{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Harley Davidson *Custom Dyna Street Bob* 2006

38.481 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

* Fenris  *
Mand | 40 år | Oprettet: 1. maj 2005


Harley Davidson *Custom Dyna Street Bob*

Udfordringer
Årgang:
2006
Motor:
Dette er den "Nye" Twin cam A motor.

* Harley-Davidson Twin-Cam A Motor. New model. 2006+ *
Motortype: Luft & oliekølet. 45 graders V2. 4-taks OHV. Indvendige oliedyser.
Motoren er desuden klar gjort fra fabrikken til at kunne modtage oliekøler.
Der er blevet monteret en oliekøler.
Twin cam A 88. inch. - 1449 kubik.
Ventilmekanisme: OHC, kæde, stødstænger, 2 ventiler pr. cyl.
Ventil justerings interval: Hydraulisk selvjusterende.
2 centralt placerede knastaksler.
Broring: 95.3. (3.75 inch)
Slaglængde: 101.6 mm. (4.00. Inch)
Slagvolumen: 1449.
Kompression: 8.9.1.
Max effekt angivet fra fabrik: 73 HK ( 54 KW) 5450.
Max moment angivet fra fabrik: 106. 4000.
Benzinindsprøjtning. ( ESPFI) Electronic sequential port fuel injection. Med 46 mm spjældhus.
Startsystem: Elstart.
Benzintank: 17,8 liter. (4,7 gallons)
Gearolie: 0.95 liter. (32 onch)
primærside: 0.95 liter. (32 onch)
Motorolie: 2.8 liter. (3.0 quarts)
6 trin helicut gearkasse - Direct drive. 2,3,4, og 6 gear er helicut gears.
Sekundærtransmission: Tandrem.
Gear & Remtræk træk. 32 / 68 Tands. (Nu 32 / 70)
Chassis konstruktion: Rundrør af stål, stålbagsvinger.
Kobling: Kabeltrukket. 9 - pladet, våd.
Sædehøjde: 65,5. cm.
Kronrørsvinkel: 61 grader. (Rake)
Efterløb: 11.9 cm. (Trail: 4.7 inch)
Akselafstand: 163 cm. (64.2 inch)
Frihøjde: 14.2 cm. (5.6 inch)
Total længde af mc: 235.8 cm. (92.8 inch)
Tørvægt: 288 kg. (634 pund)
Lastvægt - totalvægt: 493 kg. (1085 pund)

Benzinforbrug. Gennemsnit pr. Liter: 14-16 efter "Tun-kit."
Benzinforbrug. Max. pr. Liter: Omkring 18 - 22.
Gummiophængt motor. Twin cam A motor.
Udstødning: Dobbelt, kat. - Der er dog sat slip-on på nu.
0 -100: Cirka 5 sekunder.
Max fart målt på skiven: 200
Gear Ratio: Den nye 6 trine gearkasse. (Ved 32/68 og ikke 32/70)
1 : 9.876. 2 : 6.810. 3 : 5.064.
4 : 4.164. 5 : 3.477. 6 : 2.960.

Nu med 32/70 tandhjul
• 1st 9.878
• 2nd 6.847
• 3rd 5.086
• 4th 4.118
• 5th 3.508
• 6th 2.960


Nu med 34/70 tandhjul
• 1st
• 2nd
• 3rd
• 4th
• 5th
• 6th


Dæktryk - For : Normal: 2.1
Dæktryk - Bag : Normal: 2.3

Service intervaller: Motorolie & filter for hver 8000 km.
* Forslår Bel-Ray V-Twin 10/50 Fuld-syn og K&N filter *
* Forslår Bel-Ray V-Twin - Big Twin gear og Primary olie *
* Eller - Castrol MTX75/140 Fuldsyntetisk gearolie. Til Gearkassen * En RIGTIG god gearolie.

Service intervaller: Gear og kobling olie. Gør det selv ved hver motor-olie skift.

Men man kan nemt lade gearolie køre 32000 og kobling olie køre 16000 km. (ifølge manual) Og motorolie 8000 km.

