Honda GB 500 TT 1986
3.041 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
34 Kommentarer
Honda GB 500 TT
Årgang:
1986
Motor:
1 cyl. 498 ccm luftkølet SOHC Boring 92 mm Slag 75 med 4 radial stillede ventiler. Comp. 8,9 : 1
40 mm Keihin CV karburator
40 mm Keihin CV karburator
Hestekræfter
Yder 32 kw v/7000 rpm 44nm v/ 6000 rpm
Fælge
For 1,50" x 18" alu eger
Bag 1,85" x 18" alu eger
Bag 1,85" x 18" alu eger
Dæk
For 90/90 - 18
Bag 110/90 - 18
Bag 110/90 - 18
Topfart
På en god dag går den 150 km7t
Tuning
Ingen
Styling
Honda OEM Cafe Racer
Ekstraudstyr
Ingen
Bemærkninger
Herlig lille knallert på 155 kg tørvægt 15 l i tanken en aktionsradius på over 300 km.
En af de ca 1700 stk. som blev produceret til det Japanske og det New Zealandske marked
En af de ca 1700 stk. som blev produceret til det Japanske og det New Zealandske marked
Honda GB 500 TT
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.129
Honda giver forskellige oplysninger om dyserne på GB500 TT. Iflg. reservedelsfichen på fx
http://www.cmsnl.com/honda-gb500f_model48674/partslist/0051.html#results
er main jet #155 og idle/slow jet #48 på en '85 GB500 TT, mens den japanske værkstedshåndbog siger #152 og #48. ('89-90 GB500 '49 state' har main jet #148, CA-modellen #142, begge har #48 idle/slow jet). Prøv at se, hvad din GB kører med og vurdér ud fra tændrørets farve, om det passer – eller prøv bare den anden af de to main jet-størrelser.
Jeg kører frisk ad de små snoede veje, mindst muligt på hoved- og motorveje, ture på typisk 135-300km og tanker altid på den sidste tank et par km før jeg er hjemme for at undgå for meget kondens i ståltanken. Udregner altid benzinforbruget, selv om det er svært at fylde tanken ens pga dæmperrøret i tanken. Før jeg skiftede #142 hoveddysen ud med en #150 og hævede nålen med to skiver gik GB'en 26-28 km/l, har den typisk gået 22-24 km/l. Den kører formentlig lidt for fedt.
Tanken er opgivet til 17l, men jeg er ret sikker på, at den holder mindst 18l, den sidste del tager bare lang tid at fylde pga dæmperrøret i indløbet (og formentlig endnu længere tid på en CA-model der ventilerer toppen af tanken gennem en gummislange til en kulfilterdåse under motoren).
Jeg har fjernet luftpumpe og -rør/-slanger til udstødningsportene, men det havde ingen mærkbar indflydelse på motorgang eller forbrug, synes jeg. Har også kørt med forskellige forrør og lydpotter, hvor standardrør og -potte nok gav den bedste økonomi, men næppe mere end 1-2km/l.
Hvor/hvordan kører du, og har du ændret noget?
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
Det ser ud til du har en masse viden om GBérn, du skriver om dyse størrelser, har du nogle konkrete størrelser ?
Med hensyn til benzinforbrug. Hvordan er din kørestil ?
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.129
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.129
http://lovik.tripod.com/Clubman2.html[/url]
Den lidt lavere opgivne motorydelse skyldes formentlig, at US GB'erne fra '89-90 har mindre hoveddyse og (efter al sandsynlighed) mindre fortænding end '85 GB500 TT'en. Das Motorrad målte den til mere i en af deres daværende tests, der endnu kan findes i XBR-Media på http: www.xbr.de[/url], 42 Hk så vidt jeg husker. (I USA opgav Honda Inc. efter daværende praksis ingen officiel ydelse, så de 34 Hk, Cycle målte på baghjulet i en daværende test, regnes for den officielle blandt mange GB500-ejere derovre og citeres vidt og bredt.)
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.129
Honda opgav nu kun 40 Hk / 7 kRPM ~30 kW og de 4.2 Nm ved 5,5 kRPM, både i Japan og NZ – se de originale japanske brochurer på Tachi's side:
http://tachik.web.fc2.com/bike/catalog.html[/url]
og især side 7 i '85-brochuren med GB500 TT:
[img] http://tachik.web.fc2.com/images/bike/catalog
/GB500400CATALOG07.jpg[/img]
De 32 kW stammer sikkert fra, at den i Tyskland blev registreret med data fra en XBR500 i mangel af en officielt importeret model fra Honda D indtil '92
Med de 17-18l i tanken burde din TT'er da iøvrigt klare at køre over 400 km på en tank; det gør min egen '89 GB500, selv med federe dyser end std. Kan du ikke komme derop?
Har du i øvrigt set, at CMS, NL har lagt fiche'n online (F'et i 'GB500F' er årgangskoden, burde stå som '1985 GB500 TT'):
http://www.cmsnl.com/honda-nomatch_model48674/partslist/[/url]
Praktisk i en snæver vending eller hvis du ikke fik en fiche med og ikke har købt den selv
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 1.555
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
Her en salgsannonce fra Australien på denne model
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
Den her er den Japanske udgave = 32 Kw. uden det forurenings nedsættende pis der er monteret på US modellen.
Min har også snøfter ventil på kickstarteren samt KM og ikke miles på klokken
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
En lille note. I modsætning til XBR'en så har GB'eren 5hk færre. Dvs 39hk/28,5kw
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.467
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Jeg må vist google lidt rundt i aften.
Men fed det er den sgu.
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 256
jan 2009
Følgere: 6 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 444
jul 2004
Følger: 127 Følgere: 141 MC-er: 8 Emner: 372 Svar: 1.542
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
nu er det ikke antal af udstødninger der bestemmer cylinder antal, så en cylinder med to udstødninger.
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 19 MC-er: 13 Emner: 17 Svar: 223
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Du har skrevet 1 cyl. Men jeg tæller da til to forrør.
Hvordan er det lige med det?
mar 2008
Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 29 Svar: 101
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 159
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 342
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 662
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 67
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 3
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 3
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 7 Emner: 1 Svar: 5
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 798
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 116
mar 2015
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 4
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.871
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500