fisk/pas....Aner faktisk ikke om der er cat på sådan en svend, det var blot et ukvalificeret gæt. Jeg har benyttet alt, som fulgte med, men en manglende pakning var et godt bud.
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Annoncer: 1 Emner: 56 Svar: 985
Måske et af rørene har haft en lillebitte bule?
Hvis det 'bare' er en kvart mm's slip, så prøv at køre nogle dage med det og se om der kommer sod ud på røret. I mnage tilfælde lukker soden også de minimale utætheder der kan være..
Allan :o)
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 294
Hvis samlekvaliteten er god plejer de at være tætte, der kan dog godt slippe en lille smule ud i samlingen men det er meget lidt og jeg tror ikke det betyder noget.
Hvis det er meget ville jeg sende den retur som jeg gjorde engang med en Typhon potte der virkelig var noget skod.
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Annoncer: 1 Emner: 56 Svar: 985
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.527
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 8
Jeg kontaktede FA Motor i Brønshøj (aut. Suzuki-forhandler) og forklarede problemet og dér fik jeg at vide at det var en såkaldt udstødningspakning (ikke gummi, men metal), som manglede. I mine ører lyder det fornuftigt og jeg bemærkede da også at der sad en tilsvarende på den gamle udstødning, da jeg afmonterede denne.
TIlbage er blot at afmontere Leo Vince'en, på med pakningen og så på med Leo Vince'en igen og vupti, er problemet væk....håber jeg.
Utæt samling af Leo Vince SBK potte...