Kawasaki Z 650 - SOLGT!! 1978
2.853 visninger
|
Oprettet:
Kawasaki Z 650 - SOLGT!!
Årgang:
1978
Motor:
*** Denne mc er solgt til anden ejer her på galleriet. Jeg har dog ladet den stå efter aftale med ny ejer, blot for alt den gode info, jeg har brugt tid på at taste ind ***
4-cylindret luftkølet rækkemotor på 652 ccm. 8 ventiler, som drives af to overliggende knastaksler.
Boring: 62 mm
Slaglængde: 54 mm
Kompression: 9,5:1
Km/l: ca. 16-23 afhængig af kørselsmønster. 16,5 ltr. i tanken inklusive reserve.
Gearkasse: 5-trins
Motoren minder meget om Z900/1000-motoren, men er en selvstændig lidt mere (efter nuværende termer) moderne version af selvsamme. Eksempelvis er krumtappen lejret i lejepander i stedet for kuglelejer.
Motoren er meget stærk og solid og kan tunes temmeligt voldsomt uden specielle ombygninger, men man skal dog sørge for at udføre olieskiftene til tiden, for at sikre en god oliekvalitet til knastakslerne, som er lejret direkte i topstykket uden deciderede lejer (der er dog aksial-lejer, til at optage slør i længderetningen af knastakslerne).
4-cylindret luftkølet rækkemotor på 652 ccm. 8 ventiler, som drives af to overliggende knastaksler.
Boring: 62 mm
Slaglængde: 54 mm
Kompression: 9,5:1
Km/l: ca. 16-23 afhængig af kørselsmønster. 16,5 ltr. i tanken inklusive reserve.
Gearkasse: 5-trins
Motoren minder meget om Z900/1000-motoren, men er en selvstændig lidt mere (efter nuværende termer) moderne version af selvsamme. Eksempelvis er krumtappen lejret i lejepander i stedet for kuglelejer.
Motoren er meget stærk og solid og kan tunes temmeligt voldsomt uden specielle ombygninger, men man skal dog sørge for at udføre olieskiftene til tiden, for at sikre en god oliekvalitet til knastakslerne, som er lejret direkte i topstykket uden deciderede lejer (der er dog aksial-lejer, til at optage slør i længderetningen af knastakslerne).
Hestekræfter
Hestekræfter: 64 Hk v/ 10.500 omr/min.
Moment: 57 Nm v/ 7000 omdr/min. (men føles af meget mere)
0-100 km/t: 4,1 sek. (så hurtig som en 750'er, men med en vægt som en 550'er, var det maskinen blev solgt på)
Moment: 57 Nm v/ 7000 omdr/min. (men føles af meget mere)
0-100 km/t: 4,1 sek. (så hurtig som en 750'er, men med en vægt som en 550'er, var det maskinen blev solgt på)
Fælge
Standard egerfælge.
For: 3,5" - 19" egerfælg m/ Yamaha XS650 forchromede eger (stærkere end standard)
Bag: 4,0" - 18" egerfælg m/ standardeger.
Bremser for: ø245 mm bremseskive m/ flydende 1 stemplet kaliper
Bremser bag: ø180x40 mm bremsetromle - stangaktiveret
Som standard, forberedt til 2 skiver foran. Har alle dele (MEGET svære at få fat på efterhånden) undtagen skive at ligge, klar til montering.
For: 3,5" - 19" egerfælg m/ Yamaha XS650 forchromede eger (stærkere end standard)
Bag: 4,0" - 18" egerfælg m/ standardeger.
Bremser for: ø245 mm bremseskive m/ flydende 1 stemplet kaliper
Bremser bag: ø180x40 mm bremsetromle - stangaktiveret
Som standard, forberedt til 2 skiver foran. Har alle dele (MEGET svære at få fat på efterhånden) undtagen skive at ligge, klar til montering.
Dæk
For: Avon Venom - 110/90-19" (som jeg dog ikke er helt tilfreds med)
Bag: Avon Venom - 130/80-18"
Bag: Avon Venom - 130/80-18"
Topfart
195 km/t ifølge bogen.
Aktuel topfart bør dog være lidt højere, godt hjulpet af den elektroniske Boyer Racing-tænding og udstødningen (og motorens generelle rigtigt gode stand)
Bliver dog for det meste kun brugt til søndagsture, da det er lidt synd at bruge sådan en klassiker til andet... :-)
Aktuel topfart bør dog være lidt højere, godt hjulpet af den elektroniske Boyer Racing-tænding og udstødningen (og motorens generelle rigtigt gode stand)
Bliver dog for det meste kun brugt til søndagsture, da det er lidt synd at bruge sådan en klassiker til andet... :-)
Tuning
Elektronisk Boyer Racing-tænding m/ elektronisk advancering. Gav straks efter monteringen, en helt anden motorcykel. Giver et meget bedre træk, specielt oppe i omdrejninger.
Sebring 4-1 udstødning.
Koni bagdæmpere m/ justerbar dæmpning og fjederforspænding.
Sebring 4-1 udstødning.
Koni bagdæmpere m/ justerbar dæmpning og fjederforspænding.
Styling
Røgfarvet Givi-vindskærm, som jeg har været meget glad for.
Kort bagskærm fra en Honda (minder meget om den, man kan købe hos Z-klasmo - dog lidt længere)... :-)
Kort bagskærm fra en Honda (minder meget om den, man kan købe hos Z-klasmo - dog lidt længere)... :-)
Ekstraudstyr
Givi E-30 Topbox m/ indbygget bremselys.
Fjernbetjent alarm.
Fjernbetjent alarm.
Bemærkninger
Tørvægt: 211 kg - Køreklar vægt: 232 kg.
Kører og starter ALTID - Har ALDRIG i de 9 år jeg har haft den, givet problemer som har gjort at jeg ikke har kunnet køre hjem. Stærkt gjort af sådan en gammel maskine (men nu vedligeholder jeg den også panisk). Den er ændret til mine behov, som er lidt søndagsturs-kørsel, lidt kørsel frem og tilbage mellem vores hus og sommerhuset (ca. 1 times kørsel) og lidt fremvisning til træf og familiedage. Egentligt lidt sjovt at sådan en gammel traver er i stand til at trække mere opmærksomhed end min ZX-10'er... den har allerede, i den korte tid den har været her på galleriet, blevet set af flere og kommenteret af flere, end der har været på ZX-10'eren... :-)
Næsten original stand. 30 år gammel, lige om hjørnet - det er da vildt!! Den er næsten lige så gammel som mig selv. :-)
Her er hvad pressen skrev:
"650'eren ligner en krympet version af den store 1000'er, men den er en selvstændig udviklet version. Kawasaki'en er ikke billig, men den er hurtig!"
Mere info her: http://www.kz650.info/index.htm
Kører og starter ALTID - Har ALDRIG i de 9 år jeg har haft den, givet problemer som har gjort at jeg ikke har kunnet køre hjem. Stærkt gjort af sådan en gammel maskine (men nu vedligeholder jeg den også panisk). Den er ændret til mine behov, som er lidt søndagsturs-kørsel, lidt kørsel frem og tilbage mellem vores hus og sommerhuset (ca. 1 times kørsel) og lidt fremvisning til træf og familiedage. Egentligt lidt sjovt at sådan en gammel traver er i stand til at trække mere opmærksomhed end min ZX-10'er... den har allerede, i den korte tid den har været her på galleriet, blevet set af flere og kommenteret af flere, end der har været på ZX-10'eren... :-)
Næsten original stand. 30 år gammel, lige om hjørnet - det er da vildt!! Den er næsten lige så gammel som mig selv. :-)
Her er hvad pressen skrev:
"650'eren ligner en krympet version af den store 1000'er, men den er en selvstændig udviklet version. Kawasaki'en er ikke billig, men den er hurtig!"
Mere info her: http://www.kz650.info/index.htm

Kawasaki Z 650 - SOLGT!!
okt 2004
Følger: 62 Følgere: 198 MC-er: 11 Emner: 18 Svar: 821
Og din er i fantastisk stand!
Håber ny ejer passer på din lige så godt som du har gjort det.
Jeg har haft med 9 z650 at gøre, så kender ganske udmærket sådan en. Det fåes ikke bedre eller flottere, fra den tid af.
Høj herfra!
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 289
en høj herfra til kawa zig zak en maskine der ikke kører sig selv som alt det nymodens plastic .havde selv en for 27-30 år siden
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 25
En ekstra høj herfra.
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 516
en flot Z'er også.
Tak for ordene om min GPZ'.
Har jo også fået en Z650 som jeg burde se at få oprettet, men som du har bemærket så skal det hele lige være i orden først.
Du skal være velkommen til at kige forbi når du kommer på de kanter, du finder mit mobilnummer i 'klubben' forum på kawasaki-club.dk så du kan høre om jeg er 'hjemme'.
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 22
Super flot ældre maskine,,,, smider da lige en Høj
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 52
meget flot og velholdt skønt at se høj herfra
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 6
Fin gammel Kawa, flot holdt...
maj 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 4
Hej Thomas!
Skøn 78ér.. Kig nærmere på www.kawazmc.dk
Måske det kunne vække interesse?
Ryan
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.412
og fed udstødning... og pisse klam hattehylde (de kan ike være andet)
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.693
Tja du får min kom med i MCG stemme