{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki LS 650 Savage [Tidl. motorcykel] 1997

4.653 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Niki S(Haslev)
Mand | 45 år | Oprettet: 13. sep 2004


Suzuki LS 650 Savage

Årgang:
1997
Motor:
1-cyl luftkølet 4-taktsmotor med 1 overliggende knast og 4 ventiler.
652ccm
40mm Mikuni karburator
Hestekræfter
31 HK standard
Fælge
Egerfælge 15" bag 19" foran.
Dæk
Foran: Bridgestone 100/90-19 (Skal skiftes til foråret, bliver et Metzler ME 880 som det bagpå)
Bag: Metzler ME880 Marathon 140/80-15
Topfart
130-140 km/t egentlig ikke vigtigt på sådan een. Er ikke det som det handler om
Tuning
K&N indsatsfilter, Raask dragpipe
Styling
Bredere styr, andre håndtag, ekstra 4" lygter.
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Købte den i sommers (2012) og er i gang med en mindre renovering. Venter på tank osv. fra maleren, da den dels ikke var for køn i lakken, dels fordi jeg gerne ville have en anden farve.
Her til vinter skal jeg i gang med den store polermaskine og have poleret alt det alu op der er blevet lidt trist at se på.
Ellers skal der ikke laves så meget, andet end lige at tjekke ventiler, karburator osv. at det står som det skal.
Kommentér på:
Suzuki LS 650 Savage
  •   18. jun 2013 Nej, nåede jeg aldrig, men efter den fik en større dyse, #140 mener jeg, gik den som en drøm.
    Har lige solgt den og køber ville gerne have den originale udstødning på igen, så dragpipen og KN filteret røg af, samt en mindre dyse i.


  •   18. jun 2013 Du havde sat det rigtige filter i maskinen?

  •   14. apr 2013 Nu fik jeg så tjekket dysen og den er 125.
    Og den skyder som bare pokker i udstødningen, så den skal nok lige have en større dyse i.


  •   30. jan 2013 Den var godt nok stor! Standart er 130, jeg er gået op i en 145 og har aldrig mødt andre med en større dyse på sin savage.

    Du bruger meget benzin hvis du har en 155'er i smiley


  •   30. jan 2013 Der var ikke noget snask.
    Ja, de kører nemlig magert normalt, så undrede også mig lidt.
    Karb har været skilt ad og renset, men dyse str. Kan jeg ikke lige huske, mener det var 155 men er ikke sikker.


  •   30. jan 2013 Var der olie snask i din luftfilterkasse?

    Originalt er Savagen sat op en tand mere magert, end hvad man plejer at justerer ind efter.

    Det lyder som om, den har været i fingrene hos én der har omdyset - hvem ved - måske skiftet til de her Jet kits der giver meget benzin ved lidt gas respons.

    Har du haft kaburatoren af og åbnet?


  •   30. jan 2013 Altså da jeg købte den, kørte den med voldsom fed blanding. Den lugtede ret meget af benzin, det samme gjorde luftfilteret da jeg pillede det ud.
    Blandeskruen på karburatoren var så også møjet helt i bund.

    Så det var ud fra den betragtning om, at den fik rigeligt at leve af, at jeg skiftede filteret.
    Men har da stadig det gamle, næsten nye filter. Så kører den helt ad H... til når jeg kommer på vejen, så ryger det i igen.


  •   30. jan 2013 Så lidt da

    - Blot tænk over dette, for din motor render mere varm, da en mager blanding vil køle din cylinder mere.

    Ved du om der er rodet mere ved kaburatoren og disse jet kits?


  •   30. jan 2013 Tak for info.
    Jeg har tidligere kun skruet på 4 cyl, så Savage'en er lidt en ny verden for mig.
    Så jeg vil da helt klart holde øje med tændrøret i løbet af sæsonen. Nåede som sagt kun at rulle små 100 km inden den røg i hi, men umiddelbart kørte den meget godt. Nu må vi se.

    Og god sæson til dig også, kan jo være vi ses derude på vejene. smiley


  •   30. jan 2013 Appropos Dæk valg.. har jeg kørt på de Metzeler du godt vil have. Jeg har langt bedre erfaring med Bridgestone og vejgreb. Det fordæk som du ønsker dig, det havde jeg kørt 40,000 km med og det kunne næsten ikke ses slidmæssigt - dog frynner gummiet meget hurtigt. Det en hårdere gummiblanding Metzeler har.

