BMW R1150RT & EML GT2001 (Side Car Conversion) 2003
1.613 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Kommentarer
BMW R1150RT & EML GT2001 (Side Car Conversion)
Årgang:
2003
Motor:
# Luft/ oliekølet 180° / Flat-Twin, 4-Takt motor
- Tomgangshastigheden er 1150 (+/-100) [rpm]
- Boxer på 1130 CC / kubikcentimeter [cm³]
- 70” Kubiktommer [Ci] Cubic inch
- Boring x slaglængde: 101 x 70,5 [mm] / Overkvadratisk motor
- Kompression 11.3:1
- 4 Ventiler pr. cylinder - 2 indsugningsventiler & 2 udstødningsventiler
- O.H.C = OverHead Camshaft / En enkelt overliggende kæde trukket knastaksel pr. cylinder
- Vådsump olie smøring
- Skrue oliefilter
- Tør kobling
- Elektronisk indsprøjtning med enkelt TPS sensor, 2 spjældhuse og indsprøjtningsdyser i hvert hus
- Manuel Choker håndtag
- Monotronic tænding
- Twin spark (2 tændrør pr. cylinder)
- 6-trins gearkasse i gearolie bad (meget rough gearkasse, når man er vandt til Honda)
- Kardantræk i med forstærket EML bagsvinger i lukket konstruktion
- Kardanolie SAE 80W-90 GL-5 specificeret CASTROL EPX (eneste gearolie der virker til denne model)
- El start
- Batteri EXIDE GEL 12-19 12 V. / 19 Amp. / (CCA 170 A.)
- Specielle batteri terminaler med starthjælp polsko
# Benzintank
- 25,2 liter total kapacitet
- ca 4 liter reserve tank
BMW's opslåede benzin forbrug:
15,5 [km/l]
Målt benzin forbrug (som sidevognsombygget):
13,7 - 14,7 [km/l]
# Olie:
- 15W-50 olie Semisyntetisk JASO specificeret olie
- Castrol EPX SAE 80-90W API GL-5 Gear/ Kardan mineral olie
# EML Sidevognskonverteringsforgaffel med større efterløb og 2 justerbare støddæmpere
# EML Sidevognskonverteringsbagsvinger i stål, for at forstærke bagenden + nye friske bagsvingerlejere
# Mål:
- Totallængde ca. 2500 [mm] / 4200 [mm] med Trailer
- Sædehøjde 845 [mm]
- Frihøjde 153 [mm]
- Totalbredde: ca. 1800 [mm]
# Affjedring
- For: 2 x EML justerbare Gasstøddæmpere
- Bag: EML fjeder på original BMW støddæmper med fjedervandring 135 [mm].
- Sidevogn: EML justerbar Gasstøddæmper
# Bremser
Hydrauliske DOT-4 Integral bremsesystem med Combined Brake System og Elektronisk bremseforstærker
- For: Dobbelt 320 [mm] skivebremse og 4-stemplet flydende ophængt bremsekaliber
- Bag: Enkelt 276 [mm] skivebremse og 2-stemplet flydende ophængt bremsekaliber
- Sidevogn: Enkelt 200 [mm] skivebremse og 2 stemplet Aprilia RS 125 bagbremsekaliber 1999 årgang
- Tomgangshastigheden er 1150 (+/-100) [rpm]
- Boxer på 1130 CC / kubikcentimeter [cm³]
- 70” Kubiktommer [Ci] Cubic inch
- Boring x slaglængde: 101 x 70,5 [mm] / Overkvadratisk motor
- Kompression 11.3:1
- 4 Ventiler pr. cylinder - 2 indsugningsventiler & 2 udstødningsventiler
- O.H.C = OverHead Camshaft / En enkelt overliggende kæde trukket knastaksel pr. cylinder
- Vådsump olie smøring
- Skrue oliefilter
- Tør kobling
- Elektronisk indsprøjtning med enkelt TPS sensor, 2 spjældhuse og indsprøjtningsdyser i hvert hus
- Manuel Choker håndtag
- Monotronic tænding
- Twin spark (2 tændrør pr. cylinder)
- 6-trins gearkasse i gearolie bad (meget rough gearkasse, når man er vandt til Honda)
- Kardantræk i med forstærket EML bagsvinger i lukket konstruktion
- Kardanolie SAE 80W-90 GL-5 specificeret CASTROL EPX (eneste gearolie der virker til denne model)
- El start
- Batteri EXIDE GEL 12-19 12 V. / 19 Amp. / (CCA 170 A.)
