{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Bridgestone GTO 350 1970

2.848 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Jens J
Mand | 68 år | Oprettet: 5. jun 2009


Bridgestone GTO 350

Årgang:
1970
Motor:
Bridgestone var først til at introducere drejeventil indsugning på gademotorcykler, og først to år senere fulgte Kawasaki med. I forhold til den konventionelle totakts motor var karburatoren her flyttet ned på siden af krumtapshuset. Systemet med drejeventil indebar, at i stedet for at lade stemplet styre indsugning og udstødning, blev det styret af en tynd drejeskive, monteret direkte på krumtappen. Eller i dette tilfælde to drejeskiver og to karburatorer, som var monteret på hver side af motoren. Det gav kræfter - masser af kræfter.
Cylindrene og topstykkerne var fremstillet af aluminium op topstykkernes yderste køleribber var højglanspolerede. Cylindrene var forsynede med håtdtforkromede bøsninger. Motoren fik smøreolien fra en separat tank, og en omdrejningsafhængig pumpe doserede olien. Bremserne var overdimensionerede, og foran var begge bremsebakker med servovirkning. Koblingen var også speciel, da det var en 7-pladet tørkobling, præcis magen til den man brugte på de rigtige Grand Prix maskiner.
Hestekræfter
Bridgestone fremstillede verdens kraftigste 350'er. Den ydede 40 hestekræfter, og det var langt over hvad tilsvarende motorcykler ydede.
Fælge
De originale.
Dæk
Bridgestone 19 x 3.25 for og bag. Motorcyklen har kun kørt 1.578 miles fra ny i 1970, og er selvfølgelig forsynet med Bridgestone dæk, og det er stadig de originale dæk fra 1970, der sidder på motorcyklen.
Topfart
+ 160 km/t.
Tuning
Ingen - er original.
Styling
Intet - er original.
Ekstraudstyr
Intet - alt er originalt. Selv luften i slangerne er fra 1970!
Bemærkninger
Er autentisk og urestaureret, bortset fra at tank og sidedæksler er blevet lakeret.
I 1967, da Bridgestone GTR og søstermodellen GTO 350 blev introduceret, var den det vildeste på to hjul i sin klasse. Her var der 40 hestekræfter til rådighed og med så mange kræfter, var der ingen, der var bare i nærheden af Bridgestone i 1967, og for den sags skyld frem til man indstillede produktionen. Forskellen på GTR og GTO var til at få øje på, for hvor model GTR var en typisk gademaskine, var model GTO med sine oplagte udstødningsrør, det som amerikanerne og englænderne betegner som en scrambler. Altså en motorcykel der er beregnet til kørsel i terræn, og derfor var den da også forsynet med en stor og kraftig beskyttelsesplade under krumtapshuset.
I perioden fra 1967 og frem til marts 1971 blev der i alt fremstillet 10.288 Bridgestone GTR og GTO 350 motorcykler.
Der er fire kendte eksemplarer i Danmark. Én 175'er, to GTO 350, som begge er kørende og endelig en 350 GTR som blot henstår, og ikke er køreklar.
Er nu blevet toldsynet, og er nu indregistreret.
Den har kun gået utrolige 1.578 miles fra ny. Altså 2.524 kilometer. Grunden er den simple, at den er blevet sat til side på grund af et defekt 3. gear. Det er repareret nu, og nu her den de 6 gear en Bridgestone GTO 350 skal have!
Kommentér på:
Bridgestone GTO 350
Annonce