730 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Luftfiltre, podfiltre hvor? Luftfiltre, podfiltre hvor?

Hey - så er jeg ved at have de fleste stumper i hus, til vinterens projekt med ny motor i dyret. Der bliver rigeligt at rode med, da motoren (1135cc EFE) skal males og der skal søreme også poleres lidt. Motoren landede fint og uskad fra Tysklandt i går, dvs. jeg hentede den i Odense.
Aftenen blev så brugt på indkøb af 2 par karburatorer på eBay (ja, 2 stk - en GSXR11 og en Bandit1200). Skal lige lure lidt på hvilken jeg vil bruge.

Men der skal jo også nogle nye luftfiltre til. Jeg planlægger at få katten på dynojet til foråret, men jeg skal lige have fundet nogle filtre først. Det skal være 4stk af de der podagtige filtre - kan I anbefale nogle? Jeg bryder mig ikke rigtigt om de lilla som K&N gør det i, men syntes da at have set andre designs?

Jeg vil da også gerne høre om jeres erfaringer med denne type filtre - Det plejer jo at være sådan at nogen sviner dem, mens andre elsker dem

Stud smiley
Motoren skulle forresten gerne ende med noget lignende:
(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luftfiltre, podfiltre hvor?
  • #2   20. nov 2005 Er glad nok for mine BMC filtre... Giver en fed lyd! men løse filtre kan også give problemer, når der bruges vakum-rider... Nogen der har nogle billige fladspjælds tilsalg?

Mvh. Rune

• #4   23. nov 2005 Tak for informationen... Jeg har efterhånden læst en del om podfiltre på CV karburatorer, og ingen tvivl om det ikke er 100% optimalt. I min situation er det nok alligevel den løsning jeg må vælge. Får ikke mulighed for bruge min originale luftfilterkasse, og fladspjælds er der IKKE råd til. Koster de ikke også kassen i benzinforbrug?

Der er vist nogle af disse filtre der går på 2 og 2. Altså ét filter til 2 karburatorer. De skulle vist være lidt bedre i forhold til sidevindsproblematikken. Hvilken type/producent kan fremhæves fremfor andre? Jeg er nemlig ikke heelt vild med det lilla look på KN - Emgo laver også nogle, men et eller andet siger mig at "ydelsen" er bedre på KN?

Stud

Kommentér på:
Luftfiltre, podfiltre hvor?

Annonce