- Specielle batteri terminaler med starthjælp polsko
# Benzintank
- 25,2 liter total kapacitet
- ca 4 liter reserve tank
BMW's opslåede benzin forbrug:
15,5 [km/l]
Målt benzin forbrug (som sidevognsombygget):
13,7 - 14,7 [km/l]
# Olie:
- 15W-50 olie Semisyntetisk JASO specificeret olie
- Castrol EPX SAE 80-90W API GL-5 Gear/ Kardan mineral olie
# EML Sidevognskonverteringsforgaffel med større efterløb og 2 justerbare støddæmpere
# EML Sidevognskonverteringsbagsvinger i stål, for at forstærke bagenden + nye friske bagsvingerlejere
# Mål:
- Totallængde ca. 2500 [mm] / 4200 [mm] med Trailer
- Sædehøjde 845 [mm]
- Frihøjde 153 [mm]
- Totalbredde: ca. 1800 [mm]
# Affjedring
- For: 2 x EML justerbare Gasstøddæmpere
- Bag: EML fjeder på original BMW støddæmper med fjedervandring 135 [mm].
- Sidevogn: EML justerbar Gasstøddæmper
# Bremser
Hydrauliske DOT-4 Integral bremsesystem med Combined Brake System og Elektronisk bremseforstærker
- For: Dobbelt 320 [mm] skivebremse og 4-stemplet flydende ophængt bremsekaliber
- Bag: Enkelt 276 [mm] skivebremse og 2-stemplet flydende ophængt bremsekaliber
- Sidevogn: Enkelt 200 [mm] skivebremse og 2 stemplet Aprilia RS 125 bagbremsekaliber 1999 årgang
Hestekræfter
- 95 [Hk] @ 7250 [rpm]
- 100 [Nm] @ 5.500 [rpm]
- Fornuftigt bundtræk for sin overkvadratiske konstruktion, men husk at lav en ordentlig grundsynkronisering en gang om året grundet mange kabelføringer.
# Kraft og vægtforhold:
- 4,7 [Kg/Hk]
# Ekvipagens vægt:
- 445 [kg] køreklar
- 325 [kg] last evne
- 750 [kg] total
- Trailer total: 150 [kg]
- Trailer last evne: 110 [kg]
- 100 [Nm] @ 5.500 [rpm]
- Fornuftigt bundtræk for sin overkvadratiske konstruktion, men husk at lav en ordentlig grundsynkronisering en gang om året grundet mange kabelføringer.
# Kraft og vægtforhold:
- 4,7 [Kg/Hk]
# Ekvipagens vægt:
- 445 [kg] køreklar
- 325 [kg] last evne
- 750 [kg] total
- Trailer total: 150 [kg]
- Trailer last evne: 110 [kg]
Fælge
# EML Splitfælge med rustfri bolte og møtrikker og pulverlakerede med sort navr i aluminium og stål fælgkanter i sølv
# Splitfælgstørrelse:
For – 14”
Bag – 14” Stylet med Peugeot 406 MK1 hjulkapsel
Side – 14” Stylet med BMW E30 hjulkapsel
# Splitfælgstørrelse:
For – 14”
Bag – 14” Stylet med Peugeot 406 MK1 hjulkapsel
Side – 14” Stylet med BMW E30 hjulkapsel
Dæk
# Continental Radial dæk:
Forhjul – 155/70-R14”
Baghjul – 165/70-R14”
Sidevognshjul - 185/55-R14"
Forhjul – 155/70-R14”
Baghjul – 165/70-R14”
Sidevognshjul - 185/55-R14"
Topfart
# 204 km/t ifølge BMW som solomaskine
- Man kan godt trække 20% af topfarten fra med sidevognen, og det er slet ikke meningen man skal køre stærkt. Det kører ret fornuftigt, og grundet sidevognsombygningen kører den også ligeud :o)
- Vi kører efter forholdene og det hyggeligst med landevejshastighed 80/90 [km/t]. Max 80 [km/t] med traileren på.
- Man kan godt trække 20% af topfarten fra med sidevognen, og det er slet ikke meningen man skal køre stærkt. Det kører ret fornuftigt, og grundet sidevognsombygningen kører den også ligeud :o)
- Vi kører efter forholdene og det hyggeligst med landevejshastighed 80/90 [km/t]. Max 80 [km/t] med traileren på.
Tuning
Poleret med voks alle vegne, så den er helt glat og dermed mindre vind modstand!
BoosterPlug installeret
Renoverede spjældhuse (CataDan) + Grundjustering med TPS og synkronisering. Varmeste anbefaling at få dine gamle huse renoveret, motoren har aldrig gået bedre og det påvirker også gearskiftene, at de glider bedre sammen pga. korrekt gangkultur i motorens omdrejninger.
BoosterPlug installeret
Renoverede spjældhuse (CataDan) + Grundjustering med TPS og synkronisering. Varmeste anbefaling at få dine gamle huse renoveret, motoren har aldrig gået bedre og det påvirker også gearskiftene, at de glider bedre sammen pga. korrekt gangkultur i motorens omdrejninger.
Styling
# EML Sidevognen:
- Forlygte med klar linse fra Mazda MX-5 MK.1 1989
- Baglygte fra Honda Civic MK.5 1991 JDM Sonar LED baglygte
- Hjulkapsel BMW E30 fra 1982
- Digital Temperatur føler & Ur
- Spejl til Co-Pilot
- Custom skåret solskærm til forruden + topvinduer
- Park-Lite Parkeringsskive
- Sorte møtrikhætter diverse steder ved sekskanthovederne
# Klare blinklysglas i front spejlene
# Rødtonet MC baglygte og trailerbaglygteglas for mere moderne ensartet look
# Stickers / udsmykning
# El MC
- Osram Nightbreaker 220 H7 55 [W] forlygtepære
- Osram Cool Blue W5W 5 [W] positionslygtepære
- Osram Cool Blue H3 55 [W] tågeforlygtepærer
~ Osram Retrofit LED RED 21[W] som bagbremselyspære
- Philips baglygte/ nummerplade lygte pære LED 10[W]
- Osram Amber PY21 [W] blinklyspære
# El Sidevogn
Forlygte (MX-5)
- Philips Ultinon PRO3100 LED pære W16W [W]
- Osram Amber PY21 [W] blinklyspære
Baglygte (Civic)
- LED styling lygtehus med klar glas og modificeret med ekstra rødt kørelys W5W LED RED OSRAM i siden ved reflexen
- Osram Amber PY21 [W] blinklyspære
# Rustfri sætskruer, bolte, møtrikker og skiver, på de synlige steder, hvor de pynter fremfor de originale el forzinkede
# Stænkflapper for og bag
# Peugeot 406 MK1 hjulkapsel modificeret tilpasning og look til bagfælgen
# Beeline Moto Silver mount til styret (Custom tilpasset beslag)
# Hornig Aluramme til benzin/temp/ur
# Hornig køler gitter/grill
# Aluringe til speedometer og omdregningstæller
# Biltema Temperatur analog viser med 8 mm O-ring stylings krave
- Forlygte med klar linse fra Mazda MX-5 MK.1 1989
- Baglygte fra Honda Civic MK.5 1991 JDM Sonar LED baglygte
- Hjulkapsel BMW E30 fra 1982
- Digital Temperatur føler & Ur
- Spejl til Co-Pilot
- Custom skåret solskærm til forruden + topvinduer
- Park-Lite Parkeringsskive
- Sorte møtrikhætter diverse steder ved sekskanthovederne
# Klare blinklysglas i front spejlene
# Rødtonet MC baglygte og trailerbaglygteglas for mere moderne ensartet look
# Stickers / udsmykning
# El MC
- Osram Nightbreaker 220 H7 55 [W] forlygtepære
- Osram Cool Blue W5W 5 [W] positionslygtepære
- Osram Cool Blue H3 55 [W] tågeforlygtepærer
~ Osram Retrofit LED RED 21[W] som bagbremselyspære
- Philips baglygte/ nummerplade lygte pære LED 10[W]
- Osram Amber PY21 [W] blinklyspære
# El Sidevogn
Forlygte (MX-5)
- Philips Ultinon PRO3100 LED pære W16W [W]
- Osram Amber PY21 [W] blinklyspære
Baglygte (Civic)
- LED styling lygtehus med klar glas og modificeret med ekstra rødt kørelys W5W LED RED OSRAM i siden ved reflexen
- Osram Amber PY21 [W] blinklyspære
# Rustfri sætskruer, bolte, møtrikker og skiver, på de synlige steder, hvor de pynter fremfor de originale el forzinkede
# Stænkflapper for og bag
# Peugeot 406 MK1 hjulkapsel modificeret tilpasning og look til bagfælgen
# Beeline Moto Silver mount til styret (Custom tilpasset beslag)
# Hornig Aluramme til benzin/temp/ur
# Hornig køler gitter/grill
# Aluringe til speedometer og omdregningstæller
# Biltema Temperatur analog viser med 8 mm O-ring stylings krave
Ekstraudstyr
# EML GT2001 Sidevogn med bremse og dæmper
- Forret med stof indvendigt i siderne
- Bagagerum 265 [L] og forret med stof indvendigt
- Bundmåtter er custom lavet af ergonomi måtte
- Original EML bundmåtte i vognen
- Sommerkaleche med åbning af sideruder
- Sidevognen er helt vandtæt også i regnvejr, så co-pilot holder sig tør
- https://emltrike.com/en/sidecars/gt-2001/
# BMW Geniue Original udstyr
- Sidetasker
- Topboks med original ryglænspude
- Varmehåndtag i 2 trin
- BMW Cassette Player / Radio FM + RDS
-- Type 1 Kassettebånd (ingen Type omskifter)
-- Radio fjernbetjeningskontakthus på styret
-- BMW Fronthøjtalere originale (trykkammer)
-- Sidevogn: Custom ombyggede stereo Logitech Z200 med slavebasser og hjemmelavet delefilter, samt dome diskant sæt bygget under sædet i sidevognen. Det lyder ganske hæderligt, med sin alder i betragtning. Musik skal høres på Kassettebånd!