Forslår dog ved hver 5000-6000 km - så dyrt er det nemlig ikke, og man kan stor set aldrig skifte for tit.
Så jeg synes personligt det er bedre bare at gøre det ved hvert service eller i det mindste hvert andet service.

Lidt info om den "Nye" Twin-cam som er en del anderledes end 1999-2005.
Det er dog ikke performance mæssigt - med de ændringer der er kommet er med driftsikkerhed i tanken og levetid. Det er desuden nemmere at lave service og vedligeholde dem.

Alle 2006 Dyna Twin-cam A modelen har ellers de samme ændringer som alle 2007 modelerne.
2007 modelerne har 8 inch / 135 kubik mere i slaglængde.
(96 inch frem for 88 inch - 1584 & 1449)
Alle 2006 Dyna har dog 68 tænder bag - da de har korte slaglængde med 6 trins gearkasse.

De fik desuden også mindre aksel i 2008+, og smaller rem i 2007+
Og ændre deres antal tænder på final Drive rem hjulet da de fik længere slaglængde.
1: Ny svingarm. 160 dæk. Kan tage et 180.
2: Nyt stel som er stærkere og mere vridningsstabilt.
3: Ny oliepumpe med 10% bedre smøring og 27% mere volume.
4: Ny heli-cut 6 trins gearkasse. Med 35% mere styrke.
Forminsker omd. med 280 ved 112 kilometer i timen.
Et eksembel: Ved 120 Km - 2859 med det nye 6 gear. Normal ville være 3227.
5: Ny flydende skive foran på 300 mm.
6: Tykkere gaffelben. 49.mm. 10 mm. mere end 2005.
7: Nye og meget lettere ventiler. Vejer 1/3 mindre.
8: Nye porte-toppe. Både udstødning og indsugning.
9: Ny montering af oliefilter og klar gjordt til oliekøler.
10: Andrer og stærkere lejer.
11: Lettere og bedre chain drive. Med hydraulic tensioner.
12: Nye og bedre knaster. Samlet af flere dele for styrke og vægt skyld. Samme måde som på morderne biler.
13: Benzinindsprøjtning & kat.
14: Større luftfilterkasse.
15: Lettere koblings greb - 35% mindre. Det kan bare mærkes.
16: 28% stærkere gear/ lejer osv. (koblingstyrke)
17: Ingen udvendige olieslanger - Olien løber i indvendige kanaler/udskæringer og motorolien ligger i en beholder under gearkassen.
18: Nye og stærkere/bedre glidelejer.
19. Andet primær side cover. (bruger også anden pakning end 2005) Med hydraulic tensioner.
20: Anden krumtap.

Bare for at nævne nogle af de ting der er sket i år 2006/2007.

En af de tekniske gode ved en Twin-cam motor frem for en EVO. Den har 60% større køleflade - som ud over at fungere godt også ser godt ud, da det får motoren til at se meget kraftig og power full ud. (Og det er den også)
Den har desuden indvendige oliedyser som også medvirker til nedsat arbejdstempertur og bedre holdbarhed og levetid.
Dette sammenlagt med en god kvalitets oliekøler med termostat kan kun være en positiv ting.
En ting som overrasker mig gang på gang er dens evne til at køle.
Selv efter en lang tur kan jeg sætte mine hænder på cylendere eller toppe uden at brænde mig. Dette kan jeg ikke engang gøre ved de vandkølet motorcykler jeg har prøvet ved (og brændt nallerne på)
Den er utrolig termisk sund - dette kunne Ove (Mr.Dyno) også konstantere på hans rullefelt da den ikke svingede i tempertur .

Twin-cam motoren er desuden "overbygget" fra fabrikken af -god kvalitet alu, stærke lejer, kraftig vægge, og det er også derfor den er en del tungere end en EVO motor.
Dette er pågrund af dens mere matrialle og bedre kvalitet.
Til dette skal der dog sige at EVOèn er en ren alu motor, som også er meget holdbar og driftsikker.
EVOèn er verdens mest solgte og kopiere motor. Den er dog langt fra så driftsikker som en Twin-cam. Det kan dog hjælpe den en hel del at få en ordenlig oliekøler på. Men det kan det ved alle luftkølet motorcykler.
Luftkølet er det eneste rigtige. Sådan er det bare. Yes sir.

Lidt info om min motor. Det skal dog siges at den har fået ny oliepumpe som jeg også nævner, og anden oliefilter montering.
En Twin-Cam har desuden godt af at få monteret en oliekøler på samme måde som visse biler der har olie-jets. Det hæver desvære olietemp lidt at have oile-jets. Men hvis man har en lille oliekøler på er det bestemt ikke noget problem. Især ikke på 2006/2007+. Men jeg vil også mene at det er dumt ikke at have det på en luftkølet Mc med de kræfter og den vægt den har. Mere Power er = mere varme, og varme er fjenden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Overhead_valve

http://en.wikipedia.org/wiki/Harley-Davidson_Twin_Cam_engine

Problemet med varme er dog løst for lang tid siden - men dårlig reklame kan dog hænge ved længe fordi der er folk og firmaer der kan udnytte at holde en dårlig rygte ved lige. Og det var også før den ordenlig kom på marked at de oplevede de problmer.
Men - få dig nu en oliekøler. Det er det bedste for en luftkølet Mc motor at have sådan en lille fætter.
Hestekræfter

73 Hk ved 5450. 106 Nm ved 4000. Fra fabrikken.
* 67 Hk på baghjulet & 97 Nm - Før justering.

* 73 HK & 101 NM - Efter første justering.

* 76 Hk på baghjulet & 102 NM - Efter sidste justering. *

Alle test er lavet af samme mand og på sammerullefelt, med samme potte og med DB-Killers.
Den sidste forskel var KUN pågrund af K&N luftfilter. Så ja - det virker.
Også selv om der er visse folk - Især her på MCG.DK der siger andet.
Ting skal dog passe samme. En helt åben potter og et kæmpe filter vil ikke nødvendigvis være godt for en standart motor med standart toppe, knaster osv. Der kan et indsats filter være ok i den originale filterkasse og noget mere benzin.
Fælge
Orginal:
Krom fælg og eger: 100/90-19 for. På en 2.5 krom fælg.
40 spokes. Chrome.
Krom fælg og eger: 160/70B-17. På en 4.5 tommer krom
fælg. 40 spokes Chrome.

Der er nu kommet nye 17 tommer ALU-chrome Eccel fælge på for og bag. Med rustfri ejer og niblinge. Diamond cut style.
For fælg: 3.5 tommer. Bagfælg: 5.5 tommer.
* Der er sparet en del vægt bare ved fælg skift. Så styre og bremseegenskaber skulle være forbedret en del.
* Begge nav er malet blank sort samt gaffelben og afstandsstykker.

* Rettelse: Der er nu (igen) nye alu fælge på i et mere massivt udsende.
Det samme gælder for en ny 70 tands pully. (ikke 68 mere)
Det er On-off specielt lavet efter ønske.

17 tommer i sammen mål som de andre. 3.5 x 17 & 5.5. x 17.
Dæk
Original: Dunlop. Original HD. 100/90-19 og 160/70-17.

2008 :
120/70-17 og 200/50-17.Bridgestone. B011& B012.

2009 :
Nye Bridgestone. BT021 130/70-17 front og et 190/60-17 G850 bag.

2011: Dunlop 407 & 408. 140/75-17 & 200/55-17. Harley-Davidson original dæk. (Fra Fat Boy - Low)

2012: Dunlop 407 - Bag 170/60-17.

2014: Pirelli Night Dragon - Front: 130/80-17. Bag: 180/60-17 Reinforced.


* Bremser *

For: 300 mm. skive med semi-flyende ophæng. 4-stemplet fast ophængt caliber.

Bag: 292 mm. Skrive med fast ophæng. 4-stemplet fast ophængt kaliber.

Førte ændring:
Nye sålarmeret bremseslanger i Krom.
Speciele LRB Composite klodser.
LRB flydende skiver front & bag.
Anden type forgaffel olie fra Rock oil.
6 stemplet kaliber - Front. (Med TUV)

Nu 2016:
Front: 2 x 4 stemplet HD Nissin kalibere - 2008 model. Og 2008 Master - med stålslanger fra HD i blank sort - samt Dot 5 væske (og ikke 4)
Nye HD gaffelben til dobbelt bremser i front

Affjedring for: Showa-teleskopgaffel med 49 mm gaffelben. Vandring: 127 mm.

Affjedring bag: Svinggaffel med 2 støddæmpere.
Vandring: 104 mm.

Der er nye skiver på - letvægts og carbon kloder. :O)
De skiver vejer 840 gram kilo hver og er lavet i 7170 fly-alu, Titanium "knapper" og ductile iron/keramisk.
Det ER keramiske skiver.
Det er de samme typer skiver Moto-GP og N-car køre med.
Det BEDSTE af det BEDSTE. :O)

De gamle skiver vejede 2.4 kilo hver. Så det er en del vægt sparte. Roterende masse.

Er dog ikke så effektiv mere nu da mine nye fælger og pully vejer måske 30% mere end de gamle (de sidste nye-Excel)

Der er desuden også en ny 6 stemplet kaliber i front - dette skulle også give 40% mere bremseevne.
Så mangler jeg kun en 6 stemplet i bag og en mere i front.

Topfart
170. Km. Opgivet fra fabrikken. Nu - omkring 200. (har været oppe på 210 km)
Ved ikke med den nye lidt højere en standart gearing. (2014 modifikation)
Tuning
* Powercommander USB III 2006 model, med mulighed for at ændre benzin, omdrejningerfra 5450 til 6200, og tænding.
* Screaming Eagle luftfilterkasse og nyt K&N luftfilter.
* Screaming Eagle tæningskabler-sort.
* Screaming Eagle baloney cut slip-on udstødninger.
* Powerwrap på udstødningerne. (sort med rustfri spændebånd)
* Den er desuden gearèt om til 70 tænder bag og ikke de 68 den er født med.
Dette gav også lidt i optræk.
Der er desuden lavet et fuel-map til hver cylender og tæningen er også ændret, samt ændring af omd. fra 5450 til 6200.
Alt dette er lavet af Mr. Dyno.



* K&P oliefilter med magnet, Diamond cut ribber. *
Dette er ikke direkte tuning - men at have en motor der kan tåle til den varme der kommer ved flere HK & NM og have et optimal olie flow kan dog godt give HK og det skade ikke at være godt ved ens motor.

Vi havde desvære ikke tid til at tage indsatserne ud af mine slip-on udstødninger og lave et nyt fuelmap til den med totalt åben udstødninger. Men hva fanden...
Det æder jo lidt i bunden og give det nok i toppen så det er nok godt nok. Og uden DB-killers er lyden ALL for høj.

Hvis du / i kigger på de udprintninger der ligger fra rullefelttesten kan du/i se at det er en motor som er meget smidig og tager sine HK helt oppe ved 6200 lige inden omd. slår fra. Den bliver bare ved i hver gear.
Læg også mærke til hvor langt op i omdrejninger momentet følges ad med hestekræfterne.

Er ved at lave den om til en rigtig power-bike.
Dette betyder jeg vælger de bedste tun dele, som bla. Består i dele for formindske mekanisk støj, forbedre driftsikkerhed, øger HK&NM, og det er ud fra egen viden, blade, tun kataloget, drag racer, motor tuner, og mange flere. Dette gør dog at det tager lidt tid når man skal have dele til at bygge ens motor om på denne måde, da jeg ikke er millionær.
Indtil videre:

SE chrome moly Quick stødstænger. (Mere stive, og mindre flex)
SE nye 2013 hydraulisk løftere som er LANGT bedre end org. Og flere andre.
SE kobling fjeder. (20% mere tryk)
SE vippe arme med ruller - letvægt og langt bedre end standard eller S&S
2-1 Supertrapp potte med 20 skiver og justerebar modstands endestykke.
Powercommander 5 og autotune
Platin tændrør
SE tændrørs kabler
K&N filter og SE filterkasse med SE filter cover som er åbnet i bunden
K&P oliefilter for bedre og mere olietryk/flow.
SE oliekøler
Jims cylinder køler.
Andrews front rem pully
S&S & Gates forstærket rem.

