Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX 8V 2011
566 visninger
|
Oprettet:
Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX 8V
Årgang:
2011
Motor:
90 grader V2, tværliggende, 4 ventiler pr. cylinder.
1151 ccm, luftkølet.
Den har fået den nødvendige opgradering til ventilløftere med ruller.
1151 ccm, luftkølet.
Den har fået den nødvendige opgradering til ventilløftere med ruller.
Hestekræfter
105/77 kW @ 7250 o/min.
Fælge
Egerfælge.
For: 2.50" x 19" - 110/80 ZR19
Bag: 4,25" x 17" - 180/55 ZR17
For: 2.50" x 19" - 110/80 ZR19
Bag: 4,25" x 17" - 180/55 ZR17
Dæk
Pirelli Scorpion Trail II
Topfart
220 km/t
Tuning
Slet ikke nødvendigt. Den trækker jo som et lokomotiv og har en topfart, som jeg ikke har lyst til at efterprøve.
Styling
Skærmforhøjer og alusidetasker fra Trax (jeg fik to splinternye med gratis, og sælger beholdt de gamle, originale med Moto Guzzi-logo på - det skal han ikke høre et ondt ord for, for de var temmelig hærgede).
Den er født med led-baglygter, men nogle lidt fesne halogenforlygtepærer. Når den er blevet synet, smider jeg led-forlygtepærer i, Osram eller Philips. Jeg ved godt, den ikke står på listen over godkendte til led, men jeg tager chancen, for jeg vil gerne blive set og selv kunne se.
Den er født med led-baglygter, men nogle lidt fesne halogenforlygtepærer. Når den er blevet synet, smider jeg led-forlygtepærer i, Osram eller Philips. Jeg ved godt, den ikke står på listen over godkendte til led, men jeg tager chancen, for jeg vil gerne blive set og selv kunne se.
Ekstraudstyr
Jeg kommer til at opgradere strømudtagene til moderne usb-stik. Der sidder et på instrumentpanelet og et under passagersædet.
Bemærkninger
Hentet i Sydtyskland i september 2025. Mit første eventyr på den. Kørte fra Rastatt syd for Karlsruhe lørdag eftermiddag og landede syd for Hannover sent om aftenen. Alt gik glat, indtil jeg havde tanket op, da jeg havde cirka en times kørsel tilbage, og mørket var begyndt at falde på... så var der s... ikke noget lys på! Godt 100 km på en tysk motorvej uden lys går ikke rigtig, så nu ved jeg, hvor sikringerne sidder. Heldigvis var det ikke andet. Resten af turen gik helt uden problemer, og dagen efter var vejret smukt. Jeg var hjemme tidligt på aftenen søndag efter 1122 km uden at være synderligt mærket af køreturen. Konklusionen er, at det er en velkørende og komfortabel maskine.

Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX 8V
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.488
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.960
dec 2017
Følger: 6 Følgere: 2 MC-er: 2 Svar: 6
okt 2008
Følger: 460 Følgere: 65 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 222
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.307
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 667
feb 2010
Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 474