# Dobbeltlag Cellegummi skumovertræk til varmehåndtagene
- Det er komfort i særklasse
# Vindskærm
- GIVI D241ST vindskærm
# EML original sommer kaleche med vinduer der kan åbnes (lynlås)
# CTEK udstyr
- XS 0.8 Battery charger
- CTEK CIG Connector
- CTEK CTX Battery Sense (bluetooth batteri overvågning med logging)
# EML anhængertræk godkendt op til 150 [kg]
# EZS Donkeypack trailer med lås og top gitter i chrom
- Hvide 8" trailer hjul
- Ermax Pileblink baglygter Rødtonet:
Bremselys & Blinklys: Philips LED C10W Ultinon Pro6000
Baglygtelys: OSRAM C5W LED baglygtelys og med tilpassede paraboler
- Bundmåtte Custom tilpasset i ergonomiskum i flere lag
- Forret med stof indvendigt i siderne
- Bagagerum 265 [L] og forret med stof indvendigt
- Bundmåtter er custom lavet af ergonomi måtte
- Original EML bundmåtte i vognen
- Sommerkaleche med åbning af sideruder
- Sidevognen er helt vandtæt også i regnvejr, så co-pilot holder sig tør
- https://emltrike.com/en/sidecars/gt-2001/
# BMW Geniue Original udstyr
- Sidetasker
- Topboks med original ryglænspude
- Varmehåndtag i 2 trin
- BMW Cassette Player / Radio FM + RDS
-- Type 1 Kassettebånd (ingen Type omskifter)
-- Radio fjernbetjeningskontakthus på styret
-- BMW Fronthøjtalere originale (trykkammer)
-- Sidevogn: Custom ombyggede stereo Logitech Z200 med slavebasser og hjemmelavet delefilter, samt dome diskant sæt bygget under sædet i sidevognen. Det lyder ganske hæderligt, med sin alder i betragtning. Musik skal høres på Kassettebånd!
# Dobbeltlag Cellegummi skumovertræk til varmehåndtagene
- Det er komfort i særklasse
# Vindskærm
- GIVI D241ST vindskærm
# EML original sommer kaleche med vinduer der kan åbnes (lynlås)
# CTEK udstyr
- XS 0.8 Battery charger
- CTEK CIG Connector
- CTEK CTX Battery Sense (bluetooth batteri overvågning med logging)
# EML anhængertræk godkendt op til 150 [kg]
# EZS Donkeypack trailer med lås og top gitter i chrom
- Hvide 8" trailer hjul
- Ermax Pileblink baglygter Rødtonet:
Bremselys & Blinklys: Philips LED C10W Ultinon Pro6000
Baglygtelys: OSRAM C5W LED baglygtelys og med tilpassede paraboler
- Bundmåtte Custom tilpasset i ergonomiskum i flere lag
Bemærkninger
NÅR DU FÅR BØRN, SÆLGER DU MOTORCYKLEN... OG KØBER EN MED SIDEVOGN - SÅ KAN HELE FAMILIEN KOMME PÅ MOTORCYKEL FERIE OG TURE I DET BLÅ ;O)
- Det nyder Kjøller Trioen i fulde drag, Norge og Sverige køres tyndt hvert år...
# Data:
SidePower (9200) ombyggede denne BMW til nuværende Ekvipage i 2012, som er landskendt for sine sidevogns ombygninger.
Sidevogn er lakeret i den originale BMW Titan Grey metallic farve, samt Trailer med sort bund til fælles
BMW har haft samme ejer alle årene, men blev ombygget som sidevognsekvipage i 2012 med kun 60.000 km kørt og fik hele EML konverterings kittet + anhængertræk + EZS Donkeypack trailer.
Der er med andre ord brugt midler på at få det hele tip top og det kan mærkes :o)
- Det nyder Kjøller Trioen i fulde drag, Norge og Sverige køres tyndt hvert år...
# Data:
SidePower (9200) ombyggede denne BMW til nuværende Ekvipage i 2012, som er landskendt for sine sidevogns ombygninger.
Sidevogn er lakeret i den originale BMW Titan Grey metallic farve, samt Trailer med sort bund til fælles
BMW har haft samme ejer alle årene, men blev ombygget som sidevognsekvipage i 2012 med kun 60.000 km kørt og fik hele EML konverterings kittet + anhængertræk + EZS Donkeypack trailer.
Der er med andre ord brugt midler på at få det hele tip top og det kan mærkes :o)
BMW R1150RT & EML GT2001 (Side Car Conversion)
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
sep 2006
Følger: 7 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 2 Svar: 108
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 798
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 40 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 91
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 87
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 36
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 16 MC-er: 6 Emner: 1 Svar: 202