TWN BDG 250 H 1952

6.576 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

TWN BDG 250 H

Årgang:
1952
Motor:
250 cc 2-takter med en lidt speciel opbygning med en pejlstang, 2 stempler og 1 tændrør.
Hestekræfter
Oprindelig hele 12 Hk, men desværre ikke så mange tilbage. Da jeg fik den (dec-2006) havde den revet et af stemplerne. Stemplerne blev reddet og sammen med et par nye stempelringe og en honet cylinger blev den flikket sammen og nu kører den igen.
Fælge
Originale
Dæk
De gamle dæk blev skiftet 2007.
Topfart
Orindeligt skulle den kunne køre 110 km/t men nu skal man være glad hvis den når 80 km/t, men så er det også som at sidde på en pladevibrator og det kan batteriet ikke holde til. 2007 kostede det 2 batterier livet at de var monteret lidt for godt, håber den ny montering får taget de værste vibrationer. Mest behagelige hastighed er omkring de 60.
Tuning
Ingen - nærmest de modsatte.
Styling
56 års patina
Ekstraudstyr
Bæltetaske i læder fra det svenske forsvar til et ekstra tændrør m.m. Sort nummerplade (ej orginale)
Bemærkninger
Lidt lille til mine lange ben, men sjov nok at køre på.
Kommentér på:
TWN BDG 250 H
  •   8. apr 2014 Fed gammel kværn smiley Som ikke er ødelagt med ny forcromet dele og malearbejde som de ikke kunne udføre den gang smiley

  •   17. nov 2011 Urørt
    Rør den for guds skyld ikke,sådan som den ud nu har taget 59 år,og den bliver aldrig sådan igen

    Møffe


  •   23. mar 2008 Flere af slaksen
    Det er rart at vi er flere der har TWN.
    Jeg har adressen på en Tysk Resrvedelslager, hvis du mangler reservedele. Adrassen er
    http://www.motorrad-stemler.de/
    Prøv at se hvad de ha. hvis du mangler noget.
    Du kan også læde det jeg har skrevet om min TWN der er mange oplysninger om TWN maskinerne.

    Poul Poulsen Skive.

    Min TWN er en Cornet 200 ccm


  •   11. mar 2008 patina rykker
    sej cykel.. den model har jeg ikk set før.. synes også det ville være synd at gøre den helt i stand selv om det også ville være flot. rat lokket virker for den. får ski en høj


  •   11. mar 2008 Historie
    Ifølge den originale registreringsattest så var den første ejer en slagtermester i Svendborg. I løbet af 50 og 60'erne blev det handlet et par gange og endte med at blive afmeldt engang i 70'erne. Jeg købte den af en fyr som havde haft den stående i et par år uden at have gjort noget ved den. Den har iøvrigt matching numbers på stel og motor. Da jeg købte den havde den twinseat men det så skidt ud og da den alligevel ikke havde nogle overskydende hk til at trække en passager, købte jeg et nyt sæde mangen til det originale.


  •   11. mar 2008 Herlig oldtimer.
    Har bare de linier, som en klassisk motorcykel ska' ha'. Ser ret cool ud med bagsædet afmonteret (...hvis der da nogensinde har været et...)

    Ja, motoren er speciel: Mener at Puch i sin tid lavede en tilsvarende dobbelt-stemplet 2-takter med kun ét tændrør.

    Og fedt, at den stadig har gammel sort nummerplade ... smiley


  •   11. mar 2008 Sej oldschool kværn. Cool at få flere ind på galleriet ;o)

    Ser godt ud med den gamle finish


  •   11. mar 2008 smiley
    Så er det frem med pudsekluden og knofedten he he he.
    den ser ud til at kunne blive rigtig flot,og det er jo ikke en man ser hver dag,så pas på den;-)
    høj sendt afsted herfra


  •   11. mar 2008 Kærlig hånd
    Oprindeligt var det også tanken at den skulle sættes istand, men er kommet til at holde af den som den er. Den er mekanisk OK og har sin egen sjæl. Hvis den først er blevet sat istand så ligner den jo bare de andre - men det er nok bare en dårlig undskyldning for ikke have plads til en istandsat og lidt mere snart MC smiley


  •   11. mar 2008 Super flot cykkel
    Efter 56 års patina er flot som den står i dag. Det kan krible i fingerne, for at gå i gang med at få den til at stå som ny. Men det vil næsten være synd. Velkommen og en høj herfra


  •   11. mar 2008 Fin gammel fætter
    trænger bare til en kærlig hånd.


Annonce