{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki Z 650 - SOLGT!! 1978

2.853 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Eddie ¤
Mand | 50 år | Oprettet: 22. okt 2007


Kawasaki Z 650 - SOLGT!!

Årgang:
1978
Motor:
*** Denne mc er solgt til anden ejer her på galleriet. Jeg har dog ladet den stå efter aftale med ny ejer, blot for alt den gode info, jeg har brugt tid på at taste ind ***





4-cylindret luftkølet rækkemotor på 652 ccm. 8 ventiler, som drives af to overliggende knastaksler.

Boring: 62 mm
Slaglængde: 54 mm
Kompression: 9,5:1

Km/l: ca. 16-23 afhængig af kørselsmønster. 16,5 ltr. i tanken inklusive reserve.

Gearkasse: 5-trins

Motoren minder meget om Z900/1000-motoren, men er en selvstændig lidt mere (efter nuværende termer) moderne version af selvsamme. Eksempelvis er krumtappen lejret i lejepander i stedet for kuglelejer.

Motoren er meget stærk og solid og kan tunes temmeligt voldsomt uden specielle ombygninger, men man skal dog sørge for at udføre olieskiftene til tiden, for at sikre en god oliekvalitet til knastakslerne, som er lejret direkte i topstykket uden deciderede lejer (der er dog aksial-lejer, til at optage slør i længderetningen af knastakslerne).

Hestekræfter
Hestekræfter: 64 Hk v/ 10.500 omr/min.
Moment: 57 Nm v/ 7000 omdr/min. (men føles af meget mere)

0-100 km/t: 4,1 sek. (så hurtig som en 750'er, men med en vægt som en 550'er, var det maskinen blev solgt på)

Fælge
Standard egerfælge.

For: 3,5" - 19" egerfælg m/ Yamaha XS650 forchromede eger (stærkere end standard)
Bag: 4,0" - 18" egerfælg m/ standardeger.

Bremser for: ø245 mm bremseskive m/ flydende 1 stemplet kaliper
Bremser bag: ø180x40 mm bremsetromle - stangaktiveret

Som standard, forberedt til 2 skiver foran. Har alle dele (MEGET svære at få fat på efterhånden) undtagen skive at ligge, klar til montering.


Dæk
For: Avon Venom - 110/90-19" (som jeg dog ikke er helt tilfreds med)

Bag: Avon Venom - 130/80-18"
Topfart
195 km/t ifølge bogen.

Aktuel topfart bør dog være lidt højere, godt hjulpet af den elektroniske Boyer Racing-tænding og udstødningen (og motorens generelle rigtigt gode stand)


Bliver dog for det meste kun brugt til søndagsture, da det er lidt synd at bruge sådan en klassiker til andet... :-)
Tuning
Elektronisk Boyer Racing-tænding m/ elektronisk advancering. Gav straks efter monteringen, en helt anden motorcykel. Giver et meget bedre træk, specielt oppe i omdrejninger.

Sebring 4-1 udstødning.

Koni bagdæmpere m/ justerbar dæmpning og fjederforspænding.
Styling
Røgfarvet Givi-vindskærm, som jeg har været meget glad for.

Kort bagskærm fra en Honda (minder meget om den, man kan købe hos Z-klasmo - dog lidt længere)... :-)


Ekstraudstyr
Givi E-30 Topbox m/ indbygget bremselys.

Fjernbetjent alarm.
Bemærkninger
Tørvægt: 211 kg - Køreklar vægt: 232 kg.

Kører og starter ALTID - Har ALDRIG i de 9 år jeg har haft den, givet problemer som har gjort at jeg ikke har kunnet køre hjem. Stærkt gjort af sådan en gammel maskine (men nu vedligeholder jeg den også panisk). Den er ændret til mine behov, som er lidt søndagsturs-kørsel, lidt kørsel frem og tilbage mellem vores hus og sommerhuset (ca. 1 times kørsel) og lidt fremvisning til træf og familiedage. Egentligt lidt sjovt at sådan en gammel traver er i stand til at trække mere opmærksomhed end min ZX-10'er... den har allerede, i den korte tid den har været her på galleriet, blevet set af flere og kommenteret af flere, end der har været på ZX-10'eren... :-)

Næsten original stand. 30 år gammel, lige om hjørnet - det er da vildt!! Den er næsten lige så gammel som mig selv. :-)

Her er hvad pressen skrev:
"650'eren ligner en krympet version af den store 1000'er, men den er en selvstændig udviklet version. Kawasaki'en er ikke billig, men den er hurtig!"

Mere info her: http://www.kz650.info/index.htm
Kommentér på:
Kawasaki Z 650 - SOLGT!!
Annonce