{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Banedag 5/5 på Knutstorp {{forumTopicSubject}}

Hej 400 'rødder'
Tirsdag d. 5/5 afholder VFR klubben en bagedag på ring Knutstorp. Da vi i år har et par pladser i overskud, og der er flere herfra der har ytret ønske om at komme på bane med andre 400'ere, er I velkomne.
Lidt oplysninger: Det er en bullerdag, dvs fri udstødnings valg, pris 1500 som dækker instruktion hele dagen, fri kaffe og fri fotografering (vi har en fotograf der skyder løs hele dagen).

Jeg ved at der kommer en del VFR og RVF400 fra klubben så der er nok at 'lege' med.

Der er ikke så mange pladser så er du intereseret så slå til inden din nabo smiley

Giv mig et praj hvis du vil med


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Banedag 5/5 på Knutstorp
  • #1   20. apr 2009 Der der kommer også andre. Selvfølgelig flest VFR relaterede, men der er da gæster med på andet.

  • #2   20. apr 2009 Det lyder ganske fristende smiley Skal se om jeg kan få overtalt konen til at spendere 1500 smiley

  • #3   20. apr 2009 Ja det går nok smiley

  • #4   21. apr 2009 Der er en beskrivelse af arrangementet her:
    http://www.vfr.dk/Default.aspx?tabid=58&forumid=15&view=topic&postid=45374


  • #5   21. apr 2009 Jeg bor i jylland, og har godt nok en 400 racer, men ingen kassevogn smiley

    Er der nogen af jer der har en ekstra plads i bilen?
    Giv evt. et ring på 28747022

    Mvh Astrid


  • #6   21. apr 2009 Astrid: Øv Øv. Skidt situation. En racer og langt til banen uden kassevogn smiley

    Mikker D: Lyder som en god plan når man nu er taget derover smiley


  • #7   27. apr 2009 Ved at være tid hvis man vil med.

  • #8   7. maj 2009 Det blev en kanon dag. Ikke så meget for de rutinerede banerødder, men for gade kørerne blev det en utrolig lærerig dag idet vi havde vand på banen hele dagen på nær sidste den sidste ½ time.. Hver gang banen var ved at tørre op kom en ny byge.

    I dagens Danmark er der rigtigt mange mc'ister der aldrig kører i regnvejr og for dem er det en grænseoverskridende oplevelse at skulle køre med nedlægning på våd vej.

    Alle uden undtagelse kørte meget hurtigere og langt mere afslappet sidste på dagen end fra morgen stunden af. Selv om det selvfølgelig er meget sjovere i godt vejr er den køretekniske gevinst nok meget større i vådt vejr smiley

    Vi have kun 2 uheld: en gadekører fik taget hårnålen alt for bredt og måtte korigere meget i udgangen af den samtidigt med at han lagde gas på. Dette bevirkede at bagdækket slap. Det koste en styrhalvdel og lidt ridser i plasten. Den anden var en banekører det på sin RVF ledte efter grænsen og fandt den. I begge tilfælde kun materiel skade.


  • #9   9. maj 2009 Jeg ved ikke hvad hurtigste tid var om tirsdagen, men den har nok ikke været imponerende pga regn og meget stor forskel i tempo i den fri klasse hvilket jo betyder at de hurtigste bliver udsat for meget trafik de skal forbi.

    Der var en del af os der også var der søndag og mandag og hurtigste 400 tid der var 1:07 kørt at Matt på hans RVF.


  • #10   10. maj 2009 Febertid?

  • #11   10. maj 2009 Nej men han kørte flere 1:07 tider og en del 1:08 tider, så febertider synes jeg ikke man kan kalde det.

    Uanset hvad så er 1:07 / 1:08 ganske respektabelt på en 400. Vi har studeret en del video optagelser og sammnlignet med de større og mange gange næsten dobbelt så kraftige og en del nyere mc'er (RVF'en er trods alt ca 15 år gammel og har mindre end 70HK) mister en 400 som tommelfingerregel ca 3 sekunder på langsiden, så rundt på den krogede del kan man sammenligne sig med dem der kører 2-3 sekunder hurtigere. smiley


  • #12   11. maj 2009 Det med vægten er en sandhed med modifikationer. 400'erene er ikke så lette igen. Det er jo efterhånden nogle gamle konstruktioner. Jeg havde min gade RVF på vægten. 185kg fuldtanket. (ved godt at Matt har pillet en del kg af) Det er der altså mange moderne 600'ere der kan krybe, og de yder sådan ca 50HK mere.

    Selv om jeg er til de små 400'erede er jeg jo ikke blind for at de ikke kan måle sig med en moderne 600. Jeg kan kun finde 2 punkter hvor de er en 600 overlegen og det er den kortere akselafstand og det at de qua de færre kræfter er meget lettere at dosere ud af svingene (hvilket du jo åbenbart også har fået at føle)

    Men hvad, det handler jo i bund og grund ikke om hvad der står på laptimeren, men om hvor stort grinet er når hjelmen kommer af. Hvis mit blev større røg toppen af hovedet. smiley


Kommentér på:
Banedag 5/5 på Knutstorp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce