Banedag 5/5 på Knutstorp {{forumTopicSubject}}
Hej 400 'rødder'
Tirsdag d. 5/5 afholder VFR klubben en bagedag på ring Knutstorp. Da vi i år har et par pladser i overskud, og der er flere herfra der har ytret ønske om at komme på bane med andre 400'ere, er I velkomne.
Lidt oplysninger: Det er en bullerdag, dvs fri udstødnings valg, pris 1500 som dækker instruktion hele dagen, fri kaffe og fri fotografering (vi har en fotograf der skyder løs hele dagen).
Jeg ved at der kommer en del VFR og RVF400 fra klubben så der er nok at 'lege' med.
Der er ikke så mange pladser så er du intereseret så slå til inden din nabo
Giv mig et praj hvis du vil med
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 83 Svar: 597
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
http://www.vfr.dk/Default.aspx?tabid=58&forumid=15&view=topic&postid=45374
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 1
Er der nogen af jer der har en ekstra plads i bilen?
Giv evt. et ring på 28747022
Mvh Astrid
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
Mikker D: Lyder som en god plan når man nu er taget derover
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
I dagens Danmark er der rigtigt mange mc'ister der aldrig kører i regnvejr og for dem er det en grænseoverskridende oplevelse at skulle køre med nedlægning på våd vej.
Alle uden undtagelse kørte meget hurtigere og langt mere afslappet sidste på dagen end fra morgen stunden af. Selv om det selvfølgelig er meget sjovere i godt vejr er den køretekniske gevinst nok meget større i vådt vejr
Vi have kun 2 uheld: en gadekører fik taget hårnålen alt for bredt og måtte korigere meget i udgangen af den samtidigt med at han lagde gas på. Dette bevirkede at bagdækket slap. Det koste en styrhalvdel og lidt ridser i plasten. Den anden var en banekører det på sin RVF ledte efter grænsen og fandt den. I begge tilfælde kun materiel skade.
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
Der var en del af os der også var der søndag og mandag og hurtigste 400 tid der var 1:07 kørt at Matt på hans RVF.
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
Uanset hvad så er 1:07 / 1:08 ganske respektabelt på en 400. Vi har studeret en del video optagelser og sammnlignet med de større og mange gange næsten dobbelt så kraftige og en del nyere mc'er (RVF'en er trods alt ca 15 år gammel og har mindre end 70HK) mister en 400 som tommelfingerregel ca 3 sekunder på langsiden, så rundt på den krogede del kan man sammenligne sig med dem der kører 2-3 sekunder hurtigere.
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
Selv om jeg er til de små 400'erede er jeg jo ikke blind for at de ikke kan måle sig med en moderne 600. Jeg kan kun finde 2 punkter hvor de er en 600 overlegen og det er den kortere akselafstand og det at de qua de færre kræfter er meget lettere at dosere ud af svingene (hvilket du jo åbenbart også har fået at føle)
Men hvad, det handler jo i bund og grund ikke om hvad der står på laptimeren, men om hvor stort grinet er når hjelmen kommer af. Hvis mit blev større røg toppen af hovedet.
Banedag 5/5 på Knutstorp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside