{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha Xs1100 1979

325 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

morten
Online
Mand | 53 år | Oprettet: 25. feb 2007


Yamaha Xs1100

Årgang:
1979
Motor:
1100
Hestekræfter
95
Fælge
15 Tom på mc og 12 Tom på sidevogn
Dæk
Bildæk
Topfart
220 uden vogn
Tuning
Ingen
Styling
Matini kåbe
Ekstraudstyr
Sidevogn + div ting i sidevogn
Bemærkninger
Yamaha XS 1100, EZS sidevogn

Årgang
1979

Motor
4-cylindret luftkølet 4-takts motor, DOHC.
Boring: 71,5 mm. Slaglængde: 68,8 mm. Slagvolumen: 1101 ccm.
Kompressionsforhold: 9,2:1.
4 stk. 34 mm mikuni karburatorer.
Der er lavet nogle ting for st rette på børnesygdomme maskinen er kendt for, bla. en O-ringsrille rundt om kædegangen i cylinderblokken således denne ikke flækker, samt en sikkerhedspal der gør at endebolten på den ene gearaksel ikke kan komme i kontakt med bagsiden af koblingshuset hvis den går løst.
Derudover er der lavet komplet udstødningssystem i rustfast stål med collectorbox nederst foran motoren, denne medvirker til at dele flowet fra alle 4 cylindre i stedet for det oprindelige 4-2-1-2 system
De nye potter er et levn fra en en Honda CBX750.


Hestekræfter
Maks. effekt: 95 hk / 70,8 kW ved 8000 o/min. Maks. drejningsmoment: 90,2 Nm ved 6500 o/min.

Fælge
I forbindelse med sidevognen har man valgt at montere ETZ svingerforgaffel samt tilhørende hjul således der kan monteres bildæk, i og med de er mindre geares ekvipagen cirka 10% lavere end ved almindelig hjulmontering.

Dæk
Motorcyklen; Michelin 135/80-15
Sidevognen; størrelsen 135/80-12

Ønsker en mere kendt hjulstørrelse til sidevognen så det er nemmere at finde gode dæk samt en lavere profil så vognen ikke er så høj i forhold til motorcyklen.

Topfart
Uden sidevogn skulle den være god for 220, men det satser jeg ikke på at skulle prøve :D


Tuning
K&N luftfilter monteret af tidligere ejer, men det rykker nok ikke noget vild i effektregnskabet :D

Styling
Cyklen er bygget op som touringcykel med sidevogn, derfor er der ikke den store styling, funktionalitet er vigtigere her.

Ekstraudstyr
EZS 1½mands sidevogn, bagagerum på størrelse med hvad der er i en minibil, enorm benplads og lækkert sæde, bygget med seler, radio, USB samt 12V udtag, stor vindskærm samt kaleche. Hele vognen er polstret med sort nålefilt. Ydermere er der monteret indstigningslys samt forberedt til automatisk lys i bagagerum.
Bagagerack på sidevogn til for eksempel telt eller sovepose - Lavet af tidligere ejer.
Batteriet der oprindeligt har siddet på motorcyklen var skiftet ud med et 45Ah bilbatteri monteret i bagagerummet, for at udnytte pladsen er det monteret under sædet i sidevognen.
Cyklen er født med oliekøler, denne er udskiftet til en større Under kronrøret som originalt og tilføjet tvungen køling med blæsere, disse er styret af en temperatur controller monteret under sidevognssædet.
varmehåndtag på med det samme, forberedte til USB-udtag samt strøm til montering af GPS.
Alle pærer undtaget instrumentbelysning samt forpære er skiftet til LED.
Ekstra kraftige kabler er monteret fra batteri for at undgå stort spændingsfald ved opstart mv.

Bemærkninger
Cyklen har siden 2014, været under gennemgribende renovering både mekanisk og rent kosmetisk
Kommentér på:
Yamaha Xs1100
x