{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda CB400F 1976

934 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Niels S
Mand | 35 år | Oprettet: 13. maj 2006


Honda CB400F

Årgang:
1976
Motor:
4-cylindret, 4-takts rækkemotor med en enkelt overliggende knastaksel.
Slagvolumen: 408cc - Boring/Slaglængde: 51mm/50mm.
Kompressionsforhold: 9,4:1
Karburering: 4 stk. 20 mm. Keihin spjældkarburatorer.
Transmission: 6 trins gearkasse, flerpladekobling i oliebad,
kædetræk.
El-system: 12-volt, 156w vekselstrøm. Nyt gell batteri.
Stel: Semidobbelt rørstel.
Affjedring: For: Hydraulisk teleskop forgaffel. Bag: Svinggaffel med oliedæmpede fjederben (helt nye).
Bremser: For: 214 mm. hydraulisk skivebremse. Bag: 160 mm. mekanisk tromlebremse.
Mål og vægt: Tankkapacitet: 14L.
Egenvægt: 183kg.
Totallængde: 207cm - Akselafstand: 135cm.
Benzinforbrug: 2,8L pr. 100km (ca. 35 km/l) v. 60 km/t
Hestekræfter
Ydelse: 37 DIN-HK v. 8500 omd.
Moment: 3,8 DIN-KgM (37,4 nm) v. 7500 omd.
Fælge
Egerfælge ... lidt rustne (velpatinerede!), 18 tommers
Dæk
Kan ikke lige huske mærket, men størrelsen er 3.00x18 og 3.50x18. Skiftes til BT45 eller Avon roadrider i løbet af 2019.
Topfart
170 km/t
0-100 på 6,7 sek.
Tuning
Ny original 4i1 udstødning, som havde 2 mm større diameter end den gamle, pga. sod :D
Overvejer noget originalt Yoshimura-tun: Knast, stempel-kit, udstødning mm.
Styling
Ekstraudstyr
Bagagebærer svejset op af tidligere ejer.
Saddeltasker købes til sæsonen 2019.
Bemærkninger
Min motorcykel nr. 20 siden jeg fik kortet som 18-årig i 2006.
Købt i august 2018, med 40000 originale km på klokken. Den har original farve, alle klistermærker og originalt værktøjssæt, og går skide godt i motoren.
På vores tredje tur ned til Rømø for at se ræs på stranden, ramte jeg desværre en turist, der u-vendede midt på vejen uden at se sig for. Heldigvis kun med 20 km/t, men jeg brækkede kravebenet og Hondaens højre side så ikke for godt ud. Tyskeren valgte at køre efter en 15 minutters tid, og jeg fik ikke hans oplysninger fordi jeg lå i ambulancen. Derfor har jeg været nødt til at betale delene til mc'en selv, men følgende blev udskiftet:
- Udstødning (forrør og samleboks).
- 4x tændrør (det ene var flækket).
- 1x tændrørshætte.
- Højre blink for og bag.
- Styr og håndtag.
- Forlygteholder/blinklysholder (det der metalståhej).
- Komplet forbremse: master, kaliper, stempel, pakning, slanger og klodser.

Dejlig maskine som jeg regner med at få en masse ture med i år (ved siden af min MZ og Renault 4).
Kommentér på:
Honda CB400F
Annonce