544 visninger
|
Oprettet:
Bremseproblem {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Har desværre et lille problem med mine bremser på min NC29.. Når jeg kører, så bremser den konstant på baghjulet, dette holder den op med efter et par kilometer.
Har hørt at det er en eller anden gummipakning som der er problemer med, er der nogen der ved hvor man kan skaffe sådan et kit?
Er det noget der er til at skifte selv?
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
Du må have den skildt af og renset godt om omkring gummiringene ved stemplerne.
Hvis du er omhyggelig kræver det ikke andre reservedele end ny bremsevæske, medmindre ringene er ødelagte.
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
Ingen kobberfedt der hvor stemplerne arbejder!
Bremsefedt (Red Rubber Grease) eller lidt bremsevæske. Ikke andet.
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 83 Svar: 597
Skal samtidig have skiftet skiverne hele vejen rundt.. så det skal nok blive et sjovt projekt
Ved i hvad størrelse de o-ringe er? (arbejder i et firma hvor vi har ekstremt mange forskellige til at ligge)
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
Køb de rigtige fra Honda og spar dig for mange problemer.
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 83 Svar: 597
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
Når du piller stemplerne ud bruger du under ingen omstændigheder værktøj på på dem da de derefter vil rive o-ringene og sætte sig fast i caliberne.
Pump stemplerne ud med bremsen til de er næsten helt ude.Er der flere stempler i en caliber så sørg for at de pumpes ud samtidigt. Hvis et eller flere kommer hurtigere end resten så læg et stykke træ eller lign i klemme (igen : ikke noget med tænger eller lign) så de andre har en chance for at komme med ud.
Derefter pil dem ud med fingrene.
Når du piller oringene ud skal du være meget forsigtig. Den mindste ridse/revne i oringene og de er ubrugelige.
Når oringenen er ude skal de forsænkninger lde ligger i renses grundigt.
Derefter monterer o-ringenen igen smurt med lidt bremse fedt eller bremsevæske.
Når stemplerne er gjort helt rene smører du dem med lidt bremsevæske og trykker dem på plads i caliberne.
Derefter påfylder du bremsevæste og lufter ud.
Hvis du ikke allerede har en så anskaf dig en værksteds manual feks en Haynes. Der er hele afbejdsgangen beskrevet.
Bremseproblem
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside