{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

LS650

7.931 visninger | Oprettet:

Suzuki LS 650 Savage fra dagen jeg købte den, til dagen idag...

# 2007 "Ny" Mc (not chinese)

## 2008 Custom projekter og detaljer

### 2008 / 2009 vinter renovering

#### 2009 Kosmetiske detaljer

##### 2009 Airbrush lakering (sommer)

###### 2010
Kaburator, Bremseskive, Sidetasker, Kobling, Knastkædestrammer & Kosmetiske detaljer

####### 2011
UDFORDRINGEN: Slidt gear aksel og udskiftning af gear aksel simmerring 2011 samt remhjul. Bagagebære, baglygte er der lavet lidt på.

######## 2012
A4 Sætskruer/ bolte samt møtrikker der naturligvis er maskin poleret op inden montering diverse steder. O-ring til koblingsarmen skiftet også var knastkædestrammeren ikke i en tilstand som forventet. Den bare ikke vil holde sine former. Nu er den fikseret og låst fast.

######## 2013

Bagsvinger lejer skiftet

######### 2014 Kilometer...

########## 2015
Dæmpet fløjten en tand, med inspiration fra supertrapp udstødningerne

Skal sænke nålen i karburatoren, da det er slidt efterhånden får den mere benzin og har et "mørkt" tændrør lige pt.

Forbremsekaliberen har fået en komplet overhaullin'

Nålen blev tidligere sænket helt, det gav et lysegråt tændrør. Nu er nålen i midten.

Forgaffelolien er skiftet til BelRay 20W - det altid lækkert med frisk olie på!

Nyt koblingskit efter 32000 km

########### 2016

Service

############ 2017
Stort forgaffel service med nye fjedre og bøsninger/ pakninger.

############# 2018
Træt af larm fra udstødning, så sprit ny Silvertail handlet hos PSJE. Indmad forstærket for at undgå misfarvning. Kører fantastisk godt med denne udstødning!

Vinteren går med kaburator rens og nye tætninger her, ny indsufningsstuds. A4 bolte, o-ringe og div.


SOLGT 2021

KJØLLER™
Mand | 39 år | Oprettet: 4. mar 2007


Kommentér på:
LS650
  •   9. jun 2014 Ja netop.. Er den justeret godt op, så går den ret godt på vejen smiley

  •   9. jun 2014 Ja jeg kørte på en for en 3 år siden, meget speciel i forhold til lignende maskiner smiley

  •   8. jun 2014 Savage har sin helt egen charme, har du prøvet en? Den er meget mekanisk, det som gør den unik smiley

  •   8. jun 2014 Rigtig flot cykel!
    En rigtig motorcykel skal have enten 1 eller 2 cylindre, denne gør det rigtig godt selvom gearkassen virker lidt for tung og "traktor"agtig i det..
    Når først man lærer dens moment at kende er der ingen grund til gear, så starter man jo bare i 5. smiley


  •   11. feb 2014 Fin cykel, og fedt at se du har kørt så mange kilometer på den smiley har selv læst en del omkring knastkædestrammer problemet osv. osv.. Men jeg syntes ikke jeg helt har fået afklaret hvad næste skridt er efter kædestrammeren er kommet for langt ud, efter den har været forlænget 1 gang.. Selvf. skal en ny kæde til, men kan man fortsat køre med de gamle tandhjul på krumtap og knastaksel? Hvad med kædestrammeren, kan den fortsat bruges igen i det første hul?

  •   9. sep 2013 Btw. nu kunne jeg altså ikke dy mig ( <-- vist kun et jysk udtryk ) hehe, men jeg har lige en lille mission til dig ; søg "knastkæde" i forum, og så må du hellere få fortalt de få stykker der har skrevet om emnet, at kæderne altså bør holde hele mc´ens levetid som du mener, og det bør være unødvendig at skifte smiley

  •   9. sep 2013 haha, jeg er nu godt klar over hvorfor en motor eftertænder på dampe og varme, men tak for fysik timen alligevel smiley - og nej, det er ikke det jeg mener med en motor der springer i luften. - Det er hvis den, som jeg har skrevet før, æder en motorblok, kobling, topstykke, ventiler eller andet p.g.a vrøvl med kæde eller strammer p.g.a manglende vedligehold , så må vi se om folk stadig klapper....

  •   8. sep 2013 Lad os handle om det når du mangler motoren, alt andet er spild af både din om min tid smiley

  •   7. sep 2013 Når du nu siger at din kæde ikke er slidt, og ikke overmål, og der ikke er noget slid at se, + motoren lyder som ny, så er der jo ingen grund til at skifte dele ud, og der bør ikke være grund til bekymring.

    - Begge dele er set ved motorskade, både at kæden har været intakt og "bare" hoppet et par tænder, og smadret ventiler, topstykke, kædeguides kobling osv. også eksempler på at kæder er revet over med nogenlunde samme skader til følge. Kæderne har i alletilfælde været nedslidt.

    I min verden vil jeg 100 gange hellere renovere istedet for at købe ny brugt motor som man aldrig kender standen helt på. men der er jo tilfælde hvor den gamle ikke kan laves, eller hvor det ikke kan svare sig hvis ikke den har været løbende vedligeholdt.. ved at skifte til anden brugt motor kan du jo risikere at stå med samme nedslidt motor allerede efter 10.000 km, hvorimod du med en renovering jo faktisk selv kan bestemme hvor "NY" en motor du vil have.

    Hvis tiden/lysten bliver til det denne vinter, hoved renoverer jeg 2 ekstra motorer til fruens og min, sælger resten af lageret af brugte dele, og satser på at 2 "nye" motorer kan holde vores tid ud når de gamle er game over smiley


  •   6. sep 2013 Der er mange årsager, fælles ved dem er at det ALTID har været kæde og strammer der har været de skyldige... motoren kan tage skade på flere måder, har altid oplevet smadret ventiler og topstykke, en enkelt gang også en strammer der har bøvlet rundt med koblingen, og derefter prøvet at snige sig igennem motorblokken med en go revne, den var well DONE !!!

    Det er fint nok at du kan finde folk på nettet som gerne vil køre med en 20+mm strammer, lad dem endelig, det hidser ikke mig op, de kan jo så få fornøjelsen at skifte motor på et tidspunkt, og jeg kan tjene nogle penge ved at sælge dem en ny motor smiley

    Starterkoblingen, jeg har kun en enkelt som snakker lidt, det er desuden den fruen kører på. Der sidder en ældre, mener det er en 89´er motor i, den model uden friløb, så den sparker lidt tilbage engang imellem, og jeg tror det er det som slider lidt ekstra på startkobling, den er dog hundedyr, og kører nu på fjerde år, så den bliver ikke skiftet før den dør helt....

    - VIGTIGT ! - Det skal dog siges for ikke at forskrække evt. andre der læser dette at det er ikke en selvfølge at en savage springer i luften ! Men er man ikke OBS på knastkæde og strammer, så kan det gå galt smiley Udover det, så er det stort set en evighedsmaskine sådan en stamper smiley


  •   6. sep 2013 Har set nogle stykker nu der har brækket sig over strammeren/kæde, og ikke éen eneste der har været værd at reparere igen !
    - Skal ikke kunne sige hvad tyskeren har været udsat for uden at ha´ set det, alt andet vil være gætteri.... !


  •   5. sep 2013 Vi taler forbi hinanden, jeg er slet ikke i tvivl om hvordan du har forlænget din knastkæde strammer, ej heller hvordan strammeren bliver slidt, osv. det er mange mange år siden de metoder kom frem, og har altid været et kendt fænomen !
    Det eneste jeg egentlig var nysgerrig efter, og som egentlig også var det jeg spurgte om i første post, var om DU havde taget nogle mål på DIN knastkæde, da du skrev at DIN kæde ikke var over mål. ( jeg var ikke klar over at du gætter på at dine dele i motoren er slidt identisk med verslagen/amerikanerens )

    Anyways, havde du haft dette mål fra din egen maskine, havde jeg i sinde at sammenligne det med en motor som jeg skal ha åbnet for her til vinter som har kørt knap 100.000 km That´s it, smiley


  •   4. sep 2013 hehe, ja ok, det er fint nok, kan fornemme du har masser af erfaring og viden inden for området, du "mener" dog forkert, fred være med det.... - Mén, knastkæder bliver nu engang stadig betragtet som sliddel på japanske og tyske mc´er, selv på honda´er, selvom ejerne ikke er vilde med at indrømme det smiley
    Go´ vind, og nyd det sidste af sommeren på 2 hjul smiley


  •   4. sep 2013 Du tager nu fejl ! Det er ikke et must at skifte kædeskinner, kamhjul osv. når der skiftes knastkæde, er det slidt op, hvilket det uhyre sjælledt er, ja, så skal det selvfølgelig skiftes.

    Jeg tvivler skam ikke på at den løsning du har valgt at lave virker, så kædestrammeren igen har funktion, og kæden kan strækkes mere ud. - Jeg var bare nysgerrig, da du skrev at din kæde ikke var strukket over, hvor meget den så målte, for at sammenligne de forskellige km tal på stampere jeg har rodet i smiley


  •   3. sep 2013 Arh, det er nu ret simpelt at skifte kæden på sådan en éen cylinderet maskine, så det burde ikke være undskyldningen smiley

    - Dvs. du har ikke målt på kæden, og gætter/håber på den ikke er strukket over mål ?
    Fandt lidt notater fra sidst jeg skiftede kæde, der var strammeren ca. 20 mm ude, og kæden tæt på 2 mm over længde...


  •   2. sep 2013 Hey, kan se du stadig leger med knastkædestrammere, du skriver at kæden ikke er slidt over mål ? Lige af nysgerrighed, hvad målte kæden ? og hvor langt var stemplet kørt ud af strammerhuset ?
    - Skal ha´ åbnet og kontrolleret igen på mine stampere snart, så kunne det være sjovt at ha´ lidt at sammenligne med.


  •   12. dec 2010 man kan sige meget om alle motorcykler jeg er mest til sports cykler som min egen men har dog også en vis intrerasse i andre typer LS650eren´s udseende tiltaler mig ikke synderligt men jeg er dog skal vi sige facineret af motoren den kæmpe boring og slaglængde det spiller bare jeg kan godt lide hvordan du er gået i detaljer med de små ting som så mange andre ikke gør jeg personligt er en smule analfikseret og elsker de små ting som man selv føler gør en verden til forskel god vind i det nye år

  •   27. jul 2010 Jaaaa, men din har vist også fået skiftet pladerne smiley

    Kablet skifter jeg når det knækker...


  •   27. jul 2010 Rep kit? nye dele eller?

    Jeg er på 43.000, min kobling spiller max, det er heldigvis ikke så slemt at skifte delene, overvej at skifte kablet også, men det ved du vel:D


  •   26. jul 2010 De små spejle har jeg solgt, for jeg kunne ikke se nok i dem. Fik en fin brugtpris for dem, men de originale er bedst.

    Nu har den rundet 53.000 og jeg har bestilt et koblings rep. kit - den fedter når den får fuld hane i 4. gear. Dels har jeg ikke ret meget kobling og gøre godt med.


  •   20. jun 2010 50.000km bliver spændende at se når den runder 99.999:D

    Du har billeder hvor du på din bike har monteret nogle små sidespejl, har du stadig dem?


  •   20. jun 2010 Tsk... man laver ikke koger på en Savage...

  •   18. maj 2010 Hahaha, hvad sker der for mudderbillederne.. At du kan være det bekendt overfor savage.. Tilgengæld bliver den nem at lave koger med:D

  •   18. jan 2010 Fedt og tillykke med dagi

  •   25. feb 2009 Virker som om du er meget glad for din savage, og ikke har tænkt dig at skille dig af med den foreløbig:-)
    Går selv og overvejer en savage, og må indrømme at hver gang jeg er et smut forbi din profil, bliver lysten til at eje en ikke mindre. Keep up the good work smiley


  •   20. jan 2009 Tak for din hilsen Medal smiley

  •   16. jan 2009 Det er da lidt af et album du efter har fået samlet sammen her.
    Men sikke nogle fine nye ting smiley



  •   23. dec 2008 Så står Savagen skildt ad, temmelig meget endda!

    Den bliver løbende samlet... med et super resultat..


  •   8. okt 2008 Tak skal du have. Det glæder mig du kan lide det! Jeg er meget tilfreds med det og jeg sidder bedre end før. Så det var alle pengene værd ;o)

    Våd røv har jeg ikke fået, for den har fået lov at stå i regn ;o)


  •   7. okt 2008 Det ser godt ud. Godt du valgte en mørk farvetone, og syningerne sidder så du undgår våd røv i dagevis efter en regnbyge smiley

  •   4. okt 2008 Tak !

    Jeg har tænkt på det samme smiley Så kommer de små greb omkring styret osv.. der er lidt at se til ;o) Altid rart at have lidt fremtidige stylin's planer!


  •   4. okt 2008 ja det ser sku godt ud, Så mangler du bare forbremsen:-). Sakl også igang med det til vinter. Og så tror jeg der skal en ny forlygte+ blink i styrender.... Go vind Anders

Annonce