{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Bremseproblem {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Har desværre et lille problem med mine bremser på min NC29.. Når jeg kører, så bremser den konstant på baghjulet, dette holder den op med efter et par kilometer.

Har hørt at det er en eller anden gummipakning som der er problemer med, er der nogen der ved hvor man kan skaffe sådan et kit?

Er det noget der er til at skifte selv?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremseproblem
  • #1   7. sep 2009 Der er formentligt en del skidt i bremsecaliberen.

    Du må have den skildt af og renset godt om omkring gummiringene ved stemplerne.

    Hvis du er omhyggelig kræver det ikke andre reservedele end ny bremsevæske, medmindre ringene er ødelagte.


  • #2   7. sep 2009 NEJ!

    Ingen kobberfedt der hvor stemplerne arbejder!

    Bremsefedt (Red Rubber Grease) eller lidt bremsevæske. Ikke andet.


  • #3   8. sep 2009 OK. No problem. Der skal blot ikke for meget på smiley


  • #4   9. sep 2009 Tak for hjælpen smiley

    Skal samtidig have skiftet skiverne hele vejen rundt.. så det skal nok blive et sjovt projekt smiley

    Ved i hvad størrelse de o-ringe er? (arbejder i et firma hvor vi har ekstremt mange forskellige til at ligge)


  • #5   9. sep 2009 Glem det. Det er ikke almindelige oringe. Det *SKAL* være oringe beregnet til bremser da bremsevæsken er noget aggresivt stads.
    Køb de rigtige fra Honda og spar dig for mange problemer.


  • #6   10. sep 2009 Bare i orden.. Jeg har aldrig før arbejdet med bremsekalibre, så aner ingenting om det smiley Anede ikke engang at o-ringen kom i kontakt med bremsevæsken.. Men man bliver klogere hver dag smiley

  • #7   10. sep 2009 O-ringene ligger omkring stemplet og sørger for at bremsevæsken ikke løber ud forbi stemplet.

    Når du piller stemplerne ud bruger du under ingen omstændigheder værktøj på på dem da de derefter vil rive o-ringene og sætte sig fast i caliberne.

    Pump stemplerne ud med bremsen til de er næsten helt ude.Er der flere stempler i en caliber så sørg for at de pumpes ud samtidigt. Hvis et eller flere kommer hurtigere end resten så læg et stykke træ eller lign i klemme (igen : ikke noget med tænger eller lign) så de andre har en chance for at komme med ud.

    Derefter pil dem ud med fingrene.

    Når du piller oringene ud skal du være meget forsigtig. Den mindste ridse/revne i oringene og de er ubrugelige.

    Når oringenen er ude skal de forsænkninger lde ligger i renses grundigt.

    Derefter monterer o-ringenen igen smurt med lidt bremse fedt eller bremsevæske.

    Når stemplerne er gjort helt rene smører du dem med lidt bremsevæske og trykker dem på plads i caliberne.

    Derefter påfylder du bremsevæste og lufter ud.

    Hvis du ikke allerede har en så anskaf dig en værksteds manual feks en Haynes. Der er hele afbejdsgangen beskrevet.


Kommentér på:
Bremseproblem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce