TWN BDG 250 H 1952
6.576 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Kommentarer
TWN BDG 250 H
Årgang:
1952
Motor:
250 cc 2-takter med en lidt speciel opbygning med en pejlstang, 2 stempler og 1 tændrør.
Hestekræfter
Oprindelig hele 12 Hk, men desværre ikke så mange tilbage. Da jeg fik den (dec-2006) havde den revet et af stemplerne. Stemplerne blev reddet og sammen med et par nye stempelringe og en honet cylinger blev den flikket sammen og nu kører den igen.
Fælge
Originale
Dæk
De gamle dæk blev skiftet 2007.
Topfart
Orindeligt skulle den kunne køre 110 km/t men nu skal man være glad hvis den når 80 km/t, men så er det også som at sidde på en pladevibrator og det kan batteriet ikke holde til. 2007 kostede det 2 batterier livet at de var monteret lidt for godt, håber den ny montering får taget de værste vibrationer. Mest behagelige hastighed er omkring de 60.
Tuning
Ingen - nærmest de modsatte.
Styling
56 års patina
Ekstraudstyr
Bæltetaske i læder fra det svenske forsvar til et ekstra tændrør m.m. Sort nummerplade (ej orginale)
Bemærkninger
Lidt lille til mine lange ben, men sjov nok at køre på.
TWN BDG 250 H
maj 2009
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 26
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 4
Rør den for guds skyld ikke,sådan som den ud nu har taget 59 år,og den bliver aldrig sådan igen
Møffe
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2
Det er rart at vi er flere der har TWN.
Jeg har adressen på en Tysk Resrvedelslager, hvis du mangler reservedele. Adrassen er
http://www.motorrad-stemler.de/
Prøv at se hvad de ha. hvis du mangler noget.
Du kan også læde det jeg har skrevet om min TWN der er mange oplysninger om TWN maskinerne.
Poul Poulsen Skive.
Min TWN er en Cornet 200 ccm
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 48 Svar: 794
sej cykel.. den model har jeg ikk set før.. synes også det ville være synd at gøre den helt i stand selv om det også ville være flot. rat lokket virker for den. får ski en høj
maj 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 3
Ifølge den originale registreringsattest så var den første ejer en slagtermester i Svendborg. I løbet af 50 og 60'erne blev det handlet et par gange og endte med at blive afmeldt engang i 70'erne. Jeg købte den af en fyr som havde haft den stående i et par år uden at have gjort noget ved den. Den har iøvrigt matching numbers på stel og motor. Da jeg købte den havde den twinseat men det så skidt ud og da den alligevel ikke havde nogle overskydende hk til at trække en passager, købte jeg et nyt sæde mangen til det originale.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.468
Har bare de linier, som en klassisk motorcykel ska' ha'. Ser ret cool ud med bagsædet afmonteret (...hvis der da nogensinde har været et...)
Ja, motoren er speciel: Mener at Puch i sin tid lavede en tilsvarende dobbelt-stemplet 2-takter med kun ét tændrør.
Og fedt, at den stadig har gammel sort nummerplade ...
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Ser godt ud med den gamle finish
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 659
Så er det frem med pudsekluden og knofedten he he he.
den ser ud til at kunne blive rigtig flot,og det er jo ikke en man ser hver dag,så pas på den;-)
høj sendt afsted herfra
maj 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 3
Oprindeligt var det også tanken at den skulle sættes istand, men er kommet til at holde af den som den er. Den er mekanisk OK og har sin egen sjæl. Hvis den først er blevet sat istand så ligner den jo bare de andre - men det er nok bare en dårlig undskyldning for ikke have plads til en istandsat og lidt mere snart MC
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 59 MC-er: 13 Emner: 202 Svar: 806
Efter 56 års patina er flot som den står i dag. Det kan krible i fingerne, for at gå i gang med at få den til at stå som ny. Men det vil næsten være synd. Velkommen og en høj herfra
jul 2006
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 225
trænger bare til en kærlig hånd.