    Det var helt nye dæk jeg købte og fik monteret i 2009. Allerede efter ét år kom der frynner på dækkene.

    Hvis du vil have bedre sving egenskaber, så skift når det bliver tid, bagdækket ud med et Bridgestone 130/90-15 dæk som gør cyklen mega fed i sving. Det noget helt andet + at det ikke skraber på inderskærmen. Det kan den originale 140/80-15 godt fra Metzeler :o/


  •   30. jan 2013 Det er kun for at oplyse dig, da jeg har skruet på mange Savager. Min egen, har også anden potte på og blev faktisk nød til at dyse den 15 dyser op alene pga udstødningen. Så fik tændrøret sin rette brunlige kulør. Efter jeg smed kn filteret i luftfilterkassen, så gik den helt hvid/ bleg på tændrøret. Selv en dyse 170 kunne ikke give den farve og cyklen gik af HT. Den accelererede konstant og kunne ikke holde en hastighed.

    Du kan godt køre på savagen med dit element, men det mest for din egen skyld nu hvor du har smidt penge efter det. Har du en god grundjustering i kaburatoren og med originalt filterelement så trækker den 'isse godt, den bare går ikke nær så godt pga. det høje luftflow kn filteret giver. Det giver tværtimod ingen effekt.

    Savagen er et godt eksempel på en motor som er lavet til at yde det den skal uden begrænsninger i hverken indsugning eller kaburator. Mange tror også der er en plump i kaburatoren på EU modellen, det noget ævl.

    God sæson 2013 smiley


  •   29. jan 2013 Har ikke fået kørt det vilde efter jeg har monteret det. Men det lidt jeg nåede inden den røg ind for vinteren, har den kørt rigtig godt.
    Det gør nok også lidt at der er kommet en udstødning med mere hul igennem på.


  •   29. jan 2013 Flot Savage. Har du kikket til det tændrør efter du har fået et KN filter indsats i filterkassen? Jeg har selv haft det og det fungerede slet ikke.. Den går ikke ordenligt uanset hvilket justering man roder med på kaburatoren. Mit tændrør var hvidt, selvom jeg gik enormt højt op i dyse. Det filter giver alt for meget luftpassage på det store areal det har.

    Blot hvis du døjer med det...


  •   3. nov 2012 Tillykke med den. Det er en dejlig maskine, som er nem at have med at gøre.

  •   15. okt 2012 Ja, havde tænkt tanken men magtede ikke rigtigt arbejdet med at tage motoren ud og forgaflen af. Men nu må vi se, kan være det bliver projektet til næste vinter. smiley

  •   15. okt 2012 Har du overvejet at få stellet sandblæst og lakket om? Spørger kun fordi jeg selv fik malet tank skjolde osv. For så at være træt af jeg ikke tog det med første gang. Så måtte jeg skille den ad en gang mere for at blive tilfreds. Dobbelt arbejde er aldrig sjovt smiley

  •   15. okt 2012 Ja, den bliver metallic blå. Den skulle gerne være færdig hos maleren i slutningen af ugen. Så det glæder jeg mig rigtig meget til. Har også fået lavet nogle custom logoer til tanken, da jeg synes 900,- for 2 stk. originale var lige i overkanten.

  •   15. okt 2012 Velkommen til,fin cykel hvad farve skal den ha

  •   15. okt 2012 velkommen til, flot cykel.

  •   14. okt 2012 Du har for lidt beskrivelse.


  •   14. okt 2012 Velkommen herfra smiley

    Så længe her er små drenge vil der være afviserer. Den sørgelige virkelighed smiley


  •   14. okt 2012 ja jeg forstår ikke hvorfor den skulle få afvise point.

  •   14. okt 2012 Havde egentlig glemt dette "fantastiske" princip med point, synes det er lidt tyndt at folk giver afvisepoint uden at komme med en begrundelse for det. Er vi ude i, at der er nogen der synes det er sjovt at sidde og lege konger?


Annonce