Styling
En del. Men prøver at holde et tema.

Jeg er nok langt fra den "Normale" HD`køre, da jeg går mere op i at opgradere de tekniske ting som dæk, bremser, affjedring, fælge, vægtfordeling, olie og filter, osv.
Dette gør faktisk at man fjerne svagerheder ved Chopperen og beholde og forstærker dens styrker.
Og jeg fortrækker en Mc som faktisk kan køres på og ikke kune vise frem som så mange andre.
Både japanere og HD.
Ekstraudstyr

En del af delene er mekaniske eller gemt/svære at se for ikke kendere og ikke-HD folk.
Og det har jeg det helt fint med..........
Men her har du lidt af det - der er mere som ikke er opgivet endnu.

* 2008 *
Andet sæde. (HD) Ægte læder.
Luftfilterkasse og bagplade. (HD + Custom)
Nye dæk. (Bridgestone)
17 tommer ALU fælge. 3.5 + 5.5. (Ricks / Lotterman-custom)
70 tands bag-pully. (Ricks/lotterman`s-custom) Normal 68.
Fremflyttersæt. (Küryakyn)
Fodhviler. (Küryakyn)
Krom-covers til kabler. (Küryakyn)
Koblings og bremsegreb. (Pro-One)
Forskærm, og en total omlakering. (Ricks)
Skiver og klodser. (LRB)
Håndtag. (Küryakyn)
Spejle. (Pro-one)
Forgaffelolie og pakninger. (Bel-Ray)
K&N oliefilter med oliemagnet.
10/50 fuldsyntetisk motorolie. (Bel-Ray V-Twin)
Abcon, både til motor og gearkasse. (Abcon)
Sissy bar. (HD)
Horn cover. (Custom)
Primær cover. (Custom)
Grisetryne cover. (Custom)
Lygte og ny speciel pære. (Küryakyn & Phillips Racing)
Blinklys og speciel laver holdere - front og bag. (Ricks)
Ny LED baglygte - røgfarvet glas. (Küryakyn)
Krom nummerplade holder. (HD)
Rustfri stål benzinslange. (HD)
Andet gearolie + addativer. (Bel-Ray+ Abcon)
Andet koblingsolie. (Bel-Ray)
SE Split-fire tændrør. (HD)
Tændrørs cover. (HD)
Nye krom cover til forgaffelben - top. (HD)
Stødstangs cover (Küryakyn)
Ladestik til mc lader- med sikring. (Oxford Maximiser) Monteret på mc for let adgang til opladning af batteri.

* 2009 *
Nyt 190/60-17 Bridgestone G850 bagdæk.
Nyt 130/70-17 Bridgestone BT021 fordæk.
Mere pulverlak.
Nyt primær side cover.
Omlakering af mange dele.
Ny forskærm.
Nye flamme benzin cap`s
Ny flamme shift rod.
Lidt el arbejde og lidt andet "Fusk".
Nyt Bagester gele sæde.
Nye bolte til skiver, lejer, afstandsstykker, pakninger,osv.
Nyt powerwrap.
Nyt benzin filter x 2. (ja - der er 2 i en Dyna Street Bob)
STORT service.
Nye klodser i front. (LRB)
Cover under bro til bremseslange. (Rustfri og chrome)
Rune graveret i toppende.
(FENRIS til dem der ikke kan læse Runer)

* 2010 *
K&P speciel oliefilter/oliekøler. (se fotoalbums)
Nummerplade - bagplade i stål. Pulverlakeret i blank sort - med "læder" kant bånd omkring.
Nye chrome nummerplade bolte og skiver
Ny chrome covers til top bolte.
Ny chrome cover til koblingskabel endestykke
STORT service og rengøring, samt polering.
Nye sikringer - og WDF spray i alle stik (STORT service)
Tank hæver - 3 inch. ( mere synlig plads ved motor så man kan se dens toppe)
Nedfræset luftfiltercover - 3 mm - se bedre ud nu.
Ny tæningssystem som en softtail - på tankdæksel (med lås)
Nye afstandsstykker - front. Også pulverlakeret blank sort
Nye aksel skjuler i blank sort (ved svingarm)
Bukket støttefod, sådan så den læner mere efter min sænkning af den. Den stod for lodret op.
Ny design af toppe og pulverlak
Ny benzinslanger - mere reto look.
Ny info lys display skive/cover
Nye hjullejer bag.
Ny svingarm leje og bøsning.

*2011*
Ændret forskærm. Til større dæk og bedre montering af skærm.
Mere pulverlak af små dele.
STORT service og grundig rengøring.
Nye hjullejer - Front.
Nye forgaffel pakninger, støvkapper, og Rock oil Del-Syn 15W forgaffelolie (Og ikke mineralsk som mange andre mærker)
Nye SE Tændrør. (De nye model)
MTX 75/140 Fuld syntetisk gear olie - Castrol.
10/60 Fuldsyntetisk - Castrol Edge Race.
Pulverlak af styr. (Blank sort)
Ændring af tankforhøjer. (1,5 cm mindre og indvendigt kabelføring) Og pulverlakeret blank sort.
Varmefast Satin Pulverlak af forrør og varmeskjolde, og nye bolte, pakninger, spændebånd, og polering af udstødnings holder/beslag.
408R- 200/55-17 bagdæk. Dunlop & 407F - 140/75-17 fordæk. Dunlop - Harley-Davidson dæk. (Fat Boy)
Sizzy bar / Rygstøtte til Føre & Bagagebære.
Nye højglans poleret Rustfri bolte til kobling, samt nye pakninger og afstandsskive.
Nye justerbar fodhviler sæt i krom. (Küryakyn)
Nye højglans poleret Rustfri bolte til Fremflyttersæt.
Ny sort 6 stemplet Kaliber - Front. (Muller)

*2012*
PS - 812 Flamme støddæmpere. Sænket 2,5 cm Lavet om til 12. Inch. (Normal 11,5)
Prøver DOT 5.1 bremsevæske. virkere til at være nemmere at dosere bremser nu end før.
Kæmpe servive med 5 Quard service.
Bell add benzin rens.
Bell Add indsugningas rens. (Gav bedre motorgang)
170/60-17 Dunlop 407 Bagdæk.
Mustang sæde - Ny 2012 model.

*2013*
Rick`s bremse og koblingsgreb. (6 trin justerbar)
Lavede om på mit brændstof program for at kunne køre længere pr Liter. Gennemsnit nu: 19,5. Uden den gør magert.
Lidt mere pulverlak af små dimser og dele.

*2014*
Pirlli Night Dragon dæk.
130/80-17 - Front.
180/60-17 - Rear. (Reinfor.)
Ny V-Rod front skærm i sort.
Andrews 34T front pully.
Spurthe stabilizers - Front & Bag
Riser til tank (bag til)
Viking Bags og Easy bracket
Nye LED bag blinklys
Nye gummiophængs bøsninger til styr. (forstærket - Og det dur bare)
Shimet front motorophæng op - 2 mm, og slebet gummi ned. (mindre vibrationer)
Nyt svingarm leje. (de ryger omkring hver 15.000-30.000 km)
Ny S&S/Gates rem. (135T)
HD - Blank Sort fremflyttersæt.
Rick`s Rustfri ventiler (Dæk)
Nyt filter cover på og grisentryne cover.
JIMS Force Flow - Cylinderkøler med termostat og indbygget horn.

2016:
* Dobbel bremser i front - 2008 HD- Nissin modeller.
* 2008 Master - Med Dot 5 Væske (og ikke 4)
* Nye Viking bags. (Ny model)
* Total omlakering.
* Ny HD oliekøler.
* Nyt Predator motorophæng - Front.
* Alle afstandstykker er nu rustfri og pulverlakkeret blanksort.
* Ny styr og bremserslanger - Front & Bag
* Nye HD flyende rustfri - poleret bremseskiver- Front & Bag
* Varmehåndtag og nye greb fra Kuryakun
* Nye bremse og koblings greb i sort fra HD
* Nye Sreaming Eagle logos til tank, luftfilter, og grisetryne
* 2-1 Potte fra Supertraap og justerebat endestykke
* Nye fodhviler fra Kuryakun
* Nye riser og riserplade i sort
* Ny lygte i sort fra HD
* Nye sorte dæmpere fra PS - Pro Touring model. 318.mm.
* Udfræset og pulverlakkeret topdæksler (Rocker covers)



Alle disse ting vil der komme info på og flere billder af. Kig bla. under alle mine fortoalbums. :O)
Bemærkninger

INGEN ændringer af hverken motor, gearkasse, stel, svingarm, forgaffel, og andre ting som kan få Told & Skat til at skrige AFGIFT.
ALT er betalt og det er en ny Mc med kosmetiske ændringer. Der er ikke ændret i stel eller andre modifakitioner af den type.

Har du en HD - så gør din selv en tjeneste.
Brug Bel-Ray V-Twin serie olie - Brug desuden et K&N filter.
Nemt at montere og afmontere. Det er desuden en rigtig godt filter. (Eller K&P hvis du vil have det bedste - Engangs beløb da det kan genbruges)

Service intervaller:
Motorolie & filter for hver 8000 km.
Service intervaller: Gear og kobling olie. Gør det selv ved hver motor-olie skift.

Men man kan nemt lade gearolie køre 32000 og kobling olie køre 16000 km. (ifølge manual) Og motorolie 8000 km.

Forslår dog ved hver 5000-6000 km - så dyrt er det nemlig ikke, og man kan stor set aldrig skifte for tit.
Så jeg synes personligt det er bedre bare at gøre det ved hvert service eller i det mindste hvert andet service.

Benzin: Brug 95 eller V-Power. Manualen siger 95+.
Og Ja - kigger du på nettet kommer 92 frem. Men det er USA standart - det svare til en 95 i EU.
Så 95+ så er man sikker.
Jeg har desuden brugt mange timer på at komme frem til det, at min Mc kører ret faktisk længere på V-Power.
Over mange test, og over flere år nu.
Det er bare det bedste.
MIN EGEN holdning til oktan indhold i benzin er at dem der siger 92 er OK til alle typer motorcykler osv. kun siger det fordi de er nærrige. (men gerne vil købe smøger, æde grillmad, og drikke all for mange øl - men ikke bruge 15 kr mere på tank benzin)
Desuden siger de fleste producenter om deres maskiner at de SKAL bruge 95+


Håber du har fået noget ud af at læse min profil - har du spørgsmål til dele, udstyr, ider, muligheder, min cykler eller teknisk info.

Lidt hjælp til Tommer / Inch, og nogle hjemmesider til at hjælpe.

Omregn cubik inch til cubik cm3.
Cubik inch x 16,3872 kubikcentimeter (cm3)

Torque omregnet til NM
Torque x 1,356 Joule.

1 Pint (pt) = 0,473 L
1 Quart = 0,946 L
1 Gallon = (gal) 3,785 L
1 mile (m) x 1,61 km

http://locost7.info/converter.php

http://www.mr2ownersclub.com/converter.htm

http://www.unitconversion.org/volume/cubic-centimeters-to-cubic-inchs-conversion.html

http://www.lemu.dk/Omregningstabel-3275.aspx

Har du brug for hjælp, råd, eller andet - vil jeg gerne se om jeg kan hjælpe ellers kender jeg med sikkerhed en der kan. Så spørg du bare. :O)


Kommentér på:
Harley Davidson *Custom Dyna Street Bob*