{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Norton ES2 [Tidl. motorcykel] 1956

2.470 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Niels S
Mand | 35 år | Oprettet: 13. maj 2006


Norton ES2

Årgang:
1956
Motor:
Boring x slaglængde: 79x100 mm
490cc éncylindret luftkølet motor
Amal 376 karburator uden luftfilter (der kommer filter på). Muligvis er en ny karb. nødvendig.
Nye benzinslanger og karb. indmad, der kan tåle ethanol skal monteres.
Roadholder forgaffel.
Matching numbers.
Hestekræfter
Omkring de 28 så vidt jeg kan læse mig frem til.
Den skulle have et godt moment grundet den langslagede motor.
Fælge
19 tommer forchromet stål - nu nye jeg selv har egret op
Dæk
19x 90/90 for
19x 3.50 bag
Nye dæk:
Pirelli MT60 for
Dunlop K70 bag
Topfart
Omkring 130 km/t
Tuning
Intet jeg kender til :)
Men jeg ejer da en tuningshåndbog fra 50'erne.
Styling
Standardudførelse. Fint gammelt sæde, som man sidder grove godt på + trialsæde til hvis den skal offroad.
Ekstraudstyr
Hagon bagdæmpere.
Mappe med manual mm.
Medlemsskab af Norton Owners Club
Medlemsskab (igen) af MC Albion
Sælger kommer forhåbentlig med en kasse stumper, som han ikke kunne finde da jeg købte den. Herunder et solo-tandhjul, da det er et sidevognstandhjul, der sidder på (han er endnu ikke dukket op).
Bemærkninger
Maskinen blev annonceret på DBA uden billeder. Så tog jeg et smut til Sydfyn og gravede den ud fra et åbent skur, hvor den stod dænget til med ragelse og fik en god snak med sælgeren. Han havde ikke kørt den siden han købte den for 7 år siden - sandsynligvis pga. en fejl på tændingsmagneten.
Nu ejer jeg den så, og der er en række ting der skal fikses, før den kommer ud at køre, dog intet graverende. Nu får den en vask og en oppudsning samt smøring, skift af væsker, dæk mm., og så skal den nok blive fin :)

Jeg venter forresten stadig på en reg. attest til den Model 18 fra 1938 som jeg egentlig ville købe. Så ender måske med at blive dobbelt-norton-ejer.

Denne er min nr. 17 i rækken, og deler garage med min MZ og Renault 4 personbil.

To do:
- De to karburatorer, der fulgte med maskinen er så hårdt ramt at jeg har bestilt en spritny Amal. Benzinslangerne skifter jeg i samme ombæring.
- Magneten er død, så jeg har valgt at få elektronisk tænding; en såkaldt Thorspark.
- Dæk og slanger tør jeg ikke køre med når maskinen har holdt så længe, så der kommer nok et Pirelli Scorpion på foran, og Dunlop K70 bagpå.
- Olietanken skal skylles igennem (bare med diesel), og olieslangerne gås efter. Derefter kommer der noget Morris mineralsk SAE 50 på.
- Jeg skifter olie på gearkassen bare for god ordens skyld.
- Begge håndtag skiftes (det ene er revnet).
- Nyt 6V batteri monteres.
- De hjemmelavede ledninger udskiftes med noget ordentligt.
- Rust fjernes, ting pudses, og kabler, lejer osv. smøres op.
Kommentér på:
Norton ES2
Annonce